Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Cubase 5.5 släppt

  1. #1
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran

    Cubase 5.5 släppt


  2. #2
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Yippie!

  3. #3
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ah, va fan, skulle ju precis skulle ju precis spela in lite. Nu blir det ju mycket mer frestande att uppgradera ju!

  4. #4
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Det fungerade ju bra! Inte!
    64-bits versionen fungerar om möjligt ännu sämre än den gjorde innan, fast 32-bitarn verkar åtminstone efter tio minuter vara stabil. 64:an ville inte öppna en del projekt alls, och om den väl gick med på det så slukade den typ 40% mer av CPU än motsvarande i 32-bitarn.

    Men jag ser att de äntligen fått bort den irriterande buggen som gjorde att fönster försvann om man håller in vänster musknapp för länge, som t.ex när man svepte på en EQ eller så.

    Nytt typsnitt på allt också, undrar hur de tänkte där, bokstäverna är ju så fetstilta att de flyter in i varandra. Hoppas man kan ändra det någonstans.

  5. #5
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Oops! Ska man vänta med 64-bittarn alltså?

    /Mein

  6. #6
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Jag kör med 64-bits windows 7 och installerade därför 64-bitsversionen av Cubase 5. Det hackade och laggade som fan. T.ex. om man trycker på play så dröjde det ett tag innan projektet började rulla, och det slukade förvånansvärt mycket CPU med mycket digitalknäppar som följd. Det kraschade också ungefär var tionde minut och oftast var det VST bridge som orsakade det.
    Eftersom jag precis installerat Win 7 trodde jag att det var det som var felet, tills min kompis sa att det blev exakt samma sak för honom och han rådde mig att istället installera 32-bits cubase, sagt och gjort, vips så rullade det på hur fint som helst.
    Därför såg jag fram mot just den här uppdateringen eftersom det skulle bli fullt stöd för fyra kärnor (redan...?), uppgraderad VST bridge och bättre 64-bits stöd-nånting blaha blaha.

    Men nu kom uppdateringen, och jag provade då 64-bits Cubase igen, fast det funkade om möjligt än sämre än innan.
    Någon annan med samma erfarenheter?

  7. #7
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Fasen, nu blir jag osäker. Kan man se vilken version man har installerat?

    /Mein

  8. #8
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Svarar på min egen fråga (): Högerklicka på genvägen till Cubase och under egenskaper står det 32bit eller 64 bit.

    Jag kör 64bit och det funkar helt ok än så länge. Men det känns inte övertygande när man söker på dessa kriterier.

    /Mein

  9. #9
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Kör du också 64-bits win 7 och 64-bits Cubase 5 alltså?
    Undrar isåfall vad det beror på att en del får sådana problem som jag får, skumt.
    Undrar hur det skulle bli för dig med CPU-åtgång om du körde 32-bits.

  10. #10
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag kör W7/64 med Cubase 5 (utan patchar än så länge) och testade ett gammalt projekt. Där jag låg på 40% på gamla låg den nu på under 8%. Jag har dock inte spelat in eller testat nånting annat än just ladda in och köra.

    /Mein

  11. #11
    Schlachthof
    Schlachthof är inte uppkopplad
    Schlachthofs avatar
    Senior
    Upgraderade idag och då verkar mp3 exporten ha blivit någon trial version. Har studio 5 och uppgraderade till 5.5
    Innan så var ju mp3 kodningen obegränsad nu verkar det som man ska köpa den efter 20 kodningar.

    Gjorde även misstaget att försöka installera Halion symphonic orcestra test versionen som följde med i 5.0 paketet
    efter uppgraderingen. Då funkade ingenting den började fråga efter licencer till allt tex groove agent one.
    Körde då uppgraderingen till 5.5 igen och nu verkar det funka i alla fall efter rensning av halion orcestern.

    Har en Imac 24. Hursomhelst frågan är vad som hänt med mp3 kodningen?

  12. #12
    PeterM
    PeterM är inte uppkopplad
    PeterMs avatar
    Veteran
    Fanns det mp3 support i encodingen i Studio 5? Jag har Studio 4 och det har bara ogg-stöd, men det funkar ju lika bra.

  13. #13
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fanns det mp3 support i encodingen i Studio 5? Jag har Studio 4 och det har bara ogg-stöd, men det funkar ju lika bra.
    Kostar ca 150:- att låsa upp MP3 i CS4 (och CS5 mm)

    http://www.steinberg.net/en/shop/buy...500242444.html

Liknande ämnen

  1. Cubase 5.1.1 släppt (091211)
    Av Bobbski i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 15:56
  2. Cubase 5.1.0 släppt idag (090824)
    Av Bobbski i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 10:18
  3. Cubase 5.0.1 släppt idag (090408)
    Av Bobbski i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 16:04
  4. UAD-1 v4.4 släppt!
    Av rydan i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 11:04
  5. Cubase SX 3.1 släppt :)
    Av batmannen i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •