Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 218

Ämne: Dagens modulartips!

  1. #61
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Suveränt jgb!

  2. #62
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En grej jag körde på nordmodularen, men även fungerar bra med Doepfer A-155. Klocka sequencern med en pulsvåg från en oscillator några oktaver upp. Använd sequencerns output som vågform. Vips så har du en wavetableoscillator med åtta steg tillgänglig (A-155).

    Har man en A-155 och kör på nedre raden av rattar så kan man stoppa in vad som helst på ingångarna som skickas via rattarna, vips så har du wavetables som moduleras konstant.
    Apropå det, här är en liknande grej med Makenoise Pressure Points och Brains. Riktigt skoj, särskilt med dubbla Pressure Points.


    https://youtu.be/4FSNtSSuhdo

  3. #63
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Apropå pressure points har jag beställt en sån här:

    https://youtu.be/Kwb-NBryGsQ

  4. #64
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Nu har jag fått min Pressure Points grej, den heter "dudes Dual FSR". Välbyggd och skojig:


    https://youtu.be/D9CoLvqxBzw

  5. #65
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Upptäckte igår att man kan använda rolands gate-delay (m172) som clock-divider. Kör in en gate-klocka på 1hz, sen kan man justera out-gate-tiden så att den blir t ex 3.7s, så blir det en pulsvåg ut med 0.25hz. Bra för att t ex trigga en extra envelope på vart 5:e sequencersteg eller så.

  6. #66
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hemmapatchad frekvensanalysator:
    Tag ett oscilloskop, kör det X/Y-kopplat.
    Tag en oscillator, koppla sågtanden till X-led på oscilloskopet
    Tag ett bandpassfilter, stoppa in ljudet som skall analyseras i det.
    Styr filterfrekvensen med samma sågtand som går till oscilloskopet, skicka utljudet till Y-led på oscilloskopet

    Voila, en frekvensanalysator! Inte helt perfekt, men användbar.

  7. #67
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag tror mängden motion skapar en labråtta inom dig Jgb.

  8. #68
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Heh, snarare en livlig och modular fantasi. Ibland i alla fall.

  9. #69
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Dagens "Modular" tips, byggt i Record.

    3x puls oscilatorer
    osc 2, en oktav ner och fine tune på +3
    osc 3, 2 oktaver ner och fine tune på -3
    Inget filter.
    ADSR på 50%, 100%, 100% 60%.

    In i en audiosplitter som skickar en ren signal till mixern och en vidare till en ny audiosplitter.
    Denna delar till 4 olika EQs.
    EQs klipper dem till 4 olika frekvensband.

    High: Bandeko som bara nätt och jämnt inte självoscilerar. Tube distortion.

    Mid: Reverb som moduleras om konstant av 2 st s/h LFOs (Rate på vadenuheter ett steg högre än 4/4) på size & decay. dela höger & vänster. 3 takts delay höger, 5 takts vänster. ihop igen. in i gitarrförtärkare med max drive. overdrive distortion.

    Lower mid: långt stort reverb

    Low: Basförstärkare med 40% drive. reverb, delay 3-takt, reverb igen.

    Försiktig med mixern. Det brölar rätt friskt innan man dragit ner och balanserat.


    Det är såhär jag håller på när jag itne får några låtar gjorda
    Senast redigerat av Ashaz den 2011-05-11 klockan 10:00.

  10. #70
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Jag brukar rundgångskoppla hela tiden, häromdagen rundgångskopplade jag mina två plaguebearers, den enas utgång till andras ingång och den andras utgång till den enas ingång, enkel grej men kan skapa komplexa klanger, extra noise å kul blir det om man stoppar in någon typ av tidsdomänhanterande komponent som ex z-dsp i med delaykort i rundsgångskedjan.

  11. #71
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior

    Mobular?

    Kanske har jag hunnit med för mycket kaffe idag, men på ämnet dagens modulartips fick jag en idé, förmodligen den bästa på hela forumet. En del välbeställda personer har väggen full av modulsystem, men varför bygger vi inte in modularen i väggen hemma (Heter det inte Modulenthus?)? Det måste slå alla cool-rekord! Man skulle t.o.m. kunna vara lite bortom-all-sans och sätta dem som ett oordnat kluster, som många gör med småtavlor. Det är för detta ändamål elen dras in i väggen, inget annat.
    Sedan började jag fundera på rörligheten, som inskränks betydligt av att ha alla moduler fastskruvade i väggreglar, men det fanns förstås en lösning på det också. Vi måste skaffa husbilar och sätta in apparaterna i de väggarna, s.k. mobuler!!!! Då kan det äntligen bli power meet, på riktigt! Jag kan se kommande säsongs campingskyltar framför mig:
    Campingplats 200kr/dygn
    Campingplats med el 250kr/dygn
    Campingplats med el för modularägare 400/dygn

    Puh, nu ska det inte vara mer kaffe för mig....

  12. #72
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Puh, nu ska det inte vara mer kaffe för mig....
    http://www.sonicstate.com/tgs/messag...210&lastdays=5

  13. #73
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Puh, nu ska det inte vara mer kaffe för mig....
    "Kaffe"...

  14. #74
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Se där, ska jag aldrig få vara först med någonting? Tja, det skulle vara mobularen då kanske.

  15. #75
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se där, ska jag aldrig få vara först med någonting? Tja, det skulle vara mobularen då kanske.
    fast husvagnsidén har jag inte sett än

  16. #76
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Undvik då en SMV, det behövs mer rätvinkliga vagnar. KABE kanske?

  17. #77
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Fel igen! Det måste bli en Hobby, vad annars?

  18. #78
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ge mig modulartips nu, oväntade patchar med spännande resultat! Moduler som används till något de inte var tänkta.

  19. #79
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Dethleff

  20. #80
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ge mig modulartips nu, oväntade patchar med spännande resultat! Moduler som används till något de inte var tänkta.
    Koppla in reverb mellan VCO och VCF.
    Spegelvänd tangentbordet.
    Simulera nybörjare genom att addera en gnutta CV från en S/H (som triggas av kbd gate) till VCO.

  21. #81
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Använd Z8000 som en skum clock-divider. Ställ en packe rattar på fullt skaft, resten på 0, skicka samma klocka till en bunt 4-stegssekvenser + båda 16-stegssekvenserna å få ut /2 resp /4 på 4-stegsutgångarna å olika rytmiska klock-mönster på 16-stegs...

  22. #82
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Koppla in reverb mellan VCO och VCF.
    Varför har jag inte provat det nu då...

  23. #83
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Slog mig plötsligt att EX5:ans arpeggiatortempo borde gå att synka med Q960:ans. Var så när på väg att fråga, men sansade mig och med en enkel kabel (Q104-gate till Q960 Control input) var det hela biff - nästan i alla fall. Det visade sig vara en tillfällighet att de var så väl synkade.
    Sequencern reagerar på arpeggiatorn (eller EX5:an) och höjer tempot avsevärt, men inte i takt. Jag provade i stället att använda Q104:ans trigger-utgång och då reagerar den på tempoförändringar, men den har svårt med taktsinnet. Den blir i stället ryckig, som när 3RD ROW CONTROL OF TIMING används. Något modulartips på det?

  24. #84
    tfu
    tfu är inte uppkopplad
    tfus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    jag tror att du är ute efter att stoppa in q104:ans gate ut i q960:ans SHIFT IN, den nere till höger på modulen,
    Då stegar q960 för varje gate den får. Däremot så får du nog trigga dina envelopes från q104:an direkt då också för oscillator out på q960 skickar ingen signal när den styrs extern, (har jag för mig), elller så styrde oscillator-ratten pulsebredden ut genom q963 trigger buss. Det står rätt bra förklarat i manualen för q960:an

    lycka till.
    Senast redigerat av tfu den 2011-05-29 klockan 16:56.

  25. #85
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Aha, det ska jag prova så fort jag lyssnat mig mätt på det jag pysslar med nu. Skönt att (kanske) äntligen få användning för shift-ingången.

  26. #86
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Mmmm, en förbättring fick jag till. Jag kan nu styra tempot på sequencern genom att ändra tempot på arpeggiatorn; men så fort jag tar ett ackord går sequencern otakt och den hoppar över vissa steg (Nej, inget steg står på Skip).
    Jag får nog släppa detta, som kanske aldrig kommer till praktisk användning ändå. Det är kul nog att styra modularen med arpeggiatorn utan Q960, men det är förstås också mysigt att kunna göra sig lite tekniska framgångar då och då.
    Tack och bock i alla fall!

  27. #87
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Jag tog en liten jobbpaus och hittade en baskagge i min Maths:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	242924_10150261814993828_628158827_8727749_2785768_o.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	321,8 KB 
Id:	29810

  28. #88
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tog en liten jobbpaus och hittade en baskagge i min Maths:
    hur låter den då?

  29. #89
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Såhär:
    http://soundcloud.com/marcuswrango/mathsbd

    Det är väl kanske inte superlikt andra baskaggar, jag försöker hitta en intressant baskagge. Tonljudet i ena kanalen och klickljudet i andra ljudkanalen (ch 1 & 4 på Maths) - ger en möjlighet att mixa individuellt inuti baskaggen i efterhand.

  30. #90
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Fastnade på det Pehr skrev:
    "Eller två som går på samma klocka. Den ena 16 steg och den andra 15 (eller vad som låter bra), använd gate från den ena och cv från den andra för mycket intressanta melodier."
    Jag sitter här med en Q119 och en Q960, samt lite övrig dotcom-apparatur. Har hittills använt mina sequenser separat; synkade, men med skötandes var sitt ljud. Nu lät jag i stället rad 1 och 2 på Q119 sköta pitch. Rad 1 och 2 på på Q960 fick sköta filterfrekvens, men jag har hela tiden sett till att ojämt antal steg går - skip eller reset. Nu svänger det! Kvarblivna steg har fått sköta volym eller resonans, d.v.s. de har alternat som reserver lite varstans.
    Kanske är det lämpligare att låta Q960 sköta pitch, eftersom den har två utgångar. För mig, som inte har en distributor än, skulle det spara lite multiples. Jag måste dock suga lite på den här karamellen innan jag sladdar om.
    Hur som helst, tack för lite perspektiv på användadet.

  31. #91
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Forts. på föregående inlägg:
    Började dagen med att fundera på vilka kopplingar mer jag kan göra. Jag hade tagit god natt med att volymen så att endast steg 2, 3 och 4 på den ena stämman. Dessutom reset på steg 8 för att få en udda rytm.
    Nu sladdade jag Q119:ans master output till steg 2 på Q960 och reset:ade steg 7. Med ens rör sig då Q960 (stegvis) 1-2-3-2-3-4-5-6 - snopen och glad blev jag! Om jag återgår till att bara ha steg 8 på reset löper Q960:an fint från 1-7, men stannar upp lite på 2:an.
    Varför detta händer vet jag inte, men det regleras uppenbarligen av Add i Master output. Den råkade, av stämningsskäl, stå på nästan -2. Mellan -3 och +3 beter den sig på detta vis och det fungerar bara om steg 6-7 är reset:ade. Nu börjar jag förstå varför modularsmittan aldrig kan släppa. Det finns ett märkligt djup i de här maskinerna!

  32. #92
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Laboratiner pågår. dock utan ljudexempel (pga flytt)

    Latchar en hel del med oscillator-klockade delayer i feedbackloopar med comp och fas filter i G2an... Satan vilken Effektprocessor det träddefram Coolt att tex modulera FM på en oscillator som sen styr delayet. Det blir sköna klanger när ett stereo delay både svajar och fräser

  33. #93
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär:
    http://soundcloud.com/marcuswrango/mathsbd

    Det är väl kanske inte superlikt andra baskaggar, jag försöker hitta en intressant baskagge. Tonljudet i ena kanalen och klickljudet i andra ljudkanalen (ch 1 & 4 på Maths) - ger en möjlighet att mixa individuellt inuti baskaggen i efterhand.
    Går absolut att nyttja som bassdrum... In i en DAW, tex Live och vips kan man trixa fram ännu mer göttja!

  34. #94
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    På en step-sequencer, har ni tänkt på att man kan använda cv som gate, och gate som cv?
    Så här, cv som gate:
    - En cv kanal kan man använda som gate-sequencer: Ratt på 0V: Ingen gate. Ratt på 5V: Gate. Koppla kanalens cv-utgång till din ADSR.

    Så här, gate som cv:
    - Gate ut från sequencern, t.ex. gate för steg ett, kopplas till en gate divider. Dess utgång, t.ex. "delat med 4", kopplas till en attenuator, så att resulterande signal motsvarar en kvint eller en oktav eller vad man vill. Denna kopplas till VCO:n så att sekvensen transponeras/byter ackord var fjärde löp. Coolt eller?
    Senast redigerat av Erik G den 2011-09-11 klockan 15:01.

  35. #95
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Coolt! Trick ett har jag provat ofta, trick två bara nån gång. Tumme upp på det Erik!

  36. #96
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Sitter här och klurar lite över filtersvep. Hur gör ni för att få sådana i sequencerslingor? Jag kör sinusvåg från en Q106:a (LFO) in i något av filtren, med det problemet att ljudet naturligtvis försvinner halva tiden. Går detta att lösa eller har ni någon helt annan metod?

  37. #97
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter här och klurar lite över filtersvep. Hur gör ni för att få sådana i sequencerslingor? Jag kör sinusvåg från en Q106:a (LFO) in i något av filtren, med det problemet att ljudet naturligtvis försvinner halva tiden. Går detta att lösa eller har ni någon helt annan metod?
    höj cutoff på filtret
    ev. minska nivån på sinus

  38. #98
    tfu
    tfu är inte uppkopplad
    tfus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    sinusen är ju +- 10v normalt sett.

    Jag brukade köra den genom ett q125 http://synthesizers.com/q125.html
    Bara för att kunna göra om signalen till 0 till +5v så att man kan ställa in filtrets nedre nivå och låta LFO:n öppna det sedan.

    Men för att slippa slösa en modul extra på detta så har jag kalibrerat om ett par andra LFO:er från CGS som jag har att jobba mellan noll och +5v

  39. #99
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    finns det ingen attenuator på filteringången (cv)?

  40. #100
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Pehr: Jag är visserligen inte så ung, men ändå för lat för att hålla på och vrida själv på filtret. Nej, så är det inte. Ibland vill jag att slingorna ska förändras av sig själva, för att jag förmodligen har fingrarna på andra maskiner samtidigt.
    tfu: Misstänkte att det är här Q125:ans användbarhet visar sig. Har hittills bara en, men det lär bli att käka nudlar till fler kan införskaffas. Innebär det att jag kan få filtersvepen att inte försvinna; bara gå från lite till mycket och åter?

  41. #101
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Pehr menar nog att du ska ställa in attenuatorn på filtrets cv-ingång så att LFO-svepet inte blir för djupt. Vad har du för filter? Har det ingen pot för modulationsdjup på cv-ingången?

    Och så höjer man cutoff (en gång alltså) för att kompensera för den negativa spänningen på sinusen.

  42. #102
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Tänker mest på Q150:an. Håller på nu och vrider på pillrar med nedre sektionen av Q125:an och har kanske fått ordning på det. Vilken ingång på filtret är lämpligast?

  43. #103
    tfu
    tfu är inte uppkopplad
    tfus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    1v/octav använder du för keyboard cv in för att filtret skall följa med och öppnas i dom högre oktaverna.

    envelopen skickar du in i ena level-ingången, i den andra ingång skickar du in lfo:n då kan du bestämma hu mycket lfo:n ska påverka filtret.

    Det du inte kan göra iom detta är att bara påverka filtrets öppning, det kommer även att stängas av lfon iom att den är +- spänning.

  44. #104
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Jag menar som Erik skriver

  45. #105
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp


    Det här är en groovemaskin. Kör alla i AD-läge, A=0 och D=5, använd threshold-ratten för att ställa steglängd, koppla "comp out"-gaten till valfri sak, exempelvis en trumma. Swing it magistern!

  46. #106
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Android-appen "gStrings Free" är piffig när man stämmer resonanser och liknande, dra upp filtret i självsvängning och se vilken ton det blev. Backa lite på resonansen.

  47. #107
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Maths som frekvensdelare
    Tag 1 st vco, med fördel fyrkant, koppla till kanal 1 på maths. Justera delning med rise och fall time.
    Trevlig effekt. Koppla gärna maths utgång till pulswidth på vcon. Modulera rise eller fal med en utterligare delning eller trig in från kkanal 4.

  48. #108
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Två olika vcoer in i en fjäder, gärna dissonant
    panorera mellan ljuden med tex två vca
    f*n vad skönt det distar
    Senast redigerat av Pehr den 2011-09-26 klockan 09:12.

  49. #109
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Så fort du har något som har en ingång för klocka (sequencer, noisering, delay med mera), mata den med pulsvåg från en oscillator. Vips så kan man spela modulen på ett helt nytt sätt!

  50. #110
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    har du envelop som inte kan loopa?
    koppla: ADSR/AR ut-> komparator (tröskel lite mer än 0V) -> inverter (logik) -> tillbaks till trig in på envelopet

  51. #111
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har du envelop som inte kan loopa?
    koppla: ADSR/AR ut-> komparator (tröskel lite mer än 0V) -> inverter (logik) -> tillbaks till trig in på envelopet
    uh. kan du ta det mer på begripligt språk? detdär intresserar mig.

    Tips då.
    Har du en LFO som antingen står still eller cyklar för fort?
    Låt en annan LFO styra dess rate med pulsvåg, så fördubblar du cykeltiden.
    Man kan fan aldrig ha för många LFOs har jag märkt.

  52. #112
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Du kan använda A-166 (en inverter) eller A-167.
    Koppla rundgång bara
    och splitta adsr signalen om du vill använda den

  53. #113
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Tack. Ska kika på vad det är de gör så har jag något att gå på

  54. #114
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    I beskrivningen till A-140 står det:

    In combination with the Comparator module A-167 a free-running "ADSR-LFO" can be realized.
    men med 166 får du två inverters

  55. #115
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Signal --> freq. shifter --> delay --> feedback in i freq. shiftern igen via mixer.

  56. #116
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Signal --> freq. shifter --> delay --> feedback in i freq. shiftern igen via mixer.
    Va lustigt! Satt precis å labbade med det här i Live igår kväll. Snyggt är det!

  57. #117
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    I nord modular g2 kan man göra det skadat snyggt. Med klockat delay av separat vco som fm modularas av en annan så händer det grejer!

  58. #118
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Signal --> freq. shifter --> delay --> feedback in i freq. shiftern igen via mixer.
    har alltid tänkt FS i feedbackkedjan endast, men det där låter nog kul det med
    borde va kul med ringmod i feedbacken också?

  59. #119
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Har du en MS-x0 och EuroMedMaths och är less på att de inte triggar som de ska? Patcha trig eller gate från Euro till Maths Ch 4 IN (inte Trig in!), sätt rise och fall full CCW och ta en inverterad trig/gate från EOC. Wow!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bill-oreilly-tide-goes-in-tide-goes-out-never-a-miscommunication-cant-explain-that.jpeg 
Visningar:	59 
Storlek:	15,1 KB 
Id:	33805

  60. #120
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Palle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter här och klurar lite över filtersvep. Hur gör ni för att få sådana i sequencerslingor? Jag kör sinusvåg från en Q106:a (LFO) in i något av filtren, med det problemet att ljudet naturligtvis försvinner halva tiden. Går detta att lösa eller har ni någon helt annan metod?
    .

    Skrev jag detta för nästan ett år sedan? I går provade de tips jag fått. Jag befriade övre sektionen av min Q125:a från tidigare sysslor och ledde in en trög sinusvåg i stället. Rattade upp lite och kablade vidare till Frequencey input på Q107. Tänk, det fungerar utmärkt.
    Baksidan är att jag nu behöver åtminstone en Q125:a till och dessutom kan jag inte låta en fet Q106:a få jobba som LFO. Har kikat lite på Grove audios dubbla LFO-apparat, men också SSL:s fyrdubbla. Med fyra LFO i 1U borde behovet vara täckt för resten av seklet, inte sant? Två sektioner går åt direkt, bara till Q107:an.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •