Resultat 1 till 53 av 53

Ämne: Swedish synth Volume 1

  1. #1
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior

    Swedish synth Volume 1

    Hej alla synthare.

    Håller på att sammanställa en samlingscd med svensk synth där alla medverkande delar på kostnaden för cd-tryck, layout mastering mm Skivan kommer att heta "Swedish synth volume 1" och trycks upp i 1000ex initialt. Ca 200 exemplar kommer att gå till promotion vilket jag ombesörjer såsom utskick till diverse tidningar, webbtidningar, radiokanaler mm, vilket resulterar i ca 50 ex till vardera band/artist av resterande skivor. Det kan ju givetvis vara så att man kommer överens om att trycka upp fler än 1000ex om man skulle vilja det.

    Musiken du/ni gör bör ha ett tydligt synthsound (exempelvis inte electro/dance/trance eller annan synthinfluerad musik)

    Skivan kommer att kosta ca 27.000:- allt inkluderat, vilket utgör 1800:-/artist, då det kommer att vara 15 låtar på skivan. Jag har lagt ribban för det visuella ganska högt och layouten kommer Lina Hansson att stå för. Hon har bla gjort Björks hemsida.
    Hennes arbete finns att beskåda här: www.fromamouth.com

    Mastering av cd-skivan görs av Andreas Andersson vars tidigare jobb inom synth genren utmärker sig. Mer info finns här: www.servantstudio.com/

    Cd-pressning ombesörjs av Musichelp
    Cdn ligger i s.k "Jewel case" med en 4-färgs 12-sidig booklet där alla får utrymme för bild och kort info. Mer info om dem finns här: www.musichelp.se

    Skivbolaget heter Stockholm beats och de kommer inte att sälja den fysiska skivan, utan behövs för att man ska kunna få ut musiken på Spotify och itunes och liknande.
    Mer info här: www.stockholmbeats.se

    Denna samlingskiva är tänkt att fungera som en promotionskiva för de medverkande banden/artisterna samt för synthgenren som helhet. Försäljning av cdn kommer inte att göras "centralt" eftersom jag inte har möjlighet att föra avräkning till alla akter, för sålda ex. Dock förstår jag om man vill att skivan ska kunna gå att köpa på cdon eller liknande. Det kanske går att lösa på något smidigt sätt men det får i sådana fall bli en senare fråga EAN koder kommer att finnas tryckt på skivan så möjligheten finns. Se detta som en promotionskiva och som du/ni även kan sälja på spelningar eller via den lokala skivhandlaren.

    Det är bara att höra av er med frågor och intresseanmälan. Deltagandet är bindande from att skivan är masterad och det är ett tag kvar till det. Jag kommer göra en handlingsplan så fort jag vet med säkerhet vilka som kommer att deltaga. Jag kommer själv att medverka med mitt projekt. Hör gärna av dig/er med ett besked snarast om intresse för detta finns, antigen PMa eller via min myspace-sida.

    Mvh/From

    www.myspace.com/deutschebank1
    Senast redigerat av From den 2014-01-14 klockan 08:22.

  2. #2
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Kul ide. har själv tänkt i dom banorna.. fast i mindre skala. lycka till!

  3. #3
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Spännande!

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Dummaste jag hört.

  5. #5
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Åh, PF, du säger alltid de rätta orden ♥

    Du vill inte utveckla det?
    Senast redigerat av sm0hm den 2009-09-20 klockan 20:59.

  6. #6
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Det var exakt på detta sätt som både Memento Materia och Powerspot startade

  7. #7
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Detta har gjorts ganska många gånger förut. Memento Materias första samlingar var finansierade på detta sättet samma Monument/X samlingarna också. Med flera.

    Det är ett bra sätt för bandet att komma med på en skiva och ändå behålla sin frihet. Att det dock är bra promotion ska man nog inte tro. Ett par tidningar skriver säkert om det men de flesta får för mycket för att en samling med okända svenska synthband ska få uppmärksamhet.

    Jag gillar dock det faktum att du som band ofta skärper dig lite extra när det ska ut på skiva och därmed får klart något med högra kvalitet än i vanliga fall.

    D.

  8. #8
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jag tycker det är en god ideé!! Men så är jag ju ide-ot!!

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Menar mest att man ju inte säljer skivor längre, ett fåtal är intresserade av rena plattor... just syntgenren är ju ganska död på många sätt också. Och att nå ut på iTunes är ju bra mkt billigare å enklare via t ex Tunecore. Då är det nog bättre att köra en klubb och ha ett antal spelningar uppbokade, tills både fotfolk och media får upp ögonen. Eller?! CD-skivan är liksom på väg bort... 2 lax för att få ut en låt?!

  10. #10
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja sant. Men jag tror att man kan öka intresset med mer estetiska utformningar som http://www.jakebox.com/ ... Det är ju inte alls rolig att köpa saker i jewelcase. De är bara fula och plastiga. Fram med mer Jakebox-produkter på marknaden!

  11. #11
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dummaste jag hört.
    Men jisses, Patrick.

    Citat Ursprungligen postat av PF
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menar mest att man ju inte säljer skivor längre, ett fåtal är intresserade av rena plattor... just syntgenren är ju ganska död på många sätt också. Och att nå ut på iTunes är ju bra mkt billigare å enklare via t ex Tunecore. Då är det nog bättre att köra en klubb och ha ett antal spelningar uppbokade, tills både fotfolk och media får upp ögonen. Eller?! CD-skivan är liksom på väg bort... 2 lax för att få ut en låt?!
    Det må så vara att CD:n är en döende dinosaurie men idén är inte dum. Ett snyggt paket med en fin packe låtar (hoppas jag) är ett sätt att nå ut till en specialintresserad publik och framför allt att bli spelad av DJ's som har mycket makt över vad som lyssnas på i vissa kretsar. Som Synthetic sade, det är ingen ny tanke, men konceptet behöver inte alls vara föråldrat.

    1800 superdevalverade riksdaler är inte dyrt alls. Vi betalade mer än så för 17 år sedan och det var värt varenda öre. Synthgenren var lika "död" då som nu. Det har ingen betydelse vad massan tycker, gör man något bra och presenterar det snyggt så är det oväsentligt vad som "gäller". Dessutom har de ju tänkt på digital distribution (Spotify/iTunes). Sålänge kontraktet är schysst och alla upphovsrättsliga saker är ok verkar det vara en liten investering för en hel del know-how som kanske inte alla debutanter besitter.

    Spelningar får man ju för övrigt oftast när man redan har några låtar som folk känner till. Eller?

  12. #12
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dummaste jag hört.
    väldigt otypisk PF kommentar
    vad står på?
    allt ok?

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    allt är okej & kommentaren var väl inte så lyckad... ville nyansera bilden, förstår dock inte varför man ska satsa så mkt på en CD-utgåva... visst kan det gå vägen, men hur vet man det? har hört om folk som var med på monument/1 och de var inte nöjda. har den själv, ruskigt ojämn skiva som fått typ 2 spelningar... sen bara hamnat i hyllan... vår egen 99klubb gick väl inte heller så bra, stackars fleno gick rätt mkt back på den tror jag. iTunes verkar ganska lyckat, kostar inte mkt, ger iaf lite kaffepengar här å där. förstår om man vill göra en marknadsinsats, men det kan man ju göra på så många sätt idag, behöver inte vara så kostsamt.

  14. #14
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Jag vill förtydliga att denna skiva inte är tänkt att säljas i första hand, utan är en presentation av din/er musik i en snygg förpackning. För 1800:- medverkar man på en skiva som specifikt är till för promotion. Vi skickar ut ca 200 ex till olika tidningar, webtidningar mm för dem att recensera. Resterande (ca.50 ex/band) kan man själv sälja lokalt, via sin websida eller på spelningar. Säljer man sina skivor för 40:- så har man gått break-even som man säger.

    Min förhoppning är att denna skiva kommer att få en vol. 2,3,4 osv, och kommer bli en viktig del inom synthgenrens fortsatta existens i detta land.

    Mvh/From

  15. #15
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Ett hett tips bara... Skit i jewel case och kör papper, det är så mycket snyggare och är betydligt roligare att spendera pengar på än ful, kantig plast.

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Good. Hmm. Man kanske ska va' med på ett hörn trots allt, kanske skulle uppdatera "Hagagatan 10" till en mer syntig variant. Hmm.

  17. #17
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    klart du ska försöka vara med PF....

  18. #18
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Förutsättningen för att en samling av den här typen ska bli något att ha är ju att bidragen håller mycket hög klass. Hade jag gjort syntmusik hade jag varit intresserad men jag hade definitivt krävt att höra övriga bidrag först.

  19. #19
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Just av den anledning ska inte jag medverka.... så oroa er inte!!

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Bra tänkt Sis. Helt rätt tänkt. På Monument/1 ligger ett spår med nästan bara brus, man fattar ingenting. Man vill ju ramas in i en trevlig miljö. Borde även finnas utrymme att ge konstruktiv kritik på alstren. Ofta förekommande i denna genre är ju t ex sång med tvivelaktigt engelskt uttal. (Skäms för min gamla "Sequential Prophet VS" där jag uttalade sequential fel!).

  21. #21
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Men det är ju fan sant.... man kan ju inte betala pengar för att sabba det typ... det måste ju på nått vis vara synth som genre... och där ligger nog inte jag iaf!! Alla lyckönskning med detta projektet... Åh ni... bara för jag inte låter som ni innebär det ju inte att jag inte uppskattar det ni gör... älskar synthmusik ur den klassika skolan faktiskt.. Speciellt Kraftwerk...

  22. #22
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Vi (jag och mina gamla musikkumpaner från gymnasiet) var med på en liknande samling för 15 år sedan. Vi blev kontaktade via brev och var lite tveksamma - vi hade ju hört Memento Materia-samlingarna och insåg att en bra kurator är a och o för att det inte ska bli en skiva med en massa skit på.

    Jag ringde därför till killen som skulle ge ut skivan för att känna efter om allt kändes rätt, och det visade sig att han hade utmärkt musiksmak (bred och bra, inte bara syntpop) så vi "vågade" vara med på skivan (som visade sig ha en för svenska syntsamlingssammanhang ovanligt hög lägstanivå).

    Vi hade inga planer att använda skivan i promotionsyfte, vi gjorde det mest på skoj och för att ha lite av vår musik på cd - om inte annat en rolig present att ge bort. Det var värt pengarna ändå, tycker jag.
    Senast redigerat av tei den 2009-09-23 klockan 19:52.

  23. #23
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra tänkt Sis. Helt rätt tänkt. På Monument/1 ligger ett spår med nästan bara brus, man fattar ingenting. Man vill ju ramas in i en trevlig miljö. Borde även finnas utrymme att ge konstruktiv kritik på alstren. Ofta förekommande i denna genre är ju t ex sång med tvivelaktigt engelskt uttal. (Skäms för min gamla "Sequential Prophet VS" där jag uttalade sequential fel!).
    Men vem bestämmer vad som definierar "en trevlig miljö"? Det går ju såklart inte att försöka ha någon slags demokratisk ordning på ett sådant projekt, för då kommer det att ältas och kveruleras tills det inte blir något gjort alls. Noisefolket kommer att jiddra om schlager och sellout och popfolket gruffar om otillgänglighet och brist på musikaliska kvaliteter.

    Vad ni behöver är en pålitlig moderator vars omdöme ni alla litar på. Kanske en programförklaring och inriktning kan formuleras som riktlinje för projektet? Mer än "svensk synth", som faktiskt i princip kan betyda nästan vad som helst.

    Bara ett förslag. Jag har också varit med i flera liknande samarbeten och det blir alltid gruff av samma typ som PF påpekar.

  24. #24
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Jag kommer inte att lägga mig i låtval eller musikstil så länge det finns ett tydligt synthsound. Det är en tunn linje som är svår precis som Sawtooth påpekar, men jag tror att det kommer att ge sig naturligt. PSB pop eller Noise får båda plats på denna skiva. Kvalitet är upp till var och en och man kan se det lite som köpt reklamplats, fast här får du även skivor du kan sälja, vilket gör att du har möjligheten att få igen pengarna.

  25. #25
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Jag håller med dig SmOhm, papper är snyggare, dessvärre är det också dyrare vilket gör att det sticker över 2000:- gränsen och jag vill inte tumma på layout eller det utrymme en 12-sidig booklet ger. Miljövänligare är det ju också, men som det ser ut nu så blir det troligtvis jewelcase.

  26. #26
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Aahh... Dåså

    Hursomhelst, all lycka åt dig! Jag hoppas att det kommer massa fina låtar

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lite synd om det inte blir ganska hög styrning på det av en "moderator" så som Sågen tycker, bra idé tycker jag. I skivbolagens plats måste man våga ta den rollen lite ändå. Allt måste ju mastras till jämn nivå och sådär, lite enhetlighet kan ju inte skada? Tänk en samling från Mute, den vill ju alla ha liksom. Kan man komma till sådan standard, utan vidare liknelser? Jag säger som Peps, hög standard!

  28. #28
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite synd om det inte blir ganska hög styrning på det av en "moderator" så som Sågen tycker, bra idé tycker jag. I skivbolagens plats måste man våga ta den rollen lite ändå. Allt måste ju mastras till jämn nivå och sådär, lite enhetlighet kan ju inte skada? Tänk en samling från Mute, den vill ju alla ha liksom. Kan man komma till sådan standard, utan vidare liknelser? Jag säger som Peps, hög standard!
    +1, det är mycket sant. Man kan inte släppa in allt som är nästan bra, det är tråkigt att säga nej till folk, men det måste göras.

  29. #29
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Ingen lätt roll. Beror ju också på vilken målgrupp man inriktar sig på i fråga om artister - hur etablerad bör man vara redan, liksom? Om alls. Kan säkert vara intressant för band i helt olika stadium. Möjligen vårt band också.

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Etablerad, inte alls. Hur kul som helst att höra helt nya grejer från folk man aldrig hört. Men gärna om det då är BRA också! Hur bred är syntgenren egentligen? Gemensamt torde ju vara en viss förkärlek för Yazoo, korta frisyrer och sequencerslingor.

  31. #31
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi (jag och mina gamla musikkumpaner från gymnasiet) var med på en liknande samling för 15 år sedan. Vi blev kontaktade via brev och var lite tveksamma - vi hade ju hört Memento Materia-samlingarna och insåg att en bra kurator är a och o för att det inte ska bli en skiva med en massa skit på.

    Jag ringde därför till killen som skulle ge ut skivan för att känna efter om allt kändes rätt, och det visade sig att han hade utmärkt musiksmak (bred och bra, inte bara syntpop) så vi "vågade" vara med på skivan (som visade sig ha en för svenska syntsamlingssammanhang ovanligt hög lägstanivå).

    Vi hade inga planer att använda skivan i promotionsyfte, vi gjorde det mest på skoj och för att ha lite av vår musik på cd - om inte annat en rolig present att ge bort. Det var värt pengarna ändå, tycker jag.
    Och det blev ju ett fint bidrag från er dessutom. En av de riktigt fina låtarna på den samlingen!

  32. #32
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kanske kan vara intressant att hoppa på.

    27.000:- säger du.

    10.963:- kostar skivorna att pressa upp.
    Hur är resten av budgeten fördelad? =)

  33. #33
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Nej. 13.600:- inkl. moms kostar 1000 ex Jewelcase 4-färg med 12-siders booklet.

    Resten är layout, mastering samt porton och andra övriga omkostnader.
    Summan är ungefärlig ska jag säga, jag har tagit i lite för att inte få en otrevlig överaskning senare. Alla kostnader kommer att redovisas in på kronan när det är dags att betala, men mer än 27.000:- (1800:-/akt) blir det inte. Roligt om du är intresserad.

  34. #34
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Tror också att ett kvalitetsurval är snudd på nödvändigt. Har varit med på en samling helt utan detta (dock i ett helt annat och mindre sammanhang), och slutresultatet blev ärligt talat inget vidare.

    Och ambitionen borde väl vara att få in fler än de 15 låtar som ska med på skivan, så att ett urval blir nödvändigt...?

  35. #35
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jag tror också på ett urval. Nu när allting är tillgängligt för alla alltid är pålitlig informationssortering det enda man kan gå på. Jag skulle aldrig köpa, eller knappt ens lyssna på, en okänd samling svensk synth från en okänd avsändare, än mindre betala för den. Som DJ eller inköpare finns det ingen chans att sålla annars.

    Men om den kom med en programförklaring och med ett urval gjort av någon jag litar på vore det en helt annan sak. Ska ni göra det där, så tänk ordentligt på den saken. Det måste vara bra, det måste ha en tanke och det måste presenteras på ett sätt som får mottagaren att reagera omedelbart.

    Det är en bister sanning i informationsåldern.

  36. #36
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Särskilt bistert tycker jag inte att det är, faktiskt. Vad är egentligen rimligheten, i någon tidsålder, att ge ut en skiva helt utan kvalitetskontroll?

  37. #37
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Vi kommer som sagt inte ha någon kvalitetskontroll över huvudtaget. Det är helt fritt att blippa, bloppa, brusa, väsnas etc, precis som man önskar. Anledningen till det är att man betalar för sin plats på skivan, och att vi tycker det också blir mer intressant så.

    Det här är promotionsamlingsskiva för synthmusik från sverige, det i sig är något som saknas och som jag tycker behövs sett ur ett större perspektiv än en skiva.

    Mvh/From

  38. #38
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Jag förstår hur du tänker From med marknadsföringen. Problemet är bara att utan kvalitetskontroll så kan du ju faktiskt sänka en lovande artist som skulle kunna få bra uppmärksamhet.

    Om övriga band är ren skräp och ett band riktigt bra så finns ju chansen att de var bandet som var med på den där "helt värdelösa samlingen". Om det däremot är, som skrivits ovan, en kvalitetskontroll inblandad så är det nog lättare att betala för den tjänsten.

    Sedan måste jag säga att jag personligen inte förstår vad du får ut av att promota dålig musik Vad jag däremot förstår är vad du får ut av att promota musik som du själv gillar, det är en helt annan sak för mig.

    Det finns ju också andra sätt att promota bra synthmusik från sverige som att starta ett rent promotionbolag och ta betalt för den tjänsten. Etc.

  39. #39
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Så hur sker urvalet om ni får in fler anmälningar än det finns plats för på skivan? -Först till kvarn?

  40. #40
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Om ett troligt scenario skulle vara, att ett band är bra och resten är skräp så skulle jag aldrig göra detta, så mycket kan jag väl säga.

    I ett läge där man får in fler låtar än man behöver så får man antingen ha fler låtar på skivan alt. så är min förhoppning att det ska bli fler volymer, och då får man helt enkelt ta det i turordning.

    Mvh/From
    Senast redigerat av From den 2009-09-27 klockan 20:38.

  41. #41
    p_persson
    p_persson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har du släppt något med Deutsche Bank, som går att beställa?
    mp3/cdr spelar ingen roll.

  42. #42
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jag tycker det är en bra idé, det behövs eldsjälar som orkar fixa en sådan här grej. Om inte dessa skulle finnas skulle det ju bara finnas RixMegapol musik och annan svenssonmusik... När är deadline?

    Mvh
    Demokid

  43. #43
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    p_persson: Nej det finns inget ännu, kommer nästa år, bla denna skiva
    och även ett eget album "Autopop"

    Demokid: Deadline 1:a November, har du nåt som kokar..?

    Tack båda för support.

  44. #44
    Showroom Dummy
    Showroom Dummy är inte uppkopplad
    Showroom Dummys avatar
    Senior
    Är glad att From har orken att fixa med allt detta, tackar. Känns lite som om det annars har stått still med liknande initiativ ett par år. Så 1 november är deadline alltså, bra att veta Är fortfarande nyfiken på vilka fler som kommer medverka, PM kanske?

  45. #45
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Showroom Dummy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är fortfarande nyfiken på vilka fler som kommer medverka, PM kanske?
    Samma här.

  46. #46
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Jag listar gärna upp de medverkande men jag vill få in fler intressenter först.

    Android, Showroom och Demokid, det låter bra det ni gör och skulle passa bra in på en skiva som denna. Är ni intresserade så säg till, vill man dra sig ur så finns ju möjligheten fram till att skivan ska in på mastering. MEN jag tror att man måste gilla konceptet och känna att det är kul och att det ger sitt band/projekt något. 1800:- är heller inte några stora pengar om man ser till reklamvärdet. Den här genren är inte så stor både på gott och ont.

    Personligen så tycker jag att det här är hemskt roligt och ser fram emot att få promota skivan och är man bara lite intresserad av att nå ut med sin musik så tror jag ändå att det är värt pengarna. Kvaliteten på de låtar som kommer att vara med , är det ju ni själva som bestämmer.

    Mvh/From
    Senast redigerat av From den 2009-10-01 klockan 11:31.

  47. #47
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag hoppar nog på också. Länge sen man hade nått släpp på skiva så det kan ju
    bli lite nostalgiskt om inte annat ;-)

  48. #48
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Funderar. Mycket pengar, börjat studera nu. Det skulle väl vara om man fick till sin bästa, bästa jävla låt någonsin...

  49. #49
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Men hallå det är ju inte mycket pengar, och man slipper jobba på allt runt om kring. Önskar bara att jag hade nått klart som var bra :|

  50. #50
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Bra PF, dags att visa vad skåpet ska stå. Jag har absolut full förståelse för det ekonomiska, det vore kul om du kunde vara med.
    Senast redigerat av From den 2009-10-03 klockan 18:18.

  51. #51
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Några har uttryckt en önskan att vilja veta vilka fler som medverkar på skivan, jag har därför upprättat en myspace sida dit man kan adda sitt projekt/band när man har bestämt sig för att medverka I dagsläget är det 9 klara och 3 som visat ett visst intresse men inte bestämt sig. Kommer att lägga upp info där i fortsättningen, handlingsplan, definitiv deadline etc.

    www.myspace.com/swedishsynth

    Mvh/From

  52. #52
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Vilken skön syntpop du har på din myspace From!
    Det har flera av er andra också.
    Senast redigerat av Volt den 2009-10-05 klockan 16:04.

  53. #53
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Tackar.

Liknande ämnen

  1. Old School Electrology Volume I
    Av Katzenjammer i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •