Resultat 1 till 41 av 41

Ämne: Trycka upp kassetter

  1. #1
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior

    Trycka upp kassetter

    Någon som vet något bra ställe att trycka upp kassetter? Gärna i Sverige. Känner bara till http://www.tapeline.info just nu. Det verkar väl bra, men vore bättre om det var i Sverige så klart. Tacksam för tips!

  2. #2
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    För ca 10 år sen kunde man få det gjort i Gävle Ljudstudio,
    idag vet jag dock inte, kanske värt att kolla iaf, det står ju med här

    http://www.allabolag.se/9164664527/verksamhet

    (frågan är ju bara när det uppdaterades sist... ?)

  3. #3
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Maila Börft Records och fråga. Han vet säkert och kanske delar med sig av info, om där finns några verksamma kopieringsställen..?


    http://www.borft.com/
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2010-02-23 klockan 00:45. Anledning: ..

  4. #4
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    ja men vill man besvära sig me 2-trax



    -- ska man inte ha 4\8-track med QUAD inspelningar, när man ändå håller på!



    eller http://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_Compact_Cassette ← och få en pocket machine på samma gång!

  5. #5
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    näh .. men ärligt

    har du ett steg med TAPE A → B
    + en fläta med SOURCE 2 COPY parallell REC-bandare i en hög, går det rätt fort att köra sånna grejjer - lite mer PUNK - men det funkar ju!
    -- ett måste e svajjiga normal Bias band, gärna lite läck från andra inspelningar inunder, haha!
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2010-02-23 klockan 00:56.

  6. #6
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, jag håller med ~~~, kopiera själv.

    Det går snabbt, när man väl får in scnhitsen..

    Hur många kopior ska du göra?


    edit: Det ju aldrig dumt att kopiera så man har ett litet lager, men inte 1000kassetter som hamnar under sängen.
    Då är det bättre att ha de tomkassetterna till nästa release.

    Ta xx-50 (?) åt gången. Eller verkligen helt och hållet beroende på hur du ska distribuera och sälja... På en festival behöver man ju ha med sig.
    Handlar folk på postorder så finns det ju lite tid att kopiera. En kopp kaffe och så dra igång däcken.

    Power up!
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2010-02-23 klockan 01:08. Anledning: ...

  7. #7
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad jag menar att det går "snabbt" är inte riktigt ordets betydelse... Det tar tid att kopiera kassetter, men 4 om dagen = 28 i veckan.

    Sen är det rätt kul också..

    edit: Fast vet du att dina kassetter kommer sälja flera hundra ex på studs. Så är kanske ett kopieringsställe att föredra..

    Lycka till!
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2010-02-23 klockan 01:22. Anledning: Eller som sagt. Fixa 2-3 inspelningsdäck...

  8. #8
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Vem har fortfarande en kassettbandspelare hemma eller i bilen? Jag packade ned min i källaren för ca 5 år sedan.

    Dvs vilka är den tilltänkta gruppen som skall köpas dessa kassetter.

  9. #9
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Pnuts, jag har en polare i Stockholm som har en noiselabel. Han har bra kasettmaskiner hemma. Kanske kan han hjälpa dig. Jag tror att alla hans kassett-släpp går åt i ett nafs. Så visst finns det en marknad.

  10. #10
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Oj. Många bra svar!

    ~~~ & reverbsvansen: Ja, har funderat på kopiera upp själv. Har nog inte så effektiva grejer att göra det med bara. Men det måste ju inte vara effektivt. Tänkte runt 50 ex. Men hur får jag tag i lagom långa kassettband då liksom? Eller aha, att jag beställer tomma från typ tapeline istället för med musiken på? Mmm. Fattar tänket. Kanske är smart.

    depulse: Tror det finns en del som har faktiskt. Jag har. Många har i alla fall en walkman liggandes någonstans. Men jag har inte tänkt släppa enbart på kassett Det här är bara en liten sidogrej.

    erko: Cool! Låter ju bra eftersom jag bor i Stockholm. Vad heter labeln?

  11. #11
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    (i alla fall jag har kassettdäck hemma, men så är jag ju lite till åren kommen )

  12. #12
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Kolla med Dumb Dan, han släppte ju en tape på Dumb Recordings för något år sedan!

  13. #13
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Synapskollaps Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla med Dumb Dan, han släppte ju en tape på Dumb Recordings för något år sedan!
    Tack. Det ska jag göra.

  14. #14
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Jag "släppte" en kassett med Kristoffer Zaar ja, 07 var det tror jag. Den sålde 0 exemplar, har fortfarande 50-60 i en låda. Inte för att låten var dålig, för det var den inte, utan för att den inte passade formatet. Vill minnas att jag skickade ett tiotal till några bloggar som promo - try blogging this you assholes, typ.

  15. #15
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Haha

  16. #16
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    MultiAudio i Lund.

  17. #17
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Tack Dumb Dan! Mailade MultiAudio.

  18. #18
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Hans label heter Abisko. Mer info finns på http://www.iheartnoise.com/abisko/

    Första plattan med bandet kom ut på CD, LP och kassett och då fixade Tommy det för nåt år sen. Tog ett foto på den och lade upp på flickr.
    http://www.flickr.com/photos/sirjonkeason/4381821692/
    Senast redigerat av erko den 2010-02-23 klockan 10:47.

  19. #19
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Zaar är ju grym! jag köper gärna en kassett, Dan!

  20. #20
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Den är din för tre frimärken!

  21. #21
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran

  22. #22
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag "släppte" en kassett med Kristoffer Zaar ja, 07 var det tror jag. Den sålde 0 exemplar, har fortfarande 50-60 i en låda. Inte för att låten var dålig, för det var den inte, utan för att den inte passade formatet. Vill minnas att jag skickade ett tiotal till några bloggar som promo - try blogging this you assholes, typ.
    PM skickat...

    Har du någon kontakt med Zaar längre? Längesen jag snackade med honom nu.

  23. #23
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hans label heter Abisko. Mer info finns på http://www.iheartnoise.com/abisko/

    Första plattan med bandet kom ut på CD, LP och kassett och då fixade Tommy det för nåt år sen. Tog ett foto på den och lade upp på flickr.
    http://www.flickr.com/photos/sirjonkeason/4381821692/
    nice. jag mailade dit nu. tack för hjälpen.

  24. #24
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Great! Hoppas att han kan hjälpa dig.

  25. #25
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Fick inte svar från varken MultiAudio eller Abisko...

    ...så jag tog saken i egna händer!
    Följer nu ~~~ och reverbsvansens tips. Tomma kassetter på väg från UK. Ska inhandla material till hemmagjorda pappfodral i morgon. Blir tape on demand!
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En kopp kaffe och så dra igång däcken.
    Återkommer när allt är färdigt! 99or kommer få rabatt

  26. #26
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    visa DECK spelar ju in i dubbla hastigheten med synk (man kopplar bara in en synkKabel emellan så att PLAY+REC startar samtidigt .. ungefär som när man koppa filmer i tonnåren på VHS

    angende det: STEREO-VHS funkar bra som audio me .. men haha! tja ni fattar vad man behöver, inte direkt iPod Touch, som vännerna idag kör i samma ålder!

  27. #27
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    visa DECK spelar ju in i dubbla hastigheten med synk (man kopplar bara in en synkKabel emellan så att PLAY+REC startar samtidigt .. ungefär som när man koppa filmer i tonnåren på VHS

    angende det: STEREO-VHS funkar bra som audio me .. men haha! tja ni fattar vad man behöver, inte direkt iPod Touch, som vännerna idag kör i samma ålder!
    Medhåll..
    Hade en Philips Hifi VHS som jag använde när det begav sig, förståss som video men även audiobandare. Den lät jättebra...

    Tyvärr gick den sönder.

    Men en Hifivideo med manuell rec-level kan vara da shit...

  28. #28
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pnuts Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick inte svar från varken MultiAudio eller Abisko...

    ...så jag tog saken i egna händer!
    Följer nu ~~~ och reverbsvansens tips. Tomma kassetter på väg från UK. Ska inhandla material till hemmagjorda pappfodral i morgon. Blir tape on demand!

    Återkommer när allt är färdigt! 99or kommer få rabatt

    Göttness! Lycka till..

  29. #29
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Va? Inget svar från Abisko? Hmm, jag träffade honom I fredags och förvarnade att du skulle höra av dig och han verkade peppad... Aha, kom på att han nog är bortrest med kidsen under sportlovet så han kanske är lite unavailable.

  30. #30
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    visa DECK spelar ju in i dubbla hastigheten med synk (man kopplar bara in en synkKabel emellan så att PLAY+REC startar samtidigt .. ungefär som när man koppa filmer i tonnåren på VHS

    angende det: STEREO-VHS funkar bra som audio me .. men haha! tja ni fattar vad man behöver, inte direkt iPod Touch, som vännerna idag kör i samma ålder!
    Haha. Snacka om fläskigt att ge ut på VHS. Det är framtiden. Snart vimlar det av VHSkids.

  31. #31
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va? Inget svar från Abisko? Hmm, jag träffade honom I fredags och förvarnade att du skulle höra av dig och han verkade peppad... Aha, kom på att han nog är bortrest med kidsen under sportlovet så han kanske är lite unavailable.
    Aha ok. Så kan det vara. Får se när han kommer tillbaka då. Är fortfarande intresserad av lite hjälp.

  32. #32
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Cool! Jag har en kasettbandläsare på gettoblastern i köket, men skulle gärna vilja ha ett deck i nöjesparken!

  33. #33
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    erko:
    Tommy har kontaktat mig nu. Han ska hjälpa när det är dags Blir 50 handnumrerade ex av detta släpp. Tack för hjälpen!

    Citat Ursprungligen postat av SAFE1978 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cool! Jag har en kasettbandläsare på gettoblastern i köket, men skulle gärna vilja ha ett deck i nöjesparken!

  34. #34
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vad kul med kassett! Jag köper fortfarande kassetter och hänger på Segerhuva (där Abisko bland annat postar om sina släpp). Där finns gott om kassettentusiaster.

    Antar att ditt släpp hamnar i kategorin brusig dub? Jag kan nog tänka mig att ta ett ex.

  35. #35
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Katzenjammer: Trevligt! Ja, brusig dub kan man nog kalla det. Kommer vara en del RZA och Ennio Morricone-vibbar också. Tycker absolut att du ska ha ett ex! Endast porto för 99or.
    (Alt. plocka upp ett helt gratis någonstans i Sthlm. Kommer vara någon slags releasefest/spelning i vår också där kassetten kommer finnas.)

  36. #36
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kassetternaharkommit.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	170,4 KB 
Id:	23833

  37. #37
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Kul att det löste sig! Jag är också intresserad av att köpa ett ex när du har det färdigt.

  38. #38
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Det är nåt mysigt med kassetter ändå...

  39. #39
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    erko: Kul! Du har ett ex bokat

  40. #40
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran

  41. #41
    freddp
    freddp är inte uppkopplad
    freddps avatar
    Veteran
    Kessetter ger varm mjölk feeling...
    Kom ihå 91-92 när vi skulle "mastra" våra kessetter m industripunk på... prövade varenda märke TDK, sony, baffs (BASF), bias hitådit metallkråmnormal osv - för att hitta det fettaste ljudet...(har senare fattat att vi letade efter det som gav gosigaste bandkompressionen...fast det hajade ju vi inte då)

    Sen hadde polarns brossa en fet kessetbander som vi rattade azimuth eller bias...för attdet skulle bli ännu bättrare ljud så nu är alla mina gamla kussatter tämligen svårspelade på alla normala bandare :P
    Senast redigerat av freddp den 2010-03-09 klockan 14:16. Anledning: kakka

Liknande ämnen

  1. Vart bör jag trycka flyers?
    Av jensjakob.se i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:36
  2. Trycka Cd-skivor och cd-omslag
    Av Dana i forum Utgivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 11:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •