Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 88

Ämne: Lära sig lira bas?

  1. #1
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

    Lära sig lira bas?

    Är det här något vettigt då? http://www.studybass.com/

  2. #2
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Jag har ögnat genom den sidan ett tag nu och den verkar helt klart vettig.

  3. #3
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Ser ok ut.

    Ska du bli analog på allvar?

    /Mein

  4. #4
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag håller också på att lära mig bas. Låt oss bilda pakt!

  5. #5
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran

    https://youtu.be/yFcDGR9q85I

    Gary Willis har också några intr.videos som är bra.
    Hela världens bästa basist.

    /Mein

  6. #6
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Alla borde lära sig spela bas, sjukt kul och flödigt (icke att förväxla med flådigt, mer som grädde) instrument!

    Jag har klarat mig ganska långt på Grodan Dansar Aldrig Ensam och en kort instruktion från luttrad basist av hur högerhanden ska bete sig för största bekvämlighet. Men den där sidan verkar inte så dum, dock kanske den tar sig själv på liiite för stort allvar kan jag känna, väldigt mycket grejer man måste göra för att kunna spela bas korrekt..

  7. #7
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Ja, den sidan verkar ju rätt pretentiös

    Grodan Dansar... hade jag faktiskt inte hört talas om, jag trodde det var en märklig melodi med en magisk basgång som passar till det mesta utan att man bli avslöjad.

    Bas är kul, så tejpa fingrarna, skaffa en fetingförstärkare och spara ihop till en jäkligt fin present till grannarna!

  8. #8
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Mein Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gary Willis har också några intr.videos som är bra.
    Hela världens bästa basist.
    /Mein
    Videosvar


    https://youtu.be/aY4Ra2KOyas

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag är ju basberoende, så man vet aldrig. Har dock inte några direkta planer på att börja lira, men det är aldrig fel med en sida som faktiskt lär ut saker bra. Ja, om jag nu skulle bli komplett galen och börja plonka på strängar.

  10. #10
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    HAhahaha fy fan!

  11. #11
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Oj, jävlar. Impregnerande och otroligt snyggt harmoniskt!

  12. #12

  13. #13
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av thesonicalchemist Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ajjaj fy fan va uselt. Det är ju ännu värre än farbröderna som visades tidigare. Nä ska du lära dig spela bas så ta ditt instrument och prova dig fram helt utan dessa ljumna figurer. Det tekniska är helt ointressant om du inte har, ack så nött ord men ja, feeling

  14. #14
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Ja nu får jag snart arga inlägg, lika bra och lägga in ett till. Feeling kanske han har i sin skicklighet ( 2:a videon ) men va trötta gobitar det är. 80 tals skimmer och effektrack ala dansband. Spelar han på något ålderdomshem

  15. #15
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    mm, bas är trevligt. Borde egentligen köpa mig en bas när jag får råd nån gång. Och lära mig spela mangatransvestittvspelsfunkbas då .

    Men det ligger absolut nåt i att kunna spela bas ger en förståelse för hur basgångar generellt fungerar och sånt som går att tillämpa på maskinbasar också.

  16. #16
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av påmomangen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja nu får jag snart arga inlägg, lika bra och lägga in ett till. Feeling kanske han har i sin skicklighet ( 2:a videon ) men va trötta gobitar det är. 80 tals skimmer och effektrack ala dansband. Spelar han på något ålderdomshem
    Basister är ett eget släkte... När det gäller pryttlar så brukar de vara betydligt
    öppnare för nya grunkor än gitarrister...

    ...men nu vill jag se lite rackbefriade pigga och unga basister, gärna på momangen

  17. #17
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JävelPersson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, den sidan verkar ju rätt pretentiös

    Grodan Dansar... hade jag faktiskt inte hört talas om, jag trodde det var en märklig melodi med en magisk basgång som passar till det mesta utan att man bli avslöjad.
    Besvikelsen måste varit total..

  18. #18
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tror att det går bra att lära sig själv, köp en bas en stämmapparat och börja, smidigt att kolla på stämmisen innan man börjar hitta tonera, sen kommer man antagligen lära sig fel teknik och skit.. jag hade helt fel vänsterhandsfattning innan jag började ta lektioner... men visst det blev enklare, men beror på vad och hur man vill spela...

    Tror stenhårt på jgb med en bas med 5strängad-strngar på, nedstämmd till C då jäklar så borde det kunna bli könt mullerr, den höga strängen är nog inte så fasligt synd att skippa... mosa på 5-set..

  19. #19
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Bra med en sån här tråd. Jag har också lite planer på att börja spela bas

  20. #20
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av compute Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Besvikelsen måste varit total..
    Fullständig

  21. #21
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bas-cirkus!

    /Mein

  22. #22
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Mein Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bas-cirkus!

    /Mein
    Ja det stämmer - det är ju amerikansk clinic = uppvisning, vilket jag avskyr, MEN
    musiken som flödar är inte alls dum...

    Men lite krasst, det finns en hel del i just denna skola som inte fungerar speciellt bra
    med andra musiker, utan får hitta en egen niche, Manring, Hellborg, Pastorius är/var
    nog ingen dröm att jobba med om man inte anpassade sig till dem!

  23. #23
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Låter väldigt bra men, som sagt, användningsområdet i en orkester kan väl variera.

    Det jag gillar med Gary Willis är att han fortfarande kör sin stil och är imponerande fri från klichéer från USA's musikakademier (läs Pattituchi, Jeff Berlin etc) samtidigt som han kan spela i vilket sammanhang som helst och få det att låta bättre.

    /Mein

  24. #24
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    + att han inte håller på med avancerad slap/tapping

  25. #25
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    så här vill jag höra bas: Squarepusher Theme
    eller så här: (från 6:13 och framåt) Theme From Ernest Borgnine
    ....fast mest så här: statik sound system - revolutionary pilot (rob smith mix)

    (hörs ju så himla bra på dutuben!)

  26. #26
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Så här vill jag se den:

  27. #27
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...ska D va så ska D va


  28. #28
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Själv är jag ju faktiskt nästan utbildad basist efter tre år på gymnasiet med estetisk musik och bas som huvudinstrument. Tyvärr övade jag aldrig, men vann faktiskt pris som bästa basist på rockforum 97. STOLT!!!
    De första åren bara lyssnade jag och tog de toner som jag tyckte passade. Körde lite som Peter Hook i Joy Division - körde "ljusa" toner för att de hördes bättre i replokalen.
    Sen började jag fatta det där med var tonerna satt och grunton - kvint -oktav är väldigt användbart och rätt enkelt att få snyggt. Det sitter ju likadant över hela halsen liksom.

    Sen betalade jag 500:-/lektion av en lokal basist för att lära mig funk. Övade till fingrarna blödde och kunde tillslut få fram en fin slap-tumme och snart-pekfinger. Inte så användbart, men imponerar på folk i musikaffärer!

    Annars är väl tipset att hålla tummen på en av mic-arna, ha rätt rakt lång- och pekfinger, inte "knäppa" på strängarna, utan låta de raka fingrarna trycka ner strängen, ha ett bra grepp på halsen där handen rör sig så lite som möjligt i höjdled, utan ta fyra band utan att flytta den. Öva på att få ett bra lillfinger på vänsterhanden. Kolla basens stränghöjd till och från så att de ligger nära nedersta banden, men inte slår i dem.

    Ja, det var väl typ det. Bandlöst är fint också, men i brist på en sån bas kan man köpa "bandlösa" släta strängar. Det är rätt fint tycker jag. Sen är jazz-standards kul att spela och även tung rock. Pop är skittråkigt på elbas tyvärr...

  29. #29
    mats88
    mats88 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så här vill jag höra bas: Squarepusher Theme
    eller så här: (från 6:13 och framåt) Theme From Ernest Borgnine
    Grymmaste basisiten

  30. #30
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jag har spelat i nästan 20 år (oj, va gammal jag kände mig nu ) och hjälpt tonåringar att lära sig spela i sju. Och det roligaste för både mig själv och för ungarna jag hjälpt är att lära sig spela basgångar i låtar man gillar. Börja med de lätta och jobba sig uppåt. Dåå får man plocka på sig de tekniker man behöver efter hand. Finns inget mer oinspirerande än basteknikböcker.

  31. #31
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisab Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pop är skittråkigt på elbas tyvärr...
    Fast det beror väl på vad man gör det till? Brodera ut lite fina räkor och allt blir sköj!

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av compute Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det beror väl på vad man gör det till? Brodera ut lite fina räkor och allt blir sköj!
    ...när Flea är som coolast puttrar det ganska så skönt

  33. #33
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...när Flea är som coolast puttrar det ganska så skönt
    Om RHCP är pop. Tja, kanske det en liten funk-rock-krydda. Hur som så är det roligare att spela Deep Purple's Rat Bat Blue än tre-ackords popdängor (oftast), Men jag håller med om utbroderandet! Många bowie-låtar har fantastiska basgångar, som ziggy stardust till exempel. Annars så envisades min baslärare med att tvinga mig spela Police och ToTo mest hela tiden.

  34. #34
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisab Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pop är skittråkigt på elbas tyvärr...
    +1

  35. #35
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Köpte en rnb-bok med basgångar till en massa klassiker. Det gav verkligen en inspirationsboost. Har allt sedan jag började spela köpt tab-böcker. Det har gjort att jag testat på nya stilar och pushat mig över tröskeln att behöva ta ut allt själv. Bara att börja spela.

  36. #36
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av lisab Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om RHCP är pop.
    ...well, de gör ju några försök ibland Tycker ett popband lyfter riktigt mycket
    med en basist som vågar lite, utan att kliva ivägen, även om resten av arret är
    ganska traditionellt!

    Måste pusha för Elin i Sneezing Habit - jag tycker att bandets sväng bygger mycket
    på hennes basspel


    https://youtu.be/K0M1agfRA10

    Edit - de hade visst gjort en video också! Samma låt, lite tydligare ljud,
    http://www.youtube.com/watch?v=jYWAuwfRlUM
    Senast redigerat av hasse_fx den 2010-02-20 klockan 18:15. Anledning: Hittade "offciella" videon

  37. #37
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mats88 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grymmaste basisiten
    les claypool är inte så fyskam heller

    http://www.youtube.com/watch?v=Y5XeVLJeMdE
    http://www.youtube.com/watch?v=zr6gx1mvyWw
    http://www.youtube.com/watch?v=FrNDkklWHyA
    http://www.youtube.com/watch?v=qLk6Am9Q9oo

  38. #38
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Jag tycker man ska passa sig lite för tabulaturer och köra på gehör + noter istället!

    Alltså, tabulaturer funkar men ger i mina ögon inget "mervärde" i form av teoretiska kunskaper eller "känsla" som gehörsträning kan ge.

  39. #39
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    När jag får en bas i handen spelar jag alltid slingan från Fascination Street med Cure runt runt, för den kan man med gott samvete spela på bara en sträng.

    http://www.youtube.com/watch?v=xt3yXZXjl8U

  40. #40
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SAFE1978 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker man ska passa sig lite för tabulaturer och köra på gehör + noter istället!

    Alltså, tabulaturer funkar men ger i mina ögon inget "mervärde" i form av teoretiska kunskaper eller "känsla" som gehörsträning kan ge.
    Jag håller inte alls med. Om en gillar en låt o "kan den" i huvudet, så ger en tabulatur snabb hjälp att veta var o när en ska sätta dit fingrarna. Då kan en spela på och hitta "känslan" i låtar utan att behöva sitta med Grodan Dansar Aldrig Ensam o annat trist. Sen samlar en på sig en massa stilar o tekniker i o m att en lär sig nya låtar o detta hoppar sen fram när en spelar något en hittar på själv.

    Teoretiska kunskaper och gehörsträning kommer av bara farten om en är en nyfiken och vetgirig person som vill ha koll på det en gör.

    Ger jag mina elever elektricitetslådorna först så det får koppla o testa o leka, så blir undervisningen mycket roligare än om vi enligt traditionen ska börj med teorin först och sen upptäcka.

  41. #41
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ger jag mina elever elektricitetslådorna först så det får koppla o testa o leka, så blir undervisningen mycket roligare än om vi enligt traditionen ska börj med teorin först och sen upptäcka.
    +1

  42. #42
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Precis, tabulaturen ger en snabb hjälp, och jag menar att man inte lär sig hitta på halsen på samma sätt som om man måste lyssna sig fram. vill man verkligen lära sig menar jag att genvägar är sämre i längden.

    Grodan Dansar har jag aldrig heller förstått vitsen med, öppna strängar låter dessutom sämst...

  43. #43
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...bas är enkelt, när man hittat "det"


    https://youtu.be/IHE6hZU72A4

  44. #44
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Vitsen med Grodan Dansar är väl att om du hoppar in och ska spela med ett band och dom säger "basen går typ CGDF#" så kan man snabbt räkna ut vars dom sitter och inte behöva stå där och sladda runt bland strängarna ett tag först. Sen är det ju bara att få feeling som gäller

  45. #45
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av compute Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...om du hoppar in och ska spela med ett band och dom säger "basen går typ CGDF#"...
    Ett hårt basist svar där är annars; "Du! är det du eller jag som spelar bas? nej, tänkte väl det!"

  46. #46
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Men om sångaren också är inhoppad har man mer hjälp av att begripa funktionsanalys

  47. #47
    Calle Henriksson
    Calle Henriksson är inte uppkopplad
    Calle Henrikssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har nyligen skaffat en bas. har suttit och strecklirat nu ett tag. Gjorde ont i fingrarna efter de första mördarpassen, trots att jag är van med gitarr. Det är iallafall bra nu

    Jag är nyfiken på hur jag ska gå tillväga för att lära mig på ett effektivt, bra sätt.
    Mitt främsta mål med basspelandet är att förstå mig på basdelen i musik mer, och kunna lägga mer avancerade basdelar i min musik. Jag har för avsikt att bli duktig på instrumentet.

    Då är frågan hur jag ska göra för att lära mig 'rätt'. Som Enapa sa så kan det vara lätt att lära sig fel, och det vill jag försöka undvika från början.
    Är också funderande kring vad jag ska lära mig, har redan satt ut trevliga små lappar på halsen som berättar vilka noter det är, vilka jag har där tills jag kan det utantill.

    Borde jag lära mig skalor, vilka skalor? Ska jag öva på att spela låtar? Ska jag plocka ut själv? Jag tänkte ge mig på noter. Ska jag nöta skalor?

    Främst, vilken ordning ska jag lära mig saker i?

    Tack för svar

    MVH Calle

  48. #48
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Calle: Finns så många olika stilar - har du en favorit är det bara att lyssna... En bra
    "övning" är att du försöker nynna med i basstämmorna. Basspel bygger väldigt
    mycket på gehöret - och givetvis timing!! Börja enkelt och tima "rätt"... Sedan kan
    man bygga på eftersom!

  49. #49
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Skalor är bra tror jag, i massa olika boxar och positioner så du känner dig bekväm med att spela över hela halsen och inte behöver tänka så mycket på var tonerna sitter.
    Med lite grundläggande harmonilära på det så tror jag man ganska snabbt börjar förstå hur typiska basfigurer fungerar.

  50. #50
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    http://www.youtube.com/watch?v=IeRoQuXlj9w

    Här är typ allt man bör veta om vänsterhanden, tummen är oftast det man gör del... resten är inte så viktigt, plektru och fingerteknik lä man sej typ rätt oftast...

  51. #51
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Bilpark (= rolig autokorrelation på vimplar.... Hahahaha... seriöst!? Behåller alla autokorrekt så även ni kan skratta!!!) Jag bumpar alltså denna tråden bara för o inspirera den som lurar på att köpa en begad bas och börja slita fingertoppar.

    Blocketfyndade ett 1000kr paket och har nu hållit på från o till i ett år. Det blir bara roligare och roligare. Ska snart byta strängar för första gången och efter att ha läst både här och på andra ställen lutar det åt slipade dyrsträngar faktiskt. Verkar vara mest pang för pengarna!!

    Köp dig en bas. Det är görsköj :-)

  52. #52
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Fan, jag går också i tankarna att gå fullt analog bas. Farlig tråd det här

  53. #53
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan, jag går också i tankarna att gå fullt analog bas. Farlig tråd det här
    Farlig? Inte då... tvärtom. Hur stimulerande som helst att gå igång på ett nytt instrument. Sätt upp lagom mål - genomför. Fan, vad lätt det lät! :-)

  54. #54
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Ja, bas är kul! Har ägt bas i många år utan att spelat särskilt mycket. Men idag bytte jag in min Fender (mex) Jazzbas mot en short-scale bas - alltså med kortare hals. Så mycket roligare att spela! Bra tips för den som vill komma igång med bas!

  55. #55
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    denne scott tycker jag är go'

    https://www.youtube.com/user/devinebass/videos

  56. #56
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    En bonus med basspel är att gitarrspelet (om man har ett sånt) blir mycket lättare. Fingrarna blir starkare helt enkelt. För mig i alla fall, kanske är jag en sparris.

  57. #57
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av itsalwaysyou Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En bonus med basspel är att gitarrspelet (om man har ett sånt) blir mycket lättare. Fingrarna blir starkare helt enkelt. För mig i alla fall, kanske är jag en sparris.
    Nejdå - tänkte precis skriva det i tråden Bästa övningen för att både stärka och strecha vänsterhanden. Inte minst för en trasig gubbe att behålla skillz...

  58. #58
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nejdå - tänkte precis skriva det i tråden Bästa övningen för att både stärka och strecha vänsterhanden. Inte minst för en trasig gubbe att behålla skillz...
    Glöm inte Flygel.

  59. #59
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Flytt
    Senast redigerat av tinybox den 2018-03-10 klockan 03:01. Anledning: För internt.

  60. #60
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    denne scott tycker jag är go'

    https://www.youtube.com/user/devinebass/videos
    Jag kan störa mig på hans jargong, men av de gratisgrejer jag testat, så funkar hans pedagogik bäst för mig, så jag härdar ut. Jag kan tycka att det är lite rörigt att hitta rätt bland videorna på Youtube dock. Man får förmoda att det är ett av säljargumenten för hans betalsajt.

Liknande ämnen

  1. att lira alla instrument i en video
    Av my03 i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 18:26
  2. audacity -- 1 sek rec \ sen ger datan fan i att lira in...
    Av KALLBACK~ i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 19:53
  3. Lira virvel med vispar
    Av Dalleponken i forum Övriga instrument
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 00:47
  4. Att lira rockorgel
    Av Lucifug i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 14:46
  5. Lira in multitimbralt i qubase...
    Av drdreas i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •