Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: En lyxig sylt/konferens/festival?

  1. #1
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran

    En lyxig sylt/konferens/festival?

    Jag är lite sugen på att vi kör nån form av uppstyrt möte.

    Vi kan spåna lite här... om någon har idéer på lokaler eller annat. Det är ju lite knepigt hur man ska styra upp det?

  2. #2
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    http://www.adelfors.nu/index.php?opt...0&%20konferens

    Detta ligger ett stenkast från där jag bor... kanske skulle man orka? Om man kan få lokaler bara och organiserar egen mat så kanske det inte blir så blodigt. Det känns ändå rätt bra med ett eget rum?

    Kan någon annan kolla lite möjligheter oxå?

  3. #3
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Bokar gärna in mig det vet du. Dålig koll här om det skulle finnas nåt lokalalternativ dock..

  4. #4
    ZX81
    ZX81 är inte uppkopplad
    ZX81s avatar
    Senior
    Ädelfors folkhögskola? Bodde faktiskt i Holsbybrunn utanför Vetlanda ett tag. Kanske lite bökigt att ta sig till Vetlanda bara? Annars tycker jag att idén är klockren!

  5. #5
    deleted user
    En uttjatad men sann klyscha ifrån mig är ju att man bor i totalt fel landsände musikmässigt tyvärr
    Hade varit grymt kreativt att närvara.

  6. #6
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Var ute i god tid, det är mitt tips. Med tanke på transporter och familjeförhållanden (för en del av oss) så behövs det nog lite framförhållning för att ha möjlighet att närvara. För min del, framförhållning och en skåpbil för prylar...

  7. #7
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ZX81 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ädelfors folkhögskola? Bodde faktiskt i Holsbybrunn utanför Vetlanda ett tag. Kanske lite bökigt att ta sig till Vetlanda bara? Annars tycker jag att idén är klockren!
    Ja lite bökigt kan det vara? Ifall man kör fel i Sjunnen! Då kan man hamna i Skede eller så....

    Nåväl.. jag är ju allena här i stort med detta intresset så det kan bli "mycket" att stå i. Och framförhållning givetvis. Vi kan inte ha det förens vägarna är vettiga igen!! Annars du funkar tanken att man kör det hela på en kursgård eller liknande med vettiga sov möjligheter?

  8. #8
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.adelfors.nu/index.php?opt...0&%20konferens

    Detta ligger ett stenkast från där jag bor... kanske skulle man orka? Om man kan få lokaler bara och organiserar egen mat så kanske det inte blir så blodigt. Det känns ändå rätt bra med ett eget rum?

    Kan någon annan kolla lite möjligheter oxå?
    är inte det där bibelskolan ?

  9. #9
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Nej den ligger uppe i brunnen... kan höra mig för om lokal där oxå? De är väldigt öppna och låter oss vara ifred. Det otäcka med det tror jag är att det är frimurare-relaterat. Frimurare kan kännas lite otäckt!

  10. #10
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej den ligger uppe i brunnen... kan höra mig för om lokal där oxå? De är väldigt öppna och låter oss vara ifred. Det otäcka med det tror jag är att det är frimurare-relaterat. Frimurare kan kännas lite otäckt!
    Fast egentligen tror jag att vi är en mer fanatisk sekt än dom och definitivt underground

  11. #11
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Hur då? Vi kan ju för fan aldrig enas om nått.. revolterar och evolverar hela tiden... ta och läs lite om frimureri.... det är ruskigt med banden tilll KKK osv...

  12. #12
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    sillen: ah, har inte någon koll på alla "småskolor" som ligger runt omkring där.

    axxe: ibland känns det lite så

    och nej sillen, frimurare idag har inget att komma med.
    det var för några hundra år sen som de verkligen gjorde något.

  13. #13
    deleted user
    Precis, vi har en gemenskap fast vi ändå inte håller med varandra, ingen organisation eller rangordning.
    Bara musik, thats it.

    Om deras koppling till KKK vet jag inte mkt om, men båda är ju djupt kristligt rotade så nånstans har säkert deras vägar mötts eller delats.

  14. #14
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sillen: ah, har inte någon koll på alla "småskolor" som ligger runt omkring där.

    axxe: ibland känns det lite så

    och nej sillen, frimurare idag har inget att komma med.
    det var för några hundra år sen som de verkligen gjorde något.
    Jo men det är dumt att ge sig i lag med fundamentalister?? Hahaha!!

  15. #15
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Men en fråga. Vad anser ni är rimligt att betala för ett veckoslut? Vilka bekvämligheter är viktiga? Eget rum? Frukost-lunch vickning?

  16. #16
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Jag tycker det låter hur kul som helst. För min del ligger det inom ok avstånd så jag har nog inga större bekymmer med transport. Pris för enklare sovrum och för käk är nog inte så farligt, det som kan sticka iväg är nog utrymmet för konferensen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 308
    Senaste inlägg: 2018-09-06, 20:04
  2. Jam (sylt) recept!
    Av Sillen i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 08:15
  3. No Shit Festival 07
    Av Magnus D i forum Evenemang
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 22:44
  4. Dnb Festival?
    Av Zoria i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 08:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •