Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Gratis mp3 nedladdning tillsammans med vinyl

  1. #1
    jonne.b
    jonne.b är inte uppkopplad
    jonne.bs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Gratis mp3 nedladdning tillsammans med vinyl

    Planerar att göra en vinyl och har märkt att vissa artister har börjat ge bort gratis downloads av albumet tillsammans med skivan man köper i form av en engångskod man får tillsammans med skivan. Klockrent tycker jag!
    Hur kan man lösa detta i praktiken? Finns det nån som tillhandahåller en sådan tjänst?

    Någon som har erfarenhet?

    /Jonne

  2. #2
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Absolut enklaste/billigaste är väl att skaffa ett gratis konto på box.net (2gb), ladda upp dina låtar och sen share:a länken med ett lösenord som du skickar med skivan. Kanske inte ger något proffsigt intryck dock.

    Alternativ två är väl att låta nån nisse implementera en download sida på din hemsida [om du har någon]. Det är en rätt lätt grejj för de flesta hemside snickrarna som håller på med php/asp. Kan ju iof kosta en slant beroende på vem du anlitar.

  3. #3
    jonne.b
    jonne.b är inte uppkopplad
    jonne.bs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kanske lutar åt alternativ två då. Man vill ju gärna att det ska vara engångslösenord också så att det slipper bli fritt delande det första som händer..

  4. #4
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Att peta ihop en lösenordsgenerator för engångslösenord är inte så svårt... Kanske kan hjälpa till, beroende på vilken plattform du har din hemsida? Vad har du för hemsida? Du kan PM:a om du vill!

  5. #5
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Så här gjorde Kultiration med deras dub-platta "Döden Föder Dub" med Internal Dread, riktigt schysst tycker jag!
    Man fick dock en kod som kunde användas tre ggr... Kanske är att rekommendera. Ibland kan ju saker sluta fungera mitt i en nedladdning etc.

  6. #6
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Bandcamp har en sådan funktion såg jag, gratis för färre än 200 koder dessutom.

  7. #7
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    så borde allt som släpps på vinyl släppas! jag har aldrig vart me om de tyvärr...

  8. #8
    PBIT
    PBIT är inte uppkopplad
    PBITs avatar
    Senior
    Jag är själv inne på samma spår. Har dock inte kommit så långt i planeringen som du verkar ha gjort. Håll oss uppdaterade - detta är ytterst intressant!!!

  9. #9
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Duophonic i tyskland har den tjänsten. Jag har pressat hos dom med bra resultat.
    preview: http://www.duophonic.de/albumdownload/

  10. #10
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    *bump*
    detta var ju intressant,kom ni fram till något? förutom tyska tjänster då.

  11. #11
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Dropcards funkar skitbra, har själv inte använt tjänsten men då och då följer dom med när jag köpt plattor och det funkar strålande.


    http://www.dropcards.com



    edit: kanske inte var det bästa tipset, de tillhandahåller ju bara det tryckta lilla kortet som följer med, inte utrymme på någon server... eller? Jag är för trött för att förstå såndäringa engelska just nu.
    Senast redigerat av Batteriet den 2010-05-13 klockan 21:59. Anledning: ev fel

  12. #12
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    "Your Dropcards will include up to 500mb of media hosting, a private control panel on Dropcards.com to create and maintain your project, and either a customizable profile at Dropcards.com, where users will redeem their card, or an embeddable download manager to drive traffic to your own personal website."

    Så, jodå, 500 MB ingår där.

  13. #13
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Ah men sedär, skönt att någon har huvudet på skaft iaf!

  14. #14
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    Ramdlade på detta via Soundcloud,dom går alltså att synka ihop,dessvärre kostade det väl mycket tycker jag,runt 50 kr per kort.
    Nog måste det väl gå att utveckla?

  15. #15
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    är de där typ som itunes redeem cards fast för enskilda album? förvövrigt var det väl 5 kr st? 0,45 euro.
    http://www.musixcard.com/produkte.php

    Verkade faktiskt som en rätt kul grejj!

  16. #16
    Mullvaden
    Mullvaden är inte uppkopplad
    Mullvadens avatar
    Senior
    aah mitt matematiska sinne var inte på topp,självklart är det 5 kr,och det är ju lätt värt. Fast vad är syftet? Vem köper ett plastkort?
    I promosyfte tror jag inte på det,då kan man slänga upp utan koder lika gärna.Samla in e-postadresser till förmodade lyssnare? Då funkar väl ett vanligt formulär lika bra?
    Senast redigerat av Mullvaden den 2010-10-12 klockan 13:55.

  17. #17
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag ser det såhär: På itunes kostar skivan 99 spänn. Om "tillverkningskostnaden" per "skiva" blir 5 spänn, så kan man ju sälja den för säg 20 spänn och göra en fin vinst samtidigt som fler vill köpa ett album för 20 spänn än 99.

Liknande ämnen

  1. Pettinhouse Vinyl Drumkits - Electronic (Gratis samplingar)
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 22:04
  2. Coldplay släpper gratis MP3-singel och 7" vinyl
    Av Katzenjammer i forum Skivor & artister
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 00:55
  3. co-ed och compute tillsammans tillslut!
    Av compute i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 14:33
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 15:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •