Sidan 9 av 19 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SistaSista
Resultat 481 till 540 av 1082

Ämne: Access Virus A, B, C, TI, TI2, SNOW, Polar, KB/KC , Rack /XL, Indigo 1/2, Classic (B)

  1. #481
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Fan va trist att höra för 24 loppor så vill man ju få en bra helhetsupplevelse. Tror det är priset Access och i slutänden vi som kunder får betala för att synten har så mycket funktioner, desto fler parametrar ju större sannolikhet att något kommer strula.

    Förhoppningsvis är det hela mjukvarurelaterat och något som kan lösas via framtida OS-uppdateringar. Man tycker ju att de borde testa sina produkter mer innan de bestämmer sig för att få ut dem på marknaden. Fast iofs så är väl Access inte ett stort företag som t. ex Roland eller Korg, som säkerligen har lite större resurser till sitt R&D.

  2. #482
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Jag skulle nog inte köpa en ny Virus, men en beggad Ti känns som en bra idé. Jag bytte till mig en Ti Polar för ett tag sen, och den är grym! Den är inte perfekt - t ex ett tredje envelope vore ju inte fel - men som digitalsynt sedd är den strålande. Jag har inte utforskat FM-delen (jag har en FS1R för det!), men resten är top notch.

  3. #483
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle nog inte köpa en ny Virus, men en beggad Ti känns som en bra idé. Jag bytte till mig en Ti Polar för ett tag sen, och den är grym! Den är inte perfekt - t ex ett tredje envelope vore ju inte fel - men som digitalsynt sedd är den strålande. Jag har inte utforskat FM-delen (jag har en FS1R för det!), men resten är top notch.

    Nice med FS1R den verkar riktigt grym! En beggad Virus TI2 känns inte aktuell för mig personligen, med tanke på alla problem som den verkar ha. Efter att ha läst lite på Access eget forum så vill jag ha de 2 års garanti man får hos thomann

    http://www.access-music.de/forum/ind...dID=6&pageNo=1

  4. #484
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Vad jag förstår så är VC-pluggen lite speciel så antagligen är det därför det strular en hel del. Många som har problem med att arpeg. glider i tid och hög latency.
    Så det är inte riktigt klockrent även om konceptet är bra, å andra sidan kan man gå tillbaka och använda det som ett midi-instrument och göra patcharna utan att aktivt använda VC-pluggen.
    Tyvärr faller väl lite av konceptet med det i och med att man gärna vill ha med patch-hanteringen i DAW'en.

  5. #485
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Diaks Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nice med FS1R den verkar riktigt grym!
    Japp, kan inte förstå att Yamaha inte fortsätter med FM-syntes. Alla Yamahasyntar som kommer borde ha 4 parters 8-OP FM.

  6. #486
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Var väl ingen som begrep den
    Förutom några nördar som mig exempelvis

    Samt en massa som begrep den men inte orkade!
    Som mig exempelvis!

  7. #487
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Jag använder inte heller TI-pluggen annat än för att spara patcher. Kändes inte som den underlättade så mycket för mig, snarare gjorde saker struligare pga latency etc.
    Förutom den delen har jag inte råkat ut för så mycket problem med den, men jag kör inte så mycket med synkade arpeggion och sånt förstås.

  8. #488
    pixlas
    pixlas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vad jag undrar angående Virus OS 4 är som följande... på access-music.de så möts man av en stor logo där det står OS4 och dom presenterar en rad nya filter och funktioner.
    Finns det någon stanns där dom skriver om buggfixar och sådant som egentligen är relevant för uppdateringen, eller är det helt enkelt så att dom har skippat den biten?

  9. #489
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pixlas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag undrar angående Virus OS 4 är som följande... på access-music.de så möts man av en stor logo där det står OS4 och dom presenterar en rad nya filter och funktioner.
    Finns det någon stanns där dom skriver om buggfixar och sådant som egentligen är relevant för uppdateringen, eller är det helt enkelt så att dom har skippat den biten?
    Det kommer nog att stå i change-loggen när dom väl släpper 4:an, så brukar det funka.

  10. #490
    pixlas
    pixlas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Iofs, när jag tänker efter så vore det ganska sumpig reklam att skriva om buggfixar å problem på förstasidan av access-music-de :P

  11. #491
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Såhär brukar det stå, ifrån senaste uppdateringen tex:

    About TIOS 3.3.4 Release
    Resolved issues, refinements and new features:
    • VC: tutorial links to FL Studio and Digidesign Protools in Help menu not working (fixed)
    • IN: Repair Installation on Vista 64-bit did not update Virus TI firmware (fixed)
    • IN: default location for 64-bit VST2 Plug-In (corrected)
    • VC: graphical glitch in Remote Editor page (fixed)
    • DR: Distorted sound when using Sidechain function as audio in (fixed)
    • VC: Cubase on OS X crashed when using multiple automated parameters (fixed)
    • IN: Reliability of firmware during installation improved
    • VC: Removed the cause for some auval warnings (Mac)
    • VC: automation in Cubase 5 64-bit/VST3 could not be edited correctly (fixed)
    • DR: MIDI interface stopped working on OS X after disconnecting/reconnecting Virus TI or
    after Sleep/Wake cycle (fixed)
    • VC: Virus Control did not reboot on OS X after disconnecting/reconnecting Virus TI
    (fixed)
    Known issues:
    • Graphic Performance under Windows 7 needs fine tuning.
    Side chaining into audio instruments is currently not supported in Steinberg Cubase. The
    VST3 version shouldn't be used in a productive environment.

  12. #492
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    just nu är jag ännu mindre glad
    jag får inget svar från deras support längre
    om varför min virus knasar
    och när jag försöker komma in i userforum står det att jag är

    denyed permission med röda bokstäver

    support!!!

    jag antar att det är nåt knas
    fast man kan ju undra

  13. #493
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    vet inte vad som hänt med supporten men du kan ju prova infekted.org/virus och se om någn vänlig själ där kan hjälpa.
    Dock inte Access utan ett community forum.

  14. #494
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    det var namm2010 som stal all uppmärksamhet
    de hade väl slut på personal

  15. #495
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Själv sitter man här och grubblar på ifall man ska köpa en ti2 eller ifall man ska vänta lite och se ifall de släpper en ny modell snart, TI annonserades som sagt 2004 och har ett par år på nacken, även fast TI2 släpptes nyligen så är det ju inte direkt en ny modell med allt vad det innebär. Känns lite tveksamt att köpa en buggig VST-Synt för 24 loppor. Deras tidigare modeller har i snitt funnits på marknaden i 3 år innan en ny modell presenterats. 2004 till 2010 är ett tag. Min gissning är att de kommer en ny Virus rätt snart.

  16. #496
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    eller en bakterie kanske

  17. #497
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Kraschar den ofta när man bara kör den som en vanlig synt? Inte kopplad till datorn eller nåt alls.

  18. #498
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Diaks Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv sitter man här och grubblar på ifall man ska köpa en ti2 eller ifall man ska vänta lite och se ifall de släpper en ny modell snart, TI annonserades som sagt 2004 och har ett par år på nacken, även fast TI2 släpptes nyligen så är det ju inte direkt en ny modell med allt vad det innebär. Känns lite tveksamt att köpa en buggig VST-Synt för 24 loppor. Deras tidigare modeller har i snitt funnits på marknaden i 3 år innan en ny modell presenterats. 2004 till 2010 är ett tag. Min gissning är att de kommer en ny Virus rätt snart.
    TI2 är eg ingen ny synth, var bara så att just den DSP som användes i den gamla slutade tillverkas och den nyare vare snabbare, gav fler röster.
    Sen gjorde de viss uppfräschning samtidigt.
    Tror nog inte det kommer ny Virus, de kan nog klämma ur pengar ett tag till på den. Kanske blir 2Okt versioner o andra skumma avkommar kanske....

  19. #499
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Jag vill bara inflika att jag, vad jag kommer ihåg, aldrig krashat min TI Polar. USB kopplad eller inte. Kör Mac, kanske är något vajsing med WinPluggen?

  20. #500
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Spanky det känns ju bra att höra, kanske får byta till mac

  21. #501
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    För guds skull byt inte till Mac

    att min kraschar har ingenting med vilken dator den är kopplad till
    datorn är inte ens ikopplad

    däremot midi eller multi som krånglar
    vet inte riktigt vilket än
    jag måste ha nån sorts sequenser till den
    jag hade liknande problem med virus ti snow med yamahas tenori också
    kan ju hända att yamaha och access hatar varandra?
    eller nån global inställning kanske
    igår fungerade den finfint i singelmode och utan midi

  22. #502
    pixlas
    pixlas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Men det faktiskt så att lite av anledningen varför (i alla fall jag) skulle kunna tänka mig att spendera pengarna på en virus är multimode-läget. Att kunna tjocka på med flera parter på en gång, men detta verkar vara ett stort problem så jag väntar nog på att den ska bli stabilare via OS uppdateringar innan jag slår till.

    Känns som om det är lite för mycket att Ableton krånglar som det gör, kraschar titt som tätt av olika anledningar som jag inte riktigt känner till. Har ingen lust att byta sequencer och det skulle bara kännas som att skjuta sig i foten att blanda in ett element till som hänger sig :P

    Men "vill ha"-tarmen skriker efter mat, så nånting i musikväg måste införskaffas, vi får se vad det blir. Morsning!

  23. #503
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    fick det gamla vanliga svaret från supporten
    uppdatera
    så nu är det gjort
    den kraschar ändå, el rättare sagt stuck note
    måste stänga av den för att det ska fungera, blä

    håller på o testa multimode nu
    men trots att jag satt de på olika midikanaler spelar alla från keyboard
    vet inte om det är jag som knasar (nån fånig inställning jag missat , tycker jag gått igenom alla midi settings dock)elller synten
    kom på att man kan stänga av de midikanaler man inte använder
    ska koppla den med tenorin sen för att se om det fungerar
    tenorin är ju så primitiv man kan inte välja midikanal där utan alla är statiska

    får återkomma då
    '
    lyssnar på det jag spelade in igår
    och det låter rätt kul
    polar -> Korg kp3 -> roland sp555 + tenori -> korg MX

  24. #504
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Kör du via USB eller Midi-old-style ?

    Tänkte mest på den stora variation av USB kontrollers, hur de är kopplade och övrigt man har på USB.
    Finns väl en anledning att ex. Fireface UC kontrollerar vad det är för USB-kontroller den kopplar upp sig mot.

  25. #505
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    nej midi old style
    har bara usb för uppdatering av oset
    har försökt köra utan dator så mycket det går
    men så småningom så ska jag väl...

  26. #506
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill bara inflika att jag, vad jag kommer ihåg, aldrig krashat min TI Polar. USB kopplad eller inte. Kör Mac, kanske är något vajsing med WinPluggen?
    Samma här, kör Polar problemfritt med iMac...

  27. #507
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Jag får hoppas att mitt exemplar kommer att fungera någorlunda bra, är det någon här som har beställt något från denna musikaffär via nätet:

    http://www.dv247.com/keyboards-and-m...hesizer--61829

    Jag funtar på att beställa därifrån så jag slipper UPS som thomann levererar via.

  28. #508
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    I stort sett samma pris som hos midimusic.se
    Har inte handlat av midimusic men men.

  29. #509
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    varför köper du inte från sverige, det är billigare tror jag
    jag köpte min på emusic.se
    billigaste jag hittade i sverige då men nu är dj service är billigast
    de beställer själva direkt från access butiken tror jag

    har handlat från båda, fungerat bra (förutom mina polar problem, men det är troligen inte deras fel)

  30. #510
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    varför köper du inte från sverige, det är billigare tror jag
    jag köpte min på emusic.se
    billigaste jag hittade i sverige då men nu är dj service är billigast
    de beställer själva direkt från access butiken tror jag

    har handlat från båda, fungerat bra (förutom mina polar problem, men det är troligen inte deras fel)

    Okej men hur har det fungerat med emusic.se i garantiärenden? För jag tycker ju att det verkar som att det är deras ansvar att se till att du får din synt ersatt om den strular, inte att du ska behöva tjafsa med access?

    Och hur vet man att dj service inte säljer gamla demo ex eller nåt? Då dj service inte mig veterligen är auktoriserade access återförsäljare så blir man ju lite misstänksam över att de till och med har lägre priser än thomann.de.
    emusic.se är i alla fall auktoriserade återförsäljare av access produkter.

  31. #511
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja så bra koll har jag inte på dj service
    jag köpte min kp3 där en gång i tiden o det var inget problem med den
    men en dyr virus vill man ju kanske ha nåt säkrare
    deras pris var högre förut, jag tror de sänkte för att matcha emusic
    samtidigt som emusic höjde sitt pris, lol (tyvärr)

    vad beträffar garanti så har jag kallt räknat med att de fixar tillbaka transporten
    har dock inte ställt den frågan än, men de svarar att de ska hjälpa mig på något sätt
    än så länge har jag haft mer kontakt med access support

    jag har alltid haft bra kontakt med dem, men jag avvaktar lite och hoppas virusen blir bra

    när jag ringde dj service sa dem att de inte hade någon virus hemma utan att de beställde direkt från fabrik men att det skulle ta en vecka ungefär
    men det är ju ingen garanti förstås

    hursomhellst verkar det bättre än jam ivarje fall som lägger på 30% på priset för sina importer
    (nåja, ibland är de också billiga, antar att det har med åf-deals å göre, el dyl?)

  32. #512
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Här är bra priser, dock är det ju staterna så frakt+moms+tull.
    http://www.jrrshop.com/

    TI2 desktop ca 16.500.
    Mopho ca 2800
    Tetra 5750
    P08 kbd 14.400

    Blir dock dyrt med frakt o shit...


    Sen fann jag nån som säljer ultrabilligt, så jag tror det är scam:

    Access Virus TI DesktopSynthesizer ............. € 850,00 EUR

    Access Virus TI2 Desktop Synthesizer ............. € 850,00 EUR

    Access Virus TI Polar Synthesizer ............ € 1.150,00 EUR

    Access Virus TI2 Polar Synthesizer ............ € 1.150,00 EUR

    I alla 3 enheter du köper från oss får du en chans att få en fri och 5 enheter och få 2 gratis, inklusive fri frakt till din dörr.

    Leverans till din dörr kostar € 50 €

  33. #513
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra priser? dDn amerikanska länken har ju betydligt högre pris än om du beställer från sverige

    priserna du skriver i euro nedan var kommer de ifrån? De var misstänkt billiga.

  34. #514
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Ja om man lägger på frakt o sånt, men de har oxo höjt nyligen, innan var det billigare att köpa P08 med allt detta inräknat än att köpa i Svea. Men om man har en polare i staterna så...

    Ja, som jag skrev troligtvis scam. Sett annons på 2 ställen för några V sen.

  35. #515
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    polar utan moms o frakt hos jrrshop = 22687 sek (28658 ink moms) frakt vet jag inte, den är ju ganska tung faktiskt

    pris i sverige utan frakt men med moms = 22795 sek
    det var ju ingen superskillnad direkt

  36. #516
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jaha bara å skicka skiten på reparation, bläh
    irriterande å köpa en synt för 24000 som är trasig när man får den
    får se hur lång tid det här tar då
    antar att den åker ner till tyskland
    verkar inte vara nåt problem med supporten ivarje fall

  37. #517
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Virus TI

    Jag köpte precis en begagnad Virus TI Desktop.
    Vet inte om det är nyhetens behag med s*g min kuk vilken fantastisk maskin det är!

    Jag är oftast mitt emellan hård och mjuk när jag jobbar. Kör Ableton Live och där i har jag massa
    fina UAD-pluggar och vissa VSTi som t ex Massive och Phatmatik. Samtidigt kör jag hårdvara som MiniMoog, Machinedrum, bandekon etc.
    Med Maschine fattade jag att för mig är det bästa att ses halvvägs. Man får ett bra interface som känns "hårdvara" men ändå fördelarna med mjukvara (total recall, perfekt samarbete med sin DAW etc).
    TI-modellerna av Virus har ju just det. Man kopplar hårdvarusynten till datorn och vips så dyker den upp som en VSTi i Live, samtidigt som du har 100% kontroll och känsla från hårdvaran.
    Fattar inte varför jag inte köpt TI tidigare. Tror att jag blev avskräckt av att den skulle vara trance osv. Namnet låter ju tysk trance också. Access Virus liksom.

    Lättjobbad, snabbjobbad, gediget byggd (väger mycket!) och mitt emellan hårdvara och mjukvara.
    Vrider jag på en ratt på hårdvaran så ändras den parametern i VSTi.
    Funkar likadant åt andra hållet. Processorkraften tas ju helt från synten, så du får knappt något utslag i Live.

    Just idag känns det som att om jag skulle vara tvungen att köra på endast en synt, skulle valet vara TI.
    Visst, den ersätter absolut inte ett modularsystem och sån knas, men den gör grymma chords, smutsiga percussionljud, lena stråkar och hårda basar.

    Det enda minuset jag kan komma på just nu är att de flesta presetsen är fulla med effekter. Det finns löjligt mycket ljud och man kan ta hem fler på Access hemsida.
    Många är bra som utgångspunkt men de flesta måste man göra torra (torka?) först.

    Snart kommer dessutom den nya OS-uppdateringen som ger ännu mer möjligheter.


  38. #518
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Verkligen skitschyssta. Fet power i Virusarna, i Ti'n än mer än B'n då förståss..
    Har haft en Virus B som jag sålde och det har jag ångrat bittert.
    Och min lät inte Trance heller...

  39. #519
    Waldorf
    Waldorf är inte uppkopplad
    Waldorfs avatar
    Veteran
    Denna mjukis verkar fetball.styr externa grejer som vstpluggar
    http://www.squest.com/index.html

  40. #520
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kröjtz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna mjukis verkar fetball.styr externa grejer som vstpluggar
    http://www.squest.com/index.html
    Jupp, kör en enkel snabbrecension i annan tråd.
    För mig funkar den halvdant, ibland utan problem men nästa gång händer inget.
    Funkar nog bättre mot monotimbrala prylar och inte så avancerade som Virus KC.
    För KC köpte jag en editor som funkar överjävligt bra.
    Och mot monotimbrala kör jag med midi-mixers (devices som det heter i SX).
    Funkar kalas mot Matrix1000.

    Dock kan det vara handhavandefel men jag tror jag gör rätt...

    Dax att se vilket prg man skall köra mot Juno2, Midi devices eller stand-alone prg...och OXSE så man kan CC-styra J2.

  41. #521
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    jag håller med, Virus är ren tysk pansarvagn, kan göra allt och integration som VSTi är ju grymt enkelt.

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte precis en begagnad Virus TI Desktop.
    Vet inte om det är nyhetens behag med s*g min kuk vilken fantastisk maskin det är!

    Jag är oftast mitt emellan hård och mjuk när jag jobbar. Kör Ableton Live och där i har jag massa
    fina UAD-pluggar och vissa VSTi som t ex Massive och Phatmatik. Samtidigt kör jag hårdvara som MiniMoog, Machinedrum, bandekon etc.
    Med Maschine fattade jag att för mig är det bästa att ses halvvägs. Man får ett bra interface som känns "hårdvara" men ändå fördelarna med mjukvara (total recall, perfekt samarbete med sin DAW etc).
    TI-modellerna av Virus har ju just det. Man kopplar hårdvarusynten till datorn och vips så dyker den upp som en VSTi i Live, samtidigt som du har 100% kontroll och känsla från hårdvaran.
    Fattar inte varför jag inte köpt TI tidigare. Tror att jag blev avskräckt av att den skulle vara trance osv. Namnet låter ju tysk trance också. Access Virus liksom.

    Lättjobbad, snabbjobbad, gediget byggd (väger mycket!) och mitt emellan hårdvara och mjukvara.
    Vrider jag på en ratt på hårdvaran så ändras den parametern i VSTi.
    Funkar likadant åt andra hållet. Processorkraften tas ju helt från synten, så du får knappt något utslag i Live.

    Just idag känns det som att om jag skulle vara tvungen att köra på endast en synt, skulle valet vara TI.
    Visst, den ersätter absolut inte ett modularsystem och sån knas, men den gör grymma chords, smutsiga percussionljud, lena stråkar och hårda basar.

    Det enda minuset jag kan komma på just nu är att de flesta presetsen är fulla med effekter. Det finns löjligt mycket ljud och man kan ta hem fler på Access hemsida.
    Många är bra som utgångspunkt men de flesta måste man göra torra (torka?) först.

    Snart kommer dessutom den nya OS-uppdateringen som ger ännu mer möjligheter.

  42. #522
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kröjtz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna mjukis verkar fetball.styr externa grejer som vstpluggar
    http://www.squest.com/index.html
    Det funkar uruselt.

  43. #523
    Waldorf
    Waldorf är inte uppkopplad
    Waldorfs avatar
    Veteran
    ok funderade ett tag på att köpa men får testa demon vid tillfälle

  44. #524
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Men när släpps TIOS 4, börjar bli lite otålig..

    *buhuhu, jag = liten kinkig gnällspik*

  45. #525
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men när släpps TIOS 4, börjar bli lite otålig..

    *buhuhu, jag = liten kinkig gnällspik*
    Du är inte ensam...

    Kollar in Access hemsida minst en gång om dagen... Känns som att vänta på en helt ny synt ju!

  46. #526

  47. #527
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Tjohoo!!!! Har man att göra imorrn)))))

  48. #528
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran

    ACCESS Virus...

    Går lite i tankarna på att införskaffa en Virus.
    Är det TI2 som gäller idag?
    Är problemen med dom lösta iom senaste OS uppdateringen?

  49. #529
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    TI2 ersatte TI pga att den DSP som användes i TI slutade tillverkas och en nyare/snabbare togs fram, därav oxo nååågot bättre prestanda...sen ändrade de om utseendet samtidigt.

    Vi man köra integration med seq, dvs köra synthen som en VSTi är ju TI/TI2 ypperlig.
    Vill man komma billigt undan kan man köpa vilken virus som helst och köpa "editor" så kan man styra på liknande sätt som TI.

    Sen har ju TI mer power och bredare sprektrum.


    Snapshot av "editorn" jag kör mot min KC.

    - Till vänster ser man ljuden i vald bank.
    - Drag & Drop till vilken multi man vill ha det ljudet på (uppe i mitten ungefär).
    - Kan ändra param i synthen i realtid, välj vad uppe till vänster så öppnas param i mitten.
    - spara multi på fil i datorn så behöver man inte spara något alls i själva synthen utan man laddar bara in låten sen via "editorn". Uppe till höger.

    Senast redigerat av synthetic den 2010-02-26 klockan 12:38.

  50. #530
    Snubbe
    Snubbe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    OS 4 rockar! Provat en halvtimme nu. Arp modulationen är fan skojsig och skev. Tanka ner!!!

  51. #531
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Tog hem det igår men har inte hunnit testa det så mycket.
    Köpte TI för bara ett par veckor sedan så jag vet knappt skillnaden.

  52. #532
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Är trägavlarna egen konstruktion? Galet snyggt var det iallafall.

    "Tur" att maskinen kostar 17 papp. Annars hade jag nog fått gas igen.
    Trevlig recension.

  53. #533
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Trägavlarna är original och japp, jävligt snygga!

  54. #534
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Är man inte i behov av alla rattar och vill köra från dator och klarar sig med färre röster så finns ju Virus Snow också. Inte lika dyr men mindre prestanda som sagt.

  55. #535
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    En Snow har ju "bara" 4 multi...klent jämfört med "stora" virus:ana.
    Fast i samma klass som Nordlead, och bättre än...well resten av alla V/A som ofta är mono/bitimbrala

  56. #536
    Pelle
    Pelle är uppkopplad nu
    Pelles avatar
    Senior
    Tjena, jag har ett par frågor om virus TI, något som jag inte förstått fullt ut efter att ha kollat på diverser tutorialvideos etc...

    - Man kan alltså använda den som en VST utan att behöva koppla från virusens fysiska utgång till en input på ljudkortet? Hur många audiokanaler har man till förfogande då mellan virusen och tex Ableton live?

    - Hur många instanser av VSTn kan man använda samtidigt?

    - Hur fungerar det med audioingången på virusen? Kan man använda den som om det vore ett vanligt externt ljudkort och koppla in något till Ableton? Kan man också lägga effekter i virusen på det man kopplar in? Antar man i så fall startar en instans av VSTn för varje ingång man vill använda och routa in?

    - Det känns som man kan assigna om vad alla knappar ska styra för något, och det verkar finnas ganska många saker att kontrollera (en rad olika tabbar i applikationen med saker att kontrollera). Hur mycket måste man pilla på datan för att styra sin virus, och hur mycket kan man på ett naturligt sätt bara sitta med hårdvarukontrollen och känns att man har en överblick?

    Hoppas någon TI-fantom kan ge lite svar

    Pelle

  57. #537
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    *bump* pellesnusk kanske vill ha svar ..↑↑↑
    -- plus vad gör denna bättre en "SPECTRALIS" + "ACCELERATOR"
    http://www.radikaltechnologies.com/

    jag spar in lite dinarer för nåt .. som jag kan spela melodier på .. men vet inte...

  58. #538
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Nu har jag ingen TI sen 2.5år tebax och jag kör Kubajs men skall försöka svara lite iaf.
    - tror att du kan routa ljudet via USB in i datan
    - 1 instans men den är 16 multi
    - pass
    - man har det mest basala via rattar på TI, men kör du Virus-Control så kommer man åt det mesta via musen
    som gör att det blir enklare. Det är ju tänkt att man stoppar in TI i en garderob och sen styr man allt via datorn.


    En Snow är ju "bara" 4 multi, känns klent...eller en B/C som oxo är 16 multi.

    Själv kör jag med KC och Powercore Virus (32 multi)


    Citat Ursprungligen postat av Pellesnusk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjena, jag har ett par frågor om virus TI, något som jag inte förstått fullt ut efter att ha kollat på diverser tutorialvideos etc...

    - Man kan alltså använda den som en VST utan att behöva koppla från virusens fysiska utgång till en input på ljudkortet? Hur många audiokanaler har man till förfogande då mellan virusen och tex Ableton live?

    - Hur många instanser av VSTn kan man använda samtidigt?

    - Hur fungerar det med audioingången på virusen? Kan man använda den som om det vore ett vanligt externt ljudkort och koppla in något till Ableton? Kan man också lägga effekter i virusen på det man kopplar in? Antar man i så fall startar en instans av VSTn för varje ingång man vill använda och routa in?

    - Det känns som man kan assigna om vad alla knappar ska styra för något, och det verkar finnas ganska många saker att kontrollera (en rad olika tabbar i applikationen med saker att kontrollera). Hur mycket måste man pilla på datan för att styra sin virus, och hur mycket kan man på ett naturligt sätt bara sitta med hårdvarukontrollen och känns att man har en överblick?

    Hoppas någon TI-fantom kan ge lite svar

    Pelle

  59. #539
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Intressant tråd, jag går i tankarna att uppgradera till från en C till en TI.
    Just för att jag gillar konceptet med vsti-integrationen.
    Skiljer sig ljudet nånting mellan C och TI ?

    // F

  60. #540
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran

    Access Virus TI

    Har hittat en del info på nätet ang ljudkvalitet på Virus TI.
    Att det i TI är tråkigare, plattare, mer åt VST-hållet än de äldre Virus, t.ex C.
    Är det någon som har jämfört?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •