Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Pro tools-krash efter installation av Ignition Pack 2

  1. #1
    Liv
    Liv är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Pro tools-krash efter installation av Ignition Pack 2

    Kraftiga problem här kära 99,

    Har en iMac9,1 inköpt i sommras. Installerade mitt pro-tools 7.0 (mBox mini 2). Har fungerat utmärkt tills idag när jag installerade några medföljande program/pluggar som fanns på en till programmet medföljande skiva.
    Skivan heter Ignition pack 2 och innehåller Live lite, Melodyne, amplitube, Reason, TimewArp, Analog factory, Xpand, Ozone, trash lite, spectron lite, och M-audio.

    Installerade några st och efter det krashar prootools. Det är under uppstartsprocessen när den går igenom pluggar som det verkar skita sig. Har försökt med att ta bort alla program från skivan och har tömt papperskorgen. Funkar fortfarande inte!!

    Hjälp!
    xo

    (bifogar fel-loggen för den som behöver lite kvälls-litteratur)
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Är absolut ingen mac-kunnig, men har du fortfarande kvar Melodyne installerat? När jag kikar på loggen så återkommer Melodyne+Rewire i många av felmeddelandena där.

  3. #3
    Liv
    Liv är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Shit. Nu har jag tom avinstallerat pro tools och kört skivverktyget 118 gånger. Funkar fortfarande inte.
    Är det nån som vet var dididesigns grejer kan lägga sig och bråka med datorn? Lutar åt att det kan vara problemet.

  4. #4
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Det är med stor sannolikhet rewire(som kommer med Reason) som spökar. Du kan köra en del av det som kommer med i Ignition Paketet i Pro Tools via Rewire, men bara om de är kompatibla med Mac OS 10.5 och med versionen av PT.

    Du kommer nog att få problem eftersom din version av PT är ganska gammal. Vad jag vet så är inte 7.0 officiellt kompatibel med 10.5 och med stor sannolikhet inte de program som följer med Ignition paketet heller.

    Jag har för mig att det var problem med just Rewire och PT. Se till att avinstallera allt som har med rewire att göra och släng bort alla rewire filer. (Nu har jag inte tittat i loggen(eftersom det är word), men om jgb inte ljuger sig blå så tycks ju den stödja min hypotes. )

  5. #5
    Liv
    Liv är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tack för hjälpen!
    Det fungerade när jag rensade datorn på allt som kunde härledas till skivan.
    Ser här att jag har 7.3 men borde antagligen köra 8an, skulle gärna hitta lite fler ljud program och pluggar som var funkish!

  6. #6
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    8an är ett lyft på flera sätt, tyvärr kostar uppgraderingen en hel del, men det är ju programvaran man betalar för... Massey gör en del plugins som man kan(och får) använda i demo-mode annars:

    http://www.masseyplugins.com/

  7. #7
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Tack för tipset om Massey, Tape Head var ju en riktigt trevlig Lofi-pryl.

Liknande ämnen

  1. trubbel, krash o frys
    Av champ i forum Pro Tools
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 17:16
  2. Cubase SE - krash vid uppstart
    Av Philip i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 20:56
  3. Era åsikter om Jam Pack 4
    Av imported_Brunzine i forum Logic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 16:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •