Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sugen på att modda Microkorg

  1. #1
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior

    Sugen på att modda Microkorg

    Har ett tag gått i tankar att dra byxorna av min Microkorg och trä på ett par tajts istället.

    På svenska: Bort med klav, stoppa in allt annat i plexiglas/alu/trä eller andra lämpliga material.

    Tänkte ta all text från ovansidan och trycka på plexi. Någon som gjort något liknande? Vilken tryckmetod är bäst? Pris?

    Något annat jag ska tänka på?

  2. #2

  3. #3
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Screenprinting. Billigast möjliga effektiva fulhack är att scanna panelen, justera och replikera, skriva ut i önskad färg på OHpapper(typsnitt och blockmarkering, evt lite rastering), applicera efter utskrift på panelen.

  4. #4
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MrLonghair Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Billigast möjliga effektiva fulhack är att scanna panelen, justera och replikera
    Det finns vectorgrafik av panelen i användarmanualen. Dra ned en PDF och skriv ut.

  5. #5
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    SWEET! Tack för fina tips. Antar att själva byggandet av skalet är en fråga om att få till rätt mått, ordna alla nödvändiga hål för rattar, dioder, knappar, skruvar osv. Något slags distanser för att fixera innehållet osv. HMMM! Tack tack tack!
    "Gamla" skalet lär ge en fin hint iofs

  6. #6
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Tänkte ha genomskinlig framsida och eventuellt peta in belysning till datorchassi. Någon som vet hur man löser problemet med strömförsörjning till belysningen?

    Exempel:
    Varde ljus!

  7. #7
    herr Vogel
    herr Vogel är inte uppkopplad
    herr Vogels avatar
    Senior
    Dödgrävning, blev det nånting av detta?

    Jag funderade på att göra lite lightvariant av detta - byta ut träsidorna - då jag har en massa cm-tjock plexi liggande.

  8. #8
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Slump att jag råkade hitta den här tråden idag.
    Nej, det blev inget av det. Jag tittade på olika lösningar som folk försökt sig på, men hittade inget som var tillräckligt snyggt.
    Sen är jag inte tillräckligt händig för finsnickeri heller. Så jag sålde den.

  9. #9
    herr Vogel
    herr Vogel är inte uppkopplad
    herr Vogels avatar
    Senior
    Jag plockade bort ena trä-sidan på min Microkorg och inser att den blev sjukt mycket snyggare utan, mer kompakt även om själva minskningen är försumbar, mer clean liksom, det blir till att sätta på en bit plexi på sidorna istället.

  10. #10
    herr Vogel
    herr Vogel är inte uppkopplad
    herr Vogels avatar
    Senior
    Om någon är intresserad så gjorde jag en ytlig minimodifikation på min MK som för mig gjorde en hel massa. Jag har alltid stört mig på de där puttiga (imho) fula träsidorna så min avsikt var först att sätta på plexisidor, det blev ganska fint, men jag fastnade för ett par överblivna bitar av farsans träbåt, Mahogny! Slipade runtom men behöll den gamla slitna fernissade ytan på sidorna.






Liknande ämnen

  1. SID sugen... alternativ?
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 19:46
  2. Lite sugen på...
    Av Bigstone i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 20:33
  3. Sugen på jam!
    Av enapa i forum Evenemang
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 09:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •