Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 112 av 112

Ämne: Eurorack cases

  1. #61
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    De skall hur som helst inte vara tilgängliga före mars.

  2. #62
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skitsnygga ju, finns det svensk leverantör på de där Pittsburgarna eller måste man göda svenska tullverket?
    Tullverket göder du väl oavsett, kommer ju inte undan tull&moms bara för att det finns en svensk leverantör...

  3. #63
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tullverket göder du väl oavsett, kommer ju inte undan tull&moms bara för att det finns en svensk leverantör...
    Börjar bli mycket inköp från staterna.. får väl åka över och ta med en stor resväska istället

  4. #64
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plast och metall ska det vara! Trä är blä!
    http://www.lamonddesign.co.uk/buy-be...modular-cases/

  5. #65
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Uack!

  6. #66
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska också göra slag i saken och bygga ett 6 eller 9U's case. Jag var inne på såga till och betsa en Rast, men såg att Wiktorion m.fl byggt i de billiga racklådorna från Thomann så nu går jag i valet och kvalet. Det är ju en klar fördel om man vill spela live med grejerna, men väskan har ju inga träpaneler..
    Glöm inte strömmen sen! Busboards kan krångla till det. Jag byggde ett eget 9U i trä med plåtrygg och botten. Blev dugligt snyggt men väger bly!

    Rast är perfekt som rack, har två stycken mörkbetsade i studion. Kör du med t.ex. Tiptops racklösningar så är det ju bara 4 skruvar att skruva per rad. Så när du ska lajva stoppar du bara ned dem i valfri on-the-road racklåda

  7. #67
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Glöm inte strömmen sen! Busboards kan krångla till det. Jag byggde ett eget 9U i trä med plåtrygg och botten. Blev dugligt snyggt men väger bly!

    Rast är perfekt som rack, har två stycken mörkbetsade i studion. Kör du med t.ex. Tiptops racklösningar så är det ju bara 4 skruvar att skruva per rad. Så när du ska lajva stoppar du bara ned dem i valfri on-the-road racklåda
    Jaa, det är busboardsen som oroar mig lite, dvs om väskan är djup nog. Jag har tänkt köpa Doepfers DIY-kit, trots förmaningar från vissa håll om att PSU'n är lite för klen. Jag har räknat lite på modulargrid och med de saker som jag i dagsläget vill ha verka jag i princip klara mig upp till 9U, så det borde inte vara ett problem. Men, är väskan inte djup nog så har jag ett jäkla problem!

    Jag har tänkt komplettera med Z-Eears för att fästa fast allt, det borde väl gå i en Rast med om man limmar in lister i lådan och skruvar fast Z-Earsen med träskruv.

    Liveproblematiken är mest ett hjärnspöke, jag spelade för första gången på 6-7 år här om helgen, och det är inte direkt så att jag har något inbokat igen.. Jag får nog ta fram en gammal T10-tärning om det ska bli beslut imorgon när jag tänkte beställa alla delar.

  8. #68
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Funderat på uZeus med ribbon cables istf. bus boards?

  9. #69
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av GOAB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderat på uZeus med ribbon cables istf. bus boards?
    Jo, jag har sneglat på det med men alltid tyckt att det blir lite dyrt. Då jag redan har en Rast hemma skulle jag få lägga ut i runda slängar 1500 för 2 x Z-Ears, 2 x Z-Rails och en uZeus. Med frakt från två ställen så skulle det väl sluta på samma summa med ett Doepfer DIY-kit + Z-Ears så det är kanske enklast ändå. 6U borde väl en uZeus fixa att driva utan problem?!

    (Det här är min förvirrade samlingen moduler i dagsläget, det mesta köpt secondhand http://www.modulargrid.net/e/racks/view/10573. Det som får plats sitter i två beautyboxar, resten ligger och väntar på större case.)
    Senast redigerat av Jonlin den 2013-01-24 klockan 15:40.

  10. #70
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Och, fördelen med Z-Ears i en Rast gör ju att det blir lätt att flytta över till en väska om behovet skulle uppstå. Det får nog bli så.

  11. #71
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken underbart udda oljudsmaskin!

  12. #72
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av GOAB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken underbart udda oljudsmaskin!
    Haha, tack! Det är ju lite underlig uppsättning, vilket dels har att göra med att jag fått bra deals på saker jag vetat att jag vill ha i och med att systemet växer, men kanske främst för att jag mest skruvar skrapiga, kosmiska drones på den. Jag har en Dark Energy och lite hemmabyggen som jag kör genom den med (enkla squarewavesynthar, noisegeneratorer osv).

    Moskwan bytte jag till mig för att använda som modulationssequencer, men insåg snabbt att det är väldigt roligt att göra enklare slingor så nu måste jag tänka över hur jag ska fylla andra raden i systemet.
    Senast redigerat av Jonlin den 2013-01-24 klockan 17:20. Anledning: Jag har feber

  13. #73
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Jag undrade hur sjutton du FMade uLFOn - den såg lite ledsen ut utan mod-oscillator...

  14. #74
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Sådär, Z-Ears, Z-Rails och uZeus beställda! Jag började snegla på Doepfers startkit kring millenieskiftet men köpte en Waldorf XT istället. Därefter har jag inte kommit till skott trots att jag köpte mina första eurorackgrejer för ca 2 år sedan.. Nu jävlar.
    Senast redigerat av Jonlin den 2013-01-25 klockan 15:37.

  15. #75
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Nu står min betsade Rast hemma och torkar... Man måste ju fästa fast Z-Earsen i något med, men jag såg att Clas Ohlsson inte säljer rackskenor längre. Kan det fungera om man sågar till lite tjockare trälister och limmar alternativt skruvar fast, eller blir det för vekt?!

    Färdiga 6U rackskenor hade ju varit det bästa, men det lär ju inte finnas att köpa färdigkapat.

  16. #76
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu står min betsade Rast hemma och torkar... Man måste ju fästa fast Z-Earsen i något med, men jag såg att Clas Ohlsson inte säljer rackskenor längre. Kan det fungera om man sågar till lite tjockare trälister och limmar alternativt skruvar fast, eller blir det för vekt?!

    Färdiga 6U rackskenor hade ju varit det bästa, men det lär ju inte finnas att köpa färdigkapat.
    http://www.mnaudio.se/rackskena-enke...209-c-335.aspx

  17. #77
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Ah, tack!

    Hittade precis dessa med, så slipper jag kapa. http://www.thomann.de/se/adam_hall_61535b6.htm

    Beställer man från Thomann är det ju lika bra att köpa någon billig Doepfermodul med..

  18. #78
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Här kommer ytterligare en dum fråga.. Jag hade tänkt och svänga förbi Kjell på vägen hem från jobbet idag då min uZeus kanske kan tänkas dyka upp. Jag hade tänkt köpa
    http://www.kjell.com/sortiment/el/st...ledInformation

    ...men ser att den utgått ur sortimentet. Är det någon som har tips på en likvärdig? Kollat på Kjell och Clas Ohlson men kan inte hitta något som verkar passa riktigt.

  19. #79
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    http://www.kjell.com/sortiment/el/st...1200-ma-p44258

    Den borde väl fungera.. och så blev det helt plötsligt dyrare att bygga ett case själv än att köpa ett Doepfer LC6U

  20. #80
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    äh, det är fan snyggare att bygga själv palla med ful furuplywood

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	photo.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	52,2 KB 
Id:	43709
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	photo (1).jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	62,8 KB 
Id:	43710

  21. #81
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Joo, det är helt klart roligare att bygga själv. Nästa steg är att dra på lite handtag och sånt på min låda, sen kommer det nog att se tjusigt ut.

    Din skiff ser ju fantastiskt fin ut!

  22. #82
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.kjell.com/sortiment/el/st...1200-ma-p44258

    Den borde väl fungera.. och så blev det helt plötsligt dyrare att bygga ett case själv än att köpa ett Doepfer LC6U
    Fast uZeus ska helst ha linjärtrafo och inte switchat (alt switchat med jordad kontakt, a la laptop). Det funkar nog ofta bra med switchat oxå, men du kan få problem med jordbrum och "gnistor" om du kopplar mellan jordad utrustning och uZeus-driven utrustning...

  23. #83
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Fråga: Tror ni att det är svårt att sälja detta system i sin helhet, självklart är det ju alltid en fråga som prisvärdhet också men spontant, tror ni mitt system är svårtsålt?


  24. #84
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast uZeus ska helst ha linjärtrafo och inte switchat (alt switchat med jordad kontakt, a la laptop). Det funkar nog ofta bra med switchat oxå, men du kan få problem med jordbrum och "gnistor" om du kopplar mellan jordad utrustning och uZeus-driven utrustning...
    Ah, det hade jag ingen aning om.. Tur att jag inte hunnit köpa än då. Jag får leta vidare helt efter.. Usch, det kliar ju i fingrarna att få komma igång.

  25. #85
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kör switchat till uzeus och det funkar för min del, har inte märkt av brum.

    men jag använder det bara till styrmoduler, ej audio. Vet inte om det spelar roll.

  26. #86
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kör switchat till uzeus och det funkar för min del, har inte märkt av brum.

    men jag använder det bara till styrmoduler, ej audio. Vet inte om det spelar roll.
    Går förmodligen bra för det mesta. När jag körde switchat hade jag mest problem med potentialskillnad, så jag fick gnistor när jag kopplade första kabeln mellan jordad döppe-case och skiffen, samt att det "kröp" i fingrarna när jag drog över alu-panelerna på modulerna innan den hade koppling till döppe-case. Förmodligen inget stort problem, men, synliga gnistor tyckte jag kändes lite sådär. Försvann direkt vid byte till linjärtrafo.

  27. #87
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kör switchat till uzeus och det funkar för min del, har inte märkt av brum.

    men jag använder det bara till styrmoduler, ej audio. Vet inte om det spelar roll.
    Jordbrum i CV'n = Maths

    (jag är bara avundsjuk...)

  28. #88
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...så jag fick gnistor när jag kopplade första kabeln mellan jordad döppe-case och skiffen, samt att det "kröp" i fingrarna när jag drog över alu-panelerna på modulerna innan den hade koppling till döppe-case. Förmodligen inget stort problem, men, synliga gnistor tyckte jag kändes lite sådär. Försvann direkt vid byte till linjärtrafo.
    Ja det låter som något jag vill undvika, utan tvekan. Det känns ju inte som något esoteriskt direkt, det måste ju vara mitt letande det är fel på.

  29. #89
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ja kan man hitta en linjär är det ju bäst. jag kunde inte hitta när jag letade. skriv gärna här om du hittar

  30. #90
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Mmm, det är faktiskt skitsvårt att hitta såpass små linjärtrafos (eller linjärtrafos ö h t). Allt har gått över till switchat verkar det som. Den där på kjell var typ enda jag visste som var lättillgänglig (elfa lär ju ha i o f s, med priser därefter), och nu har den utgått alltså. SKa sägas att den fortfarande finns i lager i vissa butiker.

  31. #91
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga: Tror ni att det är svårt att sälja detta system i sin helhet, självklart är det ju alltid en fråga som prisvärdhet också men spontant, tror ni mitt system är svårtsålt?

    Är ju enbart en prisfråga, du kommer ju få sälja billigare om du söljer hela, men kan inte se något uppenbart skäl till att man inte skulle vilja köpa den där...

    Fast, i o f s, det är klart. Det är ett rätt stort system, så det är rätt mycket pegar någon ska kunna langa fram på ett bräde.
    Senast redigerat av rydan den 2013-01-30 klockan 16:47.

  32. #92
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    SKa sägas att den fortfarande finns i lager i vissa butiker.
    Jo, jag får svänga förbi och se om de kan ta hem från en annan butik.. Jag vill ju patcha nu, utan att få svarta fingertoppar av gnistor. Gnäll, gnäll..

  33. #93
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är ju enbart en prisfråga, du kommer ju få sälja billigare om du söljer hela, men kan inte se något uppenbart skäl till att man inte skulle vilja köpa den där...

    Fast, i o f s, det är klart. Det är ett rätt stort system, så det är rätt mycket pegar någon ska kunna langa fram på ett bräde.
    Jo precis, det handlar väl om att räkna ut vad man själv gav för kalaset och sen hitta en smärtgräns...

    Jag har inte bestämt exakt vad/hur jag skall göra heller (varför jag frågar här och ej i säljes). Kan vara inne på att skala ned också och bara sälja de moduler jag ej är intresserad av och kanske själva kabinettet.

  34. #94
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga: Tror ni att det är svårt att sälja detta system i sin helhet, självklart är det ju alltid en fråga som prisvärdhet också men spontant, tror ni mitt system är svårtsålt?

    Klart det är svårsålt som helhet om du inte går ner rätt rejält i pris...... men varför sälja?

    Hade du inte envisats med att ha stömsladden på sidan hade jag varit intresserad av burken..... kanske är det ändå.... men som sagt varför sälja?

    Men splitta grejjerna är väl det som funkar bäst om du vill ha ok med deg för det.. ......men varför sälja?

  35. #95
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Såg nu att jag postat i fel tråd :O Hade tänkt posta i Eurorack tråden. Jaja.

    Nej, alltså har nog inte tänkt att sälja allt, men har funderat på att skala ner och skaffa någon liten syth vid sidan av. Kanske låter tråkigt men för de "klassiska" grejerna jag vill göra skulle t.ex. en Sub Phatty eller liknande räcka långt. Skulle spara främst mitt west coast (make noise och harvestman, osv) isf och kanske skala ned till ett mindre case samtidigt. Men har faktiskt inte bestämt något alls. I slutändan kanske jag bara gör av med några enstaka moduler och arrangerar om lite. Funderar kring olika lösningar helt enkelt.

  36. #96
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja kan man hitta en linjär är det ju bäst. jag kunde inte hitta när jag letade. skriv gärna här om du hittar
    Jag var inne på Kjell & Co i centrala Göteborg, och de kunde inte ta hem från andra butiker. Killen i kassan visste inte om de skulle ta in en ersättare men jag försökte så gott jag kunde få honom att förstå allvaret

    Så, det fick bli en switchad adapter medan jag fortsätter leta..

  37. #97
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Jag lyckades banka ihop min Rast med Z-Ears/Rails och uZeus igår. Efter lite svordommar över dåligt gängande rails till blev det riktigt fint till sist.

    Jag har inte märkt av strömförande paneler eller gnistor när man patchar, med den switchande batterieliminatorn från Kjell & Co jag länkade ovan. Det ser lite tomt ut med bara en tredjedel fyllt, men det ska nog lösa sig tänker jag.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	9e13810e73a311e29a9d22000a1f979c_7.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	44130
    Senast redigerat av Jonlin den 2013-02-16 klockan 13:52.

  38. #98
    dry
    dry är inte uppkopplad
    drys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    skiffbuilding...

    Jag är på gång att beställa material till en väska då det kan vara bra att kunna få prylarna på flyg.

    är inne på den här bygglösningen: http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=59733
    som innefattar den här Thonväskan

    men såg då den andra Thon väskan i den här tråden.

    Kan jag få ett råd då jag inte byggt nåt tidigare?
    Vad behöver jag mer om jag skulle välja den billigare väskan förutom strömförsörjning?
    Är den dyrare bara onödigt meck om jag följer bygglösningen i muffwigglerlänken?
    Ska jag köpa uzeus eller doepfer DIY kit?
    Varifrån köper jag?

    // "Osäker vädur"

  39. #99
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Är det någon som har en komplett ritning på en kopia av tiptops station 252. Tycker den är svindyr och funderar på att bygga en själv.

  40. #100
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag planerar dela upp min Eurorack-modular och min 5U-modular i två separat case, där tanken är att 5u ska få ett snyggt träkabinett och vara mer utav en studiopryl medan euroracken ska var i en väska som man kan släpa till gig osv. Storleksmässigt bör den va ca 2x84HP. Tänkte köra med uZeus för strömming. Egentligen är väl doepfers väska ganska bra, men dels är den ful och dels gansla dyr, så jag tänkte bygga något liknande själv. Har sneglat på denna http://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6...ka/Pr385920000
    Som man borde kunna peta in ett par rader i, right? Så då till nästa grejj. Jag föredrar att min modular stående, alternativt lite tiltad och skulle gärna kunna ta av locket helt. Någon som har idéer för hur jag löser detta på ett enkelt sätt?
    Och vart köper jag bäst 2x84 HP rails? Skena eller muttrar går bra.

  41. #101
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Kolla väskorna på Biltema... det är ju de som Glimm kör med.... verkar passa bra i dom... och billigt

  42. #102
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran

  43. #103
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja dom röd/grön/blå

  44. #104
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Hm se där, dom hade jag missat. Ser ut som att en av dom skulle passa ja och de övriga skulle man ju absolut få användning av. Men classes är lite snyggare med rundade kanter

  45. #105
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo den ser redig ut... tänkte bara hur de passar,,, den här:
    http://thesynthesizernetwork.shop.te...68-pow-edition

    har ju exakt 2x84hp och så har man plats för sladdar och adaper där uppe..... smidigt som attan..... skulle Buchla tänkt på när de gjorde nya Easeln

  46. #106
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Måttmässigt verkar det ju va exakt samma. Men det är bra, då har jag två alternativ!

  47. #107
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Stötte på dessa:
    https://www.kickstarter.com/projects...m?ref=category

    Kunde det va något för diy:are?

  48. #108
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kan så vara, men man vill veta lite mer om kvalitén på det som kommer ut. Vore smutt med minimala 2A-dosor i modularen!

  49. #109
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan så vara, men man vill veta lite mer om kvalitén på det som kommer ut. Vore smutt med minimala 2A-dosor i modularen!
    Jo absolut, men som du antyder så vore de ju najs. Då blir ju psun platsmässigg i princip bara busboards. Och billig!

  50. #110
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo absolut, men som du antyder så vore de ju najs. Då blir ju psun platsmässigg i princip bara busboards. Och billig!
    öööh ja som alla PSU's som är externa menar du då, för en blaffig transformator som gör 240V till säg 12-16V lär du ju inte komma undan med... jag rekommenderar Synthroteks strömsystem, 5A totalt pissenkelt kit och finns i 3U 4HP eller 1U 6HP versioner... jag har båda.

  51. #111
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jo det är väl kanske sant!

  52. #112
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja köpa en Monorocket, och helst i Sverige för att slippa betala hemula summor i frakt. Någon som känner till en återförsäljare här i Sverige, eller i Europa? På Monorockets hemsida är det bara USA-butiker listade.

Liknande ämnen

  1. Eurorack-sequencer
    Av PeterH i forum Modularer & sånt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 11:40
  2. EURORACK MX2642A
    Av rolfberg i forum Mixning & mastring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 13:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •