Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: ...

  1. #1
    Rotwang
    Rotwang är inte uppkopplad

    Senior

    ...

    ...

    /RtMI
    Senast redigerat av Rotwang den 2019-06-16 klockan 10:26.

  2. #2
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    jag tänkte först på launchpad. men sen kom jag på att de små knapparna kanske blir svåra? bättre med mpd då? och att man moddar padsen så att han inte behöver slå så hårt(sätt eljtep mellan gummin och triggarna i flera lager). sen ableton live med massa loopar som redan är warpade och förberedda? blir ju lite energy ejay över det hela men han kan ju iaf trumma breaks live tex mpc style sen.

  3. #3

    Veteran
    Tracktion 2 är enkelt.

  4. #4
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    mmh.. svår grej.. ett stort jävla loopbibliotek till och börja med så han har en backup orkester.. lära sig putta ner noter ljud på en pianorulle är väl det mest vitala.. vet inte om det kvittar vilket program då du säkert får stå för att fixa han i pianorulls-läge eller vad det nu blir.. logic har ju den bästa pianorullen.. med alla olika grooves och tidssignaturer tänkte jag.. förklara vad ett track är.. "där släpper du trumloopen" " där lägger du noter "etc.. logic har ju också en jävligt bra score-mode också.. skicka på han en massa pluggar.. jag kan bistå med det du behöver på pluggfronten om du PM:ar mig.

  5. #5
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    grooveagent.. där har han en bra "trummis"

  6. #6

  7. #7
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Han kanske kan gilla guitar pro eftersom han är gitarrist. Det har generalmidiljud (och lite mer avancerade nu, ser jag) och man matar in med tabulatur eller noter. Det finns rätt många funktioner men det funkar bra att ignorera dem.
    Nu är det väl främst ett notationsprogram, men man kan bounca till wav om man vill. Eller midi, och såklart skriva ut noter. Enda nackdelen med programmet är att det är ett jävla helvete att ha att göra med, det kraschar lätt och har dryga buggar. Å andra sidan körde jag en crackad, ouppdaterad macversion och har en förmåga att få allt att krascha :-/. Främst anleningen till krascharna var att jag jobbade för snabbt, det blev lite overload. Och är det väl ingen risk att han gör.

  8. #8
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Apples Garage Band?

  9. #9
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    min första tanke var en europa sequencer. Verkar ju relativt enkel att hantera.
    Koppla i någon synth med många bra presets.

  10. #10

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apples Garage Band?
    Precis min tanke också. Det följer med både vettiga pop/rockgrunder (för rimliga grader av "vettiga") och Garageband har ett gäng enkla smör-och-bröd-instrument med, plus att OS X har en inbyggd rompler med ännu fler presets. Vet inte hur det är med step-inmatning dock.

    Annars finns det ju liknande nybörjaranpassade program till PC också, vilket är var jag skulle börja leta. I regel färre funktioner och större och mer framträdande kontroller borde göra det enklare i det här sammanhanget.

  11. #11
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    Reason?

  12. #12
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Roland MC-4? T o m en så gammal gubbe som Vince Clarke klarar ju att hantera den. Koppla den till ett par cabbar 100m så bilr allt tydligt och spårbart, inga djupa menyer för ljudredigering.

  13. #13
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Ett pedalbord med lite loopar osv. Fast då får han ha nåt att mata in i den. Kanske trummor?

  14. #14
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Exakt, garageband e enkelt ( använder det själv ) . Kasta in nödvändiga au-pluggar och köra. Använder bl.a guru själv och akai-laptopplattor. Enkelt och kreativt. Hoppas du hittar en fin lösning till din vän, din hjälte

  15. #15
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Kaossilator pro eller något liknande?

  16. #16
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Band In A Box? Auto-komp från ackord samt midi- och audio-inspelning. Jag har inte jobbat med det sedan mina försöka-spela-jazz-gitarr-dagar så jag kan inte svära på hur pass tokenkelt det är men jag minns det som rätt så tokenkelt.

    http://www.pgmusic.com/

  17. #17
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag är på jättens linje, launchpad och live! Stora vänliga knappar som lyser i glada färger, man kan också förstora gränssnittet i live så mindre grejer får plats = enklare att få överblick på allt.

    Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Sequenser Cirklon
    Av dokido i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 07:58
  2. val av mpc som sequenser...
    Av leere i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 11:26
  3. OsX sequenser
    Av arpen i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 14:57
  4. Bra GM-Rack och fin Rac-sequenser?
    Av Clase i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •