Sidan 74 av 90 FörstaFörsta ... 24 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SistaSista
Resultat 4 381 till 4 440 av 5397

Ämne: Elektron Octatrack

  1. #4381
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan sak. Jag kör trummor från MD in i Octatracken, MD slavar såklart. Jag gillar att låta MDn följa Octans patterns, så att jag kan bygga upp låtarna på det sättet. Men. Då har jag hamnat i ett lite klurigt läge. Så här:

    En låt brukar ta ca 4-8 patterns. Säg H1-H8. Hur gör jag om jag vill ha en annan låt på pattern H9-16, med andra samplingar på tracken?

    Eftersom MDn bara har bank A-H, så blir det att jag bara utnyttjar dessa banker på Octan. Åtta låtar alltså. Måste jag byta project för att få åtta till, eller ska jag använda andra Parts för H9-16? Hur lägger ni upp det?
    Byt part om du inte vill byta projekt. Det funkar fint.

  2. #4382
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ok. Men då har jag iaf förstått begränsningarna rätt. Får se vad som passar mig bäst.

  3. #4383
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Blir nog att ha flera projekt. Känns mer tydligt än att hålla koll på parts.

  4. #4384
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir nog att ha flera projekt. Känns mer tydligt än att hålla koll på parts.
    Kör oftast parts per låt så har jag typ fyra låtar mer bank pattern 1-4 part-1, 5-8 part-2, 9-12 part-3 och 13-16 part-4...
    Du får ju nya parts i ny bank... rätt smidigt?

  5. #4385
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Får träff på "legato" i den här tråden, men kan inte riktigt se svar på hur det funkar i grunden...

    Så, i midi-läge, så hittade en kompis den där "leg"-"ratten" och tänkte coolt! Man kan göra noterna längre än till den som kommer direkt efter! Men så testade jag mot en polyfonisk synt och så var det inte alls. Så testade jag mot nåt monofoniskt istället och fattade att tanken är bara att den ska vara precis över början på nästa not så att man inte får retrig på monosynten... fast det funkar ju inte helt heller!

    Jag har lagt en slinga på vartannat steg, ställt in dominion 1 på att inte trigga om, och den triggar inte om... förutom för två noter i slingan.

    Och nu inser jag varför! Tusan vad de programmerat in logik hos Elektron. Den triggar inte om så länge som det inte är samma not - då lägger de slutet lite innan nästa så det blir omtrigg!

    Jag antar att det här är klurigt och det krävde ju definitivt lite extra klurighet hos de som programmerat, men tusan vet om det är jätteintuitivt... Och hade det inte varit lite coolt om noterna hade fått skära in i varandra lite mer?

  6. #4386
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör oftast parts per låt så har jag typ fyra låtar mer bank pattern 1-4 part-1, 5-8 part-2, 9-12 part-3 och 13-16 part-4...
    Du får ju nya parts i ny bank... rätt smidigt?
    Och då kan man ju döpa parterna också. Bra grej. Men kom på att jag ju slavar MDn. Då spelat det ju ingen roll om jag byter part på Octan. Samma pattern ligger ju på i MDn.

  7. #4387
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Vad är det som gör att jag får Sample Load Error när jag försöker ladda en sampling i en Flex men inte i en Static? 44.1 kHz och både vid 16 o 24. Wav.

  8. #4388
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    För lång sampling?

  9. #4389
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Aha. Missat att det kan vara det. Den är åtta takter i 122 BPM

  10. #4390
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Mmh man kan väl fria upp mer samplingstid till flexmaskiner genom att offra tid i record bufferten?

  11. #4391
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmh man kan väl fria upp mer samplingstid till flexmaskiner genom att offra tid i record bufferten?
    Yes.. men åtta takter borde den lösa ändå.

  12. #4392
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    någon som syncat sq-1an med octatracken? som jag förstått har sq-1an endast midi in, har någon kommit på ett sätt att kringgå detta? vill alltså fortfarande använda otn som master.

  13. #4393
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    SQ-1 har inte MIDI in, bara ut. Har testat att skicka massvis med olika typer av puls-synk till SYNC IN utan att lyckas. Klockar den med Rytm istället, funkar bra.

    (Den har MIDI in, men bara via DAW...)

  14. #4394
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    SQ-1 har inte MIDI in, bara ut. Har testat att skicka massvis med olika typer av puls-synk till SYNC IN utan att lyckas. Klockar den med Rytm istället, funkar bra.

    (Den har MIDI in, men bara via DAW...)
    korrekt, menade midi ut. Hur klockar du den med rytm?

  15. #4395
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Skickar puls. Rytm har en sån maskin som finns på varje röst.
    Senast redigerat av Vierphoria den 2017-07-24 klockan 19:02.

  16. #4396
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    någon som syncat sq-1an med octatracken? som jag förstått har sq-1an endast midi in, har någon kommit på ett sätt att kringgå detta? vill alltså fortfarande använda otn som master.
    Finns ett litet trick till monotribe och jag bara antar att det är samma på alla korgs sync in så du kan ju testa.
    Finns en app som heter korg sync kontrol som går att använda för bpm. Jag spelade in det som kom ut ur den och använde som sampling i octatrack. Funkade kanon.

  17. #4397
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ett litet trick till monotribe och jag bara antar att det är samma på alla korgs sync in så du kan ju testa.
    Finns en app som heter korg sync kontrol som går att använda för bpm. Jag spelade in det som kom ut ur den och använde som sampling i octatrack. Funkade kanon.
    Funkade inte för mig -- har du kvar samplingen? Skulle vilja testa.

  18. #4398
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkade inte för mig -- har du kvar samplingen? Skulle vilja testa.
    Vet inte. Men då lär det inte funka med min sampling heller. Hm..trodde att det var samma stnc till alla korg.

    Edit: ska funka med volcas i alla fall. Men står inget om sq-1
    Senast redigerat av Keiowas den 2017-07-24 klockan 19:30.

  19. #4399
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Synkar min med hw clock device i bitwig. Skickar signalen på en vanlig audio out. Kan spela in en snutt av den om nån vill ha.

  20. #4400
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Är det någon som lägger sin ot på mainmixerns send/return, för att lägga effekt/dylikt? Kliar mig i huvudet och vet inte riktigt hur jag ska få till detta, tacksam för hjälp!

  21. #4401
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som lägger sin ot på mainmixerns send/return, för att lägga effekt/dylikt? Kliar mig i huvudet och vet inte riktigt hur jag ska få till detta, tacksam för hjälp!
    Det ska funka som en vanlig effekt som du skickar till mixern. Kan du precisera vad du behöver hjälp med så blir de tlite lättare att hjälpa dig.

  22. #4402
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska funka som en vanlig effekt som du skickar till mixern. Kan du precisera vad du behöver hjälp med så blir de tlite lättare att hjälpa dig.
    mer hur jag ska koppla det rent praktiskt, inställningarna i otn samt kabeldragningen.. är halvnoob.

  23. #4403
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mer hur jag ska koppla det rent praktiskt, inställningarna i otn samt kabeldragningen.. är halvnoob.
    Nu ser det förstås olika ut beroende på hur din mixer ser ut osv. Men tänkte att jag postar en bild på den enklaste varianten.
    På octan använder du en thru maskin och sätter en trig på ettan och startar octan. Sen kan du stänga av om det inte är så att du vill göra p-låsningar på dina effekter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3972.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	298,3 KB 
Id:	76113

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3973.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	295,3 KB 
Id:	76114

  24. #4404
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu ser det förstås olika ut beroende på hur din mixer ser ut osv. Men tänkte att jag postar en bild på den enklaste varianten.
    På octan använder du en thru maskin och sätter en trig på ettan och startar octan. Sen kan du stänga av om det inte är så att du vill göra p-låsningar på dina effekter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3972.jpg 
Visningar:	18 
Storlek:	298,3 KB 
Id:	76113

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_3973.jpg 
Visningar:	12 
Storlek:	295,3 KB 
Id:	76114
    nice, har typ samma mixer så.. ska prova strax!

  25. #4405
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Glöm inte att du kan köra åtta olika spår med åtta olika effektuppsättningar utöver att "bara" använda en kanal. Alternativt routa som neighbour om du vill ha tidsbaserade effekter in i varandra, typ delay in i reverb.

  26. #4406
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm inte att du kan köra åtta olika spår med åtta olika effektuppsättningar utöver att "bara" använda en kanal. Alternativt routa som neighbour om du vill ha tidsbaserade effekter in i varandra, typ delay in i reverb.
    satt just och fnulade på skillnaden mellan neighbour och bara ha en thru-kanal, hursom funkade det strålande. Synd bara att min bx har en sends och inte två..

  27. #4407
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Glöm inte att varje track har respektive AMP och LFO-inställningar, oavsett vilken typ av "maskin" du väljer att använda.

  28. #4408
    deleted user
    Hört otroligt många bra produktioner med OT, dock kommer jag inte riktigt på hur ni bra människor kontrar frånvaron av flera utgångar. Kör ni i regel overdubbande i DAW eller går det att få till ett rätt bra enhetlig ljudbild både i botten o toppen med iaf hyfsad kontroll i main out?

    Alltså ingen bashning av att den saknar utgångar, men vill gärna veta lite tips trix o tankar för att komma runt bekymmret.

  29. #4409
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hört otroligt många bra produktioner med OT, dock kommer jag inte riktigt på hur ni bra människor kontrar frånvaron av flera utgångar. Kör ni i regel overdubbande i DAW eller går det att få till ett rätt bra enhetlig ljudbild både i botten o toppen med iaf hyfsad kontroll i main out?

    Alltså ingen bashning av att den saknar utgångar, men vill gärna veta lite tips trix o tankar för att komma runt bekymmret.
    Handlar kanske lite om vad du puttar in i maskinen. Gör du dina samplingar rätt från början blir det förstås lite lättare att justera helheten. Det går absolut att få ihop ett gött sound direkt ur octa om en bara kör den. Jag har väl inga suveräna tips i övrigt mer än det. Det finns ju gott om effekter att fixa med. Använder också 8 kanalen som master med eq och compressor.
    Skulle jag köra med fyra ut så hade jag nog sett till att kombinera rätt saker i octan.
    Men det där är ju om jag kör rätt ut från octa. Går ju finfint att skicka in det i daw och vidare justering där.

  30. #4410
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Det där är kanske en av mina största issues med octa. Jag lägger på externa effekter mer eller mindre alltid. Min fullösning är att panna ljud och på det sättet ha fyra utgångar som sedan går till mixer via effekter.

  31. #4411
    deleted user
    Har cue out och main out några skillnader eller går det ypperligt att köra de simultant som två vanliga separata stereo ut?

  32. #4412
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har cue out och main out några skillnader eller går det ypperligt att köra de simultant som två vanliga separata stereo ut?
    Går finfint. Men du kan som sagt också veva dlm som fyra mono ut. Som saaristo sa.

  33. #4413
    deleted user
    Ok Så man kan utan probs köra stereo+stereo, stereo+mono+mono eller mono x4 med lite kreativ panning. Ja men då har man ju rätt hyfsade möjligheter!


    Men... Nä de tar jag någon annan gång Tack Keiowas!

  34. #4414
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok Så man kan utan probs köra stereo+stereo, stereo+mono+mono eller mono x4 med lite kreativ panning. Ja men då har man ju rätt hyfsade möjligheter!


    Men... Nä de tar jag någon annan gång Tack Keiowas!
    Bara å ööösa på vettu..

  35. #4415
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går finfint. Men du kan som sagt också veva dlm som fyra mono ut. Som saaristo sa.
    "dlm" ?

  36. #4416
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Min Voyager hänger sig när jag skickar MIDI från OT till den. Nån som
    Vet vad det kan bero på? Ska testa att uppdatera OS på Voyagern, men tänkte att det kanske fanns nåt i OTn som jag kan ställa in annorlunda. Den skickar MIDI till MD för synk och patternbyte. Men det är bara när jag har Voyagerns kanal öppen från OT och skickar noter som den hänger sig.

    Octan byter preset på OB6an också. Fast jag ställt in den på att bara lyssna på noter.

    MIDI alltså. Min största huvudvärk.
    Senast redigerat av M i Gbg den 2017-07-28 klockan 11:44.

  37. #4417
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "dlm" ?
    Ja! Vet du inte vad det betyder? Noob!

    jag känner jomaco ifall någon kände att jag va lite dryg

  38. #4418
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    En Noob till här då, som inte heller vet vad förkortningen betyder

  39. #4419
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    "veva dlm"? frågan är om jag känner DIG.

  40. #4420
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En Noob till här då, som inte heller vet vad förkortningen betyder
    Det är ju ändå 2017!

    Helt seriöst.. telefonfingrarna var bara för tjocka.
    Senast redigerat av Keiowas den 2017-07-28 klockan 13:48.

  41. #4421
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min Voyager hänger sig när jag skickar MIDI från OT till den. Nån som
    Vet vad det kan bero på? Ska testa att uppdatera OS på Voyagern, men tänkte att det kanske fanns nåt i OTn som jag kan ställa in annorlunda. Den skickar MIDI till MD för synk och patternbyte. Men det är bara när jag har Voyagerns kanal öppen från OT och skickar noter som den hänger sig.

    Octan byter preset på OB6an också. Fast jag ställt in den på att bara lyssna på noter.

    MIDI alltså. Min största huvudvärk.
    Skickar du igenom md eller har du någon form av midithru? Om du bara skickar till voyager hänger den sig då?
    Om den hänger sig. Testa att starta voyagern först. Byter den preset på ob6 när octan byter pattern? Tusen frågor..

  42. #4422
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Fråga på!

    Voyagern hänger sig även om MIDI går rakt in i den o inget annat inkopplat via MIDI. Även om den startas först. Kanske bäst att byta OS där. Bytte till en beta för att kunna stänga av vissa MIDI-CC. Kan ju vara nåt där som blir tokigt.

    OB6an bytte inte preset nu när jag testade att stänga av OT o greja lite. Ska försöka hålla koll på just när.

  43. #4423
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga på!

    Kanske bäst att byta OS där. Bytte till en beta för att kunna stänga av vissa MIDI-CC. Kan ju vara nåt där som blir tokigt.
    Låter ju mkt troligt att det är det som spökar?

  44. #4424
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ska uppdatera OS på Voyagern så fort jag får tillfälle. OB6an verkar iaf opåverkad nu. MDn däremot beter sig lite tokigt. Hade ett arr på Octan där pattern H01 och H02 loopades. MDn följer H01 men när Octan börjar H02 så står MD o hoppar mellan A01 och H02 med en sån där pil där det visas att snart börjar H02. Stängde då av MDns Base channel så den står på ---- och då funkar det. Fattar inget av det där med base channel.

  45. #4425
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Uppdaterade Voyagern. Nu verkar det funka fint!

  46. #4426
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppdaterade Voyagern. Nu verkar det funka fint!
    Gött!!

  47. #4427
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Två frågor:

    1- Finns det nåt smidigt sätt där jag kan få en MIDI-styrd synth att ändra inställningar när jag byter pattern?
    Jag kan ju parameterlåsa alla trigs men det blir rätt bökigt om det är en sextondelsbas och ännu mer om jag skulle vilja ändra inställning sen.

    2- Undrar lite över arpeggiatorn också. Verkar vara hyllad av många. Brukar göra som med MnM att jag lägger en trig med ett ackord i början av en takt, som ett klassiskt användande med att lägga ackord på klaviaturet. Tänkte att jag då skulle testa att använda mig av offset-funktionen, men då transponeras ju hela ackordet och låter lite tokigt.
    Är det tänkt (lämpligast) att använda antingen trig med ackord ELLER offset när det endast är en ton i taget? Och att då skapa ett mönster som upprepas och att låta detta följa tonart. Annars fattar jag inte riktigt hur jag får ihop de två funktionerna. Offset blir ju lite förutsägbart också om det enda som arrpeggias då kan vara vilken oktav noten får.

  48. #4428
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    1. Vad är det för inställningar du ska ändra? Program change?

    2. Arpeggiatorn går ju att använda på en massa olika sätt så det är bara att experimentera på. Jag ser det som en sequencer i sequencern precis som på monomachine. Blir hyfsat lätt att göra rytmiska förändringar.

  49. #4429
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    1. Typ annan cutoff och filterenv decay. Inte byta presets.

    2. Ok. Bara att leka på då! Och hitta sitt sätt

  50. #4430
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1. Typ annan cutoff och filterenv decay. Inte byta presets.

    2. Ok. Bara att leka på då! Och hitta sitt sätt
    Hmm.. hänger inte helt med men kanske att använda lfo för cutoff. Är det per steg du tänker? När jag jobbar med octa eller elektron så kopierar jag nästan alltid pattern och tar bort eller lägger till på nästa osv. Annars kan du använda part för att ändra generella inställningar. Det sparas i pattern och byts automagiskt när du byter till ett annat om det är assignat till pattern.

  51. #4431
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jag menar typ att i refrängen få ett annat basljud t ex

  52. #4432
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Annars kan du använda part för att ändra generella inställningar. Det sparas i pattern och byts automagiskt när du byter till ett annat om det är assignat till pattern.
    Aha! Det är nog precis det här som kan lösa det åt mig!

  53. #4433
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha! Det är nog precis det här som kan lösa det åt mig!
    Ja men dåså! Fila på..

  54. #4434
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. hänger inte helt med men kanske att använda lfo för cutoff. Är det per steg du tänker? När jag jobbar med octa eller elektron så kopierar jag nästan alltid pattern och tar bort eller lägger till på nästa osv. Annars kan du använda part för att ändra generella inställningar. Det sparas i pattern och byts automagiskt när du byter till ett annat om det är assignat till pattern.
    Varje bank har också sin egen uppsättning parts, ifall fyra parts inte räcker till. Därmed är ett alternativt sätt att byta inställningar att bara byta bank och strunta i parts (säger inte att det nödvändigtvis är lättare.)

  55. #4435
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Någon som har koll på hur många knapptryckningar MK1 ska klara? Nya säger 50 miljoner. Skulle vilja ha en referens mot gamla.

  56. #4436
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Foiled again - tur att internet finns. https://www.elektronauts.com/t/add-a-slice/11607

  57. #4437
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    går det att låta ett pattern rulla mellan låt oss säga, trig 8-16 eller 16-32 istället för 0-8/0-16? Vill klämma in flera olika loopar i ett och samma pattern.

  58. #4438
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    går det att låta ett pattern rulla mellan låt oss säga, trig 8-16 eller 16-32 istället för 0-8/0-16? Vill klämma in flera olika loopar i ett och samma pattern.
    Tror inte det. När jag har velat förprogrammera patterns (alltså bygga en ny loop för samma instrument samtidigt som en annan loop rullar), så har jag snott ett nytt track för den nya loopen och sen använt mute/unmute för att hoppa mellan spåren. Men om man redan använder alla tracks så blir det ju svårt.

    Annars så underlättar ju copy/paste en del om man vill skapa nya patterns där det bara är små delar som skiljer. Det jobbiga är om man kommer på att man vill editera en sak någon annanstans efter att man kopierat upp allt, då får man göra den editeringen överallt där man kopierat till.

  59. #4439
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror inte det. När jag har velat förprogrammera patterns (alltså bygga en ny loop för samma instrument samtidigt som en annan loop rullar), så har jag snott ett nytt track för den nya loopen och sen använt mute/unmute för att hoppa mellan spåren. Men om man redan använder alla tracks så blir det ju svårt.

    Annars så underlättar ju copy/paste en del om man vill skapa nya patterns där det bara är små delar som skiljer. Det jobbiga är om man kommer på att man vill editera en sak någon annanstans efter att man kopierat upp allt, då får man göra den editeringen överallt där man kopierat till.
    Använder otn till stor del som mixer send o effektenhet, så det är ont om tracks

  60. #4440
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Copy/paste ger faktiskt ganska stor hjälp vid många tillfällen, det gäller bara att få grepp om alla varianter. Avsaknad av undo (?) gör det hela lite läskigare också.

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34
  2. Elektron Update
    Av spanky i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 15:33
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46
  4. ELEKTRON
    Av lait i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •