Hej. Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av handsonic-10.
(http://www.youtube.com/watch?v=UYoCBWDHVt0)
Jag har nämligen några frågor:

# Hur stor omställning är det från att spela djembe?

# Kan man göra sidoslag? reagerar varje av de separata utmarkerade avdelningarna av padsen i sig på var på var på den man slår.

# Om inte, blir det naturligt ändå att gå från sidoslag till baslag, iom att man då ändå slår på motsvarande punkter på padsen mot en djembe?

# Himla fräckt att handsonic märker av om man dämpar med den andra handen. Jag undrar bara hur bra det fungerar i praktiken. Och hur realistiskt det blir. Vad sker rent tekniskt i handsonic när man dämpar? och vad sker med midi-ut signalen?

# FInns det några vsts som nyttjar handsonics unika mer percussion-fokuserade funktioner? Eller rentav är dedikerade för handsonic?

# hur bra funkar midi ut från handsonic för A) Macbook med saffire LE samt B) Hårdvara?

# Jag tänkte att man skulle kunna trigga scener i live med de små padsen samt spela på one-hits från percussion instrument på de stora padsen. Något skäl att det skulle funka dåligt.

# Hur bra och kul är de inbyggda övningarna i maskinen?

# Är det värt att betala mer för en handsonic-15? Är det mindre värt om man vill använda den som controller i första hand?

# Har dom samma ljud?(förutom att 15 har fler ljud då). samma ljudåtergivning?

# Är padsen lika stor och funkar lika bra?

# Finns det andra controllers som är bra för djembe och percussion?