Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Keyboardtangenter, måla/köpa

  1. #1
    Perry79
    Perry79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Keyboardtangenter, måla/köpa

    Jag har fått för mig att det skulle vara jäkligt snyggt med en synt med bara vita tangenter. Kan man få ett bra resultat med målade (sprayade?) tangenter? Eller kanske kan man någonstans köpa svarta tangenter som redan är vita om ni fattar vad jag menar...

    Keyboardsen som ligger i riskzonen hemma hos mig är:
    Nord Lead 1
    Roland Alpha Juno 2
    Roland VK-7

    Jag har inga problem att skruva isär dem, och alla tre har ju relativt vanliga plasttangenter som verkar vara av någon standard-typ. Men jag vet inte var man får tag i sådant.

    Någon som har erfarenhet av liknande projekt?

  2. #2
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Någon Nord-modell finns väl med inverterat klav, så där kanske det finns reservdelar med vita "svarta" tangenter? Fråga mig inte hur man kommer åt Clavias reservdelslager bara...
    Men innan du sätter skruvmejseln i din Nord Lead, photoshoppa en bild och se om det verkligen blir så snyggt

  3. #3
    Perry79
    Perry79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Tebukuro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [...]
    Men innan du sätter skruvmejseln i din Nord Lead, photoshoppa en bild och se om det verkligen blir så snyggt
    Tack för tipsen! Jag vill helst inte göra något som inte går att ångra, men om man har kvar originaltangenterna så är det ju ingen match att byta tillbaka, om det nu inte blir så bra som i min fantasi

  4. #4
    Perry79
    Perry79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Clavia meddelar att de tyvärr inte kan ta hem enstaka tangenter, och de inverterade klaviaturen behövs som reservlager, så den planen sprack.

    Men jag ger mig inte än. Någon som har erfarenhet av att spraymåla tangenter? Jag vill ha en hyfsat hållbar yta med samma "glans" som tidigare.

  5. #5
    perka
    perka är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Perry79 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Clavia meddelar att de tyvärr inte kan ta hem enstaka tangenter, och de inverterade klaviaturen behövs som reservlager, så den planen sprack.

    Men jag ger mig inte än. Någon som har erfarenhet av att spraymåla tangenter? Jag vill ha en hyfsat hållbar yta med samma "glans" som tidigare.
    Kunde du inte köpa en hel inverterad klaviatur och sedan bara byta de svarta tangenterna. Sedan säljer du resten till någon som vill ha en helt svart klaviatur...

  6. #6
    Perry79
    Perry79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av perka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kunde du inte köpa en hel inverterad klaviatur och sedan bara byta de svarta tangenterna. Sedan säljer du resten till någon som vill ha en helt svart klaviatur...
    Ha ha! De föreslog inte att jag kunde köpa ett helt klav, så antagligen säljer Clavia bara reservdelar när man samtidigt skickar in defekta delar.

  7. #7
    madman
    "bara spela på vita tangenter" fick en helt ny innebörd

Liknande ämnen

  1. måla min micromodular!
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 11:29
  2. modda + måla sin sh101:a
    Av gazt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 00:16
  3. Måla om plastinstrument?
    Av charliecrash i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 21:28
  4. måla chassi - vad ska jag göra med det?
    Av fredrik_e i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •