Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 72

Ämne: Peter Gabriel får årets Polarpris!

  1. #1
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

    Peter Gabriel får årets Polarpris!

    "Den brittiske kompositören och artisten Peter Gabriel och den venezuelanska dirigenten, kompositören och ekonomen José Antonio Abreu får årets Polarpris.

    De får ta emot priset ur kung Carl XVI Gustafs hand vid en ceremoni i Stockholms konserthus den 31 augusti. Prissumman är på en miljon kronor till vardera pristagare.

    Peter Gabriel, född 1950, slog igenom i den progressiva rockgruppen Genesis i början av 70-talet. Bandet, där även Phil Collins ingick, rönte enorma framgångar med bland annat plattorna "Selling England by the pound" och "The lamb lies down on Broadway".

    Gabriel lämnade gruppen 1975 för en solokarriär. Största framgången fick han 1986 med albumet "So" och jättehiten "Sledgehammer", vars innovativa video blev mycket omtalad. Gabriel har även gjort sig ett namn som förkämpe för mänskliga rättigheter."

    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=487&a=494489

    Kändes ju som det var hans tur nu efter Pink Floyd sist. Vad tycker ni om Peter Gabriel? Jag tycker han är klart underskattad även fastän han gjort en hel del "läskiga" låtar också.

  2. #2
    Capeman
    Capeman är inte uppkopplad
    Capemans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kan inte så mycket om honom egentligen, men jag har sett ett par livekonserter med honom på TV och de tyckte jag var bra.

  3. #3
    Dx200
    Dx200 är inte uppkopplad
    Dx200s avatar
    Senior
    Va kul! Började precis lyssna på "Security" skivan igen i dagarna, så det här passar bra

  4. #4
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    tycker han är grymt bra när han är som bäst, tex mercy street och here comes the flood. Senaste skivan "up" lyssnade jag på två gånger när jag fick den och tyckte inte den var någe vidare alls, men sen efter nåt halvår/år så var det som om poletten trillade ner och nu är det en av mina favoritskivor med honom.

  5. #5
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Här är två ytterligheter på hur genialisk han kan vara live och i nästa ögonblick totalt smaklös:
    http://www.youtube.com/watch?v=9J0yppewrvg
    http://www.youtube.com/watch?v=wTB3W34ddXg



    Särskilt med tanke på att den senare låten "Excellent Birds (This is the Picture)" med Laurie Andersson musikaliskt är fulländad.
    Senast redigerat av kroffe den 2009-05-12 klockan 12:38.

  6. #6
    lasselus avatar
    Redaktör
    Välförtjänt!

  7. #7
    DaPhox
    DaPhox är inte uppkopplad
    DaPhoxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    En miljon till är precis vad han behöver!

  8. #8
    planB
    Peter Gabriel i Genesis innan de blev ointressant vuxenpop

    http://www.youtube.com/watch?v=HKIkzGGAG9s

  9. #9
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag tycker då han behöver ett erkännande, inte minst för tiden i Genesis.

  10. #10
    planB
    Fast jag har alltid stört mig på Polarpriset som fenomen. Det är uteslutande skapat för att artisterna - som uteslutande är stora, etablerade - ge glans åt polar/stikkan och inte tvärt om. Pinsamt egentligen.

  11. #11
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Skapa ett pris som ger amatörmusiker 1 miljon i stället. Gabriel klarar sig nog bra med en pokal

  12. #12
    Zimmerman
    Det var som fn! Men...de e klart...mannen skrev ju "Suppers Ready" (tillsammans med dom andra i Genesis så klart) och bara det räcker ju :-)
    Gabriel har skrivit texter som är på en egen nivå om man så säger. Hans musik var också nyskapande. Att han florerade i Polar-skallarna var dock en överaskning för mig.

  13. #13
    Macus
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skapa ett pris som ger amatörmusiker 1 miljon i stället. Gabriel klarar sig nog bra med en pokal
    Håller med fullständigt. Helidiotiskt att ge pengar till dem som redan tjänat miljoners miljoner.

    Men Stickan Andersson ville väl bli en ny Alfred Nobel.

  14. #14
    deleted user
    Tidiga Genesis var väl ok, men för mig är han för alltid inristad i hjärtat tack vare soloplattorna "3" och "4". Sjukt bra grejer. Magnifika.

    Synd att han får det här priset dock. Det är Kalle Anka.

  15. #15
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skapa ett pris som ger amatörmusiker 1 miljon i stället. Gabriel klarar sig nog bra med en pokal
    Inte till amatörmusiker. Dom har oftast andra "riktiga jobb" som dom klarar sig på redan. Däremot till duktiga proffs som verkligen behöver pengar. Peter Gabriel kan få en glass på sin höjd..

  16. #16

    Redaktör
    Det känns som de överlag väljer ganska säkra kort, på gränsen till tråkiga. Det är inget fel på Peter Gabriel (eller Pink Floyd, eller Led Zeppelin, eller några av de andra vinnarna), men tex Nobelpriset i litteratur ges i mitt tycke till mer konstnärligt intressanta pristagare. Och inte minst med betydligt större spridning än polarpriset (män från USA och i någon mån England, med sina största prestationer på 20-30 års håll).

    Detta gäller iofs mest de populära vinnarna, de smalare brukar vara mer befogade.

    Så vilka tycker ni borde få priset istället? Jag röstar på Blixa Bargeld/Einstürzende Neubauten, Merzbow och Phuture.

  17. #17
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Tror herr Aphex får det om en sisådär 10-20 år

  18. #18
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Brian Eno, Kraftwerk, Conrad Schnitzler, Vangelis, Laurie Anderson,..
    Senast redigerat av Volt den 2009-05-12 klockan 22:42.

  19. #19

    Redaktör
    Jag funderade på Autechre, men Aphex vore inte så dumt heller.

    Och varför inte Lee Perry, Slayer eller Peter Brötzmann? Eller Motörhead - Led Zeppelin har ju fått pris.

    (Jag försöker komma på bra kvinnor utöver de som vanligen dyker upp – Björk, Patti Smith, etc – men kommer till skams nog inte på så många bra banbrytare som fortfarande lever och som är obestridliga legendarer. Aretha Franklin? Eliane Radigue är förmodligen för okänd, men 77-åringar med modulärsyntar är värda alla pris de kan få. )
    Senast redigerat av false messiah den 2009-05-12 klockan 22:48.

  20. #20
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Ja, tänk vilken underbar värld om Autechre och Eliane Radigue fick såna här priser istället... Då skulle det bli lite mer relevant plötsligt. Nu är det ju bara lite fånigt på sin höjd.

  21. #21
    Zimmerman
    Att Gabriel fick priset före Pink Floyd visar att Polar-folket inte riktigt kan historien.

  22. #22
    Konrad
    Citat Ursprungligen postat av Macus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med fullständigt. Helidiotiskt att ge pengar till dem som redan tjänat miljoners miljoner.

    Men Stickan Andersson ville väl bli en ny Alfred Nobel.
    Peter Gabriel är en godhjärtad människa, med tanke på hur han hjälp musiker från tredje världen och hans engagemang för fattiga människor.
    Det skulle inte förvåna mig om han skänker pengarna till sådana ändamål.
    Och den andra gubben, José Antonio Abreu, är ingen miljonär och han har verkligen gjort en insats för fattiga barn hemma i Venezuela där han startat musiknätverket El Sistema som saknar motstycke i världen.
    Jag tycker att båda förtjänar priset.
    Nästa år förväntar jag mig att Björk får priset.
    Bob Dylan och Joni Mitchell har ju redan fått.

  23. #23
    Baron
    Baron är inte uppkopplad
    Barons avatar
    Civilist
    Citat Ursprungligen postat av Zimmerman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att Gabriel fick priset före Pink Floyd visar att Polar-folket inte riktigt kan historien.
    Men så var det ju inte. Eller vad menar du?

  24. #24
    Konrad
    Citat Ursprungligen postat av Zimmerman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att Gabriel fick priset före Pink Floyd visar att Polar-folket inte riktigt kan historien.
    Vadå före? Pink Floyd fick ju priset förra året.

  25. #25
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Gissar att Zimmerman missade ett "inte".

    Peter Gabriel är min absoluta idol.

  26. #26
    deleted user
    Jag vill ge priset till Kraftwerk, Curtis Mayfield (postumt då), Björk, Kate Bush, David Byrne, Bowie och Tom Waits.

    Peter Gabriel är ett bra val, fast jag misstänker att han fick priset för fel verk...

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Eller så kanske det är så att när man får polarpriset då vet man att man är slut

  28. #28
    Baron
    Baron är inte uppkopplad
    Barons avatar
    Civilist
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ge priset till Kraftwerk, Curtis Mayfield (postumt då), Björk, Kate Bush, David Byrne, Bowie och Tom Waits.

    Peter Gabriel är ett bra val, fast jag misstänker att han fick priset för fel verk...
    Var ser man för vilket verk han fick priset? Vad tycker du är fel och rätt?

  29. #29
    planB
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ge priset till Kraftwerk, Curtis Mayfield (postumt då), Björk, Kate Bush, David Byrne, Bowie och Tom Waits.

    Peter Gabriel är ett bra val, fast jag misstänker att han fick priset för fel verk...
    Bra namn.

    Frågan är bara om de enligt juryn lyser tillräckligt mycket för att de den glans åt priset som efterfrågas.

  30. #30
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Baron Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ser man för vilket verk han fick priset? Vad tycker du är fel och rätt?
    Det ser man inte .

    Men om de nämner videon till "Sledgehammer" eller överhuvudtaget den typen av låtar, så spyr jag. Det är så många som.... jag citerar från SVT:s kulturpanel: "...för mig är PG den där roliga gubben som dansade roligt i en video".

    För mig är det perioden 80-83 som är hans intressanta. Där var han som mest unik och hade ett bett jag inte tycker han haft vare sig före eller efter. Ja, och så gjorde han sjukt starka låtar.

    Jag misstänker att det är runt "So" som Polarjuryn grundar sitt beslut. Den misstanken är en ren fördom från min sida eftersom jag tror att Polarjuryn är rätt nollkolliga.
    Senast redigerat av Skilling den 2009-05-13 klockan 08:19.

  31. #31
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av planB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra namn.

    Frågan är bara om de enligt juryn lyser tillräckligt mycket för att de den glans åt priset som efterfrågas.
    Det vet man aldrig, men alla av dom är faktiskt stora namn. Rejält stora till och med.

    Förresten vill jag att The Clash ska få det också. Jag får inrätta mitt eget pris.

  32. #32
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ge priset till Kraftwerk, Curtis Mayfield (postumt då), Björk, Kate Bush, David Byrne, Bowie och Tom Waits.
    Bra lista! Jag skulle gärna se Prince få det.

  33. #33
    Zimmerman
    Jezez...jag hade glömt att dom fick priset...jag hade ingen aning att dom fått det...jag hänger inte med alls helt enkelt...

    Citat Ursprungligen postat av Konrad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vadå före? Pink Floyd fick ju priset förra året.
    Senast redigerat av Zimmerman den 2009-05-13 klockan 09:12.

  34. #34
    Capeman
    Capeman är inte uppkopplad
    Capemans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Prince, Paul Simon, finns hur många som helst som är värda det...

  35. #35
    planB
    Eller som jag ser det: priset är inte värd artisterna... och ingen utanför Sverige bryr sig.

  36. #36
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    planB: ...men det är en bra förevändning att locka hit världsartister i så fall...
    "du får pris...av kungen!"

  37. #37
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Jag vet inte vad dom går efter för kriterium egentligen. Dom verkar mest tänka i banan "sedan länge etablerad artist". Vilket väl borde innebära att Michael Bolton kan bli aktuell för priset. Jag hoppas iallafall på det. Nicolette skulle bli glad också om han fick det, och kanske suga lite extra på Michaels tår.

  38. #38
    henkebarn
    Tom Waits MÅSTE få det inom de närmaste 10 åren. Inget snack.

  39. #39
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Om någon verkligen förtjänar att få Polarpriset så skulle det vara David Bowie - fattar inte att han inte fått det ännu!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Polarpriset

  40. #40
    henkebarn
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon verkligen förtjänar att få Polarpriset så skulle det vara David Bowie - fattar inte att han inte fått det ännu!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Polarpriset
    Sant. Han är också en het kandidat.

  41. #41

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    planB: ...men det är en bra förevändning att locka hit världsartister i så fall...
    "du får pris...av kungen!"
    Aha, så hela priset var bara en förevändning för Stikkan Andersson att få hit artister han gillar/gillade som normalt inte skulle komma till Sverige?

  42. #42
    Baron
    Baron är inte uppkopplad
    Barons avatar
    Civilist
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser man inte .

    Men om de nämner videon till "Sledgehammer" eller överhuvudtaget den typen av låtar, så spyr jag. Det är så många som.... jag citerar från SVT:s kulturpanel: "...för mig är PG den där roliga gubben som dansade roligt i en video".

    För mig är det perioden 80-83 som är hans intressanta. Där var han som mest unik och hade ett bett jag inte tycker han haft vare sig före eller efter. Ja, och så gjorde han sjukt starka låtar.

    Jag misstänker att det är runt "So" som Polarjuryn grundar sitt beslut. Den misstanken är en ren fördom från min sida eftersom jag tror att Polarjuryn är rätt nollkolliga.
    Sledgehammerpaketet är ju i sig värdigt ett Polarpris, även om jag mest är hooked på Selling England by the Pound och The Lamb Lies Down on Broadway.
    Hela So är fantastik ner i minsta detalj. Musikermusik för massorna. På den lyckas han med konststycket att vara slick, slipad, välpolerad, allvarlig, funky, tung, rolig - och framför allt: bra - på samma gång. Så om So är grunden till priset opponerar jag mig inte trots allt...

  43. #43
    Cable
    Cable är inte uppkopplad
    Cables avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Dx200 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va kul! Började precis lyssna på "Security" skivan igen i dagarna, så det här passar bra

    oooh dne är bra den..har den på vinyl..mmm..guld

  44. #44
    Macus
    Kunde man inte gett pristagaren en husvagn från Polar istället?
    En sån som Bob Dylan är ju jämt ute på vägarna.


  45. #45
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Jag kan nästan inget om Peter Gabriel. World Music soundet har jag väldigt svårt för, men jag får försöka fylla i luckorna...

    Abreu är ganska kontroversiellt i och med att han är från Venzuela och står för en solidarisk ekonomi. Det kan nog sticka i ögonen på en del. Jag förväntar mig att någon ungmoderat skriver något "guilty-by-association" på Newsmill. Alla populistiska bloggare hoppar på och kräver "Inga mer pengar till Kungliga Musikaliska Akademin".

    Undrar vilka som sitter i juryn? De ger inga namn på Polarprisets hemsida, bara att det ska vara höjdare från musiklivet, STIM, SKAP och Stickans familj...

  46. #46
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Lokko dissar Gabriel
    Engström dissar Lokko.

    Det här är ju ett utmärkt tillfälle för alla som inte ser någon skillnad mellan livsstilsonani och musik att positionerna sig.

  47. #47

    Redaktör
    Han är ju blygsam som vanligt:

    Citat Ursprungligen postat av Andres Lokko
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Följer ens någon i juryn vad västvärldens mest inflytelserika musikkritiker som – för att ta några uppenbara exempel - Jon Savage, Alex Ross, Andres Lokko, David Toop, Sasha Frere-Jones, Alexis Petridis och Simon Reynolds skriver?

  48. #48
    Baron
    Baron är inte uppkopplad
    Barons avatar
    Civilist
    Citat Ursprungligen postat av Valfrid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lokko dissar Gabriel
    Engström dissar Lokko.

    Det här är ju ett utmärkt tillfälle för alla som inte ser någon skillnad mellan livsstilsonani och musik att positionerna sig.
    Nils Hansson om Lokko:
    http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...h-jag-1.865884

  49. #49
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Klart han är värdig. Den dagen Phil Collins får priset kan diskussionen låta annorlunda.

    För parallellen med Nobelpriset i litteratur kan jag tycka att den samlingen tyckarmänniskor skämde ut sig när dom nekade Astrid Lindgren Nobelpriset.

    Sen att moderna band inte får det är väl för att en av kriterierna är för lång och trogen tjänst som jag uppfattat det.

    /Mein

  50. #50
    WARDROID
    WARDROID är inte uppkopplad
    WARDROIDs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Konrad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Peter Gabriel är en godhjärtad människa, med tanke på hur han hjälp musiker från tredje världen och hans engagemang för fattiga människor.
    Det skulle inte förvåna mig om han skänker pengarna till sådana ändamål.
    Och den andra gubben, José Antonio Abreu, är ingen miljonär och han har verkligen gjort en insats för fattiga barn hemma i Venezuela där han startat musiknätverket El Sistema som saknar motstycke i världen.
    Jag tycker att båda förtjänar priset.
    Nästa år förväntar jag mig att Björk får priset.
    Bob Dylan och Joni Mitchell har ju redan fått.
    Instämmer till fullo!

    Peter Gabriel är en hjälte han är en av få musiker som har engagerat sig i att hjälpa
    människor att bevara det globala musikaliska arvet och dessutom skänker han merparten av sina inkomster för att befrämja musikkultur.
    Han har rest jorden runt för sina intjänade pengar för att upptäcka och låta sig inspireras av vad marginaliserade kulturer och folkslag har bevarat till vår tillfälliga civilisation.
    Gabriel gjorde sig rik på en genial ide i slutet på 70 talet genom att övertala skivbolag
    att ge honom exklusiva rättigheter till sina egna videos som på den tiden fortfarande var något nytt. Han begärde inget mera i betalning än rätten till sina videos.
    Skivbolagsfolket måste ha fått stora dollargrin och ett gott skratt helt ovetandes om att Gabriel hade förstått att videos skulle bli vardagsmat på 80 talet och framåt och förstod dess potential.
    Han fick släppa en hel del skivor på det sättet genom att till synes skapa musik
    och inte ta betalt för det. De måste ha tyckt att var ett ufo, få fattade videos på den tiden och att det är där pengarna skulle finnas i framtiden. På denna tiden började betamax och vhs maskiner att dyka upp på marknaden och man behöver inte vara ett geni för att förstå att detta skulle ge musiken en helt annan genomslagskraft.
    Efter en rad lyckade koncept bla sledgehammer började kulorna att trilla in men inte på skivbolagen utan på hans nystartade bolag som sedan dess har möjliggjort det för människor från vitt skilda kulturer och framför allt stammfolk att publicera musik i västvärlden villket har både kultiverat men också bildat en hel armada av musikjournalister skivbolagsfolk och inte minst musikentusiaster världen över.
    70% eller mer av Gabriels intäkter används till att bevara global musikkultur villket han har haft som grundide från första början.
    Om inte en sådan människa förtjänar ett pris som ofta associeras till en ekvivalent av ett nobelpris då vet jag inte vem som skulle kvalificera sig bättre.
    För de invigda är det inga nyheter men för den som vill förstå vad Peter Gabriel gör finns det inget bättre ställe än att börja med att gå in på denna sida. http://www.realworld.co.uk/

    Sen kan man ju alltid diskutera Polarprisets legitimitet och vad det utgör, specielt i händerna på ekonomister.

    Jag är glad att han är en kandidat det kommer bara att omsättas
    till ny och spännande musik.

    Sedan Han Köpte Solid State Logic, har Han börjat att på allvar använda sig av intäkterna för att föra krig mot marginaliserings och kolonialiseringspolitiken på den politiska arenan och inte en dag för tidigt.
    Senast redigerat av WARDROID den 2009-05-25 klockan 23:57.

  51. #51
    olivettis avatar
    Veteran
    bra inlägg
    en del jag inte visste där
    intressant

  52. #52
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    +1 på den!
    Tack wardroid.

  53. #53
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att han får det här priset dock.
    Jag måste faktiskt säga att detta kanske är den enda gången som jag tyckt att Polarpriset går till alldeles rätt person: Ett totalt onödigt och urvattnat lyxpris till en totalt onödig och urvattnad lyxartist.
    För mig känns Peter Gabriels musik mest som en kuliss gjord för att passa i stereos från HiFi-klubben och lyssnas på av någon som absolut inte bryr sig om själva innehållet. "Wow, en Fairlight!" "Shit, lyssna på 22khz-återgivningen!"

  54. #54
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Well, du får väl köra grejorna genom en 17 Kw kompressor och låtsas att det är en remix så kanske det låter bättre.

    /Mein

  55. #55
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Nej, jag ville bara reta Skilling.

  56. #56
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    En anledning så bra som någon.


    /Mein

  57. #57
    WARDROID
    WARDROID är inte uppkopplad
    WARDROIDs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på den!
    Tack wardroid.
    ...

  58. #58
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jag ville bara reta Skilling.
    Haha....

    Well, i viss mån kan jag hålla med dig. När det gäller Peter Gabriel 3 & 4 (eller "Melt" och "Security" som de av någon anledning kommit att kallas för på senare tid) tycker jag att det är precis tvärtom. Det är musik som bara är så enastående bra att jag inte har någon som helst fokus på vad han använder.

    Men visst är det pompöst och pretto och... alldeles underbart.

    På något vis fattar jag ändå folk som inte gillar det. Egentligen är inte det där den mylla jag brukar gräva i, men rätt perioder av Gabriel och Kate Bush får mig att gå igång.

  59. #59
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    fan, jävla tv4 som avbröt mitt i peter gabriels tacktal.

    och gud vad dålig uno svenningson var när han sjöng don't give up. han kunde ju inte ens texten! maia hirasawa var lite bättre trots att jag har svårt för hennes sångstil(och många andra av dagens kvinnliga popsångare - känns som det är inne att sjunga tillgjort och krystat, men det är en annan diskussion :-) ), bra var det hur som helst inte. salem al fakir gjorde en ok version av solsbury hill.

  60. #60
    peter80
    peter80 är inte uppkopplad
    peter80s avatar
    Senior
    ja...uno svennigson visade sig inte direkt från sin bästa sida om man får utrycka det milt... för det första att stå o läsa texten direkt från papper i en pärm på notstället...
    Han lär väl ha fått veta att han skulle göra gigget ett bra tag innan ,antar man... fast man vet ju inte..han kanske hoppade in i sista sekunden för att tomas ledin inte kunde..
    Sen var hans engelska ungefär på samma dåliga nivå som petra marklunds va...presentatören för det hele..
    Fast han kanske aldrig har sjungit på engelska ioför sig...

Liknande ämnen

  1. Peter Gabriel Remixtävling - Vinn SSL Duende
    Av Katzenjammer i forum Allmänt om musik
    Svar: 250
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 15:05
  2. Remixa Peter Gabriel
    Av RaelDWTW i forum Allmänt om musik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •