Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med datorn?!

  1. #1
    7207
    7207 är inte uppkopplad
    7207s avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Problem med datorn?!

    Jag höll på att installera senaste uppdateringen av Ableton Live 1.2 när datorn plötsligt slutade att fungera... Jag försökte starta om, men utan framgång. Det som uppstår är ett pip på ca 3 sek med 2 sek mellanrum som upprepas. Är det någon som känner till problemet?
    Datorn är ca 3år, P4, 2,8ghz dual core, ram 1024mb & 500gb hårddisk körd med Windows XP.
    Har inga uppgifter på Grafikkort. Hoppas det är någon som kan eller vet vad jag skall göra!!!
    Senast redigerat av 7207 den 2010-12-05 klockan 06:24.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Låter som om den hängt sig mest, tror inte det är någon större fara? Dra ur strömsladden i fem tio minuter och prova igen sedan. Du kan ju öppna skalet under tiden och känna lite försiktigt på minnen osv, för att kolla så den inte blivit lite väl het.

  3. #3
    7207
    7207 är inte uppkopplad
    7207s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ska kolla direkt, tackar för tipset! Jag återkommer!

  4. #4
    7207
    7207 är inte uppkopplad
    7207s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    ...testade men verkar inte funka ändå. Det verkar som att den inte får kontakt med hårddisken... måste kolla den... ingen som känner till problemet?

  5. #5
    oberg
    oberg är inte uppkopplad
    obergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Pipet du hör är sannolikt ditt BIOS som försöker berätta vad som är trasigt Det var länge sedan jag körde PC nu men har för mig att olika tillverkare har olika felkoder - försök att kolla vad du har och Googla. Har du kvar manualen till moderkortet borde det stå där.

  6. #6
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    en lätt sak att kolla annars är att dra ut alla sladdar utom grafikkortet och ström och testa om den startar
    trasiga sladdar eller usb konflikter är inte så ovanligt, sen kan du sätta in en efter en igen
    men som sagt , pipkoderna är från bios

  7. #7
    7207
    7207 är inte uppkopplad
    7207s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    skall testa alla tips, speciellt det med bios! mången tack! Jag återkommer!

  8. #8
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    * Om grafikkortet har separat strömmatning (vilket många har) så kan det pipa för att det får för lite ström eller ingen ström alls. Trolig orsak: Nätdelen håller på att packa ihop. I bästa fall bara strömkabelen som hoppat ur.

    * Samma sak gäller moderkortet om det inte får tillräckligt med jos. Joxa lite med kablarna och rucka försiktigt på kontakterna.

    * Kan vara en minnesmodul som pajat. Om du har flera minnesmoduler plocka ut en i taget och se om den startar.

    Hoppas det löser sig.

  9. #9
    7207
    7207 är inte uppkopplad
    7207s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag drog ur kopplingar & minnen, kopplade tillbaka... än så länge funkar den! Jag håller mina tummar hårt, så hårt!
    Tackar för tips & omtanke!!!

  10. #10
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Gott mos! Även datorer behöver gymnastiseras ibland

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 19:34
  2. 4:an OK på den här datorn?
    Av Splork i forum Reason Studios
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 09:10
  3. Rackmontera datorn
    Av Johans i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 20:59
  4. Akuta problem med datorn
    Av Herde i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •