Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: smalt intresse?

  1. #1
    sannah
    sannah är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    smalt intresse?

    Hej!

    Mitt namn är Sannah Kvist och jag arbetar som bildredaktör och fotograf på ett svenskt musikmagasin. Vi arbetar i reportageform, och tidningen handlar om människorna bakom musiken och deras berättelser. Vi har funnits i 2 år och jobbar nu med innehållet till nästa nummer som ges ut i maj/juni, i cirka 5000 ex.

    Ett av reportagen i nästkommande tidning kommer att vara fotografibaserat och syftar på ett gestalta människor med smala och insnöade intressen som är musikrelaterade.
    Exempel: Någon som bygger blåsorglar, en annan som samlar på vinylnålar i elfenben, någon med norra europas största fyrhalade gitarr, någon som är besatt av slovenska kastratsångare etcetera. Det kan egentligen vara vad som helst.

    Porträtten på de enskilda människorna kommer att fotograferas i modellens hem eller på annan plats som har relevans för personens intresse. Porträtten kommer att vara stillsamma och finstämda och kommer att tryckas på helsida i färg tillsammans med någon liten fråga&svar-text.

    Vad jag helt enkelt är ute efter är modeller till detta lilla projekt. Känner du dig träffad eller kanske vet någon som skulle kunna vara intresserad av att ställa upp? Ålder, kön eller geografi är ovidkommande.

    Hör gärna av er! Porträtten kommer att fotograferas under april månad.

    Sannah Kvist
    http://sannahkvist.se
    i@sannahkvist.se

  2. #2
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Nu har du kommit helt fel; här finns inte en enda insnöad person alls

    Skämt å sido, hoppas du hittar dina modeller.

  3. #3
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Nu har ni med källarn full av vintagesyntar chansen ju !

  4. #4
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ja, och alla tokiga modularbyggare - ut och visa att ni finns!

  5. #5

    Redaktör
    Jag tänker spontant på Roth-Händle (de flesta har inte kyrkorglar i sin studio och mannen verkar generellt sett vara lite ohälsosamt fascinerad av orglar ), men det är förmodligen lättare att kontakt honom via hans hemsida än här.

    Och apropå orglar finns ju en professor på KTH som brukar köra omkring med sin piporgel och spela på offentliga platser. Fast han är rätt gammal, vet inte om han fortfarande lever eller ej.

  6. #6
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, och alla tokiga modularbyggare - ut och visa att ni finns!
    haha säger huvudpersonen själv!

  7. #7
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag gör mig inte bra på bild

  8. #8
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    göm dig bakom alla moduler då haha

  9. #9
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Odd Bob kan ställa upp och representera Svensk Ljudporr

  10. #10
    sannah
    sannah är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och apropå orglar finns ju en professor på KTH som brukar köra omkring med sin piporgel och spela på offentliga platser. Fast han är rätt gammal, vet inte om han fortfarande lever eller ej.
    Honom har jag redan i tanken, men jag vet tyvärr inte vad han heter... Någon annan som vet? Fick hör en fantastisk version av Dancing queen från en 3,5"-diskett förra sommaren på nytorget...

  11. #11

    Redaktör
    Ring och fråga Tal Musik Hörsel på KTH - de borde veta hur man får tag på honom.

    Vad heter tidningen? Låter intressant.

  12. #12
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Haha, jag föreställer mig ett reportage som egentligen vill få sina läsare att konsumera från mjukvarujätten som tidningen är sponsrad av och ironiskt hänger ut "bakåtsträvarna" med bild och allt vilka själva är helt ovetande om slutresutatet.

    Ibland kan det vara bra att veta varför ett reportage ska göras och i vilket sammanhang det sätts in.
    Senast redigerat av Volt den 2010-03-31 klockan 20:34.

  13. #13
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Gärna komma till studio sauna. Då får jag anledning att städa lite.

  14. #14
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    All right. Har rensat bort ovidkommande inlägg här. Om det här någon som tycker att deras inlägg hörde till trådens ämne och de rensades bort på felaktiga grunder så säg i PM.

    Heualia: Ta gärna den diskussionen i feedback-forumet om du tycker att jag modererar fel. Läs faq:n om moderering på 99musik först dock. http://www.99musik.se/showthread.php?t=272248

  15. #15
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    johan sundberg heter orgelprofessorn (som egentligen är röstforskare). mycket trevlig karl! om jag minns rätt var orgelbygget en del av hans doktorsavhandling.

  16. #16
    sannah
    sannah är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Nu har jag fått massor fina svar på mail. tack! Jag hör av mig till er under veckan som kommer, det är mycket just nu.

    En fråga till någon moderator bara: Går det att flytta posten till en lämpligare plats? Jag har fått många svar från syntbyggare nu, men kanske behöver lite större bredd. Jag tänker om tråden kan hamna i annan del av forumet istället. Vill inte kors-posta... Tack på förhand!

  17. #17
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    mailade precis

  18. #18

    Veteran
    Jag samlar på olika bantampatchkablar... mest udda är några med maskinstickade höljen i fårull från tyskland, finns i rött och blått.

  19. #19
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Flyttad till "Allmänt om musik"-delen.

  20. #20
    sannah
    sannah är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    tack!

Liknande ämnen

  1. Intresse koll: MIDI-Thru box PCB
    Av deleted user i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 23:32
  2. Av intresse för plugin-nerdar..
    Av Don i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 04:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •