Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppgradera till Digi 003?

  1. #1
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran

    Uppgradera till Digi 003?

    Jag är ärligt talat inte säker på att jag verkligen behöver byta upp mig från MBox 2 till Digi 003, men jag är jävligt sugen. Digin går loss på drygt 13 lax, men byter jag in MBoxen får jag Digin för under 10 000:-.

    Så, någon som jobbat med båda, och kan ge ett omdöme om skillnaden? Rent fysiskt fattar jag, fler in- och utgångar och funktioner som är mycket nyttiga i studiomiljö, men det är å andra sidan inte särskilt viktigt för mig som jobbar hemma ensam. Däremot: Hur mycket bättre är preamperna och AD/DA-omvandlarna? Är det värt 10 000:-?

  2. #2
    bandol
    bandol är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag har AB testat Mbox 2 mot en Digi003 och kan säga att det inte är någon enorm skillnad på ljudkvalitet när det gäller preampsen. Du kommer att få en bättre s/n ratio och ett lägre eget brus med 003an men det är inte värt 10.000:-.

    Lägg hellre de pengarna på att köpa någon ordentlig preamp som du kan testa i butik, jag kan själv rekommendera Joemeek om du vill ha Solid State preamp eller TL-Audio om du vill ha en med rör. Båda kan du få under 8.000:- och då får du ett riktigt bra ljud för dom pengarna istället för fler kanaler.

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Reason 3 till 4, eller Logic Express 7 till 8?
    Av Dalleponken i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 14:46
  2. Uppgradera Logic express 7 till Logic studio 8?
    Av daniel_hejhopp i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 12:16
  3. Uppgradera LE6 till 7
    Av wobbler i forum Logic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 11:49
  4. Vågar man uppgradera till Tiger? Ur PT-hänseende
    Av JonesH i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-28, 16:27
  5. Uppgradera till Pro
    Av MTM i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 00:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •