Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bounca MÅNGA spår!

  1. #1
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior

    Bounca MÅNGA spår!

    Låt säga att jag har 300 minuter audio klippt i femminutersspår som jag vill bounca ner och döpa 1, 2, 3, 4...89,90,91 osv. Min fråga är om det är någon som vet om man kan säga till protools att göra denna manöver automatiskt? Jag vet ju att man kan exportera filer och så, men det funkar inte riktigt för mig då jag har pluggar med automation och lite annat.
    Jag vill alltså säga till protools att, bounca dom här klippen till den här mappen och döp dom exempelvis till, 1.wav, 2.wav, 3.wav osv, osv. Så jag slipper sitta där och göra en efter en!
    Hoppas ni förstår min fråga!

    Gött med fristående 99musik annars

  2. #2
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Vet inte om det hjälper, men jag brukar göra såhär om jag skall bounca ut något som skall pressas på CD:

    1: Bounca mastern med allt(tex aif och multiple mono)
    2: Importera bouncen till ett eget spår(om du har valt multiple räcker det med det ena)
    3: Tabba dig fram till ett klipp i taget och klipp upp bouncen där också
    4: Välj "export region definitions" eller vad det nu heter i filhanteraren där till höger för bouncen
    5: Droppa in den uppklippta bouncen i jam för bränning, jam hittar alla klipp och tar även automatiskt med båda spår om du valt multipla. Man har lämpligtvis ställt in jam så att det är 0 sekunder mellan spåren så att det blir som det var i PT när allt var klart.

    Teoretiskt sett kan du förstås göra så och sedan rippa skivorna så är allt klart, men det jag ville ha sagt var att det nog finns andra program som också klarar av att läsa ut regionerna och göra uppdelningen åt dig.

  3. #3

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Det finns nog ingen möjlighet att säga till PT det...dock kan du "auto rename:a" filerna så att de i alla fall heter det du önskar när du exporterar dem.
    Det bästa är väl kanske att som tidigare skrivet, eller spela in spåren på ett spår så att du har automationen och sedan klippa dom igen, rename:a dom, och sedan exportera dom (alla samtidigt) som ljudfiler i din önskade mapp.
    Således borde de ha ditt önskade namn .wav-1, wav-2 osv....

    Mvh

  4. #4
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Ok. Tackar! Men då tror jag att gör som jag brukar göra, bounca ner en och en helt enkelt.
    Det var ju för att spara tid jag ville ha en annan lösning och eftersom det är svårt i detta fall att komma runt "problemet" så kör jag nog på som vanligt. Men som sagt tack för tipsen!

  5. #5
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Nej Nej Nej Nej!!

    I Pro Tools kan man göra något som heter Konsolidering!
    Det innebär att man markerar alla sina spår och sen trycker på edit/consolidate region.
    Då hamnar det som är inom markeringen i audiomappen som var sin ljudfil per spår.
    Det är lätt att hitta alla filer iom att dom får exakt samma filstorlek också.

    Mycket snabbare än att bounca.
    Dock följer ej effekter och annat från mixern in, utan detta är bara de råa ljudspåren.

    /seb

  6. #6
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mekkfabrics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet ju att man kan exportera filer och så, men det funkar inte riktigt för mig då jag har pluggar med automation och lite annat.
    Som han sa....

  7. #7
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Hoppsansa! Ja där ser man vad lite noggrann läsning kan spara en pinsamheter.

    Nåja, nu vet alla vad konsolidering är.

Liknande ämnen

  1. Styra ett spår från andra spår?
    Av deleted user i forum Ableton
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 23:37
  2. länka midi-spår till fx-spår
    Av Danell i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 15:51
  3. Bounca en kanal?
    Av romanenko i forum Logic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 20:14
  4. Hur bounca i cubase sx?
    Av imported_Patbos i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 20:48
  5. Hur många spår från ibook?
    Av snoensko i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •