Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 343

Ämne: Melodifestivalen

  1. #121
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    OMG!

  2. #122
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OMG!

  3. #123
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Lyckades undvika kvällens långkörning tack vare att grabben behövde skjuts hem från Globen. Såg dock Waltz bidrag. Bra poplåt.

    Men överhuvudtaget, vilket fantastiskt sätt för SVT att spendera pengar på ingenting... Lagom ointressant men samtidigt tacksamt att spy galla över.

    Men det ska jag inte göra...

  4. #124
    hygienteknikern
    hygienteknikern är inte uppkopplad
    hygienteknikerns avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ääähhhhh, tråååkiga svenskar. Detta är riktig schlager.

  5. #125
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Tja, de 2 tråkigaste låtarna gick till finalen och de 2 "bästa" gick till andra chansen imho.

    Och jisses vad jag avgudar David Bowie! Det märks till och med att "Life on mars" är en sjukt bra låt trots att Christer Sjögrens gubbsågar den.

  6. #126
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Aladin Sane-omslaget kan vara det snyggaste någonsin (endast hotat av Unknown Pleasures). Blir lite glad bara jag ser det...

  7. #127
    andy74
    andy74 är inte uppkopplad
    andy74s avatar
    Senior
    Måste man ligga med Christer Björkman för att få vara med eller hur gör man? Bra låtar behövs tydligen inte...(nej jag har inte skickat in några bidrag). Allvarligt talat, varför så många oseriösa bidrag varje år? Räknar man verkligen med att t ex Babsan ska vinna eller tror man att det är bra tv?

    Gillade Waltz låt.

  8. #128
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aladin Sane-omslaget kan vara det snyggaste någonsin (endast hotat av Unknown Pleasures). Blir lite glad bara jag ser det...
    Ahhh två tredjedelar av den gyllene trion imho. Sparks "Propaganda" är den tredje.

    Christer Sjögren fick mig att vibrera av irritation ikväll. Så jävla ovärdigt.

  9. #129
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av andy74 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillade Waltz låt.
    Den var OK men han kan bättre. Titeln och därmed refrängen var tokfel vilken idiot var det som kom på den? Antar att det inte var Walz?

  10. #130
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sparks "Propaganda" är den tredje.

    ååhhh...och bakbundna i baksätet på baksidan. kan inte bestämma mig för om jag gillar Propaganda eller Indiscreet bäst dock.


    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Christer Sjögren fick mig att vibrera av irritation ikväll. Så jävla ovärdigt.
    Det var inte roligt på något plan, det var bara som att spotta på Bowie. Vad gjorde Christer Sjögren på 70-talet medan Bowie släppte sina bästa grejor? Jo, åkte omkring i dansbandsbuss.

    Det här var första gången på flera år som jag tittade på...det här. Lär ju inte bli fler gånger på några decennier.

  11. #131
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Like Suicide var det bästa man sett i svenska festivalen på några år. Antar att Waltz är 99-medlemmen? Härligt sug i den 80talssuggererande, icke schlager-mässiga rytmen! Att inte gå vidare är väl mest ett kvalitetsintyg...

  12. #132
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag tyckte nog också att waltz var bäst. Men refrängen var lite "suboptimal" tyckte jag. Jag ville ha något mer element i den (smörigt "midi stack") för pampigare ljudbild och en snare för bättre tempo.

    Roligt att se folk bli upprörda av att se Christer Sjögren göra life on mars för övrigt

  13. #133
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Like Suicide var det bästa man sett i svenska festivalen på några år.
    Inte riktigt. Fjolårets Salem Al Fakir låt, Keep on walking var betydligt vassare och hade garanterat nått topp 5 om den nått finalen.

  14. #134
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte riktigt. Fjolårets Salem Al Fakir låt, Keep on walking var betydligt vassare och hade garanterat nått topp 5 om den nått finalen.
    Ok förlåt, bästa jag sett. Brukar missa rätt mycket... Fast den här waltzen var verkligen i min smak - även om jag hade varit på dåligt humör hade jag gillat den.

  15. #135
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok förlåt, bästa jag sett. Brukar missa rätt mycket... Fast den här waltzen var verkligen i min smak - även om jag hade varit på dåligt humör hade jag gillat den.
    Jag gillar Walz och även denna låt var OK, men känns som Walz hade lyckats bättre med en helt egen låt. För många kockar du vet..

  16. #136
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antar att Waltz är 99-medlemmen?
    Jag har ingen aning om han är med på 99, men det var inte han jag syftade på. Nixpix får som sagt själv avgöra om han vill avslöja något om vem han är, men jag kan ju hinta om att det var fler personer på scen än just själva huvudpersonerna. Jag personligen är ingen vän av melodifestivalen alls, men jag tyckte i alla fall att det numret han var med i var osedvanligt bra för att vara i det här sammanhanget. Om det beror på att jag känner några av de som var med på scen låter jag vara osagt.

    Waltz har jag aldrig över huvud taget träffat.

  17. #137
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ååhhh...och bakbundna i baksätet på baksidan. kan inte bestämma mig för om jag gillar Propaganda eller Indiscreet bäst dock.
    Hmmm.... ja det är också ett sjukt bra omslag.... för att inte tala om "Kimono my House"...

  18. #138
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Waltz har jag aldrig över huvud taget träffat.
    Av någon anledning möter jag honom i tunnelbanan precis hela tiden. Var iofs ett tag sen nu så han kanske glider omkring i taxi.

  19. #139
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Världens bästa bild?

  20. #140
    deleted user
    Haha! Hur blev en tråd om melodifestivalen en lovebombing till Sparks?

  21. #141
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte riktigt. Fjolårets Salem Al Fakir låt, Keep on walking var betydligt vassare och hade garanterat nått topp 5 om den nått finalen.
    Kinda medhåll på båda där. Tekniskt sett var Waltz låt bättre - men på det viktigare planet; nämligen hooken och karaktäristisken, så stack Salems låt ut mer tack vare det återkommande pitchade sololjudet. Genialt!

    Om inte annat så är spektaklet kul att beskåda ur ett rent "hur-lost-är-svennarna"-perspektiv. Känns som om de röstar enligt "någon-gång-måste-den-här-låtmallen-funka"-principen. Åja, kan Billström upprepa ungerfär samma mening 21 ggr inom loppet av 3,30 min, så finns det väl inget som hindrar att vi skickar ungefär samma 3,30 min-låt 21 år i rad utan att någon lyfter på ögonbrynen

    Vem tar på sig att göra beat och arr? Själv så drabbas jag tyvärr av algeriska besvär vid blotta åsyn...


    https://youtu.be/mfECBFtAb-k

  22. #142
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av andy74 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste man ligga med Christer Björkman för att få vara med eller hur gör man? Bra låtar behövs tydligen inte...(nej jag har inte skickat in några bidrag). Allvarligt talat, varför så många oseriösa bidrag varje år? Räknar man verkligen med att t ex Babsan ska vinna eller tror man att det är bra tv?
    Du svarade på din egen fråga där.

    Har inte sett ett smack hittills i år och känner ändå att jag lever ett fullödigt och komplett liv fyllt av spänning och glädje.

  23. #143
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte sett ett smack hittills i år och känner ändå att jag lever ett fullödigt och komplett liv fyllt av spänning och glädje.

  24. #144
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Festivalen brukar betyda lite datameck för min del. Min kära fru är totalt hängiven och vill ha alla låtarna i mp3spelaren ASAP, så jag får rippa svt's ljud från sändningen och fixa till snygga spår - som sen slängs den dagen skivan släpps

  25. #145
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Det var riktigt låg standard på låtarna igår. En blick åt aftontidningarnas ställ i kvartersbutiken visade på att det tydligen var fler än jag och sambon som tyckt detta...

  26. #146
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Blev klart gladast av The Moniker's låt. Den osade 60tal.

  27. #147
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Nä, Brolle var bäst!

  28. #148
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Walz bäst igår ja.
    annars bara gammal skåpmat.

    btw, kan nån snäll moderator ta bort alla mellanslagen i trådnamnet så den går att söka på?

  29. #149
    andy74
    andy74 är inte uppkopplad
    andy74s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du svarade på din egen fråga där.

    Har inte sett ett smack hittills i år och känner ändå att jag lever ett fullödigt och komplett liv fyllt av spänning och glädje.
    Hur får jag svar på min första fråga då?:-)

  30. #150
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Ni läser väl Hanna fahls melodifestivalblogg på dn:s hemsida!?
    Mycket underhållande. Har inte kollat på själva festivalen dock, men följer hennes bevakning med nöje!
    Där finns även en bra utläggning om hur själva urvalsprocessen går till efter att hon själv suttit med i uttagskommitén.
    (skulle länka om jag inte satt med iphönen. För omständigt)

    Och sparks kimono My house är mitt absoluta favoritomslag. Hänger för tillfället på väggen mellan Tangerine dream och eurythmics!

  31. #151
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "The Moniker" var otroligt bekant på något vis. Är det forumsmedlemmen? Eller någon medlem från Studios forum? Jag känner definitivt igen killen. Är det Daniel Lindeberg?! Häe! En annan Daniel var det! En IDOL-kille tydligen. Spooky. Måste ha mött honom på Jam eller ngt å kommit att prata om nåt. Lite väl bekant.
    Senast redigerat av PF den 2011-02-14 klockan 00:10.

  32. #152
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Är det bara jag som tappar livslusten och tron på mänsklighetens framtid av Melodifestivalen?

  33. #153
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    MARDI GRASS konvent med interna ryggdunk, övernattningar i sovsäkk & pyamasparty med högläsning av skogsporr & annan lyrik i smetig fanzine-form som låttexter ;D


    volanger, paljetter, visselpipor, serpentiner, ballonger, kaos på scen .. och sen en ylande pöbel till det hela


    detta festival~påhitt går över, är inget jag följer heller - men måste vara ett helvete att städa upp sen
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2011-03-13 klockan 13:11.

  34. #154
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara jag som tappar livslusten och tron på mänsklighetens framtid av Melodifestivalen?
    nej.

  35. #155
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Tycker att SVT brukar förvalta party-känslan i Melodifestivalen ganska bra.

    Men i år känns det fan som jag fått in TV-Ukraina varje lördag. WTF liksom.

    Så sjukt låg kvalitet på underhållningen att skämmskudden själv behöver en skämmskudde.

  36. #156
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    http://www.dn.se/blogg/melodifestiva...rre-och-varre/

    "Det är det närmsta hjärntvätt jag någonsin kommit. Föreställ er ”A clockwork orange”-scenen där karaktärerna får ögonen uppspärrade och tvingas se filmklipp, men tänk trumhinnor och den mest fasansfulla musik du någonsin kan föreställa dig. Vi lyssnade igenom skiva efter skiva. Allt var fullkomligt värdelöst. I början gjorde det ont. En fysisk smärta i det sjätte sinne vi kan kalla ”estetik”. Men avtrubbningen kom snabbt. Till slut kunde även en hemmastudioinspelad överreverbad pastisch på ”World wide web” låta helt okej."
    Senast redigerat av lisau den 2011-02-14 klockan 10:04. Anledning: Ålen: du kan väl läsa igenom texten jag syftade på innan du dissar både mig och hennes blogg. Sjukt underhållande skrivet imo

  37. #157
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Hmmm... juryn, programledarna, sketcherna, artisterna, låtarna, scenografin, kläderna... allt har det gnällts om... vad finns då kvar för mig att gnälla på?

    Ehh... Mick-stativen! De är ju helt klart i fel nyans av svart och säkert svåra att ställa in! Skandal SVT! Sparka Christer Björkman och lägg ner skiten! NU!

  38. #158
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Samma här.

  39. #159
    deleted user
    Jag har på något vis tröttnat på att gnälla på Melodifestivalen. Den är en produkt av samtiden och går hand i hand med Idol, Let's Dance, Bonde söker fru osv.

    SVT borde dock lämna över spektaklet till Kanal 5 eller TV 3 eller något sådant och ägna sig åt riktig public service.

  40. #160
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Håller med om att trean eller femman borde ta över. Samtidigt ska svt ha cred för alternativen som sändes på tvåan i lördags: Mando diao live, klungans senaste föreställning och Bergmans persona.

  41. #161
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har på något vis tröttnat på att gnälla på Melodifestivalen. Den är en produkt av samtiden och går hand i hand med Idol, Let's Dance, Bonde söker fru osv.

    SVT borde dock lämna över spektaklet till Kanal 5 eller TV 3 eller något sådant och ägna sig åt riktig public service.
    Ja, fast lättsam underhållning måste väl ändå ingå i public service? Det är ju ändå runt 3 miljoner som bänkar sig varenda gång?

    Men visst! SVT borde kanske byta ut Melodifestivalen mot rysk ballett något år och se vad folk tycker.

  42. #162
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, fast lättsam underhållning måste väl ändå ingå i public service? Det är ju ändå runt 3 miljoner som bänkar sig varenda gång?

    Men visst! SVT borde kanske byta ut Melodifestivalen mot rysk ballett något år och se vad folk tycker.
    SVT:s uppdrag är inte att anpassa sig efter TV3 och göra dokusåpor. Inte heller att jaga de högsta tittarsiffrorna.

  43. #163
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    SVT:s uppdrag är inte att anpassa sig efter TV3 och göra dokusåpor. Inte heller att jaga de högsta tittarsiffrorna.
    Så du menar att SVT inte ska ha någon underhållning alls? Eller åtminstone inte någon underhållning som någon vill titta på?

  44. #164
    deleted user
    Nope, det menar jag inte.

  45. #165
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Förra årets Salem Al (El?) Fakir-låt var nästan ännu mer grym när man tänker på hur trista de här grejerna varit i år. Och på hur glada ni låter!

  46. #166
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope, det menar jag inte.
    Puh! Skönt att höra!

  47. #167
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Puh! Skönt att höra!
    För att förenkla hur jag ser på SVT, så ska de göra program som inte görs om de inte gör dem. Public Service blir meningslös om den inte är ett alternativ till de kommersiella kanalerna. Sedan kan man diskutera vilka program det då rör sig om, men i mina ögon är Melodifestivalen nästan ännu mer TV3 och Kanal 5 än vad de själva är...

  48. #168
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    I så fall är det väl bättre att lägga ner spektaklet helt.

  49. #169
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att förenkla hur jag ser på SVT, så ska de göra program som inte görs om de inte gör dem. Public Service blir meningslös om den inte är ett alternativ till de kommersiella kanalerna. Sedan kan man diskutera vilka program det då rör sig om, men i mina ögon är Melodifestivalen nästan ännu mer TV3 och Kanal 5 än vad de själva är...
    Ja, fast där håller jag inte med riktigt. Jag är gammal nog att komma ihåg när TV3 gjorde en egen Melodifestival och då framstår SVT:s som rena undret av kvalité i jämförelse.

  50. #170
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I så fall är det väl bättre att lägga ner spektaklet helt.
    Kan man ju tycka, men TV4 eller någon annan kanal skulle antagligen kasta sig över Melodifestivalen med dreglande munnar om SVT släppte den. Ser hellre att reklam får finansiera det än licenspengarna.

  51. #171
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, fast där håller jag inte med riktigt. Jag är gammal nog att komma ihåg när TV3 gjorde en egen Melodifestival och då framstår SVT:s som rena undret av kvalité i jämförelse.
    Ok, då. Låt TV4 ta det då.

  52. #172
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, då. Låt TV4 ta det då.
    TV4? De skulle antagligen bryta mitt i en låt och köra ett tiominutersblock reklam. Nej tack, då håller jag med PF, lägg hellre ner.

  53. #173
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Eller återgå till 10 bidrag - orkester·med·anders·berglund·glad·och·ryckigt·vift ande·i·vit·kavaj - en enda kväll, så är det över ganska smärtfritt.

    vift-ande??

  54. #174
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisab Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med om att trean eller femman borde ta över. Samtidigt ska svt ha cred för alternativen som sändes på tvåan i lördags: Mando diao live, klungans senaste föreställning och Bergmans persona.
    Medhåll på den. Än finns det några få kvalitetsvurmare kvar på SvT, även om de i snabb takt verkar ersättas av förfabricerad bemanningspersonal på löpande band.

    Släng över samtliga plastprogram (Dansbandskampen, ESC, dokusåpor, bloggkändisar, Kungabevakning, modeprogram, gör-om-mig-TV, Settman- o Björkmanproduktioner, Jakten på Julia osv osv) till kommerskanalerna vettja.

    I den miljön kommer de passa alldeles ypperligt, där kan de vältra sig med sina B-kändisar i fjolliga spektakel sponsrade av alkohol-, godis- och bensinföretag m.fl.

    Stryk sen samtliga dessa kanaler ur grundutbudet så skyddas våra barn mot bad taste åtminstone på allmän TV...

    Om det sen mot förmodan finns föräldrar som medvetet är villiga att betala för att utsätta sina stackars barn för denna tortyr, så kan barnen när (om?) de växer upp stämma sina föräldrar för systematisk psykisk misshandel av minderårig.

  55. #175
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att förenkla hur jag ser på SVT, så ska de göra program som inte görs om de inte gör dem.
    Jag håller med dig, men så ser inte deras uppdrag ut; det ska vara både bredd och djup... osv.

    Vad gäller melodifestivalen så tycker jag fortfarande det är en nyttig väckarklocka varje år: Vi är inte så coola som vi tror att vi är. Vi kunde lika gärna ha varit den västligaste sovjetstaten.

  56. #176
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Medhåll på den. Än finns det några få kvalitetsvurmare kvar på SvT, även om de i snabb takt verkar ersättas av förfabricerad bemanningspersonal på löpande band.

    Släng över samtliga plastprogram (Dansbandskampen, ESC, dokusåpor, bloggkändisar, Kungabevakning, modeprogram, gör-om-mig-TV, Settman- o Björkmanproduktioner, Jakten på Julia osv osv) till kommerskanalerna vettja.

    I den miljön kommer de passa alldeles ypperligt, där kan de vältra sig med sina B-kändisar i fjolliga spektakel sponsrade av alkohol-, godis- och bensinföretag m.fl.

    Stryk sen samtliga dessa kanaler ur grundutbudet så skyddas våra barn mot bad taste åtminstone på allmän TV...

    Om det sen mot förmodan finns föräldrar som medvetet är villiga att betala för att utsätta sina stackars barn för denna tortyr, så kan barnen när (om?) de växer upp stämma sina föräldrar för systematisk psykisk misshandel av minderårig.
    Håller på ett sätt med men resultatet av detta skulle nog innebära att folket skulle tokvägra betala TV-licens för enbart rysk ballett och djupa filosofiska navelskådningar. SVT skulle läggas ner och så skulle vi stå där med *bara* TV3, Kanal5 och det andra sunk-dravlet.

    Jag tycker nog SVT har en ganska rimlig blandning av underhållning/seriositet.
    Senast redigerat av pepelogu den 2011-02-15 klockan 10:40.

  57. #177
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden

    fakkit eller rokkit!

    sitter man i ett pöbeldike och köper yllemössa med rävtofs så hör det vellan till att älska detta + mediaBlåset® ¿?







    *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜ *˜


    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2011-02-15 klockan 11:57. Anledning: kram på er <3

  58. #178
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lindeberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad gäller melodifestivalen så tycker jag fortfarande det är en nyttig väckarklocka varje år: Vi är inte så coola som vi tror att vi är. Vi kunde lika gärna ha varit den västligaste sovjetstaten.
    Tur att Norge ligger längre västerut då.

  59. #179
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller på ett sätt med men resultatet av detta skulle nog innebära att folket skulle tokvägra betala TV-licens för enbart rysk ballett och djupa filosofiska navelskådningar. SVT skulle läggas ner och så skulle vi stå där med *bara* TV3, Kanal5 och det andra sunk-dravlet.
    Är inte det här på gång med den där nya kommitén eller vad det är som ska till att SVT inte får göra nya program som är för bra?

  60. #180
    pepelogu
    pepelogu är uppkopplad nu
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är inte det här på gång med den där nya kommitén eller vad det är som ska till att SVT inte får göra nya program som är för bra?
    Haha... skulle inte förvåna mig.

    Nåja, hursom, gammel-TV har nog bara några få år kvar innan den är helt utkonkurrerad av Youtube och liknande.

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen
    Av limpan2 i forum Allmänt om musik
    Svar: 127
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 20:10
  2. Melodifestivalen 2009
    Av charliecrash i forum Evenemang
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 21:57
  3. YouTube & Melodifestivalen..
    Av Olle@mac i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 06:55
  4. Melodifestivalen
    Av Rillo i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 18:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •