Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ATC-1 Cv out -> Mono/Poly ?

  1. #1
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran

    ATC-1 Cv out -> Mono/Poly ?

    Har fått hem en Mono/Poly till låns, och tänkte att min ATC-1 som har CV out både för trig o gate (10v), kanske kunde styra MP. Kan dock inte hitta nån info om just hur mycket Volt MP ska ha, och har inga kablar för att testa med just för tillfället heller.
    Dess trig verkar vara antingen +15V eller S-Trig (switch mellan de 2).
    Det står dock inte S-Trig, utan bara en bild på en brytning mellan av o på, med Ground som på. Negativ trig förmodar jag?

    ATC-1's trig är tydligen 10V positiv V-Trig. Om det kan hjälpa..

    Nån som vet mer om detta? Jag är rätt lost inom CV-världen.
    Senast redigerat av steffensen den 2010-03-07 klockan 19:40.

  2. #2
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Ok, jag rota igenom förrådet o hitta 2 riktigt låna tele kablar, men dög för o testa med. O det funkade. Så nu triggar jag MP'n genom min ATC. Funkar finfint.

  3. #3
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Det råkar inte va nån som har eller haft en ATC-1 och styrt saker genom CV med den? Verkar inte som man kan ha CV utgången och midi för själva ATC-1 på olika kanaler, så man får köra en åt gången istället för båda samtidigt. Hrm.. Manualen säger inte mycket om saken heller.

  4. #4
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Jag är lika lost som du, men intressant, jag har inte ens tänkt på att den har cv och skulle kunna användas som converter. Vilka syntmärken är kompatibla, vet du?

  5. #5
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    ATC'n skickar ut 10V, o det funkade tydligen bra på Mono/Polyn här. Mer än så vet jag inte, men de går ju alltid o kolla upp.
    Efter mailat med SE så vet jag nu att CV inte går o skicka på egen kanal, så det är ihop med ATC eller inte alls som gäller. Men i brist på annat funkar de ju!

  6. #6
    Puppets
    Puppets är inte uppkopplad
    Puppetss avatar
    Senior
    Tja
    Kul att du vill köra cv/gate
    Du kan inte ha olika midi kanal för ATc-1 och cv/gate ut de måste vara samma och mono/poly måste ha minst 5v för att du ska kunna trigga den, och ATC-1 har +10v så det är inga problem där. Sen är det som du säger att MP-4 så kan du switcha mellan +trig eller minus trig (to grund) samma princip som moog's s-trig. Då Korg körde den standarden men MP-4 så kan du välja. Förutom arpeggio clock in, den är bara minus trig.
    Men alla dessa svar har du ju kommit på redan

    Mvh
    Jonas

  7. #7
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Ja precis, men tack ändå. Siktar på o bygga en CV låda där jag även kan trigga arpeggion sen, den ä alldeles för rolig för o lämnas i glömska.

Liknande ämnen

  1. Mono/Poly Demokasset
    Av leere i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 17:50
  2. Korg mono/poly ?
    Av Steve i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •