Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 389

Ämne: Sequentix Cirklon

  1. #181
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Sequenser är musikens moder!

  2. #182
    deleted user
    Jag har kört Cirklon/Ableton, funkade keff när jag körde midi-sync och spelade in samtidigt, skaffade en sync-lock för att skippa midi-syncet och då blev det bra drag Kändes däremot bökigt att bolla sekvenser fram o tillbaks mellan cirklon o dator, utan det blev mer hårdvaruriggen med cirklon som stod för arret, mixning o mastring blev det sen i burken. Kontentan är väl att jag inte alls utnyttjade Live spec mkt utan Live blev bara en riktigt fin bandare. Eftersom jag bråkade rätt mkt med latency o sync i början så gav jag inte mkt till chans att blanda ett cirklon-arr med ett Live-arr, på sin höjd att jag i efterhand la till något enstaka clip bara för att testa. Körde tom externa FX-burkar så de hade samma latency som resten av inspelningen.

    Cirklons styrka är att utan dator kunna bygga ett arr helt utan dator, dessutom syncade cirklon all hårdvara råtight så för mig hade jag absolut roligast under denna tid med enbart hårdvara.

    Det jag ångrar att jag inte provade mer var att enbart styra mjukvara från cirklon, men tror att Lives svajiga midi-sync sätter lite käppar i hjulet så det blir mer fix o tricks än musicerande. Så en alternativ sync-källa, sync-lock, experts sleepers osv kan vara väl värda att undersöka för att max utnyttja cirklon/ableton kombon.

  3. #183
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    ah, intressant. eg är det mer intressant för mig att slava reaper än ableton, men då jag äger båda så var jag fundersam över bådas prestanda i det hela.

    och med reaper hade jag just tanken att låta cirklon stå för arr och bara använda reaper som bandare och just att styra mjukisar i det.
    men tack för lite matnyttig info, uppskattas!

  4. #184

  5. #185
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    tackar emun. verkar som att usamo är (en billigare) lösning vid ev knasigheter mao.

  6. #186
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo dom verkar ha många roliga prylar

  7. #187

  8. #188
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Var skåpet ska stå.

  9. #189
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage


    Stark tobak!

  10. #190
    Whitewolf
    Whitewolf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Stark tobak!
    WTF?
    "Elektroniskt konst" lol

  11. #191
    Whitewolf
    Whitewolf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Cirklon är beställt..... kommer kanske januari

  12. #192
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Whitewolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cirklon är beställt..... kommer kanske januari
    Allvarligt? Är det så lång väntetid nu alltså? Värre än Cwejman snart..

  13. #193
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hmm.. han borde ju ha fått lite mer flow nu så där 6-7 år senare liksom..... men klart värd att vänta på även om det i dag finns lite andra sequencer än det gjorde då... tycker nya MPCX med cv å jox verkar intressant...inte riktigt samma men ..

    Jag är fortfarande skitnöjd med min Och Colin har ju verkligen fyllt på med nytt kul genom åren...kanske därför det går söligt med tillverkning för han jobbar ju hela tiden vidare med operativet.

  14. #194
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Jag väntade i ett år innan jag hoppade av för ett par år sedan. De sa också ett halvår men det blev förskjutet hela tiden. Nu har jag väntat 1.5 år till på Loomer Epoch som snart varit klar i 4.5 år

  15. #195
    Whitewolf
    Whitewolf är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ursäkta...lite sent att svara här....

    Jo, tyvärr är det så.
    Jag antar att man kommer att vänta ändå länge nu eftersom Colin och hela Sequentix har nu flyttat till Berlin!!!
    Deras webshop öppna ingen i september.

    Jag hoppas bara att det är värt väntetiden...

  16. #196
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Egentligen skulle man ju vilja ha alla tre på Breakouten... blir nog 3.5 för mig... kör ju Euro, fast så mkt annat oxå...skulle nästan beställa en extra box med 1/4" oxå. Tänkte också att det kan bli mindre låda då....behöver plats

    Nä jag ska höra med Colin om det går att göra en med både och...
    Hittade du någon kombo-lösning? eller finns det andra som tillverkar dessa 3,5+1/4-lådor?

  17. #197
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Aerobics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittade du någon kombo-lösning? eller finns det andra som tillverkar dessa 3,5+1/4-lådor?
    Ah såg din fråga nu...bättre sen än aldrig

    Nä bananer kör jag genom Buchla 225e...och breakout till euro och kör 3,5 till 6,3 sladdar.....och när jag hade Moog så 3,5 till Cinch Jones plug...Cirklon fixar ju all cv/gate/Hz/volt jox utan problem....och Orgon systems modularen har en Banan/3,5/6,3 konverter modul... så allt har funkat fine faktiskt.... men jag har delar liggandes till en box jag tänkt bygga med banan... men det har inte behövts. DIN synk splitt körde jag först passivt men sen lite Kenton låda med strömming. Allt har alltid funkat finemang med Cirklonen....timing..allt.

    Känner nu att jag borde sälja lite grejer och köpa en till faktiskt. Min är ju från första matchen och det har ju finputsats lite på designen under åren.

  18. #198
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    https://www.vend.se/476704-cirklon-sequentix

    Ligger en uppe på vend nu om man inte orkar vänta på köer osv. 15k.

  19. #199
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Cirklon 2 på gång:
    https://www.gearnews.com/sequentix-h...as-cirklon-v2/

    (Enligt önskemål när jag postar om instrument på 99musik: Jag har betalat fullpris för min Cirklon)

  20. #200
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cirklon 2 på gång:
    https://www.gearnews.com/sequentix-h...as-cirklon-v2/

    (Enligt önskemål när jag postar om instrument på 99musik: Jag har betalat fullpris för min Cirklon)
    "There will be an upgrade kit for existing users". Med tanke på Collin & Barbaras hastighet i go-to-market samt logistik så kommer jag inte hålla andan tills de verkligen går att köpa..

    (Jag har betalat rätt mycket mer än nypris för min Cirklon)

  21. #201
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cirklon 2 på gång:
    https://www.gearnews.com/sequentix-h...as-cirklon-v2/

    (Enligt önskemål när jag postar om instrument på 99musik: Jag har betalat fullpris för min Cirklon)
    Ohh coolt då kanske de kommer igång igen med tillverkningen.. har stått i kö i evigheter..

  22. #202
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Ett drygt år senare, fortfarande Cirklon 1 som visas i deras shop.
    https://www.sequentix.com/shop/cirkl...ware-sequencer

    Någon som vet hur det går med v2?

  23. #203
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har stått i kö för en Cirklon i snart 3 år. Samt i kö för uppgraderingspkt till v2 sen i Juni. Jag håller inte andan

  24. #204
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har stått i kö för en Cirklon i snart 3 år. Samt i kö för uppgraderingspkt till v2 sen i Juni. Jag håller inte andan
    Kollar forumet då och då (stått på listan ca 1,5 år) och de verkar skeppa ut till folk som skrev upp sig i juni 2017 ungefär nu. Vet ju inte hur många som faktiskt skriver in sig, ännu mindre hur många som genomför ett köp, men låter som att du kan vara där snart?

    Du ska även inte behöva kit för v2 om du inte menar till en befintlig v1, tror jag i alla fall då jag läst att alla nya Cirklons som lämnar verkstan nu är v2.

  25. #205
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    De verkar i alla fall ha bränt genom någon/några månader av listplatser från '17 sedan produktion börjat igen.

  26. #206
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Jag har stått sen augusti 2018, det jag undrar är om man inte kan välja en v2 när det väl är ens tur? Skulle ju vara surt om man måste köa separat för en sån.

    EDIT: Såg inlägget ovan nu.

  27. #207
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Du ska även inte behöva kit för v2 om du inte menar till en befintlig v1, tror jag i alla fall då jag läst att alla nya Cirklons som lämnar verkstan nu är v2.
    Jag köpte en 1a begnagad dyrare än vad de säljs för nya så det r till den jag vill ha uppgraderingskit

  28. #208
    windwind04
    windwind04 är uppkopplad nu
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte en 1a begnagad dyrare än vad de säljs för nya så det r till den jag vill ha uppgraderingskit
    Ahaa uppfattat!

  29. #209
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har stått sen augusti 2018, det jag undrar är om man inte kan välja en v2 när det väl är ens tur? Skulle ju vara surt om man måste köa separat för en sån.

    EDIT: Såg inlägget ovan nu.
    Jag skrev upp mig på listan idag så jag har nog råd med julklappar både denna och nästa jul men om de sätter fart kanske julen '22 ligger risigt till. Men man kan ju ge bort en låt?

  30. #210
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Någon som vet om Sequentix har lagt av eller vad som händer? Jag skrev upp mig på väntelistan hösten 2017 och sedan hörde jag inte något så jag skrev till dem sommarn 2019 och undrade lite om jag fortfarande var kvar på listan eller inte. Jag fick svar att jag var på listan men att de hade problem med sina leveranser (jag gissar att detta kom av flytten till Berlin) och att jag troligen skulle komma fram till en leverans under slutet av 2019.

    Sedan har jag inte hört något så jag skrev igen i höstas för att kolla läget och det brevet fick jag inget svar på och inte heller det jag skickade bara häromdagen så jag börjar bli lite fundersam om det har hänt något och de har lagt av. Jag tänker att jag inte kan ses som en spammare då jag bara skrivit tre gånger under tre och ett halvt år. Hade jag bombat dem med mejl kan jag förstå om de skippar att svara men så här känns lite skumt, eller hur?

    Någon som har lite insider information får gärna hjälpa mig reda ut begreppen.

  31. #211
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Sequentix är vad jag vet igång. Jag har köpt delar till min Cirklon1 o fått svar snabbt. Dock verkar kögrejjen extreeeemt långsam.


    Mitt tips. Köp en tröja/kopp o i samband med det så snacka lite allmänt om "kön"..

    O nu med Cirklon 2 så blir det ännu långsammare.

  32. #212
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Vänta på Berra kör en Cirklon klon med 1 veckas leveranstid och 4 lax för hela kalaset istället.

  33. #213
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt tips. Köp en tröja/kopp o i samband med det så snacka lite allmänt om "kön"..
    Sneaky…

  34. #214
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag mailade supporten i början på veckan och fortfarande inget svar.
    Min ena knapp hade slutat fungera men jag hittade en metod att fixa det (ta loss och rengöra) på forumet så det löste sig.

    Fint ändå - haft den i snart tio år (jag var med i andra rundan) så det är först nu som en knapp slutat funka.

  35. #215
    Gnapp
    Gnapp är inte uppkopplad
    Gnapps avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det verkar vara full fart hos Sequentix. De har börjat skicka ut Cirklons i batchar om 30-50 i taget, och de som senast fick var uppskrivna på listan sedan 15 juli 2017. Det går att följa utvecklingen i den här tråden på Sequentix egna forum. Barbara på Sequentix uppdaterar relativt regelbundet om statusen.

    Själv skrev jag upp mig i november 2017, så det börjar närma sig.

  36. #216
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Gnapp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv skrev jag upp mig i november 2017, så det börjar närma sig.
    Tack för länken! Jag skrev upp mig i november 2017 jag med så det låter ju lovande (dvs. nu måste jag börja mata spargrisen…)

  37. #217
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    De har nå sendt ut ordrene fram til 15. juli 2017. Den siste måneden har de prosessert én måned av ventelista (detaljer i bildet under), så virker som de er "up to speed" igjen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture.PNG 
Visningar:	24 
Storlek:	8,4 KB 
Id:	99072
    Senast redigerat av Heavy Metal Kid den 2021-01-16 klockan 12:34.

  38. #218
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag hoppas på en v2 inom 6mån. Då säljer jag min v1'a. Står oxå i kö på uppgraderingspaket. Den kön har jag dock ej koll på. Tror knappt Barbara har det heller

  39. #219
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag ser Collin mer som konstnär/uppfinnare än som företagare. Då blir det enklare att acceptera "situationen

  40. #220
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser Collin mer som konstnär/uppfinnare än som företagare. Då blir det enklare att acceptera "situationen
    Det har aldrig varit ett problem; när jag väl insåg att inget är som väntans tider var det bara att just vänta. Jag var egentligen mest orolig för att jag skulle ha trillat ur listan men de verkar ha koll och jag har tid. Ska bli kul när den kommer och då lär det bli dags att dumpa min Schrittmacher.

  41. #221
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kan rekommendera att NÄR det blir din tur så köp ALLA "extragrejjer" (cvio, dmux, BoB).

  42. #222
    Gnapp
    Gnapp är inte uppkopplad
    Gnapps avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser Collin mer som konstnär/uppfinnare än som företagare. Då blir det enklare att acceptera "situationen
    Ja, det är ett helt nödvändigt förhållningssätt

    För några år sedan pytsade jag in pengar i Catskill Analogs Space Case TE-2. Hittills har vi fått se datorrendrerade betaversioner av några av kretskorten. Att beskriva konstruktören Jim som "Konstnär/uppfinnare" ger ett alldeles för stringent intryck

  43. #223
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan rekommendera att NÄR det blir din tur så köp ALLA "extragrejjer" (cvio, dmux, BoB).
    Det beror, helt krasst, på hur fet spargrisen har hunnit bli. Alla tillbehör blir väldigt mycket pengar…

  44. #224
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Sant. O paradoxen är att ju fler tillbehör man köper, desto längre blir kön iom att de (Collin/Barb) inte "behöver" bygga fler cirklon snabbare... OCH då stiger värdet på de begagnade

  45. #225
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan rekommendera att NÄR det blir din tur så köp ALLA "extragrejjer" (cvio, dmux, BoB).
    Bra råd, det kommer man nog inte ångra när väl plånboken återhämtat sig.

  46. #226
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Colin Fraser på Knob Twiddlers Hangout ikväll: https://www.twitch.tv/stoorlab

  47. #227
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Rör väntelistan på sig fortfarande? Någon som fått respons?

  48. #228
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rör väntelistan på sig fortfarande? Någon som fått respons?
    Den rör på sig - jag fick min till slut för ett par veckor sedan och jag har väntat sedan september 2017. Enligt dem är det visserligen en rejäl backlog men den beror på flytten till Berlin för en tid sedan och den förväntade väntetiden för nya beställningar är 18 månader. De betar av gamla beställningar i en ganska bra takt just nu.

  49. #229
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra råd, det kommer man nog inte ångra när väl plånboken återhämtat sig.
    man kan också beställa extraprylarna i efterhand. det är inte samma väntetid på dem och, i alla fall för min del, kändes det bättre än att lägga ut en förnedrande mängd pengar på en gång. men det kommer bli en cv-utökning, det är ett som är säkert.

  50. #230
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den rör på sig - jag fick min till slut för ett par veckor sedan och jag har väntat sedan september 2017. Enligt dem är det visserligen en rejäl backlog men den beror på flytten till Berlin för en tid sedan och den förväntade väntetiden för nya beställningar är 18 månader. De betar av gamla beställningar i en ganska bra takt just nu.
    Grattis!!!!

  51. #231
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Står på listan (igen... suck, ångrar att jag sålde den) sen början av förra året, men om folk från 2017 får sina nu så är ju tanken om 18 månader lite väl optimistisk. :/
    Får leva på hoppet att dom får rejäl snurr på allt igen.

  52. #232
    koenig
    koenig är uppkopplad nu
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Står på listan (igen... suck, ångrar att jag sålde den) sen början av förra året, men om folk från 2017 får sina nu så är ju tanken om 18 månader lite väl optimistisk. :/
    Får leva på hoppet att dom får rejäl snurr på allt igen.
    Så här skrev Colin på Sequentixforumet:

    People at the top of the waiting list at the moment have been waiting 3 and a half years.
    The reasons for this were explained earlier in this topic.
    The website has an estimated wait of 18 months because that is how long we expect people joining the list now may have to wait, based on our plans to increase production, assuming a consistent rate of people on the list going ahead with purchase, and no other significant global events causing further surprises.
    Production is not a fixed linear process.

  53. #233
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Har slagit mig till ro med att detta kan ta flera år till, och tycker numera att det är ganska fint att inte allt är on demand i livet. Har mer än nog prylar att göra musik med, och när den väl kommer så öppnar sig ett nytt stort kapitel.

  54. #234
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Mycket naivt. Alla som rannsakar sig själv det minsta inser att den musik du gör utan cirklon just nu inte har någon värde alls utom möjligen för din mamma.

  55. #235
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket naivt. Alla som rannsakar sig själv det minsta inser att den musik du gör utan cirklon just nu inte har någon värde alls utom möjligen för din mamma.
    Du har givetvis helt rätt.

  56. #236
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket naivt. Alla som rannsakar sig själv det minsta inser att den musik du gör utan cirklon just nu inte har någon värde alls utom möjligen för din mamma.
    exakt

  57. #237
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Nåja, tar det lite tid har man iaf möjlighet att börja lägga undan lite.

  58. #238
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    utom möjligen för din mamma.
    Livsmål - gör musik som din mamma inte älskar.

    Dammsugarnoise + blastbeats

  59. #239
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Han stavar faktiskt det dinmamma.

  60. #240
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han stavar faktiskt det dinmamma.
    och du är urform

Liknande ämnen

  1. apans sequentix p3!
    Av enapa i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2015-07-29, 21:13
  2. Sequenser Cirklon
    Av dokido i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 07:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •