Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vill du ha din låt/ep mixad?

  1. #1
    martin
    martin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Vill du ha din låt/ep mixad?

    Jag har har en del erfarhet av att producera/mixa musik och jag önskar högkvalitativt material att arbeta med. I klartext betyder detta att jag inte njuter närmvärt av att mixa trummaskiner eller POD-gitarrer. Allt ska helst vara inspelat av någorlunda kunniga människor som har ambitioner, annars kan jag lika gärna spela in eget material och jobba med.

    Material som är så dåligt arrat att hur mycket jag än automatiserar och skär så låter det illa går alltså BORT.

    Jag jobbar gratis för jag vill utvecklas men om du är nöjd med resultatet får du gärna ge mig en slant eller två.

    Du eller ni kan höra av till mig på min mej och berätta lite om soundet och e.v önskemål. Jag mixar en låt till att börja med.

    PS. Jag är inte så mycket för ett kommersiellt sound (d.v.s sönderkomprimerat).

    /Martin

  2. #2
    Crossbone
    Crossbone är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag och en vän håller på med en EP som vi tänkt släppa på en 7".
    Vår tanke ifrån början var att vi skulle lära oss mixa själva men det är svårare än väntat.

    Kanske kan du hjälpa mig/oss? Materialet är inte helt klart ännu men nästintill.

    Ifall vi skulle bli så nöjda att vi använder resultatet på skivan skulle vi självklart ge dig några slantar för besväret, dock är ekonomin som vanligt ett problem men ifall det är något vi använder skulle du såklart få en liten kompensation iaf (vi kommer gå minus ganska så garanterat så det är inte tal om girighet ifrån våran sida) .

    Vi har valt att satsa på att släppa på vinyl även om det är väldigt dyrt för att vi är (löjliga och) väldigt fascinerade utav vinyl och hoppas på att efter att vi har fått det ur världen kan sluta drömma om det och fokusera på andra släpp som te x digitalt / cd.

    Som sagt är inte allt klart ännu men du får gärna lyssna på en demoversion (som ändå låter väldigt bra) för att se om du är intresserad kanske komma med synpunkter inför slutgiltiga inspelningen et c.

    Skriv PM i sådana fall!

  3. #3
    martin
    martin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    att mastra för vinyl är lite över min kunskap men visst kan jag testa om ni inte hittar nån annan.
    hit med demoversionen så ska jag spana in den!

  4. #4
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior
    Jag är intresserad av att få hjälp av bra öron med en låt.
    Undrar hur du vill man ska göra, skickar ljudfiler och sådant?
    Och undrar hur du vill man ska spela in saker.

    Jag skulle framför allt behöva hjälp med tydlighet och sådant, att instrumenten, sången och sådant inte krockar för mycket.

    Mina låtar kommer ju till i något mix/arrangera/skriva/på en gång-läge så det är litet blandat hur färdigt det låter, men har problem just med att höra ordentligt vad jag gör när jag ska försöka mig på att mixa.

    ///Nicklas!

  5. #5
    martin
    martin är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Soulmachine Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är intresserad av att få hjälp av bra öron med en låt.
    Undrar hur du vill man ska göra, skickar ljudfiler och sådant?
    Och undrar hur du vill man ska spela in saker.

    Jag skulle framför allt behöva hjälp med tydlighet och sådant, att instrumenten, sången och sådant inte krockar för mycket.

    Mina låtar kommer ju till i något mix/arrangera/skriva/på en gång-läge så det är litet blandat hur färdigt det låter, men har problem just med att höra ordentligt vad jag gör när jag ska försöka mig på att mixa.

    ///Nicklas!
    spela in allt så viljestarkt men sparsmakat som möjligt. finns det en vilja om att kommunicera i inspelningen så är det lättare för den att höras. arr är viktigt - less is more.

    annars gäller det såklart att skära och skära och skära. jag brukar skära bort hela skiten, så det låter som allt är av bomull o ch sen skitar jag ner och plockar fram själ.

    compressorn är också din vän, men EQ är viktigare.

    jag vet inte, men du kanske är på samma nivå som mig. kanske kan jag hjälpa dig. kanske kan jag inte.
    skicka något du gjort...
    Senast redigerat av martin den 2009-10-28 klockan 18:24.

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hehe, vi har alla olika filosofier och det är ju bra. Jag är mer "more is more" och trummaskiner är hur rätt som helst. ;-)

  7. #7
    Soulmachine
    Soulmachine är inte uppkopplad
    Soulmachines avatar
    Senior
    Jag är åxå less is more, ganska minimalistisk på något vis.
    Du verkar spännande Martin vore coolt att testa något.

    Jag skickar något jag gjort som pm

Liknande ämnen

  1. jag vill ha
    Av reSet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 16:24
  2. VILL VILL VILL!!!!
    Av imported_Patbos i forum Allmänt om musik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 13:35
  3. Vill ha!!!!
    Av Gnutten i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 00:16
  4. Travel Mate (Francesco Farfa) - Mixad CD
    Av lappalainen i forum Skivor & artister
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-28, 23:03
  5. Vad vill jag ha nu?
    Av GlobalMotion i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •