Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Displayproblem Akai S-1000

  1. #1
    Snythen
    Snythen är inte uppkopplad
    Snythens avatar
    Senior

    Displayproblem Akai S-1000

    Halloj!

    Jag har problem med displaybelysningen på min Akai S-1000. När jag köpte den förra året kunde jag konstatera att lysfolien i den hade dragit sin sista suck. Jag bytte ut den och displayen lyste som ny. För ett par veckor sedan började displaybelysningen blinka lite från och till och även ändra ljusstyrkan lite upp och ner. Efter ett tag lade den av helt och hållet. Jag har bytt ut folien igen men den här gången hjälper det inte, något annat verkar vara fel. Har någon här en aning om vad det kan vara?

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men funkar Displayen i övrigt som den ska? Låter ju som glapp i strömmen nånstans.

  3. #3
    Snythen
    Snythen är inte uppkopplad
    Snythens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men funkar Displayen i övrigt som den ska? Låter ju som glapp i strömmen nånstans.
    Displayen fungerar. Det är bara lyset som kajkat ur...

  4. #4
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Jag röstar på Rotwang, mät klumpen som ger en massa Volt och Hz. Spänningen kan man ju mäta med en vanlig clasohlsonmultimeter, för frekvensen behövs väl en lite bättre, eller oscilloskop.

  5. #5
    Snythen
    Snythen är inte uppkopplad
    Snythens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drivdonet kanhända?
    En vit låda på ett kretskort. Den petar ur sig ett par hundra volt vid några hundra hertz.

    /RtMI
    Hmm. Det måste nästan vara drivdonet. Det tjuter lite om det, jag tror jag har läst någonstans att det brukar peka på att det inte är riktigt friskt...

    Har ingen aning om hur man mäter spänning och grejer. Får kanske försöka få tag på en billig reservdels-S-1000....

Liknande ämnen

  1. Akai S-1000 och HD...
    Av Snythen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 00:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •