Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7
Resultat 361 till 412 av 412

Ämne: Få din musik på Spotify gratis! och en massa andra ställen

  1. #361
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    https://dl.dropbox.com/u/19993735/ac....2012_0848.csv

    Så då!

    (och doktorn, du får jättegärna svara på mitt pm )

  2. #362
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://dl.dropbox.com/u/19993735/ac....2012_0848.csv

    Så då!

    (och doktorn, du får jättegärna svara på mitt pm )
    Underligt. Har du kollat din redovisning? Du har flera rader med gott om spelningar där ersättning inte utgått.

  3. #363
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underligt. Har du kollat din redovisning? Du har flera rader med gott om spelningar där ersättning inte utgått.
    Jepp. Har kort och gott antagit att det beror på två saker:
    1. Många av dessa poster är väldigt få spelningar och de verkar inte skriva ut mer än två decimaler så det kanske faktiskt är mindre än 0.01 dollar, vilket har getts för 4 spelningar.
    2. De första 5 intjänade dollarna per år och släpp tar RU och har för mig att jag frågade förut och att dessa inte redovisas utan endast skrivs som noll i redovisningen.

  4. #364
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://dl.dropbox.com/u/19993735/ac....2012_0848.csv

    Så då!

    (och doktorn, du får jättegärna svara på mitt pm )

    PM?

  5. #365
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PM?
    hade precis som för mig att jag skickade ett pm till dig men jag skickar igen då!

  6. #366

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av momangen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så kör man indie kanske det inte alls är 5 öre per spelning trots allt?
    I artikeln står det $0.004611 per spelning. Jag får det till 0,0306kr med dagens växelkurs, alltså runt 3 öre.

    Men det beror ju också på vilka övriga rättigheter man har, i artikeln nämns ersättning både till artisten och till skivbolaget (till upphovsmännen och för framförandet antar jag).

  7. #367
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Japp, då har jag reggat mitt andra band på RU med en egen A/R!

  8. #368
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har klurat lite mer, egentligen borde Spotify ersättningen vara 10 ggr ( alltså 10 öre) högre per stream. För att tjäna ihop till 100:- lika med ett köp-album pris, måste konsumenten idag lyssna igenom albumet ( det har 10 låtar för exemplet ) 1000 gånger och det är ju ganska många gånger...
    Spotify borde fungera som http://flattr.com DVS att alla dom månadspengarna du betalar för att ha ditt spottifejs-konto borde delas upp varje månad enligt vad du har lyssnat på. Alltså INTE en fast avgift som det är idag. Tekniskt är det ingen utmaning. Men det skulle inte vara bra för Omniversal, Phony, EneMI, Herr Gässlet, Beygonce och Piff Duddy.

    I dags läget kan du spela Bittley eller Björklund hela dagen, det är ändå Person Gässlet som får den stora biten, eftersom hans totala plays är högre.

    edit: vad är flattr?

    https://youtu.be/9zrMlEEWBgY
    Senast redigerat av reSet den 2013-05-07 klockan 11:43. Anledning: det ända bra med spotify är status den ger hoss småkillar/tjejer. Dom ba: "jaha, en skiva på spottiifaj?!! Du är på riktigt?

  9. #369
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spotify borde fungera som http://flattr.com
    Tycker istället att Spotify skulle bygga in Flattr-stöd vid varje artist. Och de pengar som kommer in den vägen går oavkortat till artisten (dvs knappen är kopplad enbart till artisten, inte till ett specifikt album eller låt som i sin tur är kopplat till ett skivbolag).

  10. #370
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Problemet med Spotify är att 99:- är för lite så generellt går nog Spotify back på varje ny premium användare. Spelar du enbart kommersiellt eftersatt musik som STIM så fint kallar musik som inte folk tycker är tillräckligt bra att köpa men har ett konstnärligt värde...så går dina 99:- till de här konstnärerna du spelar och inte Per Gessle. Vad har ni fått de ifrån? spotify fördelar exakt efter streams. Däremot används schablon fördelningar inom butiks bakgrundsmusik, där redan populära artister får mest ja.

  11. #371
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Firechild: Får jag undra vad det var för låt du bidrog med i melodifestivalen?
    Jag vet vem som gjort Amy Diamond's.. men jag antar att det inte är du?

  12. #372
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet med Spotify är att 99:- är för lite så generellt går nog Spotify back på varje ny premium användare.
    hehe... öhmm... LULZ?

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    spotify fördelar exakt efter streams. Däremot används schablon fördelningar inom butiks bakgrundsmusik, där redan populära artister får mest ja.
    99 kr i månaden delat på ? vad... 0.0001 öre? 0.03 öre? mmm tämligen osäkert man lyckats lyssna på så mycke som krävs varje månad för att nå upp till 99:- kr...

    mja, firechild, jag tror inte riktigt på din matematik, men å andra sidan så behöver du ju inte tro på min.

    Jag har iaf inga som hellst framtidsvisioner, med eller åt spottochfy modellen. Förutom "fail"...

    Däremot så tror jag man ska finnas ÖVERALLT!... helt klart.

    Fred! Och spela mera!!!

  13. #373
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Okej, jag kanske överdrev lite men jag skulle ha skrivit att Spotify går back på EN DEL användare.
    Exempel: Du sitter på kontor och har tillåtelse att köra Spotify vid din arbetsstation. Du hinner med 15st 4 minuters låtar per timme x 8 timmar det är 120 låtar på en arbetsdag. 120x 22 dagar är 2640 låtar i månaden och varje låt/stream får Spotify betala minst 5 öre för vilket ger 132 kronor i direkta kostnader för den användare sedan tillkommer STIM avgifter på några kronor också.

    Hursomhelst så ligger ersättning per stream i storleksordning 5 öre per stream plus STIM ersättning till upphovsmän.
    Senast redigerat av Firechild den 2013-05-13 klockan 09:45.

  14. #374
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Jo... den här matematiska diskussionen om spotti fejjan eller klapp i i plånkan är endlös. 5 öre per stream....? hmm.. borde kolla upp det där lite mer nogrant, men sist jag kollade så var det snarare en decimal av ett öre.

    Det jag verkligen stör mig på, är att alla deras utgifter är sjuuuukt låga gämnfört med alla gamma distributions modeller, ändå så kör dom den gammla ekonomiska modellen. Att man desutom som indyartist ska BETALA för att ha låtar där känns helt overkligt. Särskillt med tanke på att alla majors är delägare av aktiebolaget.

    De som verkligen gått back är ju recordunion. Jag har några skivor på spottet via dom. Det var ju "gratis" då dom tog dom 10, eller 15 första dollars som skivan gjorde. Säkert ett bra gäng skivor som alldrig kom upp i den summan. I dag har den här trådens plan-lösning försvunnit. Och reggade man sin skiva efter början på 2011 eller 12 så måste man nu betala X dollars varje år om man inte vill att skivan ska åka bort från spottepölen.... Hur jävligt girigt är inte det? Som om det fanns ett fast antal kopior på en fil hehe...

    Som sagt så ser jag spottifejs bara som en slags bekräftelse för kidsen som lyssnar på Whatever McVadsom, att man faktiskt är seriös i musiken. Men en slags "musik-industri-räddare" är det verkligen inte. Det är en retro-jukebox med framtidsmotor som styrs av de "giriga gamarnas depressiva förlust klubb". Där dom försöker få oss att aggera som om vi vorre blåsta nog att skita i teknologiska framgångar!
    Senast redigerat av reSet den 2013-05-13 klockan 17:13. Anledning: efter början på 2011-12 inte "före"

  15. #375
    deleted user
    Så vilka av alla metoder att få ut sin musik på nätet är de "bästa" ? Jag letar efter någon Tune core liknande grej fast där man inte behöver betala för sig, vilket ju är fallet med Tune core (Eller så brukade det vara). Tune core kanske funkar för de som gör musik som är "Inne", men för en som gör något mer obskyr musik som typ köps av endast 10 personer så verkar Tune core vara en dyr väg att gå.

    Lite synd att alla de här aggregatorerna inte verkar vara så öppna ang vilka sidor man får upp musiken på, skulle vara kul att göra en Jämförelse tabell över alla de som finns idag och kolla vilka avgifter de har för sina tjänster. Har för mig att man kan få gratis UPC koder via Amazon create space, de koderna var i varje fall godkända av Tune core t.ex.

  16. #376
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så vilka av alla metoder att få ut sin musik på nätet är de "bästa" ? Jag letar efter någon Tune core liknande grej fast där man inte behöver betala för sig, vilket ju är fallet med Tune core (Eller så brukade det vara). Tune core kanske funkar för de som gör musik som är "Inne", men för en som gör något mer obskyr musik som typ köps av endast 10 personer så verkar Tune core vara en dyr väg att gå.

    Lite synd att alla de här aggregatorerna inte verkar vara så öppna ang vilka sidor man får upp musiken på, skulle vara kul att göra en Jämförelse tabell över alla de som finns idag och kolla vilka avgifter de har för sina tjänster. Har för mig att man kan få gratis UPC koder via Amazon create space, de koderna var i varje fall godkända av Tune core t.ex.
    Kolla routenote.com.

  17. #377
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Public Enemy's Chuck D håller på att startar en distributions tjänst med nå partner:
    https://www.spitdigital.com/

  18. #378
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jazzdoktorn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla routenote.com.
    Lät ovanligt vettigt. Dock med lägsta utbetalningsnivå på 50 dollar. Nå'n här med egna erfarenheter?

  19. #379

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så vilka av alla metoder att få ut sin musik på nätet är de "bästa" ? Jag letar efter någon Tune core liknande grej fast där man inte behöver betala för sig, vilket ju är fallet med Tune core (Eller så brukade det vara). Tune core kanske funkar för de som gör musik som är "Inne", men för en som gör något mer obskyr musik som typ köps av endast 10 personer så verkar Tune core vara en dyr väg att gå.
    Bandcamp eller Soundcloud? Alla aggregatorer som lägger in musik på iTunes, Amazon och andra sajter tar betalt i någon form (antingen i förhand via avgifter, eller i efterhand genom procent på försäljningen och/eller minimibelopp), men det är ju knappast möjligt att tillhandahålla en sån tjänst gratis...

  20. #380
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bandcamp eller Soundcloud? Alla aggregatorer som lägger in musik på iTunes, Amazon och andra sajter tar betalt i någon form (antingen i förhand via avgifter, eller i efterhand genom procent på försäljningen och/eller minimibelopp), men det är ju knappast möjligt att tillhandahålla en sån tjänst gratis...
    Jag tycker procent känns j-ligt rimligt. Friaste formen. Då kan man även med smal musik få ut den samtidigt som alla tjänar mer om det går bra för en låt/artist. Det är ändå mer demokrati än gamla skivbolagssystemet. Därför är jag nyfiken på routenote...

    Men, annan fråga. Deezer verkar vara en spotifymodell. Vet nå'n hur mycket de betalar per spelning? Och, via alla aggregatorer, kan man själv sätta priserna i iTunes, eller har de en given modell?

    Jag är infoknarkare innan jag bestämmer mig, därav alla frågetecken.

  21. #381
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    håller med dig machinepop om procenten, problemet jag ser är hur procent uträkningen läggs upp.

    man ska vara överallt! Bra musik är relativt. Pengar är en av dom eventuella sido-effekterna av bra musik. <3

  22. #382
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller med dig machinepop om procenten, problemet jag ser är hur procent uträkningen läggs upp.

    man ska vara överallt! Bra musik är relativt. Pengar är en av dom eventuella sido-effekterna av bra musik. <3
    Ja, transparens är bra så man begriper var och hur man får betalt. Det är också skillnad på streamat material och nedladdat. Därför iTunes-frågan...

    När det gäller pengar har jag slutat drömma om det stora genombrottet för länge sedan. Däremot är det gött om fysiska släpp kan gå runt. DÅ får egot sin kick, nästan gratis.

  23. #383
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    håller på att regga oss på record union för att släppa en ep. jag har hela tiden trott att dom tar betalt innan (i detta fallet $ 16 + $ 8) o sen tar man hem 100% av royalty´n. men nu såg jag ett tillval som löd: "Upgrade to 92,5% royalties:$20"

    det tyder ju på att dom tar en del av kakan iaf, jag hittar inget på deras hemsida om att dom skulle ta procent? någon som vet?

  24. #384
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    ja för er som undrar:

    Yes, Record Union offer 2 royalties alternatives.

    The standard payout is 85% (record Union keep 15%) and the "upgraded" royalty percentage is 92.5%. (record union keep 7,5%).


    vet inte jag, först ta betalt för att lägga ut låtarna o sen dessutom ta procent. brukar det inte vara antingen eller?
    sen hittar jag inte den info´n på deras sida vilket jag tycker är dåligt. eller har jag blivit blind på gamla da´r??

  25. #385
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    http://helpdesk.recordunion.com/know...-artists-make-

    Tycker inte det känns så konstigt att dom ska ha en bit av kakan. De blir ju inte mkt till pengar om de endast ska ta en engångsavgift...

  26. #386
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://helpdesk.recordunion.com/know...-artists-make-

    Tycker inte det känns så konstigt att dom ska ha en bit av kakan. De blir ju inte mkt till pengar om de endast ska ta en engångsavgift...
    ah, där var ju info!
    nä kanske inte, men verkar vara vanligare att man kör antingen eller. sen är det ju ingen engångsavgift eftersom man betalar varje år, dock bara 70% tror jag.

  27. #387
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    85/15 är ju ungefär dealen man fick med en reko distributör på 90 talet. Och då skickade den reko distributören tunga skivlådor runt om i världen....

    vad gör recordunion? ger dig en UPC kåd som dom hämtar hoss någon? clickar på "copy the files that the artist uploaded to all stores" knappen i deras hemutväcklade program?

    bra deal

  28. #388

    Redaktör
    Nystartad tjänst: Distrokid

    What is DistroKid?
    DistroKid is a service for musicians that puts your music into online stores so that people can buy it.

    Why should I use DistroKid?
    All your music should be in stores. DistroKid is the only service that lets you upload unlimited music to stores for one low price. Other services make you pay every time you upload something -- and that's way less fun (and way more expensive).
    $20 per år för obegränsat antal spår, 100% royalties. Det släpptes idag, så jag vet inte mer om det än det som står på hemsidan.

  29. #389
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nystartad tjänst: Distrokid



    $20 per år för obegränsat antal spår, 100% royalties. Det släpptes idag, så jag vet inte mer om det än det som står på hemsidan.
    verkar ju väldigt intressant!

  30. #390
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Ahh ska kolla upp men finns ju risk att de höjer priserna senare. Har som mål att göra 100 låtar nästa år nämligen

  31. #391
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nystartad tjänst: Distrokid



    $20 per år för obegränsat antal spår, 100% royalties. Det släpptes idag, så jag vet inte mer om det än det som står på hemsidan.
    Verkar ju riktigt bra, måste kollas upp!! Tack för tipset

  32. #392
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Låter super bra! Glöm inte läsa avtalet från start till slut. Och strunta i den korta versionen. <3

  33. #393
    From
    From är inte uppkopplad
    Froms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, transparens är bra så man begriper var och hur man får betalt. Det är också skillnad på streamat material och nedladdat. Därför iTunes-frågan...

    När det gäller pengar har jag slutat drömma om det stora genombrottet för länge sedan. Däremot är det gött om fysiska släpp kan gå runt. DÅ får egot sin kick, nästan gratis.

    Det är ju lite intressant ändå att tänka att man inte behöver sälja mer än ca 3-4000 ex av ett album per år för att kunna gå runt på det. Jag vet iofs inte hur mycket man kan ta för ett album men om man låtsas lite att man har 100kr in, innan skatt, vad blir det 110-120kr per album?

    Hur många länder kan man uppskattningsvis sälja skivor i idag, 30 - 40 olika? Det skulle i sådant fall innebära ca 100 skivor per land och år. Om man lyckas sälja 100 album under ett år i Sverige så borde det gå att sälja detsamma i andra länder kan man kanske tycka, alltså teoretiskt om man hade tid för att promota det.

    EDIT: Jag ska väl tillägga att man bör multiplicera antalet sålda skivor med antalet medlemmar i bandet, jag utgick ifrån att man är 1 person.
    Senast redigerat av From den 2013-11-09 klockan 12:54.

  34. #394
    1stScience
    1stScience är inte uppkopplad
    1stSciences avatar
    Senior
    Jag har snart tjänat ihop min första dollar <3

  35. #395
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Läser vidare om distrokid - triggad av froms andra tråd. Men... är det ingen som vet hur prissättningen i itunes etc fungerar. Alltid fast pris? Jag menar, om man vill störa/marknadsföra sig genom att ta 1000 dollar för en speciell låt. Går det? Rent hypotetiskt alltså?

  36. #396
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hittade svaret - 99 cent är tydligen fast pris för singel.

  37. #397
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 1stScience Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har snart tjänat ihop min första dollar <3
    Grattis!
    En bra start till din första miljard.

  38. #398
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Hmm... det var en tråd här i samma anda för någon månad sen, där ett nystartat svenskt distro-bolag hoppade in och gjorde reklam för sig själva.

    Någon som minns vilket bolag det var?

  39. #399
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Supra Dupera eller något liknande har jag för mig.

  40. #400
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Ja det var ju ett förtroendeingivande namn, Dupera... lol

  41. #401

  42. #402
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Ah! Ja den kommer jag ihåg.
    Men det var inte den jag var ute och for efter.

  43. #403
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Då ringer dessvärre ingen klocka.

  44. #404
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har raderat lite sådana inlägg...

  45. #405
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Hmm... fanken oxå.
    Ok då ställer jag frågan ånyo, ty det var visst ett tag sen sist:

    Vilka alternativ finns det till Record Union?

    Å ett Gott Nytt År på er!

  46. #406
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka alternativ finns det till Record Union?

    Å ett Gott Nytt År på er!
    Gratis? Annars kör jag distrokid vilket känns väldigt överkomligt med 20 dollar om året och vettigt interface, support mm.

    Gott nytt (om en stund!)!

  47. #407
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gratis? Annars kör jag distrokid vilket känns väldigt överkomligt med 20 dollar om året och vettigt interface, support mm.

    Gott nytt (om en stund!)!
    Distrokid? Har du hunnit få någon erfarenhet av dom?
    Vi släppte jipset på phonofile vilka jag är nöjd med. Nu ska jag släppa eget, mer dansant o vill gärna få ut det på beat port, kanske Distrokid skulle kunna vara ett alternativ?

  48. #408
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag har haft distrokid ett år nu och släppt tio singlar. Jag har inte plockat ut stålar än, eftersom jag bara tjänat småpengar, men de täcker iaf ett nytt år och lite överskott så jag lär köra på. Framförallt gillar jag den lättnavigerade sidan och att det verkar vara raka rör och lätt att se vad som spelas och var.

    Kollar och ser att de inte erbjuder beatport. Däremot finns alla dessa numera via distrokid: iTunes, Spotify, Google Play, Amazon, Beats, Rdio, Deezer och YouTube Music Key. Jag har släppt på de fyra första i väntan på att de löst redovisningen från de andra. Det verkar klart nu så framöver blir det väl hela bunten...

  49. #409
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Ah, inget beatport, det var ju synd. Kanske får det bli record union iaf, får se. Tack för infon!
    Tio singlar på ett år låter ju gött

  50. #410
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har haft distrokid ett år nu och släppt tio singlar. Jag har inte plockat ut stålar än, eftersom jag bara tjänat småpengar, men de täcker iaf ett nytt år och lite överskott så jag lär köra på. Framförallt gillar jag den lättnavigerade sidan och att det verkar vara raka rör och lätt att se vad som spelas och var.

    Kollar och ser att de inte erbjuder beatport. Däremot finns alla dessa numera via distrokid: iTunes, Spotify, Google Play, Amazon, Beats, Rdio, Deezer och YouTube Music Key. Jag har släppt på de fyra första i väntan på att de löst redovisningen från de andra. Det verkar klart nu så framöver blir det väl hela bunten...
    ...om man inte gör dansmusik är ju Beatport inget man behöver sakna.

  51. #411
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Man kan dansa till allt!

  52. #412
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Necrobumpar den här tråden.

    Hur är läget idag?
    Vi har en del musik som lagts upp via phonofile, men det är nu sålt till the Orchard och jag tycker inte deras lösning är lika bra.
    Så antingen behöver jag bita i den sura apelsinen och deal with it, eller byta till någon annan. Men gräs brukar ju sällan vara grönare någon annan stans...
    Är det någon annan här som också ligger på orchard som tycker det funkar bra?

Liknande ämnen

  1. Massa musik att hämta
    Av deadbeat i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •