Sidan 84 av 90 FörstaFörsta ... 34 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... SistaSista
Resultat 4 981 till 5 040 av 5397

Ämne: Elektron Octatrack

  1. #4981
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag ska jag skicka in min magisteruppsats om att spela techno live på klubb, imorgon ska jag arra en ny Octatrack Set up för att spela techno live på klubb. Uppsatsen examineras den 4e juni på Södertörn och technon framförs den 5e juni på Cirkus.

    Jäkla symbios
    Låter späckat!! Vill gärna läsa uppsatsen sedan!

  2. #4982
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter späckat!! Vill gärna läsa uppsatsen sedan!
    Absolut. Den är väldigt ”oteknisk” och mer kunskapsfilosofisk. Men jag tror den kan vara kul att läsa, bitvis humoristiska referenser om man själv lirat och mött eller varit klubbpublik

  3. #4983
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut. Den är väldigt ”oteknisk” och mer kunskapsfilosofisk. Men jag tror den kan vara kul att läsa, bitvis humoristiska referenser om man själv lirat och mött eller varit klubbpublik
    Låter superintressant, jo jag har både upplevt extatiskt spontan allsång, såväl som en person som gjorde egen skylt som sa ”we don’t want to hear your music”

  4. #4984
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter superintressant, jo jag har både upplevt extatiskt spontan allsång, såväl som en person som gjorde egen skylt som sa ”we don’t want to hear your music”
    Haha!!! Precis, you Will relate.
    Spela på en grej i torsdags, snackade med hon som arrangerade igår som meddelande att ”Alla var jättenöjda och tyckte musiken var fantastisk, verkligen super... eller juste vi fick ett brev som tackade så mycket och tyckte allt var trevligt förutom musiken som var ”hemsk”

    Men så länge man inte behöver leva med det under framförandet så är det mest kul

  5. #4985
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter superintressant, jo jag har både upplevt extatiskt spontan allsång, såväl som en person som gjorde egen skylt som sa ”we don’t want to hear your music”
    Seriöst med gjord skyllt... då är man ju någon ����

  6. #4986
    Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Seriöst med gjord skyllt... då är man ju någon ����
    Haha eller hur! Men också mäktigt att skriva ett brev!

  7. #4987
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Jag har knappt rört den än, mest suttit och läst manual och kollat tutorials... men fan vilken grym maskin det är!! Smart hur samplingarna och olika parts används

  8. #4988
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Merlins Octatrack-guide hjälpte mig mycket, rekommenderas varmt!
    Den var inte dum! Lite pladdrig, men bra. Inser att jag behöver något med typ åtta knappar som kan ta XVOL till min och sedan tillbaka till vad det var innan. Då kan jag göra mina mutes som jag vill ha dem, dvs med effektsvansar och allt.

  9. #4989
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Har lyckats göra en flummig grej...

    Jag har Track.7 som en through machine för att processa input D där jag skickar in ljud.
    Track.7 går ut på Cue out 1 och är därför pan:ad Left...

    Track.3 är en flex machine assignad till recording buffer 3.
    Record settings är inställt så jag spelar in från Track.7...

    Här uppstår problemet... Record buffer 3 spelar in i Stereo och iom att Track.7 är pannat så spelar den bara in på Left...
    Om jag Skickar Track.3 till Cue out.1 genom att panorera Left är det frid och fröjd men vill jag skicka till Cue out 2 är det helt tyst iom att Track.7 inte skickat signal till recording buffer 3s right kanal!!!

    Kan man välja att alla Record buffers bara spelar in i mono???

  10. #4990
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Hur har ni er Octa kopplad i er setup? Jag hade tänkt att den skulle vara master, men kul att höra hur ni gjort och vad har ni på ingångarna A-D?

  11. #4991
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    OT (master) - MIDI OUT till - Rytm - Digitone - Toraiz AS1. Cue Out till EHX256 och vidare in i A för att med slidern kunna låta vocals få autotune eller vocoder.

  12. #4992
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT (master) - MIDI OUT till - Rytm - Digitone - Toraiz AS1. Cue Out till EHX256 och vidare in i A för att med slidern kunna låta vocals få autotune eller vocoder.
    Cool kör du rytm, digitone och as1s ljud genom OT också eller går dom till mixer/ljudkort?

  13. #4993
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Nä, till mixer om det finns. Annars skippar jag EHX256 och kör Rytm in i AB och Digitone i CD och ASet in i Digitone. Funkar bra, men bättre att ta via mixern för EQ

  14. #4994
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Har byggt lite olika livesetups på senaste.
    En som jag ska köra snart har;
    Octa som Midi master.
    Klocka till min Multiclock som skickar klocka-> 303/909/Beatstep pro till Modular
    Midi noter till Tx81z och HR16 .

    Octa master till en stereo på mixer
    Cue out L till en kanal
    Cue out R till enkanal
    Alla maskiner till olika kanaler på mixer
    Sub mix L&R -> Octa in A&B och mixer på direct = through...
    T8 är dock master spår så 2 master effects där...

    Sample källor på Octa in C och D...
    T1-4 olika samplings maskiner... hold, obeshots osv...
    T5-6 playback samplingar
    T7 through med in C och D för effect processordning innan sampling...
    T8 master effekt ��

  15. #4995
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Grymt, tack för att ni delar med er. Känns som den görs bäst som Master iaf Tänkte nog nog dra in Machinedrum och modularen på ingång A-D

  16. #4996
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Finns det nåt sätt att mutea/avmutea tracks när ett pattern startar? Eller är det endast när knappen trycks ned (alternativt Func släpps)

  17. #4997
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OctaChainer - Någon här som använder det?



    New in v1.2
    Three slice modes:
    Normal - creates a compact sample chain and a slice for each source sample.

    Grid - evenly spaced samples. This mode does not create an .ot file. Mainly intended for Rytm users. Use the "Add silent slice" button to add slices to get a slice count that suits your needs.

    Steps - creates a compact sample chain and uses the BPM and "steps per slice"-dropdown settings to add slices at even intervals. Intended use is for long samples that you want sliced so that one slice equals, say, one pattern in your project.

    There is also a new Octatrack attributes section for gain, BPM, etc, and some other minor enhancements.
    Version 1.3.
    https://ticticelectro.com/2017/08/26/octachainer-v1-3/

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det nåt sätt att mutea/avmutea tracks när ett pattern startar? Eller är det endast när knappen trycks ned (alternativt Func släpps)
    Enklaste sättet där vore väl om du har parameterlåst volymen?

  18. #4998
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Enklaste sättet där vore väl om du har parameterlåst volymen?
    Smart

  19. #4999
    tobinski
    tobinski är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har haft en mk1 och ska köpa en mk2. Är det någon skillnad på ljudkvalitén? Framgår inte men man kan ju hoppas?

  20. #5000
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Lite bättre, framför allt ingångarna. Men i stort samma sound. Så upplever iaf jag det. Mk2 är dock väldigt värd av andra anledningar.

  21. #5001
    Kloo
    Kloo är uppkopplad nu
    Kloos avatar
    Senior
    Säkert uppenbart för många/vissa, men kom just på att jag kan använda ett spår som gemensamt reverb genom att låta en flex sampla/i realtid spela upp cue. Och därmed använda cue out på varje spår som send. Aha moment.

    Edit: Se till att inte cuea send-spåret bara..
    Senast redigerat av Kloo den 2019-08-05 klockan 23:08.

  22. #5002
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säkert uppenbart för många/vissa, men kom just på att jag kan använda ett spår som gemensamt reverb genom att låta en flex sampla/i realtid spela upp cue. Och därmed använda cue out på varje spår som send. Aha moment.
    Smart! Jag har använt Octatrack närapå dagligen i åtta år, men just det där har jag inte tänkt på. Tack!

  23. #5003
    Kloo
    Kloo är uppkopplad nu
    Kloos avatar
    Senior
    Varsego! Med lite hjälp från google så kan jag tipsa som att justera timing för trig på det spår som agerar send (det vill säga den flex som spelar upp i realtid) till +1/384. Då funkar det bättre. Lite bökigt workflow med mutes dock. Men det går säkert att lösa det med, hehe.

  24. #5004
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag tittade på rock för ett par veckor sedan.


    Pale Honey


    Jens Lekman

  25. #5005
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Octarock

  26. #5006
    SPX
    SPX är inte uppkopplad
    SPXs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octarock
    Inte Roctatrack?

  27. #5007
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Måste banta utrustningen inför en Indien-resa med ett gäng spelningar och workshops. Som det sett ut hittills är Octatrack navet ( samplingar och midi-seq) och sen Rytm, Digitone (för leads, arpeggios o pads) och Toraiz AS1 för bas. Tänkte lämna Digitone hemma iom
    Att jag ändå aldrig hinner livetweaka sounden där så de kan lika gärna ligga i Octan.

    Så nu är det Operation kompa ihop tracks till färre för att kunna få två lediga till synthar (ett med leads och ett för arpeggio/pads). I flera låtar så används t ex 2-3 tracks för percussion eller sitar/filmsamplingar och dessa blir aldrig att jag mutar av o på var för sig så de skulle jag lika gärna kunna kompa ihop till ett. Så plats borde gå att lösa. Men.

    Några tips när jag ska kompa ihop tracks? Dels praktiskt: ska jag spela in 2-3 tracks i DAW och sen lägga tillbaka till Octa eller är det bättre att använda internsampling? Det senare är jag lite skraj för iom att jag fått en del ERROR när jag spelat in på Rec Tracks (?) och försökt spara dessa till Slots.
    Det blir ju ett rätt stort projekt att göra om en massa låtar så det vore skönt att slippa göra några dumma misstag eller gå onödiga omvägar.

    Tänker behålla Master track på det åttonde så att jag kan lägga kompressor på allt (kör in AS1 och Rytm i Ext In) och göra lite. Gissar att jag kan hamna i en del situationer där det inte finns ljudtekniker och möjligen bara en stereo in rakt in i PA, så det är lika bra att jag planerar för det.

  28. #5008
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hur schyst som helst:


    https://youtu.be/c5OiVlGZWiY

  29. #5009
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Upptäckte just Purge Samples. Halleluja! Trodde jag behövde gå genom alla banks o parts o kolla. Plus lyssna ifall det var några sample locks.

  30. #5010
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Santander ringde och undrade om jag ville låna mer pengar så jag får nog allt köpa en sån där Octatrack iaf.
    Dyker de upp begagnade då och då? Gjorde en sökning och det kändes ration var 1/50 säljes/köpes..

  31. #5011
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av godscent Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Santander ringde och undrade om jag ville låna mer pengar så jag får nog allt köpa en sån där Octatrack iaf.
    Dyker de upp begagnade då och då? Gjorde en sökning och det kändes ration var 1/50 säljes/köpes..
    Ja, de dyker upp ibland. Jag sålde min i våras t ex. 6–7 tusen för ettan.

  32. #5012
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, de dyker upp ibland. Jag sålde min i våras t ex. 6–7 tusen för ettan.
    Det låter lovande!

  33. #5013
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran

  34. #5014
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte ringt tillbaka till Santander än

    Kollar igenom youtube just nu, försöker ta ett beslut på om Octatrack eller Digitakt passar mig bäst. Känns som en ganska brant inlärningströskel på Octa. Vidare, om man ska för en mk1 eller mk2 om det blir Octa. Verkar vara bra andrahandsvärde värde iaf, det är ju positivt!

  35. #5015
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av godscent Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte ringt tillbaka till Santander än

    Kollar igenom youtube just nu, försöker ta ett beslut på om Octatrack eller Digitakt passar mig bäst. Känns som en ganska brant inlärningströskel på Octa. Vidare, om man ska för en mk1 eller mk2 om det blir Octa. Verkar vara bra andrahandsvärde värde iaf, det är ju positivt!
    Har båda och funderar också på hur jag ska göra på sikt. Så tokigt olika men lika på samma gång. DT är kul, bara kul men Octa är djup och åter djup. Låter olika också. De är nog nummer ett och två av alla maskiner jag har och skulle idag inte kunna släppa den ena lätt. Pistol mot tinning kommande fem minuterna så får Octa gå. (disclaimer - är inte wizard på octan än.)

  36. #5016
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Octans branta inlärningskurva är lite överdriven. Inte självklar kanske men bara man lärt sig byta maskiner och ladda samplingar som är lätt så är man igång så kan man testa andra grejer eftersom. Är som 40 maskiner i 1 som man kan skifta workflow efter humör med.

  37. #5017
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Ja fan, det blir inget lätt beslut det här..

    Är någon av dem att föredra framför den andra när det gäller samarbete med Ableton? Sync och dylikt?
    Om det blir som jag vill så byggs grunderna i octa/digi, sen får den vara lagkamrat med Live, tb-03 och boog.
    Vid gig kanske jag kan fimpa Push och leka med octa/digi istället.

    Ja så ser det ut i min fantasi iaf.

  38. #5018
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Overbridge. Om du är sugen på overbridge så blir valet mycket enklare. En liten knäpp men stor skillnad är att DT har tempo per pattern vilket kan vara bra eller dåligt i livesammanhang. Värt att tänka på.

  39. #5019
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Octans branta inlärningskurva är lite överdriven. Inte självklar kanske men bara man lärt sig byta maskiner och ladda samplingar som är lätt så är man igång så kan man testa andra grejer eftersom. Är som 40 maskiner i 1 som man kan skifta workflow efter humör med.
    Tycker också inlärningskurvan va lite överdrivet framlyft men mycket knepigare med muskelminnet än DT pga betydligt fler funktioner och dubbeltryck/kombinationer.

    Även trögare att komma igång om man inte har ett gäng templates förbereda som man har koll på.

    Det är nästa stora grej för mig. Att skapa bra templates. Tar tacksamt emot tips där.

  40. #5020
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Overbridge. Om du är sugen på overbridge så blir valet mycket enklare. En liten knäpp men stor skillnad är att DT har tempo per pattern vilket kan vara bra eller dåligt i livesammanhang. Värt att tänka på.
    Overbridge verkar ju väldigt smidigt.
    Ska inte spamma den här tråden med Octa vs DT mer. Tack för hjälpen.

  41. #5021
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Måste jobba lite smart med Octan angående tracks. Ska spela in synthar o lägga i två tracks. Ena tracket kommer vara lead. Finns det nåt sätt jag kan ha två ljudfiler (säg: leadslinga med två olika sound) på ett track och fadea mellan dem med scenes?

  42. #5022
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste jobba lite smart med Octan angående tracks. Ska spela in synthar o lägga i två tracks. Ena tracket kommer vara lead. Finns det nåt sätt jag kan ha två ljudfiler (säg: leadslinga med två olika sound) på ett track och fadea mellan dem med scenes?
    Osäker på om jag förstår vad du vill göra. Men du kan växla slot på en trig. Alltså spela olika samplingar på varje steg av ett track. Har kombon I muskelminnet. kanske någon hinner före eller kolla manualen

  43. #5023
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Nej. Tänkte om jag kunde fadea mellan två ljudspår på ett track på samma sätt som jag kan fadea mellan två tracks

  44. #5024
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Men egentligen blir det faktiskt lättare att lägga alla olika ”takes” m olika sound efter varandra och slicea istället. Så skippar jag att fadea och istället bara släpper på olika versioner genom att välja vilken slice som triggas

  45. #5025
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Tänkte om jag kunde fadea mellan två ljudspår på ett track på samma sätt som jag kan fadea mellan två tracks
    Du kan spela in tweakandet, så ja du kan mixa in dom... Men du kan bara spela en sampling åt gången på ett track.

  46. #5026
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Får detta felmeddelande. Har fått det tidigare och då löst det genom att spara om projektet till ett nytt och då har det funkat. Men det projekt som jag nu får felmeddelandet i är just ett sådant som är sparat till nytt. Det nya tuffade på, jag kunde spara och reloada och sen efter ett tag kan jag inte reloada igen. Väldigt frustrerande. Känner att jag inte vågar lita på Octan, trots att jag är supernoga med att spara.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	6C0BA097-8958-4880-B014-2D680D800575.jpeg 
Visningar:	6 
Storlek:	1,97 MB 
Id:	89555

  47. #5027
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    Jag upplever att när jag har Octan kopplad till datorn med usb fastän den inte är synkad så beter sig både octan och datorn skumt och låser sig ibland.

  48. #5028
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Sparade IGEN till nytt project och då kan jag saves och sen reloada igen. MEN. Jag kan inte lägga in ljudfiler i Flex slots. AAAAARRGHH!!!

    Filmat o ska maila supporten

  49. #5029
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Det finns en risk att jag krånglat till det för Octan iom att jag gjort nya versioner av Projects och Set. Samt flyttat filer in i mappar efter att de lagts i slot listor i aktiva Projects så Octan inte hittar. Och när jag försökt göra den där Collect Samples så har jag fått felmeddelanden.

    Skulle det kanske kunna hjälpas att helt enkelt skaffa ett nytt CFkort (vad det nu heter) och bara lägga över de aktiva Set o Project som används där? Från min backup på datorn.

    Nån i Gbg som har Octa skills för detta och skulle kunna byta nån timmes fixande eller två mot en ersättning? Jobbar med förberedelser inför en Indienresa med spelningar t nyår och jag skulle bara så gärna vilja slippa krångel m Octan.

    Hade den inlämnad för ett år sen och då sparades mitt enda Set om till ett nytt. Men problem kvarstår. Och nya iom det här med att inte kunna Reloada.

  50. #5030
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag upplever att när jag har Octan kopplad till datorn med usb fastän den inte är synkad så beter sig både octan och datorn skumt och låser sig ibland.
    Har varit i kontakt med supporten om det. Det är en känd bug. Koppla från usb-kabeln när man gör musik är tyvärr lösningen tills vidare.

  51. #5031
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Nä. Fuck it. Jag skiter i att spela in synthar från Digitonen o langa in i Octan. Det blir 1,6 kg extra att bära men jag slipper måååååånga timmars pysslande med inspelning, mix, editering och omförflyttningar i Octa. Inte värt. Business as usual får det bli

  52. #5032
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Jag hade en octatrack när den var ny. Lärde mig den rätt bra och hade roligt med den, men sålde den för det skulle spelas progrock i stället. Nu är jag lite sugen igen, och jag undrar lite om eventuella nya features som kan ha tillkommit sedan jag hade maskinen. Är det någon som har koll på och vill sammanfatta lite vad octan kan göra idag som den inte kunde i början, och hur mk2 skiljer sig från mk1? Tack på förhand

  53. #5033
    gipset
    gipset är uppkopplad nu
    gipsets avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Bra video som går igenom förändringarna sedan den släpptes: https://www.youtube.com/watch?v=UMEFLKHZq5s

    https://youtu.be/UMEFLKHZq5s

  54. #5034
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Tack!

  55. #5035
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Jag har just blivit med octa igen. Insåg när jag satte mig ner och började hålla på med den att jag glömt hur man samplar. Nu, några tutorials senare, har jag upptäckt massor av grejer jag missat förra gången jag hade en. Oj vad mycket man kan göra med den här alltså.

  56. #5036
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Snart är det tioårsjubileum för Octatrack!

  57. #5037
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snart är det tioårsjubileum för Octatrack!
    Och fortfarande kommer inget i närheten! T o m en sådan sak som disk streaming verkar ju andra tillverkare missa.
    Jag har Deluge och Blackbox som klarar strömning (strömming i Göteborg?) men i övrigt har ju andra livemaskiner missat detta.
    Pioneer Toraiz borde ju verkligen haft det, Akai MPC Live och Akai Force också.

    Dessutom är ju Octatrack stört rolig att realtidssampla med!

    (Disclaimer: Tror jag fick 15% rabatt när jag köpte min Octatrack MkII.)

  58. #5038
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    När man kör cue out som send, finns det något sätt att skicka till bara ena utgången i mono?

  59. #5039
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man kör cue out som send, finns det något sätt att skicka till bara ena utgången i mono?
    Panorering!

  60. #5040
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man kör cue out som send, finns det något sätt att skicka till bara ena utgången i mono?
    Det funkar inte att bara panorera? Du vill summera till mono först? Går att göra i audio editorn om jag fattat rätt. Men då gör du om samplingen till mono.

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34
  2. Elektron Update
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:33
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46
  4. ELEKTRON
    Av lait i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •