Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 575

Ämne: Bitwig Studio

  1. #121
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Tycker det verkar bra. Skönt första intryck.

  2. #122
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Samma här. Har lite svårt att få fram LFO .. vet inte riktigt vart jag ska klicka men jag har lyckats få fram en men vet inte hur haha. Navigationen är underbar. Allt verkar enkelt. Att LFO'n inte kan gå långsammare än 2/1 är lite konstigt dock. Hoppas nån kommer med nån grym hårdvara till den! I och för sig verkar ju allt med åtta rattar funka, men nåt där man kanske inte behöver använda musen så mycket.. Något för skapande av musik och inte bara framträdande.

    Blir nog köp sen ... vad är det för c/p?

  3. #123
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas nån kommer med nån grym hårdvara till den! I och för sig verkar ju allt med åtta rattar funka, men nåt där man kanske inte behöver använda musen så mycket.. Något för skapande av musik och inte bara framträdande.
    Kolla in Nektar:

    https://youtu.be/y6qqWMUFue4

  4. #124
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    gött med jomox pack :P
    och trumsyntharna var rätt grymma.
    --linux--
    den vill inte starta med firewirekortet, men med PulseAudio JACK är det ok, sen kan jag routa om hur jag vill till och från firewirekortet, men bara 1 stereo ut och 1 stereo in på bitwigs sida.

  5. #125
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Man blir ju helt tokig på att det är så likt Live men ändå inte! Hehe.
    Sjuukt kul att äntligen få testa. Har inte hunnit sitta mycket, men det verkar trevligt.

  6. #126
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man blir ju helt tokig på att det är så likt Live men ändå inte! Hehe.
    det är nog det jag tycker är imponerande
    snart fins ju ingen ursäkt till att inte köra linux hahaha <3

  7. #127
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det är nog det jag tycker är imponerande
    snart fins ju ingen ursäkt till att inte köra linux hahaha <3
    Förutom om man hatar att använda själva operativsystemet utanför sin DAW då :P

  8. #128
    Bobjumik
    Bobjumik är inte uppkopplad
    Bobjumiks avatar
    Senior
    Jag var tvungen att testa Bitwig idag också, halva förmiddagen på jobbet gick åt till att uppgradera Debian Wheezy till Testing. Men efter det funkade det klockrent! Eftersom arbetsflödet är så pass likt Ableton Live (som jag använt i några år nu) så tog det inte många sekunder innan man var igång. STORT plus för Linux-stödet. Tyvärr kommer jag ju inte kunna köra det på musikdatan hemma eftersom det inte finns drivrutiner för mina MOTU-ljudkort till Linux. + att jag inte kan använda mina VST ... men jag gillar Bitwig ändå. Inget jag kommer köpa nu men kanske senare.

  9. #129
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Finns lösningar för att köra Windows-VSTs i Linux.

  10. #130
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Nu har jag i och för sig bara testat bastrummemodulen men jag tycker den sög Lite van vid det analoga tänket så mina öron somnar när varje hit låter likadan som förra anslaget..

  11. #131
    Bobjumik
    Bobjumik är inte uppkopplad
    Bobjumiks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag i och för sig bara testat bastrummemodulen men jag tycker den sög Lite van vid det analoga tänket så mina öron somnar när varje hit låter likadan som förra anslaget..
    +1 på det.

  12. #132
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Hihaten blev väldigt kul efter det att jag kopplat en lfo och stepsequencer till parametrarna
    Det är bara 16st på raken så all modulation är från modulatorerna (använde inte ens velocity ... synd att det inte går att modulera med "key" för det blir så enkelt att ändra om då .. fast step sequencern gör ju samma sak .. kanske lättare där i och för sig )

    https://soundcloud.com/bj-rnlundberg/bitwighihats

    Här är med en kick som reverbats lite. Att köra en multibandsmodul med dist på de lägre frekvenserna mullrar till det fint
    https://soundcloud.com/bj-rnlundberg/bitwigkickhihats

  13. #133
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Hmmz.... jag får "Package operation failed" när jag försöker installera bitwig i UbuntuStudio 64bit 14.04(?) beta. Någon annan som har försökt? Detta i VirtualBox vilket möjligtvis påverkar

  14. #134
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmz.... jag får "Package operation failed" när jag försöker installera bitwig i UbuntuStudio 64bit 14.04(?) beta. Någon annan som har försökt? Detta i VirtualBox vilket möjligtvis påverkar
    det funkade helt problem fritt på 13.10... du är tidig med betan, bra! jag borde också testa den...
    skicka loggen till bitwig och ubustu vettja!

    edit: vad yrar jag om? 'tidig' hehe... ju jag som e sen... april står ju runt hörnet

  15. #135
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det var virtualbox som krånglade. När jag installerade det på Ubuntustudio 12.04 (tror jag det var) 64bit så funkade det finfint! Jag installerade även Mixbus för första gången Det fungerade också. Nu kämpar jag med att få igång wifi .. . jag lyckades förut en gång, måste bara hitta rätt guide igen..

  16. #136
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Vet någon om det går att stänga av auto-monitor? Jag har ett M-audio 24/96 där man får "software out" som ett par ingångar (om man t ex vill spela in något från youtube). Låt säga att jag spelar in ett clip och sedan stoppar det .. då går monitor igång och det blir ett jädrans tjut. Man kan stänga av det om man markerar tracket och kollar i inspectorn ... men om jag sitter med lurar och glömmer det ... då är tjutet kvar i en vecka efteråt

  17. #137
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Trodde verkligen ni skulle vara lite mer aktiva med bitwig! Hänger ni i nån annan tråd kanske?
    Jag är så imponerad att det verkligen ställer om i huvudet för mig haha

  18. #138
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Om nån lyckas installera bitwig i UbuntuStudio 14.04 (beta) så säg till! Kör jag i terminalen så får jag permission denied. När jag använder software center så frågar den efter lösen och sen händer ingenting.. :s Det går fortfarande att klicka på "installera" men nada händer... :/ Det gick att installera i 12.04!

  19. #139
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om nån lyckas installera bitwig i UbuntuStudio 14.04 (beta) så säg till! Kör jag i terminalen så får jag permission denied. När jag använder software center så frågar den efter lösen och sen händer ingenting.. :s Det går fortfarande att klicka på "installera" men nada händer... :/ Det gick att installera i 12.04!
    jag vet inte i vilken mån det skapas en användare för bitwig, men det kan vara så att det finns en. Får du permission denied i det fallet så kan du adda bitwig till audio gruppen då borde det fungera. (kolla även att din egna user är i audiogruppen )

    bitwig will inte starta med jack hoss mig, så jag kan inte routa mitt ljudkort. Jag kan starta med pulse och medans jack är igång. Sen har jag bara 2 in och 2 ut från bitwig som kan routas till ljudkortet.... Detta gör att jag inte blir så intresserad just nu. Jag har redan syntharna som finns i bitwig, fast på burk.... :/

  20. #140
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    nu läste jag helt fel....

    installationen fungerar alltså inte.... då vet jag inte riktigt... måste ta och testa 14.04 så snart som möjligt....

  21. #141
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Vad kör du för os nu då? 13.04? Är det vanliga Ubuntu eller UbuntuStudio?

  22. #142
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    13.10 ubuntustudio

  23. #143
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Kanske får prova den då .. tack ..

  24. #144
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske får prova den då .. tack ..
    rekommenderar den varmt! inte haft en ända huvudbry hittills och den kommer med ardour3 (vilket är lite skälet till att jag inte har sånt supersug efter att behärska bitwig om den inte pallar att spela in mer än 2 spår samtidigt )

  25. #145
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kul att prova, verkar ju bra. Men det kraschar hela tiden. Jämt. Är det så för er med?

    osx 10.6.8, senaste bitwigbeta.

  26. #146
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Beta? Det har släppts final ju.. Du kör inte en gammal version?

  27. #147
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nej, senaste tror jag? Laddade ner i förrgår typ, uppdaterade idag. Alltså visst, lite instabilitet kan man leva med men det är typ max 10-15 minuter tills det kraschar...

  28. #148
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Låter som något är fel, det är helt rock solid här.

  29. #149
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jaa. Kör interna ljudkortet. Har inte ens öppnat externa plugins...

    http://www.bitwig.com/en/bitwig-studio/download.html därifrån?

  30. #150
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaa. Kör interna ljudkortet. Har inte ens öppnat externa plugins...

    http://www.bitwig.com/en/bitwig-studio/download.html därifrån?
    Precis, den versionen är det jag tänker på. Du kanske skulle kontakta dom? Den här sortens information lär dom vara intresserade av.

  31. #151
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, visst. Men jag har inte hittat något mönster, det bara kraschar om och om igen :-(

  32. #152
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    http://soundcloud.com/bj-rnlundberg/step-mod en grej som jag satt och lekte med ikväll. jag kör linux så bara inbyggda syntar, moduler och effekter. Galet mycket modulerande Ett ljuds amplitud modulerar ett annats combfilter och reverbets nånting och så vidare.

  33. #153
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    mys sleepydog!! låter gött!

  34. #154
    3molo
    3molo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Testade bitwig som hastighast häromdagen. Det funkade i ca tio minuter. Stor potential, vi får väl se om de når fram hela vägen.

  35. #155
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Djäkligt kul mail dom skickade. Idet stod det att dom samarbetar med en ungdomlokals musik verkstad i ett svårt område i England, som naturligtvis kör linux eftersom dom inte har råd med något annat. Sånt tycker jag är himmla fint: ge snygga och coola verktyg till kidsen, som fungerar på kidsens fattiga kompisars datorer med.

    edit: bitwig är mer än ett barnverktyg! det är ett riktig coolt alternativ till Abelton Live.

  36. #156
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag ser det som Ableton Live för den som är van vid Logic.

  37. #157
    Levitz
    Levitz är inte uppkopplad
    Levitzs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hur går det - någon som har gett sig på Bitwig lite mer ingående? Tycker det känns spännande, särskilt med kommande utökningar i åtanke. Fast jag undrar om de verkligen kan ha förbisett detta, eller om det är något som jag inte fattar: Flytta runt ett event på tidslinjen raderar underliggande event?!

  38. #158
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Även om jag tagit en liten paus de senaste två-tre veckorna så har jag jobbat med det sedan det släpptes. Jag tycker det har varit fantastiskt. Det är oerhört kreativt men samtidigt produktivt. Det kan ju annars bli att man bara sitter o "leker" ... ^_^
    När jag kollar på video via datorn kör jag från ett ljudkort in i det andra så jag kan processera ljudet. Funkar grymt bra till spel också Jag gör multiband o midside, lägger på lite reverb, limitar vissa band o sånt ... kanske drar på en dist i lågbasen för galet muller ... kan även köra sidechain för att få fram så många detaljer ur ljudet.

    Men till musik då .. Jag försöker att enbart använda de inbyggda sakerna men för syntar vänder jag mig till TAL's 101:a o 106:a. Valhalla och sen nåt som jag har för mig heter Overloud som gör schyssta EQ's. Det är lätt att modulera parametrar. När du laddat ett VSTi så är det bara att dra i en ratt eller spak så kommer den högst upp på listan med parametrar. Kanske inte den bästa förklaringen..
    Jag tycker det går väldigt fort att navigera mellan fönstren.
    Visserligen kan jag känna att det saknas funktioner men det som finns känns väldigt stabilt och genomtänkt.

  39. #159
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Man vill gärna köra det, men varför funkar inte multi-ut VSTi? I alla fall inte på Mac...

    Verkar lovande och fin prislapp men man får söka vidare. Det är fan jobbigt att gå helt mot software.

  40. #160
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har provat reaper? Kul med flexibel routing och lfo/amplitud-styrning av alla parametrar, från daw. ALltså även saker som inte har det internt. Sidechaina pitchshifter, osv.

  41. #161
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Synd att Reaper är en UX-katastrof.

  42. #162
    DariBer
    DariBer är inte uppkopplad
    DariBers avatar
    Senior
    Har nu köpt Bitwig Studio. Blev aldrig kompis med Ableton Live så tänkte jag skulle prova Bitwig för att se om det passar mig bättre. Någon som gått över helt från Ableton Live till Bitwig Studio helt?

  43. #163
    ryanshitlipz
    ryanshitlipz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Japp, jag har gjort det! Ångrar det inte en sekund. Kör med Push4Bitwig och använder Push till bitwig för liveset... Funkar klockers!

  44. #164
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att Reaper är en UX-katastrof.
    Ja de borde anställa någon elitist med god smak. Funktionen är ju svingrym.

  45. #165
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja de borde anställa någon elitist med god smak. Funktionen är ju svingrym.
    Absolut! Rent tekniskt sett är det kanon.

  46. #166
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo. Får hoppas på nästa version kanske.

  47. #167
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo. Får hoppas på nästa version kanske.
    Vilken funktion? vad gör den?

  48. #168
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uppdatering släppt.

    Changes in Bitwig Studio v1.0.15

    Improved: Show progress when auto-detecting controllers.
    Improved: Made auto-detecting of MIDI controllers faster.
    Improved: Add support for AKAI EWI controller.
    Improved: Add keyboard shortcut for zoom to fit (Cmd/Ctrl+0).
    Improved: When a disk-streaming buffer-underrun occurs (for instance when jumping to a location in a sample which could not be predicted), a fade.in is now applied when the streaming catches up to prevent clicks.
    Improved: Updated scripts from Livid Instruments.
    Fixed: Plugin’s window header is sometimes out of screen on Windows.
    Fixed: Add SysEx probe command to control surface console.
    Fixed: Parameter names not shown for UAD (and some other) plug-ins.
    Fixed: Freeze when moving MOD device within another MOD device’s FX chain.
    Fixed: EQs could blow-up when using extreme Q values with four-pole LP/HP filters.
    Fixed: UAD plug-ins all get the title “UAD powered plugin” when added to the device chain.
    Fixed: Improved Linux MIDI support – Virtual MIDI now works.
    Fixed: Crash when undoing the deletion of an automation lane for an indexed value atom.
    Fixed: Crash if using the bounce modifier and deleting the destination before the bounce completes.
    Fixed: Hybrid audio/MIDI interface M-Audio Audiophile 24/96 not recognized as MIDI device in Linux.
    Fixed: Overdubbing notes in the clip launcher does not end the undo operation when the user turns off the overdub button.
    Fixed: Crash when dragging arranger clips with automation follow in some circumstances.
    Fixed: Selecting automation points on the arranger using rectangular selection tool is extremely slow even when zoomed in on small part of the automation.
    Fixed: OSX gatekeeper trouble introduced by OSX 10.9.5 and 10.10 Preview.
    Fixed: Auditioning is too loud when changing velocity of notes.
    Fixed: NI Maschine drag and drop from plugin into the host does not work.
    Fixed: Crash on OSX when switching display profile while an audio interface is configured that is not available anymore.

  49. #169
    ryanshitlipz
    ryanshitlipz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppdatering släppt.
    Jag har kört de flesta mjukvaror sedan jag började i slutet på 80-talet, och det har blivit mycket Reason och Ableton Live de senaste åren. Nu har jag helt gått över till Bitwig + Maschine. Det mesta med låtarna vad gäller arr, sampling etc sker i Maschine och sedan tar jag över det till Bitwig för Mix, Mastring + liveset. Med andra program har jag haft kraschar som gjort att man har fått starta om sin DAW och spelar man live så är det inte så jäkla skoj. Med Bitwig så har vi 3st liveset uppe (för 3 pers som kör B2B typ) och det enda man behöver göra är att aktivera ljudmotorn på just det livesettet. Kraschar det så kraschar bara pluggen och inte själva 'sandlådan'... Funkar asbra för mig och även om det finns vissa buggar och grejer som man vill ha uppstyrda så har jag lärt mig leva med dessa pyttesmå problem. Ett exempel nu är Drag n drop från Maschine Studio till Bitwig som nu tydligen ska fungera! innan har jag bara dragit alla kanaler från Maschine till en tom mapp på datorn och sedan in i Bitwig... Nu är det enda jag saknar Multi-Outs från Maschine i Bitwig, men jag har ingen jättebrådska.

  50. #170
    DariBer
    DariBer är inte uppkopplad
    DariBers avatar
    Senior
    Jag har inte riktigt förstått, finns det en modulär plugin så man kan bygga sina egna synthar eller visar de bara med bilder hur de byggt upp syntharna med modul-tänk?

  51. #171
    ryanshitlipz
    ryanshitlipz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det pratas om modulärfunktion i kommande version. Jag betatestar V1.1 nu och där finns den inte med. Dock en massa annat roligt...

  52. #172
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Trebands splitter!!! Multi out från VSTs
    Chorus, Replacer är nya (tror jag?)
    Bättre PDC

  53. #173
    ryanshitlipz
    ryanshitlipz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nytt är bland annat:

    Bundle FX within VST's
    De-esser.
    Note Mod
    Multiband FX-3
    Note reciever
    Audio Reciever
    Instrument Chain
    Crossfader
    Tap Tempo
    New Stretch Parameters
    Midi Routing
    Multi-Outs
    Recording offset....

    Massa mer + buggfixar osv....

  54. #174
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Laddade ner demon idag! Fyfan vilket grymt program! Man har typ tagit det bästa ur alla DAWs och gjort något helt fantastiskt. Oj oj oj.. vilken grym ljudmotor de har.. inte lika sterilt digital som Ableton Live. Polysynth.. fan va fet den är, den kan knorra riktigt analogt <3 ! Oooh man, jag e helt såld!

    Edit: LFO'n på Polysynthen! oh man, var schysst grejer man kan göra med den!!!!
    Senast redigerat av mikee den 2014-10-22 klockan 21:59.

  55. #175
    DariBer
    DariBer är inte uppkopplad
    DariBers avatar
    Senior
    nu har de precis släppt Studio 1.1 Beta 6.

    Ser inte att det är några nya funktioner, utan mass "fixed" och "improved"
    http://www.bitwig.com/dl/12/mac

  56. #176
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Smaken är som baken =) Efter ett ett par månaders användande så fick den gå vidare. Jag har kommit på att jag kräver att min DAW kan "comping" och "take folders". Dvs spela in en take flera gånger och välj och vraka take eller bitar av den i efterhand. I övrigt så kunde den inte routa MIDI ut från en VST så Tremor som jag använder så mycket blev helt oanvändbar för mig. Och GUIt och allt blir trögt vid många spår, jag vet inte om jag har en sämst dator kanske. Cubase klarar det galant på samma dator.

  57. #177
    DariBer
    DariBer är inte uppkopplad
    DariBers avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I övrigt så kunde den inte routa MIDI ut från en VST så Tremor som jag använder så mycket blev helt oanvändbar för mig.
    Vill minnas de fixade det i 1.1. Har inte min Bitwig installation här så kan inte kolla.

  58. #178
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DariBer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill minnas de fixade det i 1.1. Har inte min Bitwig installation här så kan inte kolla.
    Nej på den tyvärr. Många blandar ihop, även Bitwig själva, MIDI ut från en kanal med MIDI ut från en VSTi

  59. #179
    Ego Trip
    Ego Trip är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Några färskare tankar kring Bitwig och hur det funkar? Hur är samplern, är den i stil med abletons medföljande?

  60. #180
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Samplern är lite mer basic om jag minns Ableton Sampler korrekt, men det mesta finns där. Vågformsfönstret är inte lika fancy och flexibelt, det är den stora nackdelen.

    I övrigt tycker jag Bitwig funkar fint för det mesta. Har till och med hunnit med att spela live med det nu. Jag gillar verkligen ljudet i dom inbyggda effekterna. Använder kompressorn, EQ-5, Ladder-filtret och delayen främst.

    Vissa smågrejer som att kunna normalisera ljudklipp, göra fade in/ut i arranger (går på klippnivå) saknar jag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •