Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 100

Ämne: Roland system 100m

  1. #1
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage

    Roland system 100m

    Tänkte kanske slå till på en nu fast är lite osäker

    Det är modulerna
    112
    121
    130
    140
    131

    Det som gör mig osäker är att det finns en del andra men något som heter d set.

    Där modul 150 är med men inte 131. 131 är mixern om jag förstår. är den nödvändig är min fråga eller...

    Bör jag slå till? eller slå till på den där d seten...

    hoppas på snabbt svar för jag har bara tre timmar på mig sen är det kört.

    http://global.ebay.com/Roland_System...351389783/item

    Hoppas på svar MVH Modellören

  2. #2
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Nä du behöver egentligen inte en 131 output mixer, då hade ju en 150a som sitter som 5te modul i ett sk D-set varit bättre helt klart

    Men det säljs ofta lösa moduler på bäjjen så en 150a borde inte vara svår att få tag i annars, och inte att hitta nån som är intresserad av en 131a heller egentligen om du vill bli av med den, och priset på autionen du länkar till just nu ligger ju fortf på en OK nivå...

  3. #3
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Tack så mycket för ett snabt och bra svar, inte så van att göra affärer så lite nervöst är det nu. Lär väll köpa fler moduler om jag gillar den här prylen.

    Vad är ett maxbud som man vågar lägga på ett ungefär tror du om det börjar skena. 10 max tänker jag lägga.

  4. #4
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack så mycket för ett snabt och bra svar, inte så van att göra affärer så lite nervöst är det nu. Lär väll köpa fler moduler om jag gillar den här prylen.

    Vad är ett maxbud som man vågar lägga på ett ungefär tror du om det börjar skena. 10 max tänker jag lägga.
    Vågar? Du ska lägga så mycket som du är beredd att betala, inte ett öre mer
    Tror nog att det kommer att hamna en bra bit högre än 10k, men man vet ju aldrig. Lycka till!

  5. #5
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jo har ju sett att de brukar gå för en hel del slantar... problemet för mig är att jag har inte fått ratta på någon i verkligheten. Mest kollat in Youtubeklipp och diverse ljudklipp på nätet.

    Av erfarenhet så brukar dessa prylar se bra mycket fräckare ut och låta 100 gr bättre när man får greja lite med dom själv där hemma.

  6. #6
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Redan 10 papp för enbart för modulracken vore ju ett bra pris, men sen är ju kbt med också så jag tror nog inte heller att 10k räcker ända fram är jag rädd....

  7. #7
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    jag är nog beredd att lägga upp mot ja absulut max för mig är 18.

  8. #8
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    det är ju en bebis modular

  9. #9
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    I jämförelse med min Yamaha cs 5 och min paiia fatman som är det enda jag har i analogväg just nu så är det ett bra steg vidare hoppas jag ?

  10. #10
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Det såldes ett D-set här på 99an nyligen för 15 papp tror jag det var
    så 18 inkl keyboard (iofs det minsta) är nog ändå inte helt galet om det
    skulle sticka iväg så långt (om du nu tycker det är värt det)

    Javisst 100m är bra och skoj, jag hade själv som mest 12lådor dvs 60 moduler

  11. #11
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jätte sött ju! Jag tror den är riktigt kanon och smidigt format Do it!!! *håller tummen*

    Mvh
    Demokid

  12. #12
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Aha då vet jag att jag inte lägger mig alldeles på tok. Hur det än går nu så tack för tipps och allt...

  13. #13
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Alltså, om du säljer det om fem år får du %100 igen pengarna plus bra ränta om du tar väl hand om henne.

  14. #14
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    När det är 20 min kvar så lär jag lägga min slant, få se om det är autobud på den tro. Nu är det spännande.

  15. #15
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Dom flesta som budar brukar lägga sitt maxbud när det är typ 10 sek kvar... så att ingen hinner höja sitt max bud.

  16. #16
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    För 18 lär den vara din, men det är väl ändå ett överpris?

    Det var jag som köpte den som gick här på 99 för drygt 14.
    Min är likadan som den du spanar på men med 150 i. Utan den skulle det dock bli betydligt tråkigare. Är ju ringmod, noise, en bra lfo och separat s/h i den modulen.

    Kan du få den för under 15 är det nog ett ok pris med keyboarden till?

  17. #17
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vi får se nu har budat en slant nu. var ett mindre autobud men det försvann på E800... Hoppas folket sover

  18. #18
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    I princip så är 131 modulen ovanligare och därmed med värd mer än en 150 och ser man det så är denna rack mer värd än ett D-set på sätt och vis, men sen hade det ju iofs varit bättre med en 150 i från början, men det går ju att fixa.....

    Själv tycker jag ett bra pris på ett D-set är 10-12 papp max... annars så är det ruskigt överpris hehe

  19. #19
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nehep någon bjuder över...

  20. #20
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    e1000 är det uppe i nu så...

  21. #21
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Fast den keyboarden är ju rätt Basic va ?

    Inget att hänga julgranen.

    Ge mig en 184 !

    WT - ångrar att jag inte köpte Farbrorns.....

  22. #22
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Det kan ju vara sant angående 131 och priset.
    Lyssna inte på mig...jag bara tänker högt

  23. #23
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    184n är ju ett dansbands-keyboard hehe !

    Ett D-set med 150n är väl egentligen det bästa att starta med, men ska man bygga ut med åtminstone ett till cab då kommer 131an att komma väl till pass
    Senast redigerat av farbror synt den 2009-11-24 klockan 00:22.

  24. #24
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Så du retas...
    Jovist men så tänkte jag använda en kenton.

    Väntar några minuter för att se om någon annan är med att buda, verkar inte så.

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jo det är flera... De bjuder småkronor.

  26. #26
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Jag använder min devilfish som sequencer tills det blir något bättre. Det svänger riktigt bra med tb slingor till s100m

  27. #27
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    1 min!!!

    gogogo

  28. #28
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Rea!

  29. #29
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Tror någon vann!

  30. #30
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag vann... ha ha ha...

  31. #31
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    ifrån stockholm

  32. #32
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Grattis, bra pris!

  33. #33
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    grattis!

  34. #34
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Härligt! Grattis

  35. #35
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Schysst ! jäla bra pris var det vettu

    Som sagt -köp ett till rack med en 150 i då kommer det här med outputmixern till nytta,
    annars så håll koll så komer det upp enstaka moduler till salu då och då, 150 modulen
    är rätt vanlig så det ska va lugnt och 131an säljer du ju bara isf

  36. #36
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Tackar Sitter en glad man här nu stolt med sitt lilla modulsystem

  37. #37
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Så lär det bli tack alla för visat intresse

    Lär dyka upp en del nybörjarfrågor om några dagar är bland trådarna

  38. #38
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Slutet gott allting gott! Nu kan jag sova sött

  39. #39
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Tack alla ännuengång och god natt.

  40. #40
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Riktigt spännande var det, gudnajt-.

  41. #41
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Demokid... jag undrar varför skriver du ifrån stockholm detta gäller inte mig va?

  42. #42
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Alltså efter auktionen var över stod det (24-11-2009 00:28:42 Stockholm) Jag trodde det visade var vinnande budet kom ifrån... Jag tänkte Sverige och att du vann... Man det kanske funkar så.

  43. #43
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag tror att det är GMT tidsson som menas.

    Jag huserar i Göteborg.

  44. #44
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Grymt ! Grattis !!!

    WT

  45. #45
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Riktigt bra pris!! till skillnad för motsvarande priser för mer "kända" monofoner
    Om du bor i GBG så kanske man kan testa ngn gång?

  46. #46
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt bra pris!! till skillnad för motsvarande priser för mer "kända" monofoner
    Om du bor i GBG så kanske man kan testa ngn gång?
    Hihi, synth-kafferep, någon?

  47. #47
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Bra pris! Ha så kul med den

  48. #48
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nä verkar vara ett blåsningsförsök på gång.
    killen säger att det är något problem med hans paypal äch kopierar in hela texten.

    Hi Richard,

    I have to ask you that you can't send the payment through PayPal because i am not able to get paid..Please send the payment directly through your bank, from your bank account into my bank account..it will take only 3 days...don't send the payment through paypal!!!!! HAVEN'T YOU RECEIVED MY BANK DETAILS INFORMATIONS FROM EBAY( iBAN CODE, NAME, BIC, ETC.) ????? I am not able to use my paypal for this transaction. I'm having problems since last week with my pp account and they said that it will take a while until i'll use it again. so, i'll ask you to send the payment ( is the same way like pp) through your bank ( bank transfer) into my bank account. I already sent my payment details ( bank details) to you through eBay , you should search them. Let me know if you need more help...ohhh, about delivery, the delivery will take place through UPS and it will take 2-5 days. the item will be insured...thanks a lot , Gabriel

    Bank Transfer.These are my payment details where you can send the payment: Account Name: Gabriel Gavriluc / IBAN Code: GR22 0110 1680 0000 1686 2150 170 / Account number : 0479320200016835 / BIC(Swift Code): EFGBGRAA / Bank Name: EFG EUROBANK ERGASIAS S.A. / Bank address: 11, A. Papandreu Ave., 166 75 GLYFADA

    Inte i sjutton vågar man sätta in pengar och till ett annat land dessuton.

  49. #49
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Han vill ju bara att du pröjsar med vanlig banktransfer, det har jag gjort massa ggr, han kan väl lika gärna blåsa dej om du sätter över med Paypal ? Skicka tegelstenar typ menar jag...tycker inte detta är suspekt på nåt sätt.... Hade han inte en massa bra feedback sen tidigare då ?

    (Har själv haft PP problem och inte kunna ta emot mer pengar där förut pga att nåt jävla
    tak var nått...)
    Senast redigerat av farbror synt den 2009-11-24 klockan 20:32.

  50. #50
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Det är ju lite mysko att den finns i Frankrike men pengarna ska till en Grekisk bank.

    Har du skött all kommunikation via Ebay meddelande-service ?

    Du har ju en lista på hans tidigare transaktioner. Kontakta ett par av motparterna och dubbelkolla hans namn och var han befinner sig.

    Han har ju uppgett Paypal som betalningssätt i auktionen och om han då vägrar att använda Paypal så har du ingen skyldighet att fullfölja köpet ( tror jag iaf, kolla mot Ebays policy )

    Be han skicka några nya bilder med en dagsfärsk tidning där man ser datumet.

    WT

  51. #51
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag har kontaktat e bay nu och får se vad dom har att säga.... Jag vet faktiskt inte riktigt än men just nu för jag inte över några pengar. Jo det där med att han ber mig skicka pengar till ett helt annat land var det som fick mig att anmäla det till e bay direkt. Mycket skumt.

    Ett sånt här konto kan ju faktist hackas eller inte ens det och någon har kollat av och glömnt stänga av datorn på något kaffe...

    Jag skall be om det där med foto... då tillsammans med synthen.

  52. #52
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    ja banknumer anges via ebay ja... Det är ju kanske lite bättre.

  53. #53
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Hmm...ja, den här var lite knivig...

    Det är inget konstigt att han vill ha betalt via en banköverföring. Om du betalar via PayPal så kostar det honom ca 400 spänn vilket är helt idiotiskt men så är det. En banköverföring är gratis inom EU. Dock är det precis som waveterm säger...har han uppgett i auktionen att han accepterar PayPal så kan han inte neka det. Jag betalar i princip alla mina större eBay-inköp inom EU med banköverföring.

    När du fick mail från eBay om att du vunnit auktionen så fick du även namnet på säljaren. Stämmer det överens med det namn han uppger här? Gå också hit och begär hans kontaktinformation därifrån och kolla den. Att han säger att hans PayPal konto inte "fungerar" tror jag inte på utan det är troligen för att han vill undvika PayPalavgifterna. Eller luras...det som är skumt är att han vill ha pengarna överförda till en grekisk bank. Jag sätter ett stort frågetecken på det... När jag gör banköverföringar inom EU så skall det naturligtvis vara till rätt land och namnet på kontoinnehavaren skall stämma överens med säljarens namn.

  54. #54
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Hehe...ja be om bilder med synt och dagsfärsk tidning på samma bild !

    Har du skött kontakten via Ebays meddelandesystem ?

    Jag upprepar men kontakta tidigare köpare/säljare för att verifiera namnet.

    En till sak du ska göra är att via Ebay begära en faktura ( invoice ) från säljaren. På den fakturan ( skickas som ett mail från Ebay med en länk till relevant sida, eller så kan du via din sida på Ebay se den när den skapats ) ska det stå säljarens namn och adress.

    En annan sak som var lite mysko är ju att han vill skicka med UPS. Inte helt vanligt i Europa.

    Vad är fraktkostnaden ?

    WT

  55. #55
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Det går bara att kontakta tidigare säljare och köpare om man är involverad i en transaktion med dem...eller om de råkar sälja något just nu. Den här snubben har dock inte varit särskilt aktiv på eBay det senaste året...

    UPS är vanligt från Frankrike. Har handlat därifrån några gånger (bl a franska synthar ) och grejerna har kommit med UPS varenda gång. Tror att det största problemet med franska posten är att man inte kan försäkra med särskilt höga belopp.

  56. #56
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Ok, jag har inte handlat så mycket från frankrike.....

    Däremot så går det visst att kontakta hans tidigare köpare/säljare. Här är en :

    http://myworld.ebay.com/dovanlanh33

    Klicka på Contact member

    WT

  57. #57
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Däremot så går det visst att kontakta hans tidigare köpare/säljare. Här är en :

    http://myworld.ebay.com/dovanlanh33

    Klicka på Contact member
    Ahh...det var bra att de har öppnat det igen, även om man kan förstå fördelarna med att inte tillåta det. Då är det t ex betydligt svårare att skicka "falska fakturor"...

  58. #58
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    EUR 25.00 (257Kr) skall frakten gå på. Nja är det någon mening att kontakta tidigare köpare som han har handlat med för ett år sedan... Äh få se nu om kan skickar en bild där datumet syns tydligt. Har ochså ställt en förfrågan till E bay... med kopia på texten. Säger dom blankt nej så är det nej!!! Vist men dom har väll ett vinstintresse kanske.

    Om han vore tydligare med tillvägagångsättet från början så vore det mer axeptabelt.

  59. #59
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Fråga honom gärna varför pengarna skall till ett land och synten skickas från ett annat. Kan ju vara enklaste sättet att få reda på något.

  60. #60
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    25 Euro låter alldeles för billigt för att frakta ett sådant från Frankrike. Jag skulle tippat på det tredubbla. Även om den hade fraktats från Tyskland som är jättebilliga med frakt hade det varit billigt. Det går dock inte alltid att dra slutsatser av fraktkostnaden. En del jobbar på företag som har mycket fördelaktiga avtal med fraktbolag. Jag har t ex handlat en Yamahasynth från en snubbe i England som jobbade på Roland. Och jag har köpt en synth från USA där säljaren jobbade på DHL...

    Förvänta dig inte för mycket av eBay. De brukar vara bra på att svara med standardsvar som ibland inte har ett skit att göra med frågan man ställde. Ibland har jag dock fått bra svar. eBay äger dock PayPal så jag räknar med att du får ett svar i stil med att du bör betala med PayPal...

Liknande ämnen

  1. Söker bra bild på Roland System 700
    Av jarre i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 01:11
  2. Roland System 100
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 02:29
  3. Roland System 100M
    Av Lordlondon i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 16:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •