Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 245

Ämne: Propellerheads Reason 5 samt Record 1.5

  1. #61
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    framförallt att du kan skicka enstaka slices till andra outputs är stort. Så kan man ju köra t.ex. reverb på varje snare slice. Asgrymt!
    Så gjorde jag alltid när Reason var mitt weapon of choice. Bara att ladda in en rexloop i NN-XT istället. Fast det tror jag du redan är medveten om.

  2. #62
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det där låter som... machinedrum. Ja, förutom det där med olika outputs då.

  3. #63
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så gjorde jag alltid när Reason var mitt weapon of choice. Bara att ladda in en rexloop i NN-XT istället. Fast det tror jag du redan är medveten om.
    Jo precis, likaså kunde man köra reverse på enstaka slices via NN-XT också, men skönt att ha allt i ett lite behändigare och mer lättillgängligt.

  4. #64
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octodrex kommer iaf vara ett underbart kreativt verktyg, tänk att den kan byta loop varje sextondel, jäkligt häftigt. Syntloopar får en helt ny betydelse tror jag
    Fast så har det gått att göra rätt coolt i och med Record. Rätt kul att klippa i compeditorn, fast iof så gjorde jag det då jag körde Cubase osv också, men jag är personligen lite rädd för loopar

  5. #65
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Aja, det här borde i alla fall betyda att de tänker fortsätta supporta REX som format, så då kan man ju kanske hoppas på en uppdatering av ReCycle frammåt 2012 eller så...

  6. #66
    olivettis avatar
    Veteran
    någon som vet hur det kommer att fungerar då man öppnar gamla projekt innehållandes DrRex moduler?
    Öppnas rexfilerna då i Octodrex (borde ju vara logiskt, eller? )

  7. #67
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Blocks-grejen verkar ju riktigt fin faktiskt! Just det att man kan jobba i grova blocks, å sen gå in och lägga på förändringar enbart där de ska vara. Ser riktigt praktiskt ut.

  8. #68
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Känns som om det kvittar för min del med blocks faktist.
    Men visst, man kanske sparar 2-3 musklick och någon handmanöver

  9. #69
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det har ju funnits i Cubase i åratal. Visserligen har man bara kunnat gå åt ena hållet, men det ser jag inte som någon nackdel, när man lagt ut strukturen vill man ju in och fintrimma små element, utan att få exakt samma fill i alla verser tex.

  10. #70
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Nej, som jag ser det finns det inte alls i cubase. Cubase har ett liknande tänk, det är sant (även om den funktionaliteten i Cubase är ett skämt enligt min ringa mening), men man kan inte gå in och redigera på blocknivå och detaljnivå omväxlande, och det är där styrkan ligger. Säg att jag gjort ett block med en basgång och trumloop, och sen lagt ut den och därefter lagt in fills å andra småändringar. Om jag fattat saken rätt så kommer jag med propellrarnas block därefter kunna gå in och göra ändringar som slår igenom överallt för det blocket (t ex byta virvel, eller ändra ett par toner i basgången), med alla små fills och separata justeringar intakta. Det är suveränt!

  11. #71
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Live har ju oxå liknande möjlighet (om än betydligt bättre än den i Cubase), med kopplingen mellan session och arrange, men även där tappar man ju "länken" när man väl spelar in från session till arrange.

  12. #72
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jo, som sagt, man kan inte hoppa mellan lägena i Cubase. Vad jag ville säga är att det är inget nytt koncept utan snarare en vidareutveckling av ett befintligt... Men jag är lite överkänslig mot reklam-bullshit.

  13. #73

    Veteran
    Även om jag gränsar till fanboy så har de två nyheterna blocks och droctorex inte impat på mig.
    Hoppas på riktigt goda nyheter imorgon. Om det inte är så att vi redan sett det bästa.

  14. #74
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aja, det här borde i alla fall betyda att de tänker fortsätta supporta REX som format, så då kan man ju kanske hoppas på en uppdatering av ReCycle frammåt 2012 eller så...
    Ja, recycle kunde verkligen behöva lite kärlek från propellrarna. Formatet som sådant hade gärna också fått uppdateras så att det låter bättre. Som det är nu så använder jag mycket hellre records timestrech eftersom den låter så ofantligt mycket bättre. Också att transponera loopar tycker jag funkar högst 1-2 steg sen börjar det låta kalle anka.

  15. #75
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det hör till sakens natur att ReCycle-resultatet blir så, det är ett stenhårt klippverktyg utan DSP-algoritmer. Lite oldskool men extremt funktionellt och ett helt otroligt verktyg för den som sätter sig in i dess funktionalitet.

  16. #76
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hör till sakens natur att ReCycle-resultatet blir så, det är ett stenhårt klippverktyg utan DSP-algoritmer. Lite oldskool men extremt funktionellt och ett helt otroligt verktyg för den som sätter sig in i dess funktionalitet.
    Jag är insatt men tycker ändå det kan låta bättre

  17. #77
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hur då menar du? Det är ju ren sampling och programmet sabbar inte ljudkvaliteten på något vis alls... förstår inte.

  18. #78
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur då menar du? Det är ju ren sampling och programmet sabbar inte ljudkvaliteten på något vis alls... förstår inte.
    Om du någon gång har testat att transponera en loop så förstår du säkert vad jag menar. Det är samma sak om du sänker tempot på en loop rejält, där låter timestrechen i Record bättre. I båda fallen förvanskas ljudet på ett sätt som jag inte gillar, men visst vi är alla olika.
    Visst om man ska vara messerschmidth så borde jag kanske ha skrivit Dr. rex men för mig är både dr. rex och rexformatet tätt förknippade.
    Sen förstår jag din poäng med att en stor vinst med formatet ligger i alla dom roliga hyss man kan ha med en loop, t ex omorganiserar den, använda svänget i den för att trigga andra ljud, spela med loop delar o s v.
    Men faktum för mig kvarstår: om jag vill ändra tonart på loopen så låter det inte så kul.

  19. #79
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Sorry, jag använde en onödigt tråkig ton i mitt inlägg.
    Man behöver ju faktiskt inte starta ett världskrig över ett format

  20. #80
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    är det inte bättre att köra acidpro om man trasslar med REX-filer och audio?
    -- ev även soundForge i combo
    -- istället för att köra ner svetshjälmen över ögonen\öronen och dyvla med typ NNXT och record för att åstadkomma nåt ass is internt menar jag ?

    -- sen när allt e klart importera till record \ reason och mangla vidare som svetsare i den miljön
    -- det e gött med den här nyheten\nyheterna med bloated BLOCK i reason SEQ etc!!


    -- jag skulle inte vilja sitta och för söka uppfinna MIGsvetsen i record\reason\reCycle iaf, men däremot använda en som finns där redan för att foga samman skarvarna och grejjerna -- även om verktygen ff verkar lite trubbiga för en -- men man lär sig inte svetsa på den dag heller av att bara titta på - man måste jobba och praktisera med materialet och verktygen också

    -- nu verkar skiten arta sig så man kan betänka iaf att peta med en pinne på det lite smått !!
    -- äntligen !!!
    -- bakom alla jävvla kranar och skit i vägen som traversFörare !!
    -- ihopp om att kunna spinna ihop 2 kluttar med bommulstråd på en sticka för att tillverka en TOPZ®
    -- inte bara rulla ihop tamponger lixom, som det varit förut!
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2010-05-25 klockan 21:54.

  21. #81
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Maxwell; det låter som det alltid gör med samplingar som transponeras, ett ganska klassiskt oldskoolvis att jobba med samplingar där man har kontroll på resultatet. Timestretch och så är ju något annat och ger en annan ljudbild. Är rexlooparna perfekt klippta så kan de spelas upp väl i olika tempon. Poängen med den här nya modulen är ju att man kan använda en loopspelare som en trummaskin, men det är förstås ingen revolution - NNXT kan ju göra detta sedan tidigare, dock utan intern uppspelningsfunktion.

    Jens; som vanligt förstår jag inte ett skvatt av vad du skriver, man kanske måste dricka en platta öl för att förstå? Inte ens då skulle jag nog förstå. Tycker inte du ska yttra dig om saker du inte har koll på, det är bara provokativt och trist.

  22. #82
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    jag ser verkligen framemot dessa uppdateringar och få en demo på det! =)


    PF du sitter ju med en svethjäm nerdragen .. och jag klandrar dig inte, men du har inte heller förståelse för hur andra kör sina saker, och vad som efterfrågas av andra


    jag säger bara att jag gillar dessa uppdateringar
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2010-05-25 klockan 22:00.

  23. #83
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Yeah right Nu vände du på 12":an å på B-sidan var det lycklig ambient, på A-sidan moody mörktech.

  24. #84
    negusnegesti
    negusnegesti är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

  25. #85
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Maxwell; det låter som det alltid gör med samplingar som transponeras, ett ganska klassiskt oldskoolvis att jobba med samplingar där man har kontroll på resultatet.
    Att säga att "det låter som det alltid gör med samplingar som transponeras" tycker jag är att generalisera. Men jag antar att du menar att det i klassiska gamla samplers har låtit så när man transponerat. Idag har flera programmakare mkt välljudande transponeringsaligoritmer: Cubase, Live, Pro-tools, melodyne för att nämna några.
    Tro mig jag äääääälskar olschool, men ibland har jag, och säkert fler med mig, behov som inte är olschool och då hade det varit fint att kunna åstadkomma bra resultat med reason/record eftersom det är fantastiska program.

  26. #86
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja jag hajar det, du vill ha pitchshiftning alltså, vilket är DSP. Det enda jag säger att ReCycle jobbar på ett annat sätt, det skulle vara konstigt om det började jobba på DSP-vis. När jag jobbar med samplingar vill jag att ljuden ska bete sig som de gjort sedan 80-talet med samplers, jag är personligen inget fan alls av DSP-pitchshiftning egentligen. Record kan dock timestretcha grymt bra så du är ju fri att lägga looparna där. Själv bygger jag gärna egna loopar av massor med minikomponenter.


    Jens; svetthjälm? Jadu, det kommer från rätt person va? Jag jobbar lika gärna i Mac, PC, Cubase, Logic, ProTools, Reason, Live, hårdvara, Atari, MPC,... svettmössa?

  27. #87
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Rex-samplingar bara klipps isär. Hur de transponeras är ju rätt mycket upp till uppspelaren. Hur som helst, så ger rex långt mycket bättre resultat än timestretch på trumloopar t ex, dessutom blir det väldigt flexibelt, eftersom man enkelt kan exportera varje slice som en separat sampling från ReCycle. Använder inte Reason eller Record ö h t, däremot är rex toppen både för loopar som ska in i Live eller Cubase (eller för den delen Kontakt). Dessutom är ReCycle riktigt jäkla användbart för att klippa isär och normalisera samplingar.
    Senast redigerat av rydan den 2010-05-26 klockan 10:21.

  28. #88
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    att bara köra reason\record som det varit förut
    -- är som att dra ner en svätt\svetshjälm och bara ser ljuset genom det enda glaset och limma ihop (p)låtar


    PF jag har egen svetsmössa!!
    -- och det har jag inte stuckit under stol med, men har aldrig varit inlåst \ snarare utelåst =)


    -- jag ser framemot det här med nya record \ reason faktiskt!
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2010-05-25 klockan 22:43. Anledning: jag borde inte skrivit nåt här förens allt e klart \\ och alla luckor e bortdragna -- men jag börjar gilla propellerheads

  29. #89
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    PF och Maxwell: Jag har precis intervjuat en av popsveriges tunga producentdoldisar, för Studio. Han jobbar enbart i Reason, jag tror ni skulle häpna över dom grejer han gjorde med Dr Rex. Jag gjorde iallafall det, i den mån jag hängde med i hans halsbrytande tempo. Jag kan avslöja att en hel del pop som hörs i radion har Rex:ade sångspår.

  30. #90
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Aux88 körde ju live nu i måndags på två laptops med Reason. Lät sjukt electrosnyggt och 101-basigt.

  31. #91
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag tror han skulle häpna över det jag gör med dr rex

  32. #92
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tror han skulle häpna över det jag inte gör med dr rex
    Men allvarligt: hur använder ni Dr Rex? Jag tror inte jag haft med den i någon låt, förutom en enstaka trumloop.

  33. #93
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Har förklarat i andra trådar 1000 ggr... synd att forum saknar överskådlighet.

  34. #94
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Hm. Är det bara jag som är korkad, eller är sökfunktionen på 99:an seriöst trasig. Sökning på "rex" som nyckelord ger 0 träffar...

  35. #95
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Använd google annars. Bara skriv in det du vill söka på, följt av site:99musik.se ..

  36. #96
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Jo, det kan man ju göra, men det är ju lite synd om inte sökmotorn funkar...

  37. #97
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tror ni skulle häpna över dom grejer han gjorde med Dr Rex.
    Jag är inte så säker
    Men det skulle vara intressant att läsa, hör av dig när det släpps.

  38. #98
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har förklarat i andra trådar 1000 ggr... synd att forum saknar överskådlighet.
    Hade ju varit löjligt vackert med en 99musikWiki där vi kan samla all kunskap som finns här! Men det är en helt annan historia...

    OnTopic: Hejja Propellerkillarna!

  39. #99
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    5 min!

  40. #100
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Neptune, snackelåda...
    Senast redigerat av Electroboy den 2010-05-26 klockan 15:04.

  41. #101
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Neptune! En autotune, med lite mer i bakfickan. Harmonigenerering med mera.

    Känns som om propparna fyllar på i racket rejält här!

  42. #102
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, ja precis!
    Glöm inte VST-stöd och autotune-modul!
    *fniss*

  43. #103
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    vocoder med auto-tune function? visst häftig grejj men de kändes väl ändå inte så himla revolutionerande... men jag är också en sån som tycker man ska låta som man faktiskt gör och inte hålla på å korrigera pitch.

  44. #104
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fantastisk nyhet. Har längtat efter en digitech vocalist å nu kommer en inbyggd, underbart.

  45. #105
    olivettis avatar
    Veteran
    Ingen som vet alltså!?
    Märkligt, brukar ju finnas kunskap o synpunkter på detta forum.
    Nåja, finns andra ställen antar jag :-(

  46. #106
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som vet alltså!?
    Märkligt, brukar ju finnas kunskap o synpunkter på detta forum.
    Nåja, finns andra ställen antar jag :-(
    vet vad?

  47. #107
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av max92 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vet vad?
    på min fråga (inlägg 66)
    men det är lugnt, jag söker vidare

  48. #108
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Självklart kommer den vara bakåtkompatibel, det säger sig självt

  49. #109
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ja de vore väl mkt märkligt om allt man gjort med drrex skulle går förlorat.

  50. #110
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Reasongrejerna är helt bakåtkompatibla, dvs saker gjorda i Reason 1.0 kan man öppna i Reason / Record av dagens och morgondagens snitt. Det har varit ett par små artefakter i ljuden ibland men då under betatest. Man påpekar detta och det fixas till.

  51. #111
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart kommer den vara bakåtkompatibel, det säger sig självt
    tack!
    blev bara lite förvirrad hur rex-filen skulle öppnas i det nya
    men som du säger ...

  52. #112
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Damn, tycker neptune verkar bli fett! Och vad gäller möjligheten att transponera prylar så verkar jag få den med

  53. #113
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Olivetti: Lugnt. Ta en titt på octodrex å jämför med doctorrex så ser du att allt från den gamla finns i den nya. Om du har 7 dr rex i gamla låten så kommer 7 octodrex öppnas i den nya. Sedan kan du göra om å spara om med de nya funktionerna. Kommer också komma ett nytt filformat där en fil laddar in 8 loopar. Detta är inget jag säger via info bakvägen utan enbart grundat på erfarenhet av propellerheads sätt att lösa sånt här & genom att kasta ett getöga på grafiken i den nya modulen.

    Maxwell: Japp, nu kom DSP-transponeringen! Du har den dock tidigare i vocodern med lite pill.

  54. #114
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Ahh, märkte också att dom sa "new i Record 1.5" vilket betyder att jag borde få det gratis, propellerheads tog ju t ex inte betalt för 2.5 uppdateringen. Sweeeet!

  55. #115
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gissar att det inte kommer gå att köra R4 med RD1.5 så det blir nog en gemensam update, skulle nog bli för meckigt annars.

  56. #116
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Jag vill ha Midi ut... DÅ köper jag det direkt! Innan dess... ingen affär för min del. Trist, för jag älskar verkligen Reason...

  57. #117
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha Midi ut... DÅ köper jag det direkt! Innan dess... ingen affär för min del. Trist, för jag älskar verkligen Reason...
    Vill inte vara skeptiker men jag tror midi-out racet är kört.
    Propellerheads gör nishade (stavas det så?) produkter t ex så kör dom inte vst:s trots att det är ett sjukt populärt format. Jag tror dom resonerar så att dom lämnar en del gamla tekniker bakom sig för att få en mer strömlinjeformad produkt.
    Men man kan hoppas att jag har fel.

  58. #118
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Glöm för all del inte midis begränsningar. Varför vill man smutsa ned Reason
    med dem egentligen? Synkproblem - och track delays skulle behövas. En fladdrig standard där cutoff på en yamaha betyder release på den och volym på den. Samplade syntbanker finns i mängder och ger mer lättredigerade inställningar, vissa syntar är ju mardrömslika att programmera. Samplekorrekt automation och total recall. Ägna några timmar åt att sampla in favoritsyntarna i stället. Packa ihop som ett refill. Så gör jag...

  59. #119
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Hmm. Borde ju rimligen gå att köra Innercklock Systems Synclock (elelr för den delen, mitt arduino-hack), som genererar midiklocka från tidkod på ett ljudspår, förutsatt nu att det bara är midiklocka man vill ha...

  60. #120

    Veteran
    Midi ut gör ju att man kan använda externa syntar och spela in.
    Jag tycker det är en töntig begränsning.
    Som det är nu får man ju synka Record med en skakig midiklocka från en Korg Electribe och det funkar ju sämre än att om man hade midi ut.
    Skitkasst beslut av propparna. På riktigt.

Liknande ämnen

  1. Reason 5 och record 1.5 på g!
    Av Ashaz i forum Reason Studios
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 11:17
  2. Propellerheads Record 1.0.1 ute nu!
    Av batmannen i forum Reason Studios
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 07:37
  3. Propellerheads Record
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 281
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 15:54
  4. Snabba på Mute samt Record i menyn?
    Av Angelo i forum Logic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •