Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 387

Ämne: Michael Jackson har avlidit

  1. #121
    Goflorp
    Ngn på iTunes har sinne för hur det var på den gamla goda tiden:

    Antingen Gillade man Prince eller MJ...

    Ungefär som min morsa berättat för mig om Elvis kontra Tommy Steele ... :-)

    MJ's död berör mig inte ngt större. Hans musik vr inget jag lyssnade på.
    Däremot är det ju alltid jobbigt när folk dör "innan det är dags" (typ vid 90 eller så).
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Bild 1.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	31,9 KB 
Id:	22424  

  2. #122
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Mycket tråkigt. Nu var kanske inte Michael någon jag lyssnade så mycket på men Thriller och Off the Wall är helt fantastiska plattor. Vila i frid Michael.

  3. #123
    Zimmerman
    Jo, det lutar nog år vissa ingrepp, men du kanske inte förstår my point. Detta är också media. En bild. Kan vara fejkad. Du vet inte ett skit om denna bild faktiskt visar MJ - eller ett ep-anfall i Photoshop. Du har inte träffat MJ och du vet inte hur han såg ut i verkligheten. Du har aldrig sett mannen över huvud taget. ALLT du har är tabloider och ett diffust internet.
    Jag tror att han genomgick en massa mer eller mindre misslyckade operationer, men jag är ödmjuk - jag vet inte hur illa det var - det vet bara hans närmaste som faktiskt satt och snackade med mannen över en kopp kaffe i dagsljus och utan masker/brillor/skarfar.


    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Hans återkommande påstådda plastikoperationer"

  4. #124
    Adrian B
    Adrian B är inte uppkopplad
    Adrian Bs avatar
    Inte så pratsam än
    Skulle vara intressant att se Spotifys statistik över MJ-låtar de senaste 24 timmarna... Själv satte jag på Billie Jean det första jag gjorde när jag läst nyheten.

  5. #125
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Goflorp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ngn på iTunes har sinne för hur det var på den gamla goda tiden:

    Antingen Gillade man Prince eller MJ...
    Jag vet att jag drog upp detta med Prince först, men detta pga att
    det är en så otroligt stor skillnad mellan dessa två ikoner.

    Jacko var en has-been, medan Prince fortfarande producerar en
    otroligt massa bra musik, både själv och åt andra, men den stora
    massan är långt ifrån medveten om hans musik idag eftersom den
    inte följer pop-trenden...

    Men för att hålla mej till ämnet så har jag svårt att tro att detta inte
    är delvis självförvållat ändå (Elvis, Bon Scott m.fl.) samt han nog dog
    av ett brustet hjärta. Olycka har stor påverkan på hälsan.


    LCR

  6. #126
    DaPhox
    DaPhox är inte uppkopplad
    DaPhoxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Adrian B Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv satte jag på Billie Jean det första jag gjorde när jag läst nyheten.
    Hur var hon?

  7. #127
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DaPhox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var hon?
    grabbarna flabbar..

  8. #128
    Goflorp
    Citat Ursprungligen postat av DaPhox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var hon?
    Enformig, riktig dunka-dunka, men snyggt förpackad....

  9. #129
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av DaPhox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart! Skulle jag dansa på Nisses grav? Nej.



    Nej. Rykten & hörsägen biter inte på mig.

    Släpp Aftonbladet nu & kom in i matchen...
    Men det är ju utifrån vad michael själv säger, att han har barn som han leker och busar i sängen med.

    Så droppa pressen.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2009-06-26 klockan 14:51.

  10. #130
    DaPhox
    DaPhox är inte uppkopplad
    DaPhoxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är ju utifrån vad michael själv säger, att han har barn som han leker och busar i sängen med.

    Så droppa presswen.
    Jaha. Så jag ska dansa på graven för det? Hejsan Hoppsan.

  11. #131
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Ytterligare en gigant ur tiden, man börjar bli gammal känner jag.

    Jag tyckter det var mycket synd att han inte klarade av att göra de sista planerade mastodontspelningarna. Det hade varit ett värdigt avslut på en häpnadsväckande karriär. Lite mer fokus på musiken istället för personen.

  12. #132
    deleted user
    Tycker det är lite sorgligt att en artists död leder till irritation mellan medlemmar på ett musikerforum. Vad onödigt.
    Senast redigerat av Skilling den 2009-06-26 klockan 15:11.

  13. #133
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av DaPhox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha. Så jag ska dansa på graven för det? Hejsan Hoppsan.
    Nej du får tycka som du vill, och jag som jag vill. Alla har rätt till sin åsikt.

  14. #134
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det är lite sorgligt att en artists död leder till irritation mellan medlemmar på ett musikerforum. Vad onödigt.
    Fast är inte det ändå lite signifikativt för Jacko?

    Finns väl ingen som känner något nu...

    För inte hade väl Celine Dion's död väkt lika många (olika) känslor ?!...


    LCR

  15. #135
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Adrian B Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle vara intressant att se Spotifys statistik över MJ-låtar de senaste 24 timmarna... Själv satte jag på Billie Jean det första jag gjorde när jag läst nyheten.
    Jo, tänkte också på det. Här snurrar också MJ, först Thriller och nu Bad...

    Har inte lyssnat nåt särskilt på honom sedan jag var liten, men visst har han gjort en massa bra låtar!

  16. #136
    Clavius
    En trist dag, verkligen!

    En helt fantastisk artist, en sjuk människa, en tragisk uppväxt, en smått enastående begåvning... tankarna rullar omkring. Nu slår media knut på sig själva i analyserna och hyllningskörerna, men också spär på i den oändliga mytspinningen ... Michael sällar sig nu till skaran 'superartister' som nästan alla på jorden har en relation och åsikt om - John Lennon, Elvis Presley, Marilyn Monroe, Frank Sinatra...

    Jag själv började lyssna på Michael i samband med släppet av 'The Wall' och det var mycket Quincy Jones förtjänst - demonproducenten med sanslös fingertoppskänsla för soul,funk,jazz och disco!
    Quincy och Michael skapade magi tillsammans och aldrig tidigare eller senare har detta upprepats på den genomslående nivån.

    Vi såg alla fram emot Michaels 'comeback', men med lika mycket rädsla för en 'freakshow' som längtan efter att få se 'den gamle Jacko' som vi en gång lärt oss beundra - hade han verkligen kvar vad som krävdes? Nu får vi inte veta.

    Någon sa att antingen dör stjärnor unga eller lever för evigt... Michael bara försvann.
    Poff!

    En trist dag.
    Världen fattas något, det går inte att komma ifrån.

  17. #137
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kuket Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mitt facebook-konto dog efter att jag påstod att michael inte var död. suspekt... någon som vill se om conspiracy theory?
    Han sitter nog och spelar domino med elvis på en söderhavsö.
    rip

  18. #138
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Antingen gillade man..."

    Undrar om jag är konstig som älskar både MJ, Ratata, Pet Shop Boys, Beach Boys, Simon & Garfunkel, Industry, Abba, Scritti Politti, Howard Jones, Prince, Kraftwerk, Chaka Khan, Depeche Mode, Beatles, E, W & F, Yello, Yazoo, mm... ja, det är väl de här stora orubbliga hörnstenarna i min musiksmak.

    Nä nu vet jag vad den röda tråden är. Alla dessa artister har gett ut musik som maximerat produktionsnivåerna i sin tids studios. Kvalitet? Helt utan tvekan, ärligt talat borde ingen tveka på det. För hur man än kan tycka om melodierna så är produktionerna skolexempel på hur man har fulländat en studios användning, på olika sätt.

    Det lustiga, för egen del, är att jag "valde ut" den här musiken redan som liten. Redan då hade jag ett sinne för att känna vad som verkligen fick mig att vibrera. Menar det inte som något slags slå-på-bröstet (livsfarligt i lilla sketna jantesverige) men mer en inre, egen fascination av att jag bibehållt mycket av min smak.

    Mycket som många andra gillar har jag aldrig förstått. Och så även med låtvalet bland dessa artister.
    Senast redigerat av PF den 2009-06-26 klockan 17:32.

  19. #139
    henkebarn
    Skivan som spelats mest i mitt liv är nog BAD som var den första skivan jag snodde av syrran när jag var cirka 5 år.

    Michael Jackson har alltid varit en stor del av mig. Det känns helt overkligt att han plötsligt är borta. Som tribute har vi spelat Michael Jackson i butiken hela dagen.

  20. #140
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Så fort jag tänker på annat och sedan kommer tillbaka till denna tanke hugger det verkligen till fysiskt någonstans i maggropen, ett äkta sorgearbete. Snacka om att musik kan förmedla en känsla av att man känner individen. Vi var på stan en stund och när ölfiket spelade MJ blev jag så rörd att jag var tvungen att gå och tacka dem. Nu ser ni säkert en gråtmild asocial fanatiker framför er, men det är inte riktigt så det är heller. Musik är nog bara hyfsat tungt och viktigt för mig... : )

  21. #141
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    negern ville inte vara neger .. och fick punka -- fatta ni att nåt e åt helvete med sammhället
    --- kaukasianRock of the pop
    --- ser ni sammanhanget?
    -- DETTA E BEVISET PÅ DET HELA, genmanulipationer kan gå åt helvete


    hade han hållit sig som neger hade jag varit stoltare över hans produktioner - kanske hade han klarat sig längre då -- nu hade han en inbyggd timer som han själv valt stoptid på!!
    det var nåt som rann över i hinken helt enkelt
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2009-06-26 klockan 18:30.

  22. #142
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, stämmer det så håller jag med... var på vippen att väcka min äldste son här... kan inte riktigt smälta det här. Nu slogs man av en gigantisk ovisshet i stället... what gives?

    ~~~.- Du vet inte vad du snackar om här Jens, innan du låter sådana onda åsikter ta form, lugna dig en smula snälla. Känslokall? Det är verkligen inte min bild av MJ - ej heller en bild jag tycker du ska förmedla, varför du nu fått ett sådant intryck.


    jag vet visst vad jag snackar om -- det e ni som inte ser helheten

  23. #143
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    "It doesnt matter if your black or white" Så länge du är under 13

  24. #144
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    så har jag sagt det .. fäller in hörntänderna nu och ska vara mer kamratlig framöver härpå 99an!!

  25. #145
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Var det du, för min kamratskap naggar du onekligen stenhårt i kanterna med det här beteendet.

  26. #146
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    för att du bollar din husgud mellan oss .. komigen pf .. vi känner varandra bättre än så!
    -- lite befängt att du sabbar vår kamratskap för att jag rykte en producent i håret




    luktar rumpstek om du tar det så .. och blir förbannad här med på riktigt .. jag vill människors bästa .. och den förebilden MJ hade var inte idealt

  27. #147
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vad tror du jag blir då? Hur kan du kalla mannen som skrivit We Are The World och Heal The World - bägge som stöd för både världsfattigdom och sjukdom, för känslokall!? Skymfa honom för hans hudfärg - och hans hudsjukdom? När han dessutom har avlidit! och mitt i din väns stora sorg, dessutom. Det är bara jävligt svagt. Lämnar denna tråd i symfoni med Capeman, en av de få starka här som uttalat ett sant stöd för detta gränslösa musikaliska geni och denna gränslösa tragedi. Over and out.

  28. #148
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    förlåt fel tråd

  29. #149
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    sorry om jag öste in ett nytt vitkålshuvve i denna brasan --- jag e dålig på att formulera mig och åker på nitar --- och det gör inget om ni slår mig, vänder bara andra kinden till

  30. #150
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Örk, vad tråden drog...

    Jaja, hörde det på radion när jag låg och vaknade imorse. Trodde först inte det var sant (yrvaken).
    Sen sa dom det på nyheterna, och så intervjuade dom en av producenterna (dendära svenskättlingen)...

    Beklagar verkligen! Snacka om oväntat, en "Michael Jackson" har ju alltid funnits?!

    Jag är inget direkt stort fan, men vem kunde inte motstå musiken på ex 80-talet(jag växte upp då). Jag förstår verkligen storheten, en största intresse är ju musik, trots allt*.
    Oförglömliga topp-produktioner, när popen verkligen stod som högst var han verkligen kung, enligt mig.

    Jättetråkigt & stort beklagande för alla de som verkligen såg fram mot hans nya turné/spelningar.

    Nu får man ta en sväng på tuben och kolla in videos.

    *orkar inte raljera om allt denna mannen. Den diskussionen är riktigt trött. Det är trots artisten och sångaren som vi egentligen fått ta del av. Det räcker för mig just nu, som musikintresserad.
    Senast redigerat av Electroboy den 2009-06-26 klockan 19:27.

  31. #151
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    En av musikhimlens starkaste stjärnor har slocknat. För mig var MJ en superproffsig megabegåvad musiker som för alltid har satt spår i musikhistorien. Follk får såklart tycka vad dom vill om honom, men för mig är han i samma klass som elvis. Jag upplevde 80-90 talet med MJ i toppform, och han var fantastisk nästan hela tiden.
    R.I.P

  32. #152
    zeblar
    zeblar är inte uppkopplad
    zeblars avatar
    Veteran
    Konstigt att det var han som dog vid 50, man trodde ju att det var han som skulle leva till över hundra som sov i syretält och grejer. Tragiskt och tråkigt hur som helst.

  33. #153
    Peo
    Peo är inte uppkopplad
    Peos avatar
    Veteran
    Musiken lever vidare som sagt, har ärligt talat svårt för idoldyrkarn i detta fallet en mycket trasig människa med en tuff barndom! Hoppas han får ro dit han kommer om det nu finns en fortsättning efter döden. Hoppas hans barn får var i fred för alla galna giriga journalister och fotografer. Man ska nog försöka minnas hans musik än hans virriga privatliv må han vila i frid.
    Senast redigerat av Peo den 2009-06-26 klockan 19:40.

  34. #154
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    väl talat det e nog så man får se på det

  35. #155
    hygienteknikern
    hygienteknikern är inte uppkopplad
    hygienteknikerns avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Blev lite stum när jag hörde nyheten i morse av kompisen jag samåker med till jobbet. Och visst, det pratades lite på jobbet (nån idiot drog pedofil-skämt och fick kaffe i brallorna). Men det var inte mer än så.

    När jag stod i duschen hemma efteråt så gick 'Man in the Mirror' igång på TV:n i vardagsrummet och jag började grina hejdlöst. Trodde aldrig jag skulle reagera så starkt. Jag blev nästan lite rädd.

    Det märkliga är väl att jag visserligen alltid tyckt han varit helt OK som artist men det har inte varit fråga om någon idoldyrkan (även om Moonwalker till Sega Megadrive var och är jäääävligt coolt).

  36. #156
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tack Hygientråden... teknikern... tråden... just ja, skulle ju avvika, men jag uppskattar verkligen att höra att fler reagerat som jag och respekterar killen. Dessa trådar om MJ borde sannerligen innehålla mycket mer respekt, vi är på ett musikforum och inte ett pajkastarforum för hjärndöda tonåringar.

    Now playing: Janet Jackson - Roll With You - tolkar låttiteln som en liten nod till brorsans Rock With You. En ganska ny prod, grymt tajt.

    Dyrkan och dyrkan förresten, men jag tycker det är lite kul att jag mötte Janet IRL i Sthlm för några år sedan, självklart blir man impad.
    Senast redigerat av PF den 2009-06-26 klockan 20:41.

  37. #157
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran
    Jag deppade lite till denna låten igår kväll och några gånger under dagen på jobbet:

    http://www.youtube.com/watch?v=S69ED28a84I

    Spotify Resource


  38. #158
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    Bad

  39. #159
    Simon Templar
    Citat Ursprungligen postat av Goflorp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ngn på iTunes har sinne för hur det var på den gamla goda tiden:

    Antingen Gillade man Prince eller MJ...
    .
    Jag kommer mer ihåg att de flesta gillade båda på den gamla goda tiden fast iom att Prince alltid var ganska mycket ojämnare än MJ så köpte de flesta kompisar varje MJ platta och varannan Prince platta. Fast iom att Prince släppte fler plattor på kortare tid så har väl de flesta lika många MJ plattor som Prince plattor..

  40. #160
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Väldigt, väldigt tråkigt.

    Jag såg så fram emot hans comeback och hoppades på att han en dag skulle få lust att skriva nya låtar...

    Världen är en superartist och i mitt tycke geni fattigare.

  41. #161
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Simon Templar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kommer mer ihåg att de flesta gillade båda på den gamla goda tiden fast iom att Prince alltid var ganska mycket ojämnare än MJ så köpte de flesta kompisar varje MJ platta och varannan Prince platta. Fast iom att Prince släppte fler plattor på kortare tid så har väl de flesta lika många MJ plattor som Prince plattor..
    "ojämnare" = mer variation, utveckling av musikstil, utforskande.


    LCR

  42. #162
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    < ödmjukhet >
    Måste erkänna, nu när jag lyssnat genom "Bad" på Spotify
    (äger inte skivan själv) att den är faktiskt mycket bättre än
    jag mindes den...
    < /ödmjukhet >
    Och ?! Det visste jag ju redan...


    LCR

  43. #163
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Dangerous, HIStory och Thriller 25 är också grymma album (iaf om man inte har Thriller sedan innan). Invincible har jag också men jag har aldrig förstått den plattan riktigt. Får ta och försöka lära mig den sedan, den kanske tar 5 år att lära sig... ; )

  44. #164
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dangerous, HIStory och Thriller 25 är också grymma album (iaf om man inte har Thriller sedan innan). Invincible har jag också men jag har aldrig förstått den plattan riktigt. Får ta och försöka lära mig den sedan, den kanske tar 5 år att lära sig... ; )
    Finns det någon som INTE har Thriller ?!


    LCR

  45. #165
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha. Ja, det lovar jag, säkert en massa av dem som skrivit negativa kommentarer här och i de andra trådarna som kommit upp. De har kanske aldrig haft mer intresse av MJ än att tycka det är kul att läsa om det i deras ögon så kallade freaket på Aftonbladets sajt eller i deras söndagsbilagor. De förstår inte musiken och fokuserar på rubriken, för att rimma denna timma. Men lyssnar väl inte på popmusik över huvud taget och har andra ideal. Who knows.

    Själv har jag i princip gjort tvärt om; har läst skvallret också och förfasats ibland, men jag har tagit många nypor salt och lagt mellan raderna, sen har jag läst i saltet. Hmm... nåväl. Jag är inte bitter, det har blåst över, bra att du lugnade dig en smula Jensa... givetvis har inte MJ sett sund ut på senare år, det kan vara en kombination av tablettmissbruk, sjukdom, depressioner, livsproblematik... tänk om de hittar en dagbok med lite uträtningar av frågetecken? Jag fokuserar på sång- och dansmannen, fenomenet artisten MJ.

    Tyvärr har många strött salt i sorgearbetet nu, på många sajter, jag känner att det vore mer konstruktivt att snacka om vad han gjort när han ändå är uppe på tapeten.

    Men så klart är det så att för en svensk så här långt borta från epicentrum så märks det ju inte så mycket om han lever eller inte, skivutgivningstakten kanske till och med kommer öka nu, när man kan tänkas släppa material som torde finnas.

    Det kändes ännu mer konstigt nu (DN.se) när det står att läkaren bodde hos MJ men försvann från platsen osv, fattar inte ett jota. Mystiskt leverne. Men barnövergrepp tror jag inte har inträffat. Inte heller medveten hudblekning. Låter ju konstigt att hitta på att man har en hudsjukdom bara för att få ett argument för att bli en whitey.

    Möjligen har han varit en extremt förvirrad personlighet; barnen - nordiskt utseende - har han då anpassat sig till dem för att de ska tro han var deras pappa? Nä... känns ju makabert. Men varför säger han att han är deras pappa? Adoptivfar? Var det två barn med en mamma å ett med en annan? Jag har inte kollat upp det där. Skvallret.

    För det har ju varit musiken... herregud. Vilken musik. Det är ju det man sörjer. Det är den människan man älskar, scennärvaron, förmågan att connecta och ge publiken. Artisteriet. Inspelningarna. Har ni hört acapellor? Närvaron där, unik.

  46. #166
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Bad var den allra första cd-skivan jag köpte. Hade nog inte ens fyllt tio.

    Leave me alone rullar här hemma. Min favoritlåt. Nu lämnade ju inte världen honom i fred, utan han lämnade oss istället.

  47. #167
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lite kul med den låten, den fanns bara på CD-utgåvan. Riktigt bra, kul video till den också.

  48. #168
    DaPhox
    DaPhox är inte uppkopplad
    DaPhoxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    För att återgå till musiken PF: Jag hoppas verkligen inte du missat Jacksons "Triumph". Fantastisk platta som är grymt underskattad. Quincy snodde redan väldigt mycket från den där MJ varit ansvarig för produktionen till stor del.
    Tycker MJ sjunger som bäst på den. Lyssna speciellt på Your Ways & Everybody. På This Place Hotel hör man vad som komma skall på Thriller.

  49. #169
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är en stor artist som har lämnat oss! Dagen har ägnats till att lyssna på MJ, dricka Pepsi, kolla på youtube och kolla dokumentären som SVT sände om artisten Michael Jackson. Jag är verkligen ingen som ägnar mig åt idoldyrkan och brukar sällan reagera så fasligt när populärkulturella ikoner går bort, men för Michael Jackson har jag tydligen gjort ett undantag. Mannen som definierade popmusik med Thrillerplattan är värd det.

    Vad jag tänker ta med mig från den här dagen är att musiken och artisteriet från hans storhetstid återigen har fått mig att förstå vad popmusik handlar om och vad det ska vara.

    Vila i frid, Michael Jackson!

  50. #170
    Simon Templar
    Citat Ursprungligen postat av LCR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "ojämnare" = mer variation, utveckling av musikstil, utforskande.
    Ja de argumenten kan du ju åtminstone försöka försvara Prince "dåliga plattor" med, men i realiteten så är dessa hafsverksplattor mer sugiga än bra.

  51. #171
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Skapa gärna en ny tråd om Michael Jackson vs Prince... Missförstå mig inte, jag tycker Prince är en grym artist men känner att den diskussionen inte hör hemma här. Det finns tillräckligt mycket osagt om Michael Jacksons artisteri och musik.

  52. #172
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Oj! Massa nya inlägg. Bra. Fin läsning axeman å rolig kommentar Templar. "Sugiga", haha. Men du har rätt. Jag gillar Alphabet St. bäst "som album" av Prince, men även där är det en j*vla massa menlöst jammande som inte borde hamnat på plattan. Prince är bäst på den fede CD-boxen som kom tycker jag. Har den. Roligt med originalversionen på I Feel For You. Hans album har alltid varit ojämna, håller helt med där. Och nej - inte utveckling av musikstil heller, bara flummigt... på ett intetsägande vis.

    Rrrräven: Koolt, den får jag hösta in då. Man var liten då, fattade kanske inte att han även var en del av Jackson 5 parallellt med solokarriären i början. Eller lite senare också, lite rörigt där - det var väl någon Jackson 5-turné också mitt i alltihop? På det glada 80-talet.

    Det där soundet är så spännande kanske för att det byggdes upp av utrustning (eller framför allt metoder) så olikt dagens. Invincible är väl ProTools-system typ, soundet är mer alldaglig R'nB.

    Soundet på Thriller är förvisso rätt nära den samtida Toto 4 också, lite samma metoder naturligtvis då Toto ju var en thrillerorkester... : ) Deras musik har dock verkligen inte pallat tidens tand. Hur kul är Africa efter 500 lyssningar?

    Annars tycker jag remixen på Stranger In Moscow av Todd Terry var magisk, men den har mer svalnat nu, housemusiken har inte visat sig lika tidlös. När den kom tyckte jag den var råfuturistisk. En närmast skrattretande tanke idag när man vet / förstår hur den är gjord. Avslöjad! Liksom.

    Musikaliskt sett finns det mycket framtid att hitta i dåtidens material nu när dagens musik känns så trimmad, utslätad; givetvis stundtals briljant också men på ett annat vis. När man är galen i hantverket så är det gamla mer spännande, att återgå till musik som man kan ställa den roliga eviga frågan "hur faaaaan gjorde dom!!!"...

    Dagens musik ger mig mer, oftast, en facitkänsla... typ: "OK, ballt som fan, men jag hajar hur det är gjort". Och så blir det inte så många skivköp. Nya DM kanske är ett undantag... de har jobbat på ett kul sätt, men den känns så svårtillgänglig. Musiken får gärna vara lättfattlig men produktionen galen.

    Vet inte om någon förstår mig här...

    Skrämmande med mångas kommentarer (* inte här men på andra sajter) om MJ annars tycker jag (oaktat det allt för överrepresenterade skvallret och föraktet), att de bara minns låtarna Thriller, Billie Jean och Beat it. Den sistnämda har jag alltid haft mer svårt för, Thriller har jag sönderanalyserat, Billie Jean är svängig men det finns så mycket annat att höra med honom som låter fräschare - just de tre låtarna har ju spelats så in i h*ve mycket överallt. Baby Be Mine känns ännu som en fräschare pärla, liksom PYT. Det är väl dags att damma av Bad också, dock var den lite av en besvikelse i jämförelse för min del, även om den har supersweeta harmonier här och där. Men vi kan ju snacka om skiva för skiva...
    Senast redigerat av PF den 2009-06-27 klockan 00:55.

  53. #173
    LCR
    LCR är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Simon Templar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja de argumenten kan du ju åtminstone försöka försvara Prince "dåliga plattor" med, men i realiteten så är dessa hafsverksplattor mer sugiga än bra.
    Tänkte nästan svara på det men beslutade att skriva detta inlägg
    som bevis på att jag läst ditt inlägg och sedan ignorerat det...




    LCR

  54. #174
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    PF: Jag är lite inne på samma sak som du, men kanske har en annan vinkling på det. Vad jag saknar idag är det genuina låtskrivandet, viljan att verkligen leverera med produktionerna och att det ska vara grymt välspelat. Det är vad jag hör när jag lyssnar på Thriller: ingenting är lämnat åt slumpen. Alla element är perfekta. Här finns också en vanlig missuppfattning jag skulle vilja ta upp, nämligen att det välspelade och välproducerade är "tråkigt". När någonting är välspelat är det aldrig tråkigt, eftersom musik är minst lika mycket emotion som teknik, och "välproducerat" misstolkas ofta som "utstuderat hitproducerat". Samma sak där: när någonting är välproducerat så är det det bästa för låten. När jag lyssnar på Thriller så inser jag skillnaden.

    Vidare så får Michael Jacksons "storhetstidsmusik" (om man kan kalla den så) mig att fundera på vad våra stora skivbolag, "hitlåtskrivare" och "hitproducenter" sysslar med idag? Istället för att vilja leverera något nytt, genuint och fräscht så är det inte bara vanligt utan t o m eftersträvansvärt att kopiera den senaste flugan. Senast idag hörde jag t ex en pastisch på "No air", Jordin Sparkslåten, som hette "Breathe slow". Jag hör ofta låtskrivare som glatt kommer skuttande och tjoar att de har plagierat den rådande listettan. När jag lyssnar på Billy Jean så kommer jag ihåg vad det hela egentligen borde handla om, för mig, för att fortsätta vara intressant när det kommer till att skriva och producera musik. Det är så klart inte bara Michaels musik som är välgjord och har en genuin känsla, men det är vad Michael Jacksons musik ger mig idag och det är jag tacksam för.

  55. #175
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Uta natt veta och läst på. Var det en operation för mycket eller för lite ?

  56. #176
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Är inget fan i sig av MJ, tycker han har för mycket skit för sig (om bara en promille är sant så är det för mycket). Däremot är det absolut en stor artist och när Thriller kom ut så var det en skiva jag och syrran köpte tillsammans (hade inte så mycket pengar vid 6-7år).
    Kommer ihåg att jag blev livrädd av videon

    Man kan dock inte ta ifrån honom att han var en grym artist och som alla genier i något så är det tragiskt när de går bort.

    (ska vara "var" på en del ställen).

  57. #177
    andy74
    andy74 är inte uppkopplad
    andy74s avatar
    Senior
    Otroligt tråkigt och sorgligt. Oavsett vad man tycker om personen (hur många som nu vet något om det) så har han gjort stora avtryck i musikhistorien. Tycker att musiken han gjort är fantastisk och genial på många sätt. Måste dock säga att Invincible hamnade lite VÄL mycket i skuggan. Ok - ingen THRILLER men den lyssnas på här hemma ibland. Sköna grooves och plinkeliplonk lite här och var.

    Andy

  58. #178
    PeeMaN
    En pedofil mindre på jorden och Aftonbladet skriver hyllningsartiklar... Pinsamt.
    Sen att han gjorde lite sjysst musik där ett tag, det är ju en annan sak.

  59. #179
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran

  60. #180
    geeklund
    geeklund är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    En stjärna har fallit, R.I.P.

Liknande ämnen

  1. Min S900 har avlidit... :(
    Av -Baltazar- i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-10-10, 15:44
  2. Michael Jackson vs Prince
    Av Capeman i forum Skivor & artister
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 16:57
  3. Anklagad: Michael Jackson
    Av Tobias Bergius i forum Evenemang
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 09:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •