Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ny musikaffär i Göteborg: Musikverkstan

  1. #1
    Tebukuro
    Tebukuro är inte uppkopplad
    Tebukuros avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Ny musikaffär i Göteborg: Musikverkstan

    Halloj,

    Idag när jag var på väg från Masthuggstorget till Andra Långgatans Skivhandel snubblade jag på en ny musikaffär några meter innan, i Skivhuggets sista lokaler. Musikverkstan heter den och finns tydligen sedan tidigare även i Stenungsund.

    En hel del gitarrer av olika slag fanns där, samt det sedvanliga utbudet notböcker och ukulelear. I ett rum stod några digitalpianon och keyboardar från Casio, en avdelning som skulle utökas med syntar och studioprylar.
    En och annan trumma och cymbal skymtade jag även, det var nog också under uppbyggnad.

    Något som kan vara intressant för den som är mer produktiv än undertecknad är att dom vill hjälpa lokala band genom att sälja demoskivor, konsertbiljetter och spela ens musik i butiken. Vad jag förstod en kostnadsfri service. Där fanns ett skivställ i butiken som redan hade tiotalet skivor.

    Mer info på deras hemsida och Myspace-sida.

    (I övrigt fyndade jag idag Elektrik Cokernut - Go-Moog! för 25 spänn på Andra Långgatans samt en Yamaha-distpedal för 50 spänn på Myrorna Järntorget. Hurra! )

  2. #2
    pingu
    pingu är inte uppkopplad
    pingus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    De har väldigt många kantiga metalgitarrer och inga Fender alls, det bådar inte gott. Men jag får ändå ta en sväng förbi och köpa strängar någon dag, för att visa något slags moraliskt stöd.

Liknande ämnen

  1. Musikaffär i Tallinn
    Av Dx200 i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 14:23
  2. bra musikaffär (synt) i Göteborg?
    Av deadbeat i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 16:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •