Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 343 av 343

Ämne: Melodifestivalen

  1. #301
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Jag står fast vid mitt tidigare påstående - IRLAND!!!! <3

  2. #302
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Heja Georgien! POOOOOwwWWAaaAH!!

  3. #303
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Själv diggar jag Serbien

  4. #304
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    det e så jäkla roligt att få träffas !!





    · nu när urugai inte kunde kvaka in till festivalen ··
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2011-05-14 klockan 23:12. Anledning: jag håller på estonia tror jag eller mashup switzerland HAHAH har klippt lite från det

  5. #305
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    irland har bäst grafik. tysklaand den låt man helst skulle lyssna på när detta är över. moldavien var ändå helt ok också kände jag nu.

  6. #306
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Frankrike! Yes! Lyckas pricka in EXAKT den musik jag verkligen mår dåligt av.

  7. #307
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    nu får ni släppa telefonerna.

  8. #308
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Allons enfants de la patrie. Le jour gloire est arrivé. Hard Rock Halleluja. Fransmannen var ju helt ute och cyklade halva numret. Men la på ett ännu större vibrato för att gardera minst en kvints toner.

  9. #309
    henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Einar Lindgren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allons enfants de la patrie. Le jour gloire est arrivé. Hard Rock Halleluja. Fransmannen var ju helt ute och cyklade halva numret. Men la på ett ännu större vibrato för att gardera minst en kvints toner.
    Precis vad jag tänkte. Vibratot var något hästväg.

    Azerbadjan hade något fint tycker jag.

  10. #310
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Frankrikes sångare hade lånat Jean Michel Jarres peruk. Pluspoäng för det!

  11. #311
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Irland!!! Och jag har blivit full på mousserande rosé, no homo!

  12. #312
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden

  13. #313

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JävelPersson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Irland!!! Och jag har blivit full på mousserande rosé, no homo!
    Hoho...

  14. #314
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    wow & flutter~ shaffel

    Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~
    Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~
    Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~ Ħ~

  15. #315
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Hejar på finland.
    Egen stil.
    Lite naiv.
    Heja heja!

  16. #316
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Meh. Azerbajdzjan?

  17. #317
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Bacou? Baku? Backou? Bacco? Bahco? Bacchus? Bauhaus?

  18. #318
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Alla som jobbar med programmet ba: "Åh, jag som skulle velat åka till Italien!"

    Spa i Azerbadzjan:


  19. #319
    henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av henning Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis vad jag tänkte. Vibratot var något hästväg.

    Azerbadjan hade något fint tycker jag.
    Azz-er-bajj-jan!

  20. #320
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av compute Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meh. Azerbajdzjan?
    Euro(pa)visionen expanderar österut - snart är de här på riktigt...


    https://youtu.be/RmKJpiYoUH4

    Edit: Eller snarare, alla andra lär får åka till Ulan Bator...
    Senast redigerat av hasse_fx den 2011-05-15 klockan 00:47.

  21. #321
    doo
    doo är inte uppkopplad
    doos avatar
    Senior
    Azerjkyfvjgkns låt känns det som man hörde 10 ggr på 80-talet. Men det verkar ju poppis...

  22. #322
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Asser Bajsarn (han i badkaret?)

  23. #323
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Äh... hela skiten var ju riggad av den där diktatorn i Italien. Totalt ofattbart att ett så ärkeskitdåligt bidrag som Italiens kom före Sverige. Jag hade hellre sett Sverige på näst sista plats och Italien på sista plats.

  24. #324
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran

  25. #325
    Pallox
    Pallox är inte uppkopplad
    Palloxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Bizarrt, hela Sveavägen är späckad av bilar framförda av kloner av killen i badkaret ovan, viftandes grönröda flaggor, konstant tutandes, kastandes föremål mot gångtrafikanter, körandes mot rött framför gångtrafikanter och hör och häpna, kör vänstertrafik i trafiklösningen i Norrtull.. Allright!

  26. #326
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Somnade visst mitt i röstningen, Azerbajdzan, jaha... Men Irland då!

  27. #327
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag har mig veteligen inte hört en enda låt från melodifestivalen och är nog rätt nöjd med det.

    /Mein

  28. #328
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Det lustiga i detta tragikomiska melodrama är att Italien kom tvåa, utan ett circuspektakel som åkt land och rike kring, utan professionella jury grupper, utan en massa media spektakel (låten i sej är visserligen ganska så tråkig). Det finns inte en italienare som bryr sej om schlagerfestivalen, de har sin egen San Remo festival istället.

    Snacka om pseudohändelse i Sverige - bröd och skådespel åt folket.

  29. #329
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns inte en italienare som bryr sej om schlagerfestivalen, de har sin egen San Remo festival istället.

    Lik förbannat ska de ha fotbollsplanen San Marino med 29000 invånare att säga "Twelve points... ITALY!"

  30. #330
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av abc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför oh varför måste du lite nedvärderande föra in ett "missförstådda musiker" i diskussionen? Jag vet vääääldigt många som överhuvudtaget inte gör musik själva som hatar melodifestivalen offantligt mycket mer än vad jag gör. Jag må vara en missförstådd (vanlig omskrivning av "misslyckad") musiker, men det är trots allt ointressant i sammanhanget.
    Vad fan är en "misslyckad" musiker..... det handlar ju som allt annat i dag är man känd och har succe bland pöbeln då är man lyckad.... annars misslyckad.... Om man är nöjd med det man själv gör så anser jag att man är lyckad.

    Dansbandsmusik säljer väl bäst typ i sverige ... är de mest lyckade då.... personligen anser jag dansband likväl som melodifestivalen vara en slasktratt fylld av dålig smak. sen må jag vara "misslyckad" eller "musiker" vad ni vill..... äh varför ens engagera sig... (spya)

  31. #331
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Jag personligen gillar musik. Nä förresten, jag älskar musik.

    Sen om det är Melodifestivalen, en bluesfestival, Depeche eller Stockhausen spelar inte så himla stor roll. Det är musik.

    Jag gillade Moldavien med sina toppar.

  32. #332
    deadbeats avatar
    Veteran
    Jag kollade på nästan hela programmet, men hittade faktiskt ingenting att irritera mig på Istället var det lite småmysigt och trevligt tyckte jag...
    Azerbajdzan var min favvo med sin fina refräng.

  33. #333
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Som typisk svensk så hatar jag hela skiten, massor med bidrag bara. Fy fan för bidragssamhället!!

  34. #334
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Men det är så mycket bidrag och det hatar vi...

  35. #335
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Mycket sevärd dokumentär om festivalens bakgrund, sin roll i den politiska historien etc.
    Jag visste till exempel inte att det startades en festival i Sopot för östeuropa under den tid som öst var ockuperat av Sovjet, som dessutom Finland vann 1981. Finland som var det enda land som bidrog i båda festivalerna.

    Att hela grejen är totalt avskilt från samtida musikaliska yttringar och närmast ett opium för folket är ju kanske inte någon överraskning.
    Men intressant att se varför Grekland fram till 2003 aldrig gav höga poäng till Turkiet, men 10:or och 12:or till Israel.

    Eller hur Franko 1968 bytte ut det spanska originalbidraget på Katalanska, till ett urvattnat bidrag med typ 68 "lalala". Som han sedan lyckades muta till sig en vinst för. Vilket ledde till att flera länder bojkottade festivalen 1969.

    Och så vidare. Sevärt som sagt:

    http://svtplay.se/v/2421562/k_specia...er__del_1_av_2

  36. #336
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JävelPersson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Somnade visst mitt i röstningen, Azerbajdzan, jaha... Men Irland då!
    +1, seeegt!

  37. #337
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Att Azerbajdzan vann är okej även om det lämnar lite frågor. Det skall bli intressant att se hur de arrangerar spektaklet nästa år. De kanske har någon gammal rostig flyghangar som ryska flygvapnet lämnat efter sig och som de kan utsmycka med lite blommor och tygbitar. Eller så kan de invadera Nagorno-Karabach och plundra loss och bygga en helt ny lokal för ändamålet.

    Låten de vann me var rätt okej och i världsklass jämfört med Italiens bidrag.

  38. #338
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket sevärd dokumentär om festivalens bakgrund, sin roll i den politiska historien etc.
    Jag visste till exempel inte att det startades en festival i Sopot för östeuropa under den tid som öst var ockuperat av Sovjet, som dessutom Finland vann 1981. Finland som var det enda land som bidrog i båda festivalerna.

    Att hela grejen är totalt avskilt från samtida musikaliska yttringar och närmast ett opium för folket är ju kanske inte någon överraskning.
    Men intressant att se varför Grekland fram till 2003 aldrig gav höga poäng till Turkiet, men 10:or och 12:or till Israel.

    Eller hur Franko 1968 bytte ut det spanska originalbidraget på Katalanska, till ett urvattnat bidrag med typ 68 "lalala". Som han sedan lyckades muta till sig en vinst för. Vilket ledde till att flera länder bojkottade festivalen 1969.

    Och så vidare. Sevärt som sagt:

    http://svtplay.se/v/2421562/k_specia...er__del_1_av_2
    +1. Se den!

  39. #339
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låten de vann me var rätt okej och i världsklass jämfört med Italiens bidrag.
    Lustigt. Jag tycker precis tvärtom. Vinnarlåten var en slät radiolåt som gick/går omärkt förbi i det övriga skvalet. Det italienska bidraget var i mina öron en av de klart bättre och rent musikaliskt mest intressant. Tysklands bidrag var skönt suggestiv och Serbiens 60-tals pastisch var riktigt befriande fast jag inte fattade ett ord av vad hon sjöng.

    Kul med musik och åsikter.

  40. #340
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...skönt att vara lätt cynisk ibland


  41. #341
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior
    http://svtplay.se/v/2642673/kobra/de...p102859,1,f,-1

    Passa på innan den 19/1 Några dagar kvar att se Kobra.

  42. #342
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior
    Måste vara bra låtar, så populära att köpa

    http://sverigesradio.se/sida/topplis...programid=2697

  43. #343
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Aschberg sa det så bra då det begav sig: "Skit i innehållet - det ska vara bra TV!"

    /Mein

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen
    Av limpan2 i forum Allmänt om musik
    Svar: 127
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 20:10
  2. Melodifestivalen 2009
    Av charliecrash i forum Evenemang
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 21:57
  3. YouTube & Melodifestivalen..
    Av Olle@mac i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 06:55
  4. Melodifestivalen
    Av Rillo i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 18:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •