Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: midi genererande program

  1. #1
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran

    midi genererande program

    Jag söker något midi program el plugin som har lite roliga midifunktioner. Ableton hade ju inte mycket att hurra för (om jag inte missat det förstås, script kanske?, det fanns lite random grejer och chords o dyl men det var inte så mycket)

    Exempelvis om man har en midiloop och så vill man mixa den med en annan dito, via exv morfning, finns såna program?

    Eller som i gamla Bars&Pipes så kunde man låta olika midispår påverka varandra på olika sätt, man kunde skriva in att i takt 5 skulle alla loopande midispår gå över till A-dur, etc

    Det borde ju vara lättare att mixtra med midi än med samplingar, det är ju bara matte eg.

    Men det ska inte vara något svårt script program som max el dyl
    Senast redigerat av dokido den 2010-07-12 klockan 22:18.

  2. #2

    Redaktör
    Max for Live är det självklara valet om du redan har Live, men annars finns det massa program som kan manipulera och generera midi ("stora" Max/MSP, PD, Reaktor, Plogue Bidule, Audiomulch) men de flesta av dem är rätt låg nivå - dvs, man kan göra precis vad man vill, men man måste veta vad man gör. Kör du OS X är kanske Numerology något i stil med vad du vill ha, sen finns ju mer udda program som Noatikl och liknande.

  3. #3
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jo har testat massa computer genererade prog som noatkl mm
    men är intresserad av nån enklare som kan manipulera midi sequenser loopar i live
    ska kolla upp max for live, tack för tippset,
    hoppas den inte är lika krånglig som max msp bara

    windows xp, not mac

  4. #4

    Redaktör
    Det går att göra hyfsat avancerade saker direkt i Live, med lite routing och och automatisering av midi-pluggarna. Men för att göra sånt som att morfa mellan två spår behöver du något annat.

  5. #5
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    det verkar ju väldigt bra, synd att det var så dyrt bara, annars hade jag nog skaffat det ganska omgående

  6. #6
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Om du har Max4Live så rekommenderar jag att kolla in den här sidan!
    http://maxforlive.com/

    Finns massa skeva midigrejer där... Men om du inte har m4l så kan du ju googla efter max/msp-patchar som har roliga midi sequencers.
    Allt du behöver är Max/Msp - runtime (som är gratis) och lite tid.

  7. #7
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jo tid , hm jo jag hade för mig att det var gratis, men max4live verkar ha så gött gui, smakar det så kostar det

    kom på att jag har karma i min M3, ska testa det lite, kanske tjacka editorn och se om man kan köra in midipatterns där

Liknande ämnen

  1. Behöver program till MIDI-synth
    Av Ajohansson i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 17:05
  2. MIDI program? att koppla synth till?
    Av iVictor i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 09:38
  3. Program för att mappa om midi noter?
    Av timothy i forum Övrig mjukvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 14:22
  4. MIDI till ASCII-program (OS X)
    Av false messiah i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-13, 09:34
  5. Genaral Midi Program
    Av Emil i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-06, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •