Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 96

Ämne: Polysix

  1. #1
    deleted user

    Polysix

    Jag har fått det på huvudet.... jag vill ha en Polysix.

    Är de svåra att få tag i? Hur kall ska man vara? Vad är rimligt pris (både Emul8tor-pris och vad andra tycker är rimligt... )? Nåt annat man ska tänka på, t ex om det är något som brukar kunna vara defekt på dom?

  2. #2
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    En mycket trevlig synth!
    Var det inte nån som annonserade ut en här för bara ett litet tag sedan för 5000kr? -Lite i dyraste laget imho, men om den är MIDIfierad och i fint skick så kanske folk tycker att den är värd det...?
    Gav 3000kr för min för typ 10 år sedan (utan MIDI), och jag antar att den är värd nåt liknande nu.

    Kolla så att batteriet är utbytt! -Brukar läcka och fräta annars...

  3. #3
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    ca 5000.
    De flesta verkar ha batteriläck och vara otäcka.
    Mkt nice synth

  4. #4
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Hade varit nice med portamento på P6.

  5. #5
    deleted user
    Tack för svar.

    Midifiering bryr jag mig egentligen inte så mycket om alls, så det kan jag undvara om det gör skillnad på priset.

    Är batterier något som är svårt att få tag i? Vilken typ av batterier är det?

  6. #6
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Man byter till ett sånt där vanligt platt 3V-batteri, men processen kräver viss lödkunskap...

    Info här: http://www.oldcrows.net/~oldcrow/syn...six/index.html

  7. #7
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Polysix är lite vanskligt att köpa om man inte är beredd att öppna och kolla inuti eller fullständigt litar på köparen och allt verkar funka. Pris ligger på 500:- för en defekt, 3-4kkr för en fullt fungerande och ca 5kkr för en med MIDI.

    Observera att det alltså rör sig om att det inbyggda originalbatteriet alltså läckt på kretskortet det är fastlött vid. Processorn och andra viktiga kretsar sitter precis bredvid och symptomen är att den uppför sig konstigt beroende på att ledningsbanorna på kretskortet fräts bort. Om man skall fixa det måste man löda loss det gamla, göra rent ordentligt och sedan modifiera lite och sätta dit ett nytt batteri. Det ligger gärna batterigojs under kretsarna så en slarvigt rengjord P6 kommer att få problem igen om personen som servade den inte lödde loss kretsarna som såg angripna ut och gjorde rent under och sedan drog tråd i stället för ledningsbanona.

  8. #8
    deleted user
    Damn! Nu blir jag rädd. Jag är ju inte löda-och-fixa-kille själv direkt...

  9. #9
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Det var delvis meningen att skrämma dig lite, det går förstås att hitta fullt funktionella bra polysixar som kommer att hålla i många år, men man skall inte gå ut och köpa första bästa. De är ganska vanliga ändå. Ta gärna med dig någon som kan synten och kan testa den _ordentligt_ om du är spekulant på en, eller sätt dig och lek med en hos någon kompis eller i en affär så att du kan den själv innan.

  10. #10
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Eller lek med Legacy-polysixen ordentligt först så att du kan upplägget - Legacyn kan visserligen lite hyss som inte en riktig kan typ ställbar unison med varierande spread, velocity-känslig etc, midi-synkad lfo etc men annars så...

  11. #11
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    ...fast Legacy-varianten låter väldigt mycket tråkigare!

  12. #12
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag tycker faktiskt den _låter_ ganska bra, men det är roligare att _ratta_ en riktig.

  13. #13
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...fast Legacy-varianten låter väldigt mycket tråkigare!
    Nej det gör den inte, kanske tråkigare men inte väldigt mycket tråkigare + utropstecken. Den är väldigt mycket tråkigare att spela på, det kan jag hålla med om.

    Skilling: Funderat på juno 6 eller 60?

  14. #14
    deadbeats avatar
    Veteran
    Jag ska bygga en dedicerad Polysix controller till Legacy-paketet

  15. #15
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Så här tycker jag
    Legacy Polysixen låter svinbra, men låter inte alls som min Polysix när man drog på resonanses, då distade det och lät "haunting" på ngt sätt!
    För att inte tala om unison läget.
    Polysix har en PWM LFO per röst (!) och den låter ju sjukt i unisonläge!
    Kände inte att Legacy kunde få till det ljudet alls.

    Legacy lät svinbra och är en bra synth, men inte på samma sätt som Polysix även om de är lika i karaktären, särskilt om man inte drar på i resonansen.
    Sålde dock min Polysix men använder Legacyn ibland

  16. #16
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Bionik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skilling: Funderat på juno 6 eller 60?
    Jahadå!

    Finns en Juno 60 i mitt band dock, så jag har tillgång till en.

  17. #17
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Polysix har en PWM LFO per röst (!) och den låter ju sjukt i unisonläge!
    Helt fel! Endast en gemensam PWM lfo som sitter på KLM-367 (nere i högra hörnet på schemat):
    http://www.oldcrows.net/~oldcrow/syn...ice/p6smm3.pdf

    Tycker överhuvudtaget att unison-läget är lite dåligt konstruerat eftersom bara fyra av de sex rösterna detunas ut, men två ligger kvar och fasar på varandra. Beror ju iofs lite på hur väl man stämt sin Polysix också, men har man gjort det ordentligt låter unisonen paradoxalt sämre...

  18. #18
    deleted user
    Trident då? Hur är dom?

  19. #19
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja köpa en P6 igen, den kan verkligen låta levande och "Chord" funktionen är apkul. Håll ned tre/fyra "C" och tryck på chord... vilka klangiga hookiga refrängljud man kan göra... P6:an låter enligen mig mycket muffigare än Mono/Poly som jag var väldigt besviken på.

    Jag hade en Trident för typ nio år sedan. Synth/Bass delen tycker jag var rätt kass. Stråkdelen däremot var lite rolig och dom inbyggda effekterna kunde muffa till det lite men nää köp en P6 i stället. Trident ser cool ut men är för stor och åbäkig för ljudet man får ut.

    Mvh
    Demokid

  20. #20
    jarre
    jarre är inte uppkopplad
    jarres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trident då? Hur är dom?
    Svåra att få tag på.

  21. #21
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...fast Legacy-varianten låter väldigt mycket tråkigare!
    Kan försöka förtydliga/motivera med att jag saknade livet/själen och bruset(!) i Legacy-varianten. Den lät lite som vilken generisk softsynth som helst, medans min Polysix har ett väldigt eget ljud.

  22. #22
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    ah, tänkte fel, den har en separat LFO för PWM, och en för pitch vibrato iaf

  23. #23
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trident då? Hur är dom?
    PBIT har lagt en i bytestråden

  24. #24
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Apropå Polysix...när jag fixade till min lade jag märke till att den hade ett noisefilter installerat i power supplyn...och att den är avsevärt mycket tystare än de andra jag pillat med. Hur vanligt är det egentligen? Båda varianterna finns med i servicemanualen, men jag har aldrig tidigare spelat på en Polysix som inte levererat noise-musik utan att man spelat på den, framför allt med choruset eller någon annan effekt på. Tolka det hur ni vill men jag ser det som en stor fördel.

  25. #25
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag tror att de skiftar på Europa-modellerna, men USA-modellerna har alla noise-filter installerat:
    http://www.oldcrows.net/~oldcrow/syn...ice/p6smm2.pdf

  26. #26
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    wooo, Trident, min favvo!!!
    Synthdelen kan jag hålla med om är lite tråkig, det mest trista är att har man sparat ett ljud går det inte "fortsätta" editera det mer än detune och VCF. Om man nu inte alltid kör "manual" mode.
    BRASS-delen är sjukt bra, grymt tryck i den, kan knarra som satan med sin rena sågtand till dova basar, resonansbasar och feta baskaggar, självsvänger i filtret som fan..

    STRING är skön med ensemble-function och EQ..

    men göttaste av allt är att man kan köra alla sektioner (synth, brass, stråkdel) samtidigt med 8 rösters polyfoni, fan vad fett det kan bli, sen mixar man de olika sektionerna med varsin volym, kan även lägga en fast split, 2okt/3okt där man med switch ställer varje sektion separat om den skall gå nere, uppe eller över hela...grymt bra live-synth om man orkar bära på de 21kg.

    Det skumma är att jag trodde den har 8 röster men det verkar ha det per sektion???? Jag fick aldrig den att klippa röster trots allt på samtidigt och spelade 2-hands...Kroffe kan säkert svara på detta.

  27. #27
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att de skiftar på Europa-modellerna, men USA-modellerna har alla noise-filter installerat:
    http://www.oldcrows.net/~oldcrow/syn...ice/p6smm2.pdf
    Hmm...vad baserar du det på enligt det schemat? Båda varianterna har trafos i TA- och TB-modell vilket borde innebära att båda varianterna har funnits överallt?

  28. #28
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Kan man inte få ännu fetare brass på syntdelen då den har två VCO med detune? brassdelen har väl bara en VCO?

  29. #29
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HeLe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man inte få ännu fetare brass på syntdelen då den har två VCO med detune? brassdelen har väl bara en VCO?
    Jag tyckte inte det, ok Brass kanske men Bass var ju BRASS-sektionen grym.

    Ladda hem fete-samples från Trident: http://erikhall.mine.nu/~ronny/trident/trident.htm

  30. #30
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    wooo, Trident, min favvo!!!

    Det skumma är att jag trodde den har 8 röster men det verkar ha det per sektion???? Jag fick aldrig den att klippa röster trots allt på samtidigt och spelade 2-hands...Kroffe kan säkert svara på detta.
    Mja...lite tjuvtitt i servicemanualen sidan 4 visar att den bara har 8 röster, där oscillatorerna används på olika sätt för de olika sektionerna:
    http://www.korganalogue.net/korgothe...e%20Manual.pdf

  31. #31
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm...vad baserar du det på enligt det schemat? Båda varianterna har trafos i TA- och TB-modell vilket borde innebära att båda varianterna har funnits överallt?
    Hmmm....har nån annan version av schemat nånstans, men jag kan ha fel också...

  32. #32
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Skilling: Klart du ska köpa en PolySix. Den låter helt underbart levande och varm. Den jag hade köpte jag i USA för 100$ (1994), flög hem den inslagen i frottehandukar och den höll bagagehanteringen och att spendera sju timmar i bagageutrummet som inte är särskillt varmt.
    Betteriet såg bra ut men jag bytte ut det till et bättre som jag lödde fast vid sidan av kretskoret.
    Mitt tips som gäller alla köp av vintage:
    Betala heller lite mer för en fin, då vet man att den haft en ägare som gett den kärlek. En synt/effekt som är tokrepig, bucklig med avslagna rattar är troligen dålig på insidan.
    Testa igenom synten, alla rattar, knappar, tangenter. Håller den stämmningen över hela klaviaturet. Spara ett ljud, stäng av synten och låt den vila säg tio minuter. Starta den och se om den håller stämmningen, att ljudet du sparat är kvar.
    När det gäller P6:an så kan du be säljaren öppna frontpanelen. Då kan du ta en titt hur insidan ser ut inkl batteriet.

    Mvh
    Demokid

  33. #33
    Mr_Polysix
    Mr_Polysix är inte uppkopplad
    Mr_Polysixs avatar
    Senior
    Demokid: Man skall vårda sin P6a ömt

    En sak som jag tycker är tråkigt med P6an och även DW8000. Att i Unison läge så är det bra tjong/punch i ljudet. Medans när du slår över till till Poly så dör ljudet.. Visst det är inte lika många oscilatorer som lirar. Men nåt "fusk" borde de gjort så att det inte blir så dött ljud...

    Bytte batteriet på min P6a till en CR2032 knappcellsbatteri i hållare. Jag har haft tur och den har inte läckt ett dugg. Måste dock gå över knapparna i presetdelen, arpeggio etc. De glappar en del. Plus portamento-poten som har ett eget liv. Men nåt skall man väl göra i vintermörkret

  34. #34
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Man måste ta med en skruvmejsel och öppna burken innan man köper en, gör man inte det så får man skylla sig själv!

    Jag har lagat säkert 5-6 p6:or med batteriläck och endast en gick jag bet på. De ligger fortfarande dammig och jävlig och tittar ont på mig varje gång jag går in i verkstaden...en vacker dag ska jag fixa den!

  35. #35
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man måste ta med en skruvmejsel och öppna burken innan man köper en, gör man inte det så får man skylla sig själv!
    På vilket sätt? Att man eventuellt inte får nöjet med att laga den?

    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lagat säkert 5-6 p6:or med batteriläck och endast en gick jag bet på.
    Har du någon koll på hur många av dem som haft noise filter installerat?

  36. #36
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Mr_Polysix:
    I know... Jag visste inte bättre på den tiden... var på semester i USA och köpte deras gulatidning och helt plötsligt stod man där med en polysix :|

    Mvh
    Demokid

  37. #37
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Ang. P6 effekter: Vad är det egentligen för skillnad på chorus och ensemble-effekterna?

  38. #38
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Ensemble låter mycket tjockare än chorus, tänk Eminent-soundet...
    Senast redigerat av lisau den 2009-11-25 klockan 22:01. Anledning: OBS: Kroffe skrev detta från min användare... :)

  39. #39
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    ...som sagt.

  40. #40
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag tycker mjukis P6:an låter bäst av alla mjukisar jag provat, hur den står sig mot originalet vet jag dock inte.

  41. #41
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok. Så chorus dubblar signalen och ensemble dubblar en gång till, eller nåt sånt?

  42. #42
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HeLe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Så chorus dubblar signalen och ensemble dubblar en gång till, eller nåt sånt?
    Typ, eller rättare sagt. BBD-typen av chorus/phaser/ensemble som sitter i Polysix jobbar med tre BBD-kretsar som LFO-styrs i olika uppsättningar beroende på effekt. Choruset använder bara en BBD-krets medan ensemble använder alla tre...

  43. #43

  44. #44
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Polysix vs Polysix:

    https://youtu.be/REBHsr5vWPs

    Intressant jämförelse av två gamla godning + Korg Legacy etc ...

  45. #45
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    BBD-typen av chorus/phaser/ensemble som sitter i Polysix jobbar med tre BBD-kretsar som LFO-styrs i olika uppsättningar beroende på effekt. Choruset använder bara en BBD-krets medan ensemble använder alla tre...
    ...och "Phase" är en flanger !

  46. #46
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Oj, vilken rolig tråd att läsa 14 år senare för mig som trådstartare! Ett par år senare slog jag till och sedan dess är Polysix ett av mina viktigaste instrument. En väldigt viktig del i soundet för det band jag är med i bland annat. En av få syntar som inte går att fullt ut ersätta med något annat.

    OCH idag är jag mer av en ”lödare och fixare” också.

    Så för mig en historisk tråd!

  47. #47
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick själv precis en Facebook reminder att det var 12 år sedan jag blev med Polysix!

    Samma här, en grundsten! På gott och ont kanske. Någon gång har man lagt lite för varma pads när man kanske borde lagt något kallare… spelat Polysixbas där man kanske borde gått och skaffat sig en Moog.

    Men vafasen. Mycket vackert har man haft tillsammans <3

  48. #48
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Törs jag påstå att mycket av det speciella soundet i Polysix beror dels på VCOerna som har sin speciella hängmatte-tuning som alltid gör den lite sur i topp och botten oavsett hur noggrann man är, dels av bandpass-filtret post-chorus som ska ta bort ”grusigheten” men som samtidigt gör ljudet både ”tunnare” och ”plattare” på samma gång?

  49. #49
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag hade en 99:s Polysix här hemma och testade mot min Trident. De lät rysligt lika i grundljudet. Sen när man väl börjar skruva så är de ju bra på olika saker.

  50. #50
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade en 99:s Polysix här hemma och testade mot min Trident. De lät rysligt lika i grundljudet. Sen när man väl börjar skruva så är de ju bra på olika saker.
    Tridenten har samma typ av 13600-filtrering på sin utgång. Som en våt filt på signalen som gör den lite mindre bright än t ex Prophet-5.

  51. #51
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Helt i min smak! Sitter faktiskt med den just nu. Tycker den är helt fenomenal på ödesmättad bas och stråkdelen går för tillfället genom en Chase bliss Generation Loss. Kommer inte bli mycket städat i dag

  52. #52
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Så här i efterhand kan man önska att Korg hade gjort Tridenten annorlunda. Polysix var bra på många sätt, som en fattigmans Prophet 5.
    Men tänk om Trident hade varit en Poly-eight, med 2 VCO/röst, förbättrad editing och fler modulationsvägar (programmerbara!). Mk2 var en förbättring, med dubbla ADSR, fler minnesplatser och förbättrad editing, men fortfarande ett multi-instrument. Jag tror att Strings-delen gjorde att många missförstod den som en string-synth. Man ska komma ihåg att på den tiden var multi-instrument (RS-505, Omni osv) the shit, fast på väg ut. Korg missade den timingen. Om Trident/Poly-eight varit en ren synth så hade den varit en rejäl konkurrent till Jupiter 8 tror jag.

  53. #53
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bandpass-filtret post-chorus som ska ta bort ”grusigheten” men som samtidigt gör ljudet både ”tunnare” och ”plattare” på samma gång?
    Är det verkligen bandpass? Jag får det till lågpass när jag läser schemat.
    Menar du Sallen-key-filtrena (Q10, Q9 osv direkt efter BBD-erna) eller det 2-poliga OTA-filtret IC15?

  54. #54
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Kul tråd! Polysix var min första "vintage" synth, inköptes 2010, och blev starten på en resa rakt ner i analogträsket, där jag fortfarande befinner mig idag även om jag har lugnat mig lite nu. Men jag kommer alltid känna värme för Polysix

  55. #55
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Efter att ha haft både Polysix och Juno 6 under längre tid så har jag vid det här laget nog bildat mig en uppfattning

    Junon låter lyx och "perfekt" på något sätt, varm men bright, underbart filter, perfekta enveloper, magiskt chorus etc etc.
    Ett av världens bästa grundljud.

    Polysixen låter som sagt lite som att det ligger en filt över ljudet, vilket jag brukar avsky.
    Den låter "billigare" på alla sätt, men i min värld så har den i gengäld något som inte Prophet 5 har.
    En känslomässig klang som är unik. Den låter drömmig, och väldigt eget.
    Jag har gjort saker på Polysix som jag omöjligen kan replikera på andra maskiner.

    Skulle inte ha den som klassisk analog poly, då den är bandbreddbegränsad, och den har inte det där
    självklara syntpopljudet. Men för alternativ musik och emotionella ljudbild så är den perfekt anser jag.
    Vill ha en igen, trots min Prophet 5.

  56. #56
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det verkligen bandpass? Jag får det till lågpass när jag läser schemat.
    Menar du Sallen-key-filtrena (Q10, Q9 osv direkt efter BBD-erna) eller det 2-poliga OTA-filtret IC15?
    På Polysixen menar jag LM13600 filtret - som helt riktigt är LP-pass, IC15 - efter effekterna på FX boardet:


    http://synthhacker.blogspot.com/2013...fects-vcf.html

  57. #57
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill ha en igen, trots min Prophet 5.
    Ja, man får ha båda.

  58. #58
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Är de någon som gjort polyspread-modden på sin P6?

    https://www.musikding.de/Polysix-Prophet-5-Pan-Mod_1

  59. #59
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nej, har nog med extra kort i min Polysix redan (Korg USA MIDI kortet + Polymod kortet).

  60. #60
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Vad är polymod?

Liknande ämnen

  1. Polysix OSC tuning
    Av fregurt i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 08:34
  2. Polysix trubbel...
    Av mountkili i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 16:48
  3. Polysix Batteri
    Av paperboycalle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 14:01
  4. vit polysix
    Av synth_ollie i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 21:43
  5. Polysix
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 15:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •