Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Top 5 Eurorack moduler / Sköna kombinationer

  1. #1
    Odd Bobs avatar
    Veteran

    Top 5 Eurorack moduler / Sköna kombinationer

    Sitter och kan inte bestämma mig vad jag ska satsa på härnäst...

    Därför vill jag ha lite tips på moduler på egen hand gör underverk eller kombinationer av max 5 moduler som ger grymma mängder skna kombinationer och välljudande.

    Om ni ger tips på kombinationer, genrebestäm gärna typen av ljud som kombinationen alstrar...

    Tanken med tråden är att ge uppslag på subsystem som är feta.

  2. #2
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Av de moduler jag upplevt är A-112 den jag uträttat mest med. Den bringar en oerhörd versatliltet till mitt system och jag skulle inte kunna ha en svängig patch eller en spökig lead utan den. Paras gärna ihop med en clock divider för beats.

  3. #3
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Av de moduler jag upplevt är A-112 den jag uträttat mest med. Den bringar en oerhörd versatliltet till mitt system och jag skulle inte kunna ha en svängig patch eller en spökig lead utan den. Paras gärna ihop med en clock divider för beats.
    A-112 är alltså sampler/wavetablemodulen eller? Ja, det ser jag nu... Men Wiktorion, vad kan man göra med den? Din demo häromdagen tyckte jag var lite blek. Jag vill ha lite mer fräs. Kan du typ modulera cv med audio? Låt mig höra vad man kan göra, lite mer avancerad knasmodulation tack!

  4. #4
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    På egen hand. Make Noise MATHS. Extremt flexibel modul som går att använda till lite allt möjligt. Läs manualen och fundera och förundras. Fiffig rackare det där! Från envelopföljare till VCADSR via VCLFO... och allt däremellan!

  5. #5
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    jgb, låt folket höra konkreta demos vettja

  6. #6
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Fast, det är ju svårt att ge en demo på något som är såpass allsidigt. Kolla youtube! Det mest konkreta exemplet som jag har gjort finns i den här tråden: http://www.99musik.se/showthread.php...modularslaskar

  7. #7
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast, det är ju svårt att ge en demo på något som är såpass allsidigt. Kolla youtube! Det mest konkreta exemplet som jag har gjort finns i den här tråden: http://www.99musik.se/showthread.php...modularslaskar
    Nja, tycker jag inte. Nu tycker jag du är lite lat bara

  8. #8
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har inte inspelning konstant kopplat till dator. Ikväll fick den generera kompressor-CV till en VCA när jag testade lite. Gick att göra rejält bra grejer med det, extra kul om man blandade in kanal fyra också!

  9. #9
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Cwejman:

    RES-4
    FSH-1
    MX-4S

    TipTop:

    Z8000

    MakeNoise:

    Wogglebugg

  10. #10
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    A-112 är alltså sampler/wavetablemodulen eller? Ja, det ser jag nu... Men Wiktorion, vad kan man göra med den? Din demo häromdagen tyckte jag var lite blek. Jag vill ha lite mer fräs. Kan du typ modulera cv med audio? Låt mig höra vad man kan göra, lite mer avancerad knasmodulation tack!
    Aldrig testat att knasa loss med den riktigt, förutom att det är läckert att dra upp samples i audiorange. Låter läckert gneom filter

    Men jag tänker mig att man kan modifiera dem med audio. ström som ström antar jag?

  11. #11
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Makenoise Maths - se ovan
    Malekko Anti Oscillator skön triangelbaserad oscillator med wavefolding
    Malekko Boogie vactrolbaserat lowpass filter + lowpass gate
    WMD Geiger Counter CV-styrt digitalt oväsen
    Flight of Harmony Plague Bearer Elakt överstyrt bandpassfilter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •