Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 142 av 142

Ämne: Autechre 2010 Tour

  1. #121
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Bra tycker jag! Kanske lite mer åt det imponerande hållet än att en fulländad musikupplevelse men ändå riktigt bra. LJudterroristen kändes otroligt uppiggande efter all såsig hiphop, och kul att se publiken vakna till så tvärt på nånting som låter så illa, köade i baren när han började och allt stannade av en stund då barpersonalen sprang fram och tillbaks efter öronproppar till sig själva.

    Men ae kan sin skit utan tvekan, gillar hur levande allt känns, ändå tvärtight och som GP skriver köttigt och ändå hela tiden små snygga variationer och avstickare. Förutom när det bjöds rakt mangel så jublade även folk vid små snygga breaks då allt rensades ut och lite luftluckor smögs in, lite mer sånt hade lyft det ett steg till, kändes lite väl mättat ibland.

  2. #122
    beariksson
    beariksson är inte uppkopplad
    bearikssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    kände mig lite som den lurker jag är här på forumet när jag kom in på 7an. men jag hälsade ju dock på ett gäng av er.
    fick snackat lite max/msp med emp på vägen till nef, vilket var trevligt.

    tycker inte att jag hörde så jävla mycket när autechre spelade, det var mest BMMM BMMM BMMM BMMM, satt i och för sig längst bak från scenen sett och höll om flickvännen min som var en smula trött. blev enormt uttråkad av alla raka kaggar, det är ju komplexa trumrytmer jag gillar med autechre.
    tacka vet jag soundboard rippen från glasgow 2005, det är ljuv musik mina öron.

    russell var iofs jävligt nice! kort och jävligt intenstivt. skulle gärna höra igen.
    didjit, den första killen var ju inte mycket att ha i julgranen, rob hall likaså. får inte ut så mycket av vanlig dunka dunka techno och hiphop.

    vilken jävla volym det var med. kan inte minnas att jag varit utsatt för sådana vibrationer tidigare. kanske är den lilla lokalen som gör det.

    3 toasters av 5 möjliga

  3. #123
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    jag tyckte det va grymt.
    till skillnad från andra tyckte jag att hip-hop-dj var ganska logisk. hellre det än någon som spelar en massa ae-kopior... gammal seg och svulstig hiphop ligger väl inte så långt från ae's ljudbild egentligen? det skulle inte förvåna mig om de själva lyssnar på sådant snarare än electronica.

  4. #124
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    kan rekommendera denna artikel förresten: tinymixtapes - autechre

  5. #125
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nordbeck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tyckte det va grymt.
    till skillnad från andra tyckte jag att hip-hop-dj var ganska logisk. hellre det än någon som spelar en massa ae-kopior... gammal seg och svulstig hiphop ligger väl inte så långt från ae's ljudbild egentligen? det skulle inte förvåna mig om de själva lyssnar på sådant snarare än electronica.
    AE har ju alltid pratat om hiphop i sina intervjuer och möttes ju när de sände piratradio tillsammans. Då spelade de mest hiphop och gammal electro.

    Gör lite ont att jag missade dem. Sist jag fick chansen att se dem var 1995 men då hade jag ingen att åka med. Nåja, om ytterliggare femton år blir det kanske min tur att se dem.

  6. #126
    beariksson
    beariksson är inte uppkopplad
    bearikssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  7. #127
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Jag gick dit utan några trivselförväntningar alls, mest för att se vad fussen handlade om. Blev ändå positivt överraskad, dom lyckades hålla mitt intresse uppe i nästan en timme innan jag började fantisera om mat, vilket är ett gott betyg när det kommer från mig.

  8. #128
    ololi
    ololi är inte uppkopplad

    Avliden
    jag tyckte det var bra rätt igenom, 2 timmar dj med dub & hiphop var en fin inledning. de andra 2 akterna var grymt bra och autechre regerade klart. Att de kan sina saker var ju tydligt,tyckte det kändes som om de improviserade mycket och och byggde upp vartefter.

  9. #129
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Fruktansvärt bra tyckte jag. Otroligt imponerande att jobba så minimalistiskt med ljuden (i princip samma bastrumma hela setet, som sagt) och ändå hålla intensiteten hela vägen. Och det där gabber-partiet... jag och några till jublade när dom löste upp det i en kaskad av synkoper. Det var bland det mest geniala jag hört. Jag hade extremt höga förväntningar. Men dom infriades med råge!
    Kul också att jag inte kunde spåra annat än brottstycken av låtar från skivorna. Länge tyckte jag att jag hörde Ilanders-harmoniken under trummorna, men jag är inte säker.

  10. #130
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Fruktansvärt bra tyckte jag. Otroligt imponerande att jobba så minimalistiskt med ljuden (i princip samma bastrumma hela setet, som sagt) och ändå hålla intensiteten hela vägen. Och det där gabber-partiet... jag och några till jublade när dom löste upp det i en kaskad av synkoper. Det var bland det mest geniala jag hört. Jag hade extremt höga förväntningar. Men dom infriades med råge!
    Kul också att jag inte kunde spåra annat än brottstycken av låtar från skivorna. Länge tyckte jag att jag hörde Ilanders-harmoniken under trummorna, men jag är inte säker.

  11. #131
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Och grymt kul att hänga med lite 99:or på 7:ans innan förresten!

  12. #132
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag fattar inte heller varför de valde att ha en DJ som nästan bara spelade olika breaks med pinsamma stabs över...
    Du har helt missat hur elektroniska dansmusiken har utvecklats i Storbritannien senaste 4-5 åren eller?

  13. #133
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har helt missat hur elektroniska dansmusiken har utvecklats i Storbritannien senaste 4-5 åren eller?
    dubstep?

  14. #134

    Redaktör
    Jag blev faktiskt lite underväldigad. Jag vet inte om det var akustiken i Koncerthuset (de spelade i foajen) som gjorde att man inte hörde så mycket mer än bastrumman, eller bara allmänt att de fokuserade mest på rytmer som gjorde det. Kul att ha sett dem iallafall.

    Men jag hade väntat mig mer ickerytmiskt material, iallafall eftersom de talat om att förra plattan (Quaristice) kom ur livejammande.

    För er som inte lyssnat på Autechre särskilt mycket så är faktiskt senaste albumet en väldigt bra ingång, komplext men ändå melodiskt och inte lika introvert som albumen innan dess. (Annars har folk lika många favoriter som de har släppt skivor, verkar det som.)

  15. #135
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    dubstep?
    Det är en av rörelserna, ja. Men långt ifrån allt..

  16. #136
    credo
    credo är inte uppkopplad
    credos avatar
    Senior
    Jag är oerhört nöjd med gårdagskvällen. Allt utom vädret var nästintill perfekt. Träffade ett gäng 99or och Norbergare.
    Upplevelsen av Autechre är svår att beskriva. Riktigt riktigt bra. Jag var överväldigad.

    Jo förresten. En grej var riktigt bedrövlig. Denna kväll hade jag hoppats slippa reggae! Men det gjorde jag inte.

  17. #137
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Ja, jag hade en mycket trevlig kväll, kul att språka med alla.

    Bandet var inte min kopp te, det hade jag dock inte räknat med heller. Jag hade nog gillat det bättre om de tagit bort den tyska kicken som konstant smällde i högtalarna.

  18. #138
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Ja, vad ska man säga. Tyckte det generellt var väldigt bra. En stund i mitten kändes det lite väl mycket av samma (med malande kick + pa-aktigt pitchlös djupbas som dränkte det mesta annat) men det tog sig igen mot slutet med massa ljud och sekvenser.

    Lite mer luft i setet hade varit uppskattat (både musikalist och rent fysiskt, p g a lite publikomflyttningar råkade jag hamna precis vid scenkanten, och där var luft något av en bristvara) men på det stora hela tycker jag det var grymt!

  19. #139
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  20. #140
    beariksson
    beariksson är inte uppkopplad
    bearikssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    och ny skiva i Juli som heter "Move of Ten"
    A new ten track Autechre release

    Out 12 July on:
    Digipak CD
    2 separate 12" vinyls
    and/or High Quality Downloads

    Made in The Designers Republic™

    The first 12inch contains four tracks, the second contains six

    As with the album Oversteps, 24 bit and 16 bit WAVs will be available
    Buy both 12" vinyl a discounted price.

    Included free with all Vinyl & CD orders on Bleep.com
    - 320kbps LAME encoded MP3 version of the album for your portable player
    - Your choice of 16bit / 44.1kHz or 24bit / 44.1kHz WAV version of the album
    (**** PLEASE NOTE, THERE MAY BE COMPATIBILITY ISSUES WITH THE 24 BIT WAVs. PLEASE SEE BELOW FOR MORE INFORMATION)

  21. #141
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    omg!

  22. #142
    beariksson
    beariksson är inte uppkopplad
    bearikssons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    haha väntade på ditt svar avart

Liknande ämnen

  1. Autechre
    Av imported_Niklas Hellgren i forum Skivor & artister
    Svar: 133
    Senaste inlägg: 2024-04-05, 10:40
  2. Hur tolkar ni Autechre?
    Av the örjan i forum Allmänt om musik
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2021-05-16, 07:40
  3. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:53
  4. autechre!
    Av syked i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:24
  5. Intervju med Autechre
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 22:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •