Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Någon som A/B-jämnfört olika virus-versioner, ljudet alltså ?

  1. #1
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

    Någon som A/B-jämnfört olika virus-versioner, ljudet alltså ?

    Skaffade för någon månad sedan en TI Snow som kompliment till min VirusB, kanske säljer B'n men har inte riktigt bestämt mig än.
    Men jag tycker mig höra skilnader mellan dessa två, vissa patchar som är gjorda för B'n låter lite annorlunda jämnfört med Snow'en.
    Nu är det inte en riktig A/B test då TI kör ljudet via VST pluggen och B'n rätt in i ljudkortets ingång. Men i slutändan så är det ljudkortet och inte TI'n som spelar upp "ljudet" om jag förstått det hela rätt ?

    Så hyffsat nära men ändå inte, har ingen mixer inkopplad just nu så jag kan inte testa sida vid sida och ljudkortet har bara en stereoingång (måste byta kort snart ).

    Skulle jag jämnföra ljudet i ord, så skulle jag säga att via TI-pluggen så låter ljudet mer rent och förfinat medan B'n låter mer levande och öppet.
    Ingen känns egentligen fel bara annorlunda.

    Men åter till frågan, någon som gjort någon vettig A/B test mellan olika versioner och helst då äpplen mot äpplen, ex. båda går via line-out istället för TI-pluggen ?

    Ska byta kort snart (sagt det i 1.5år nu ) och göra egna tester.

  2. #2
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Well, du svarade på det själv tycker jag.
    1. ljud via USB till analog ut på ljudkortet
    2. B kör du via ljudkort in, här har du säkert din förändring att kortet färgar lite (+ att B D/A kanske oxo färgar) , kolla även så du inte blandat L/R när du jämför.

    Själv har jag inte A/B direkt mellan min Powercore och KC...ännu.
    http://erikhall.mine.nu/~ronny/emu/emu1820m.html

  3. #3
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Jo jag vet att min test inte är rättvis därav frågan
    Ska väl dock säga att det blir line-in på ljudkortet och sen line-out, mao i detta fall så agerar ljudkortet mixer.
    Men det är ju ett extra steg där jämnfört med pluggen direkt ut.

    Sen är det ett rätt sunkigt kort så det bästa hade varit att jämnföra bådas line-out direkt men har inte möjligheten just nu, utan att det blir för långt avbrott mellan testerna.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 21:56
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:26
  3. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 03:43
  4. Någon som köpt en Virus|TI ?
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 10:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •