Resultat 1 till 51 av 51

Ämne: ikea tips för trummaskiner!

  1. #1
    xjunkie

    ikea tips för trummaskiner!

    måste dela av mig av den här sjysta upptäckten för trummaskiner etc.. jag köpte fyra stycken!
    till och med hål för kablar!

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/95674700

  2. #2
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Ser ju toppen ut. Tack för tipset.

  3. #3
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    det finns vellan även för mina hyllskenor \ typ garage\lager\ica\williy's .. att häkta på .. med små tappar på baksidan så slipper man ha skiten desktop .. [skoställ]

    184.305.10'orna ;-]

    väggskenorna typ antonius grejjerna
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2009-05-02 klockan 17:19.

  4. #4
    xjunkie
    hyllplan på skenor är stadigare helt klart.. men önskar det fanns vinklade så inte maskinerna ligger plant.. blir taskig ergonomi så tycker jag

  5. #5
    xjunkie

  6. #6
    kyaal
    kyaal är inte uppkopplad
    kyaals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av xjunkie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis vad jag letat efter!

  7. #7
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    broder e dock rätt .. va för snabb :-D

  8. #8
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    jag använder redd, den står ganska stabilt på ett syntställ
    http://www.99.se/1745270-post21.html

  9. #9
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag kör broder i fyra våningar, håller just nu 16 klaviaturer och två trummisar.

    Polaren har ett sånt där skoställ på en pinne, med en korg ER-1 + EA-1 riktade mot publiken live, ger ett fint ljus på scenen.

  10. #10
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av platon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör broder i fyra våningar, håller just nu 16 klaviaturer och två trummisar.
    Hur djupa klaviaturer då? Får man in t.ex. en Odyssey eller en Promars på dem? Det hade ju varit supersmidigt att slippa förlora så mycket golvyta som A-ställ tar upp.

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hm det finns alla möjliga bra kombos, om man söker på "broder" på ikeasidan så ser man lite allt möjligt intressant... dom stora hyllorna på bilden här är 64 cm djupa även dom inte är lutade iofs.



    Finns även en variant att sätta mellan golv och tak, då kan man sätta kantskenor och vinkla efter behov:


  12. #12
    xjunkie
    undrar hur stadiga dom är.. ser lite rangligt ut med fötter bara åt ett håll...på första bilden. men ser heeelt ok ut!

  13. #13
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    De finns med "T"-fot också, den där varianten heter "L"-fot

  14. #14
    xjunkie
    aha.. t-fot är att föredra alltså

  15. #15
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Här hade jag tänkt köpa ställ från Jaspers men nu råder ingen tvekan om att det blir BRODER istället. Får bli T-fot och skenor ända upp till taket, så får jag plats med cykel, vinterdäck, klädförvaring och skohylla också om jag vill.
    Att det är kategoriserat som grovförvaringssystem är ju ett rent plus också

  16. #16
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Tanken med L-foten är väl att man förankrar den i väggen också tänkte jag?

  17. #17
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jepp, jag har läst på lite och tänkt om. Det kommer bli en L-fot mot väggen kombinerat med en T-fot som går ut från väggen i någon egenpåhittad speciallösning. Jag återkommer om det lyckas...

  18. #18
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Så har jag också tänkt försöka i nya lyan! Ye'hou, experimentverkstad

  19. #19
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Tror på det hela med "GrooveLösningen" :] Dock har jag enkla träskivor med 2 olika skivdjup i mitt system -- behöver inte ha sluttande plan då jag inte har några grejjer längre som kräver det direkt -- men gött att det finns iaf!

    T-fot och en gänga \ tryckPad i taket ser jag inga som helt problem med annars, om man har lite djupare saker .. e nog rekordeligt stabilt!!


    annars som jag sagt tidigare kan man köpa hyllformationer på willys \ pcCity konken \ eller så ... beggade makaron \ vetemjölsHyllor som pallar med några kilon ja frågar man snällt så går det att lösa! nu behöver jag dock det inte längre men var inne på det ett tag och frågade runt ...
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2009-05-10 klockan 15:24.

  20. #20
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Den här varianter utan fötter som man sätter mellan golv och tak, tror ni den skulle kunna hålla utan att skruva fast i taket? Dvs om kopparna är tillräckligt stora och den går at pressa fast på nåt sätt... kanske lite väl risky iofs, men shysst med minimalt borrande och trixande.

  21. #21
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Låter extremt risky, du gör nog bäst i att köra med T-fot istället om du vill slippa borra. Vore ju inte så kul att se all sin utrustning falla till golvet - eller få den över sig...

  22. #22
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Det här vet väl alla redan, men ett annat tips är sängbordet RAST:


    Exakt 19" brett och 6 HE

    Kombinera med 1 m rackskena från classe så har man ett riktigt budgetrack
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=55652616

  23. #23
    Krippe
    Krippe är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag var inne på ikea Bäckebol i gbg idag och handlade ett brodersystem. Tydligen är delar av den serien på väg att försvinna från sortimentet, bland annat de lutande hyllorna. Jag lyckades köpa några demoex, det fanns några till kvar . Om man är sugen på lutande broderhyllor är det alltså hög tid att agera.

  24. #24
    myhrman
    myhrman är inte uppkopplad
    myhrmans avatar
    Senior
    nu vill vi snart se lite riktiga foton från denna tråden =)

  25. #25
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Krippe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var inne på ikea Bäckebol i gbg idag och handlade ett brodersystem. Tydligen är delar av den serien på väg att försvinna från sortimentet, bland annat de lutande hyllorna. Jag lyckades köpa några demoex, det fanns några till kvar . Om man är sugen på lutande broderhyllor är det alltså hög tid att agera.
    Jag var också där och handlade BRODER-delar häromveckorna och såg att saker var på utgående. Dock fick jag intrycket att det bara var de djupa hyllorna (58cm) som var på väg ut och det bara skulle finnas 36,5cm kvar.
    Vore ju förödande om de vinklade försvinner...

    Och beträffande bilder så skall jag ordna det, jag måste bara ändra om lite (för femte gången) och komplettera med fler hyllor

  26. #26
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    fan va svårt det ska va att komma över Ikea Redd då. dom kommer inte tillverkas igen på ett bra tag och är slut överallt såvitt jag ser. Ringde en dag för sent på typ 3 säljes annonser med.

  27. #27
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Pehr>> Gah! snopet. har gett bort eller slängt en liknande möbel.

  28. #28
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Ingen som provat bordet Dave? Funderar på ett men är lite tveksam till hur stabilt det är.

  29. #29
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Någon som kan dela med sig lite bilder ang. Broder systemet.. funkar det bra?!
    Senast redigerat av mikee den 2010-01-10 klockan 14:18. Anledning: uppdatering

  30. #30
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    Tyvärr ingen aning om Broder, men köpte två Redd för ett par dagar sedan. Funkar perfekt som ställ min microkorg, er-1 och 12-kanaliga Mackie-mixer.

  31. #31
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xjunkie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    måste dela av mig av den här sjysta upptäckten för trummaskiner etc.. jag köpte fyra stycken!
    till och med hål för kablar!

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/95674700
    OMG laptopstället jag letat så länge efter!

  32. #32
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag kan tipsa om att dom där Broder-stativen håller 100kg per hyllplan och det finns även med mittmonterad stolpe och T-ben så man kan ha den fritt i rummet.
    Jag ska skaffa såna för mina komboorglar, dom är mellan 113-115cm långa och broders hyllplan är 119.

    Som GJORT för avsågade orglar - hur fan kunde IKEA veta att jag skulle ha just 113cm långa orglar på deras hyllplan?

  33. #33
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hehe, och jag skaffade nyligen äntligen min också, L-fot mot väggen, de mindre djupa (37cm) hyllorna och fot och jag kan avslöja att den är helt klart stadig nog. Aningen gungig i sidled dock men det var lätt fixat, skulle ju kunna dra fast den mot väggen också men det finns inget behov så länge ingen försöker klättra upp i den.

  34. #34
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mikee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kan dela med sig lite bilder ang. Broder systemet.. funkar det bra?!
    Funkar utmärkt!




  35. #35
    vewie
    vewie är uppkopplad nu
    vewies avatar
    Veteran
    Har ett broder system som kan tankas avyttras om det finns intresse. Bestar av 3 t/ben och typ 4 hyllor modell mindre, 5 hyllor modell storre. Har for mig att ikea haller pa att ta bort dem ifran sortimentet. Ifall nagon e sugen sa pm isf.

  36. #36
    inok
    inok är inte uppkopplad
    inoks avatar
    Senior
    Jag tampas med utrymme här hemma för närvarande. Och nu ska jag köpa mig en större mixer. Jag hittade detta sängbord; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90120545

    Tror ni det skulle fungera att ha Mixer eller Turntable ovanpå, sedan mixer eller turntable på mittenvåningen, sedan sätta lite längre ben nedtill för att få upp den i "kontorsstolshöjd" ?

    Eller blir detta väldigt trångt och oergonomiskt? Har mätt och grejerna får iaf plats på djup och bredd. Frågan är bara hur bra det blir..

  37. #37
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Personligen försöker jag alltid se till att ha fritt under grejerna för benen i den mån det går.

    Men på tal om utgående Ikea-produkter så måste jag slå ett slag för Stolmen, det verkar som hela systemet är på väg ut.. köpte just två stolpar och den minsta varianten av vanliga vita hyllor att ha bredvid soffan till projektor, laptop etc. Det finns en lutande skohylla till dom som skulle vara briljant för dom med många små trummaskiner etc.

    Stolpar med stora gummiklädda fötter man spänner mellan golv och tak, ganska speciellt och klart läckert.

  38. #38

  39. #39
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    det e snyggt industriellt kotten!
    -- fan vad grejjer, platon!
    -- "tryggve"-boards kanske .. det e dom jag har

  40. #40
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hej Broder-bröder! Jag har köpt T-fötter och korta skenor, tänkte nog lite fel. Behöver upp i höjd. Kan man skjuta in förhöjningsstolpen i andra (lång / kort) skenor eller har de samma dimension? Vore ju en enkel sak att fixa förhöjningsstolpar och fler hyllplan. Jobbigare om jag måste bygga om...

  41. #41
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Är ni nöjda med Broder? Jag ska köra in någon konsolvariant i studion/garderoben. Broder har ju de där underbara vinklade hyllplanen men är mkt dyrare än motsvarande (utan lut) från Jula/Bauhaus m.fl. Har ni några problem med metallskrammel vid starkare volym?

  42. #42
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Inget metallskrammel men som sades nyligen så verkar de lutade hyllplanen har utgått. Du kan välja Elfa men då får du skruva upp på väggen. Blir stabilt å snyggt dock.

  43. #43
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    En fördel med elfa-systemen är att grejorna knappast kommer utgått om en månad när man vill komplettera lite...

  44. #44
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Väl talat, broder... ehm... namne!

  45. #45
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Det finns något annat ikea system med lutande plan nu. Minns inte vad de heter men såg dem sist för en vecka sedan på varuhuset i kalmar.
    Så något finns

  46. #46
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    ICA \ WILLYS e bra annars
    har så jag klarar mig utan idag .. kör ju rack
    men deras hyllor i typ brödstånden e ju asbra för klaviatorGrejjer bland annat
    hör med butiksChefen på ett ställe nära er <3
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2011-08-16 klockan 10:43. Anledning: att köra annat verkar ju fånigt dyrt :D

  47. #47
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    <förlåt att jag tänker annorlunda och löser ev situationer i realtid om man behöver saker>

  48. #48
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Inte riktigt Ikea Redd, men i samma stuk (fast lite sämre enligt mig)

    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...497/#/60150176

  49. #49
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Dom där är bara skit...klena och böjer sig.... Därimot så sålde dom såna kanter man kan sätta på Billy hyllorna så man kan vinkla dom för bästa trummaskinsförvaring

  50. #50
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    har napp på några ikea redd. 5stycken närmare bestämt.
    finns det intresse? behöver nog bara 2-3själv.

    http://www.styleroom.se/image/scaled...8/1/271198.jpg
    Senast redigerat av miaz den 2012-03-18 klockan 10:58.

  51. #51
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Hittade tre stycken på en secondhandaffär idag. De var mycket större, tyngre och stabilare än vad jag trodde. Kanske bör man sätta på lite gummilister runt kanterna så man inte repar upp bordet? Verkar ha rätt vassa kanter. Hm
    Senast redigerat av indigo den 2013-05-03 klockan 14:33.

Liknande ämnen

  1. Blindtest, trummaskiner...
    Av Sågtand i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 09:08
  2. Trummaskiner
    Av Helix i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 14:36
  3. lo-fi trummaskiner
    Av _brown_pete_ i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-12-04, 14:57
  4. jamma med trummaskiner
    Av Volantiz i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 16:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •