Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Announcing Reaktor 5.5 and the public beta test

  1. #1
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior

    Announcing Reaktor 5.5 and the public beta test

    "Today we are happy to announce the next version of Reaktor, and make it available to you as a public beta version at the same time: Reaktor 5.5"

    http://www.native-instruments.com/fo...d.php?t=114770

    http://createdigitalmusic.com/2010/0...ds/#more-12204

  2. #2

    Redaktör
    Grymt!

    Jag måste säga att jag är lite förvånad över att det inte släpps en ny version, men gratis uppdateringar är ju aldrig fel, speciellt inte som gränssnittet är det som jag tycker är största bristen med Reaktor. Att man får med Electronic Instruments 2 är ju också trevligt, även om jag själv betalat för den förut - men det är mycket godis där i.

  3. #3
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Fint, fredagskvällen är räddad Juste att de släpper den som gratis uppdatering, speciellt med tanke på hur de reade ut reaktor i höstas.

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Trevligt! Hoppas dom snajdat upp modulbyggarsidan lite, har varit alldeles för plottrig för mej... Men jag tror det blir ett seriöst ryck i höst istället, tillbringar alldeles för mycket tid framför dator som det är.

  5. #5
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Crap, min allt för gamla dator vill inte köra betan för den stödjer inte SSE2. Nu måste jag installera tillbaka 5.1 och det lär ta halva kvällen. Dagens besvikelse.

  6. #6
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    underbart fan, längtar efter denna och sh101tor

  7. #7
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Alltså jag hittar den inte.. inte fått nåt mail, ingen länk på forumet till en download, service center visar inget.. är jag extra trög idag? EDIT nuså, fick leta lite till bara. ....laddaladda....
    Senast redigerat av kotten den 2010-07-17 klockan 19:50.

  8. #8
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ....Att man får med Electronic Instruments 2 är ju också trevligt,...
    Yeah, Metaphysical Function åt folket! Men ja, det är bra grejer ändå, patchningen är exakt samma här hade jag hoppats på lite smarta grejer som gör den snabbare att jobba i.. snyggat upp fönster och paneler och sånt det är skitbra, finare standardrattar och ändå fortfarande fula på ett tryggt sätt.

    Lite jobbigt att man måste installera över den gamla särskilt när det är en beta som går ut en viss tid, ännu tristare med gammal dator som för makari, surt!

    "In Reaktor 5.5 we have also improved various crucial areas like the snapshot management, the way how send/receive modules work, and the auto-save function in plugin mode. Also, ensembles and instruments are now interchangeable in how they can be loaded into Reaktor."

    Har inte märkt av det här än men det är ju asbra eftersom det varit brister där, master snapshot funtionen tydligen bättre, snyggare debug features också, och såklart de nya modulerna... annars känns det som ganska mycket fokus på enkelt användande (alla nya tutorials och så) snarare än för patchfolk men det kan jag förstå, känns som väldigt många har Reaktur utan att ens kommit igång att använda det så det kanske blir en liten revival nu, vilket är kul.

    Tummen upp från mig!

  9. #9
    Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    ...fick jag välja att bara leva med en 'plugg' så vore reaktor mitt självklara val. Vilket inte är så konstigt eftersom den gör så mycket, men, den går utanpå de mesta när experimentlusten tar över. ( Nord Modular G2 kommer nära och har ett annat 'sound')

    Min gud vilka fenomenala ensembles de finns till den...Metaphysical Function är en abolut favvo och LIMELITE trummaskinen...men lista är låååång

  10. #10
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    vad jag förstår måste man in i makroläge om man ska koppla ihop instrumenten, eller?
    exv skulle jag vilja ha en synt till spiral, försökte i live men lyckades inte få det å funka, dessutom börjar det lagga

Liknande ämnen

  1. Celemony DNA Beta-test
    Av Clase i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 15:06
  2. Public Enemy
    Av paperboycalle i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 14:28
  3. Jullåtar = Public Domain? Några?
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 07:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •