Sidan 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 335

Ämne: Hackintosh

  1. #1
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran

    Hackintosh

    Det här är säkerligen inte PK, men jag tänkte vi behövde en tråd här på 99musik med.

    Efter mycket om och men har jag byggt mig en hackintosh. Quad Core i5 med 8gb ram och skärm för mindre än 10k!

    Valde ut delar väldigt noga så de skulle funka ihop med metoden som beskrivs här:
    http://tonymacx86.blogspot.com/2010/...c-os-x-on.html

    Alltså Gigabyte-moderkort baserat på P55-chipset och grafikkort som är bekräftat att det fungerar.

    Installerade givetvis från en original Snow Leopard-skiva.

    Minimalt med hack, bara en kext (custom-drivrutin) installerad (en för ethernet). Enda som är hack i övrigt är boot-processen, annars funkar allt 100%. Stabilt med, dessutom. Uppdatera från 10.6.4 till 10.6.5 gick perfa!

    Kan rekommendera varmt till alla som inte känner att er mac har flås nog men som inte har råd med en Mac Pro.

  2. #2
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    OSX på PC är riktigt kul och värt. Har en Thinkpad med Leopard och det är kul att få lite roliga blickar.

    Det bästa med T43-hacket är att man måste lura datorn att det finns en extern skärm; det sitter ett gem i externa displayslotten. Om man vill göra sin dator säker för inkräktare, plocka bort gemet. Datorn går då inte att boota.

  3. #3
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det här är säkerligen inte PK, men jag tänkte vi behövde en tråd här på 99musik med.

    Efter mycket om och men har jag byggt mig en hackintosh. Quad Core i5 med 8gb ram och skärm för mindre än 10k!

    Valde ut delar väldigt noga så de skulle funka ihop med metoden som beskrivs här:
    http://tonymacx86.blogspot.com/2010/...c-os-x-on.html

    Alltså Gigabyte-moderkort baserat på P55-chipset och grafikkort som är bekräftat att det fungerar.

    Installerade givetvis från en original Snow Leopard-skiva.

    Minimalt med hack, bara en kext (custom-drivrutin) installerad (en för ethernet). Enda som är hack i övrigt är boot-processen, annars funkar allt 100%. Stabilt med, dessutom. Uppdatera från 10.6.4 till 10.6.5 gick perfa!

    Kan rekommendera varmt till alla som inte känner att er mac har flås nog men som inte har råd med en Mac Pro.
    Coolt

    Och innan någon börjar hojta: Jag har en 100% orginal mac mini bredvid min hackintosh!!! :-)

    Jag har testat att installera Leopard (inte snow) på ett Gigabyte P35 chipset (p-35-ds3p) och efter en del tålamod fått det att fungera bra. Har även provat på min lilla netbook (en acer aspire one aha150) men där fick jag det att lira först efter att ha bytt ut mini-pcie wlan kortet (ett b/g) mot ett intel dito (b/g/n). Har nu mac-os liggandes på ett usb-minne som jag bootar upp vid behov (på netbooken). Inte snabbt men väl fungerande :-)

    Har dock inte försökt mig på mer saker i musiksammanhang på dessa (inte ens minin) eftersom jag är en insnöad Sonar-användare på pc normalt).

    M v h

    Danne

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    geminister, men är du macanvändare annars? det är svårt att veta om intrycken annars. jag provade för ett par år sedan och resultatet blev allt annat än "macigt", det vill säga högst meckigt.

  5. #5
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    PF: Naturligtvis är jag det.

  6. #6
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Vill du skriva vad du använde för övriga delar, och vilket grafikkort? Eller kanske PM:a el. mejla om det är lite känsligt.

    Jag börjar bli lite trött på de höga priserna man får betala för en iofs fin aluminiumlåda (och bra skärmar) men med trista delar. Liksom MBP 13", 12 papp och en core 2 duo processor :/.
    Senast redigerat av Morglurg den 2010-11-12 klockan 17:12.

  7. #7
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill du skriva vad du använde för övriga delar, och vilket grafikkort? Eller kanske PM:a el. mejla om det är lite känsligt.

    Jag börjar bli lite trött på de höga priserna man får betala för en iofs fin aluminiumlåda (och bra skärmar) men med trista delar. Liksom MBP 13", 12 papp och en core 2 duo processor :/.
    +1 här

  8. #8
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag skaffade mig ett Gigabyte GA-P55A-UD3 samt ett Gigabyte GF GT240-grafikkort (som är baserat på NVIDIA Geforce GT 240). Ram var Kingston ValueR DDR3 1333Mhz. Just Kingston är bra om man vill slippa trubbel. Processorn var Intel Core i5 Quad 760. Till det ett nätagg från Corsair, även där ett känt kvalitetsmärke. Moderkortet hade inte firewire så för mitt MOTU-kort fick jag skaffa ett noname-PCIE-firewirekort som var baserat på Texas Instruments-chipset. OS X hittade det utan krångel.

    Det är alltså inte värt att skaffa något annat moderkort än Gigabytes serie som är baserad på Intels P55-chipset om man vill att installationen skall funka bra och att det skall vara enkelt. Laptop är i princip kört att hitta någon som funkar bra med den här hackintosh-metoden. Oftast kräver de en hel del eller jättemycket fulhack.

    Det är värt att nämna att installationen inte är lika smidigt som det brukar vara i OSX, men det är inte heller särskilt invecklat om man är lite van vid datorer. Det enda som var trixigt för mig var att ställa in bios rätt för att få installationsskivan att gå med på att boota på datorn.

    Värt att nämna är även att det inte är olagligt att installera OSX på en icke-mac. Bara man köpt sin kopia av OSX så är det lugnt!
    Senast redigerat av geminister den 2010-11-12 klockan 17:45.

  9. #9
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Cool! Intressant att få lite info om detta. Ah, jag blir sugen på att testa.

    Ja, bärbart verkar krångligt, men Wiktorion verkar ha haxat en Thinkpad (se ovan) :P. Tänker att det måste bli trubbel med drivisar för trackpad och annat, men jag är inte så duktigt på sånt där.

  10. #10
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Jag provade en hackintosh och det var väl lite si och så. På min netbook var det en kul grej. Fick det mesta utom ethernet att fungera. Sedan försökte jag på en gigabyte och blev ganska sur när dtrace inte alls fungerade. Nu har jag inte prova SL hackintosh men det vore trevligt om det fungerade bra för apples maskin utbud suger för DAW. (Jag har tre riktiga intel mac:ar)

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    men speak out!

    lista komponenter och priser.

    blir det lika bra som en riktig?!

  12. #12
    Jätten
    Jätten är uppkopplad nu
    Jättens avatar
    Veteran
    det finns ju folk överallt som hackar spelkonsoler. när kommer man få se hackintosh annonser? "Jag chippar din pc".

  13. #13
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men speak out!

    lista komponenter och priser.

    blir det lika bra som en riktig?!
    Komponenter har listats, pris får du leta reda på själv. Jag gav som sagt lite mindre än 10k för mitt system, inkl en 21.5" skärm.

    Lika bra som en riktig, i vilket avseende?

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    problemfriheten

  15. #15
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    När man väl installerat så fungerar det som vilken mac som helst, med undantaget att det kan innebära problem att uppgradera os (t.ex. från 10.6.4 till 10.6.5). Det brukar dock gå bra.

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    det låter ju suveränt. undrar om man kan komma ner rejält i pris, typ till 3-4-5000:-. vi skulle ju kunna slå våra kloka skallar ihop å försöka bygga ett paket. handlar du från komplett.se?

  17. #17
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det låter ju suveränt. undrar om man kan komma ner rejält i pris, typ till 3-4-5000:-. vi skulle ju kunna slå våra kloka skallar ihop å försöka bygga ett paket. handlar du från komplett.se?
    Låter bra , är också i handlingen att bygga ihop en ny dator så varför inte en MAC / PC

  18. #18
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Plockade ihop en absolut miminum-maskin på Komplett. Denna är varken anpassad för bra kylning eller låg ljudnivå, alla delar är de billigaste jag kunde hitta. Ansvarar inte för hur det funkar, det är viktigt att undersöka allt själv innan man bygger. Priset blev dock bra, 4116 kr inkl OSX-skiva (3866 utan) för en dator som sparkar på bra!

    http://www.komplett.se/k/shoplist.as...7-9C4871B65A75

    Värt att tänka på om man bygger en sån här maskin är att delarna går att uppgradera. Så vill man ha en i7-processor efter några månader är det bara att slänga i. Eventuellt kan det behövas starkare nätagg för att hantera det (eller om man skaffar fetare grafikkort). Återigen, läs på!

    Största nackdelen med detta moderkortet är att det bara finns två minnesplatser, så det kan bli dyrare att få in 8gb ram i den. Och mer än 8gb blir definitivt för dyrt. Så kan vara värt att skaffa lite dyrare moderkort just på grund av det.

    Fast, det går ju naturligtvis att byta upp sig senare när det gäller moderkort med.

    Bygga PC är lite som att skaffa modular.. Bara en uppgradering till!
    Senast redigerat av geminister den 2010-11-13 klockan 12:15.

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    helt fantastiskt geminister! vilken kung du är! ser ju trevligt ut det där. undrar om man behöver ett så pass kompetent grafikkort, men det är ändå 'peanuts' sett till vad man betalar för the real deal. skulle nog behöva se en hackintosh in action IRL innan jag vågade 'slå på stort'. vore kul att bygga in delarna i min G5-låda på sikt. den rullar dock på sanslöst bra än idag... får nog vänta nå't år!
    Senast redigerat av PF den 2010-11-13 klockan 12:17.

  20. #20
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    helt fantastiskt geminister! vilken kung du är! ser ju trevligt ut det där. undrar om man behöver ett så pass kompetent grafikkort, men det är ändå 'peanuts' sett till vad man betalar för the real deal. skulle nog behöva se en hackintosh in action IRL innan jag vågade 'slå på stort'. vore kul att bygga in delarna i min G5-låda på sikt.
    Grafikkortet är det billigaste jag kunde hitta som stöds av OS X. Det går att få billigare kort men då får man köra med custom-drivrutiner (eller kext, som det heter) och då förlorar man poängen med att köra vanilla/DSDT-metoden.

    Har du vägarna förbi Stenungsund någon gång är du välkommen att kika förbi och kolla in min frankenmac!

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    sehr sympatisch! anfaller den folk?

  22. #22
    Jätten
    Jätten är uppkopplad nu
    Jättens avatar
    Veteran
    geminister>>> Imponerande!

  23. #23
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Ser sjukt värt ut!

  24. #24
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Hur är det med de där integrerade i5-grafik-lösningarna (intelgrafik iaf ju)

    alternativt: Finns det någon lista över all hårdvara som OSX stöder?

  25. #25
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Integrerad Intel-grafik fungerar inte med vanilla/DSDT-metoden. Finns nog ingen lista vad jag vet, du får kika på forumet på den sidan jag länkade till i början av tråden.

  26. #26
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    tackar !!!

    Beställer delarna imorgon , blev ca 5600 kr med en i7 quad processor på 3.06 GHZ - socket 1366.

  27. #27
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av newbie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tackar !!!

    Beställer delarna imorgon , blev ca 5600 kr med en i7 quad processor på 3.06 GHZ - socket 1366.
    Dubbelkolla så moderkortet fungerar ihop med den här metoden bara!

  28. #28
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Jag dubbel kollade och bytte moderkort innan jag beställde

  29. #29
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Grymt! Vill du ha lite hjälp under installationen så säg till.

  30. #30
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Intressant detta. Hade nog kostat på mig lite extra tysta grejer osv men kul att det går att bygga en billig osx-maskin också såklart. Men så det är alltså bara vid os-uppdateringar det kan bli lite jobbigt.. hur är det med pci-kort typ mitt RME-kort, och UAD etc.. eller om man kör protools, fullt ös bara det är allmänt mac-kompatibelt eller?

  31. #31
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det är bara fullt ös så vitt jag förstått, pci/pcie-kort skall funka som på en mac.
    Senast redigerat av geminister den 2010-11-15 klockan 03:08.

  32. #32
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Finfint! Ok nästa fråga, säg att man dual bootar med typ win7, på varsin partition eller disk. Numera kan man ju även starta upp sin bootcamp-partition i Parallells utan problem, funkar det lika bra på en sånhär setup tro? iom att bootsystemet skiljer sig tänker jag.. Alltså jag har helst kvar möjligheten att köra windows både bootat och emulerat men såklart samma installation.

  33. #33
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Jag körde "dual boot" med OSX o WinXP/Win7 innan i flera månader. Funkade galant! Sen köpte jag en macbook, men det är inte pga att saker o ting inte fungerade som de skulle, de va dags helt enkelt.

  34. #34
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    så spännande, jag blir också sugen, både pc och mac behöver uppgraderas, kanske nåt sånt här man ska satsa på
    HAde ju vart grymt om man kunde hitta ett tomt mac pro chassi oxå :P

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    G5-serien har / hade nästan exakt samma förpackning. Skiljer bara 1 påtaglig visuell detalj, gissa vad.

  36. #36
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Portarna på framsidan? Typ firewire/usb och möjligen annorlunda dvd...

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jepp, sista kommentaren är korrekt. Det är två läsare / spelare i Mac Pro; en i G5.

  38. #38
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    usb/fwportarna kanske gjordes om en generation tidigare? eller eventuellt så kan mitt minne bete sig lite slarvigt idag.

  39. #39
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    de har nog ändrats då och då, på min g5:a har jag nedifrån å upp fw400, usb2, hörlursutgång, powerknapp. kolla www.everymac.com för detaljerade specs! att bygga in en ny dator i lådan är nog ett jävulskt jobb dock, om man vill få varenda kontakt och knapp att bete sig rätt. kör på med G5an här så länge...

  40. #40
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Värt att nämna är även att det inte är olagligt att installera OSX på en icke-mac. Bara man köpt sin kopia av OSX så är det lugnt!
    Blir bara nyfiken om det verkligen stämmer? Vad jag har förstått från diverse Hackintosh-forum så ska Apple's användarvillkor endast tillåta att OSX installeras på Apple hårdvara.

  41. #41
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir bara nyfiken om det verkligen stämmer? Vad jag har förstått från diverse Hackintosh-forum så ska Apple's användarvillkor endast tillåta att OSX installeras på Apple hårdvara.
    Det beror på att det i allmänhet är amerikansk lag som citeras på de flesta forum.

    Det är tveksamt om shrink-wrap-avtal är giltiga enligt svensk lag, ingen mjukvarutillverkare lär vilja få det provat i vilket fall. Sedan finns också distansköplagen i Sverige som ger dig ett visst begränsat tillstånd att ändra i avtalet om du inte kunnat läsa det utan att öppna förpackningen. Det innebär att om du köper din OSX-skiva online så bör det gå bra att tex ändra i avtalet så att du får installera på flera datorer och vilka datorer du vill. Det här är dock en annan sak som jag inte tror att någon vill få provat, det är oklart om e-handel egentligen skall omfattas av distansköplagen som är skriven för postorder, det är också oklart vad man egentligen får ändra i avtalet. Jag tror inte att det finns något prejudikat för något av fallen.

    Oavsett vilket så funkar det tillräckligt bra för mukvarutillverkare att de flesta tror att det explicit är olagligt att bryta mot licensavtal som ingås när man bryter en förpackning(shrink-wrap-avtal).

  42. #42
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Rensade bort lite inlägg som inte hade om Hackintosh att göra.

  43. #43
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    tack.

  44. #44
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    PF: angående att bygga in i G5-lådan, borde ju finnas nån slags dokumentation på kablarna till chassiet - är väl inte helt olika en motsvarande pc?

  45. #45
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Pf: vet att sillen har en hackmac i ett g3 skal,... Om du är intreserad så har jag en halvdöd g4 quicksilver som jag ska sparka på ett par gånger sen göra mig av med...

  46. #46
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    :-) njäej tack, har försökt med en g4-låda förr och det var ett rent h)€&ete att få plats i en sån. Bättre med ny tom PC-låda, trist dock. Ska inte bygga en själv, trådskummare där.

  47. #47
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Antec p180/183 är ju ändå ganska fina, dom har nån mindre variant också.

  48. #48
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    @Frebrik: Tack för bra och utförligt svar ang licensen.

    Hmm.. kanske ska ge mig på detta igen. Gjorde ett halvhjärtat försök för ett halvår sen men kom ingen vart, varken på min laptop eller stationära.

  49. #49
    BosseB
    BosseB är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej!
    Tack för länkar geminister. Jag har kollat runt på forum och det verkar trots allt lite meckigt med säkerhetsuppdateringar och folk som förlorar ljud, eller mer allvarliga saker.
    http://www.pearc.de/products/en/Pear...-Advanced.html
    Detta verkar rätt ok. Support när det krånglar, känns rätt lockande om man inte gillar att mecka med bios och annat. Dock verkar grafikkorten lite veka och det verkar inte finnas mycket omdömen från användare på nätet.
    Vad tror ni? Det bästa av två världar eller ett krånglande oäkta äpple?
    /Bosse
    Senast redigerat av BosseB den 2010-11-18 klockan 08:06.

  50. #50
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Själv är jag nog för skraj att pengarna skulle hamna i sjön, en mac är alltid en mac. En "mac" som skulle svika vore rena döden för kreativiteten. Men jag följer Hackintoshandet med ...visst, lite smått avvaktande... intresse.

  51. #51
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Det går tyvärr sådär för mig , har suttit 20 timmar och mekkat med BIOS inställningarna .
    Men jag kör inte exakt så som förslogs här av trådstartaren så det kan bero på detta .

    Drar in WIN7 64 Bit nu och försöker med hackintosh senare i veckan

  52. #52
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ouch! :-/ mardrömslikt... beklagar.

  53. #53
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ouch! :-/ mardrömslikt... beklagar.

    Inte så farligt ändå , tanken från början var att köpa en PC under 5000 kr som jag skall köra R5 / Record på då den laptopen jag har inte riktigt hänger med . Köper en hårdisk till och försöker med hackintosh igen .

  54. #54
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är rätt. Skam den som ger sig. Får bara lite väl mkt vibbar från mitt halv... eller vadå? Helhjärtat var det nog... försök att knåpa in OS X i ett fulbygge år 2008. Fick igång skiten men det var ju inte alls som att köra en Mac.

    Fortsätter själv med den bästa datorn jag någonsin haft, denna går som tåget - 2x2 G5! Record & R5 skiter jag i just nu, lite.

  55. #55
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av newbie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går tyvärr sådär för mig , har suttit 20 timmar och mekkat med BIOS inställningarna .
    Men jag kör inte exakt så som förslogs här av trådstartaren så det kan bero på detta .

    Drar in WIN7 64 Bit nu och försöker med hackintosh senare i veckan
    Jag hjälper dig gärna! PM?

  56. #56
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Äpp Äpp Äpp... le! Öppna kort tack, så kunskapen delas!

  57. #57
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ta det gärna i tråden så kanske ni bidrar till att hjälpa andra som har liknande problem.

  58. #58
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Kör det i evigheter här... vissa saker är dock halvklurigt.....

    En g3 låda med m atx i...

  59. #59
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vill tipsa om http://www.osx86project.org/ där det går att hitta en hel del matnyttigt om man orkar ta sig tiden att läsa.

  60. #60
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Japp!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •