Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Waldorf X-pole?

  1. #1
    Biokovo
    Biokovo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Waldorf X-pole?

    Oj då! Jag skrev visst ganska fel! Det är ett D-pole som jag kanske ska köpa och inte X-pole! Jag försökte att ändra rubriken, men det gick inte

    Hur som helst så jag har blivit erbjuden att köpa ett D-pole för 2000kr, men jag har ingen aning om det är ett bra pris för denna manick?

    Vad tycks om detta filter då? Är det något att hänga julgranen?

    Jag hittar ingen info om D-pole. Det finns väldigt mycket info om mjukvarauversionen av D-pole, men inte ett knyst om hårdvaran...

    Vore snällt om någon som vet bättre kan bidra med lite länkar!?


    /Mirre
    Senast redigerat av Biokovo den 2010-05-14 klockan 17:39. Anledning: fel modell i rubriken.

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    D-pole är väl VST och inte nån manick.......... el kan man säga så om softprylar. Är det rtt X-pole så KÖP (el om du bangar så gör jag gärna det) ..... Är det D-pole soft så finns det väl att köpa nytt tillsammans med Attack för en femhundring.

    WALDORF HYPE!

  3. #3
    lasselus avatar
    Redaktör
    Du menar inte 4-Pole?
    Om det är det så säger jag bara köp! Som en Pulse fast utan synt-delen...

  4. #4
    Biokovo
    Biokovo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Det är min uppfattning också... Jag mailade till dom och frågade om det var ett X-pole och de svarade att det var den mycket billigare varianten som heter D-pole i desktopformat. Jag är lite förvirrad om jag ska vara ärlig.

    Måste vara miniworks 4-pole som dom säljer. Verkar stämma överens med prisklass och så.

    Jag får nog ta och kontakta säljarna igen så jag inte köper en vst för 2000kr

  5. #5
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fårpålen är sjysst, bantad X-påle...... brukar gå mellan 1000-2000:- på tyskbay. Gav 1200:- för min har jag för mig, så sikta på 1500:- för en fin rackare.

  6. #6
    Biokovo
    Biokovo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Vilken förvirring! Kontaktade säljaren och det visade sig så klart att det rör sig om 4-pole och inte X/D-Pole.

    EMUL8or jag ska höra om det går att pruta, men om den är i fint skick må den väl vara värd 2000kr? Vad tycker du själv om filtret? Använder du den ofta eller är den bara en dammsamlare? Kanske är för mycket begärt, men har du möjlighet att slänga upp ett ljudexempel?

    Grymt att filtret har ADSR både för VCA och VCF! Spännande med VCA i Stereo då det verkar som om det går att modulera panoreringen och 15st modulationskällor är väl inte pjåkigt heller... Synd att det bara finns en input, men det kan jag leva med tror jag.

    Har aldrig testat något Pole filter, men om den är samma-lika som pulsen så har jag väl en hum om hur det kan sluta

    Blir nog ett köp ändå!

  7. #7
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Slänga upp ljudexempel är jag dålig på......

    Men jag gillar det. Har 9Voltaren som kör CEM filter och har lite mer bas. 12Voltaren har transistorstege mooghärmning a la waldorf och ska överlag låta bättre men vara lite klen i basen...... har inte jmfört dom själv........ Men tror båda är guld... Det är ju Waldorf vi pratar om ju

    Klart den används

  8. #8
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Visst är den värd 2000:- men de brukar alltid ligga ett gäng på tyskbay så man kan vänta på kap. Beror på vilka nerver du har och grad av Waldorfvirus (det där lät skumt (Virus)).

  9. #9
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Tycker absolut att den är värd 2k. Ger man den bara lite skruvtid är den grym. Köp den.

  10. #10
    Biokovo
    Biokovo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    De flesta som jag frågat verkar gilla 4-polen vilket känns betryggande.

    Jag är immun mot Waldorfvirus (som tur är) sedan jag nästan fick hjärnblödning av en XT. Bytte den mot en platt-tv till slut

Liknande ämnen

  1. Waldorf Q
    Av Steve i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 11:47
  2. Waldorf XT
    Av Odd Bob i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 23:33
  3. Waldorf Q
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 21:50
  4. Waldorf XT
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 21:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •