Sidan 6 av 206 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 56 106 ... SistaSista
Resultat 301 till 360 av 12320

Ämne: Euroracktråden

  1. #301
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Är sugen på en Dark Energy. Men kan inte bestämma mig. Vet inte om jag är i behov av en egentligen. SchneidersLaden säljer den några kronor billigare än Thomann och fingret vill gärna klicka köp. Samtidigt känns det vettigare att beställa ett case och börja bygga på den där modularen jag velat bygga så länge.

  2. #302
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Oj då, det var ambitiöst. Du saknar inget då?

    Jag har bara JD-800an och Virus Indigon kvar efter att ha sålt i princip allt annat (inte för att få råd med Doepfern utan för att jag inte tycker om att ha grejer runt omkring mig när jag gör musik som jag inte använder, det stressar mig och ger mig tvångstankar att jag "måste" använda dem eftersom jag har dem), men jag skulle aldrig kunna sälja mina två älsklingar, det skulle va min musikaliska död.

  3. #303
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Nja, ambitiöst är nog fel ord- Det handlade mer om att jag bara tröttnade på att ha massa grejer stående. Jag jobbade som bäst när jag bara satt med min ms-10, så det föll logiskt att köpa en modular att använda som enda ljudkälla. (förutom det digitala)

    Min ms-10 saknar jag ytte-pytte-lite. Har aldrig ångrat att jag sålt något faktiskt.

  4. #304
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Nu har jag beställt mitt system! http://www.99musik.se/showpost.php?p...&postcount=308

    Det känns väldigt bra att äntligen få en "riktig" modular!

  5. #305
    Petur
    Petur är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Beställde också ett system i fredags!

    Det blev ett basic system 2, 1st A-155, en extra multipple och ett A-100P9 case.

    Får se hur detta slutar =)

  6. #306
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Det är ju värsta doepferhypen här!

  7. #307
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Härligt!! Ser fram emot att höra vad vi alla slänger ihop med våra fina modularer.
    Mitt bs-2 portable case är tydligen försenat tyvärr kommer att ta 2-5 dagar innan Thomann kan skicka det.

  8. #308
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tycker doepfer i sig är underskattat. visst, det är inte det dyraste
    och de gör läskigt många moduler. men bara för det betyder det
    inte att de inte gör bra moduler.

    sen att det råder någon slags "avsky-doepfer-prylar-stämning" i muffwiggler
    betyder det inte att de har rätt. tycker snarare att de utgör en form av elitistiskt
    tänkande som inte roar mig för fem öre.
    För att balansera lite kan man ju säga att det hypas
    där lika mycket som här bara om olika fabrikat.

    Hypen gör ju inte produkten bättre, bara lättare att sälja..

    Säg ett ord som kan tolkas(och tolkas med glädje av vissa)
    negativt om Cwejman eller TN och folk blir fullständigt rabiata.

    Ta tex Saab talibanerna, de är ju fullständigt rabiata,
    jamenar vafan, bil som bil, den slutar på skroten i alla fall.

  9. #309
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Skulle bara inte lägga dyra pengar på ett standardsystem...... kan man ju lika gärna tjacka en mopho el evolver el nåt, knäcker ju det rejält. Lite mindre sladdar bara. Bättre att köpa snikcase, med riktigt skumma moduler och blanda friskt mellan märken. Finns ju hur sjukt roliga grejjer som helst. För samma pris som ett standard doepfer kan man ju få ett monster och så kan man lacka caset rosa med kitty stickers

  10. #310
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För samma pris som ett standard doepfer kan man ju få ett monster och så kan man lacka caset rosa med kitty stickers
    Det är ju precis det som är grejen.
    Standardsystemet är väldigt prisvärt i och med att bara modulerna lösa kostar >18000kr
    Portable Case + 30st kablar på det. Sen är du uppe i rätt mycket mer än 17000kr.

    Så det så!

    Mopho / Evolver knäcker inte alls ett standardsystem heller för den delen.

    Sedan om man inte behöver vissa moduler så är det ju bara att sälja och köpa annat.

    Summa: jag valde standard för att mycket som ingick var det jag ville ha + det var så prisvärt.

  11. #311
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    jamendåså! När ska vi ha GBG-synthmeet, dricka en massa tvååttor och leka med våra modulära system då? (som självfallet knäcker den lilla gula och estetiskt smaklösa mophon flera gånger om..)

  12. #312
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Det låter skoj! Jag är på
    Någon helg framöver kanske...

    Vi behöver någon bra ställe att vara på bara.

  13. #313
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av punchandjudy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jamendåså! När ska vi ha GBG-synthmeet, dricka en massa tvååttor och leka med våra modulära system då? (som självfallet knäcker den lilla gula och estetiskt smaklösa mophon flera gånger om..)
    Den är ZZZZnyggg, speciellt om man målar den rosa med lite kittystickers, alt dalahästmotiv.

  14. #314
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    haha. ja, oavsett om du är ironisk eller inte skulle jag hellre köpa den senare varianten...

  15. #315
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle bara inte lägga dyra pengar på ett standardsystem...... kan man ju lika gärna tjacka en mopho el evolver el nåt, knäcker ju det rejält. Lite mindre sladdar bara. Bättre att köpa snikcase, med riktigt skumma moduler och blanda friskt mellan märken. Finns ju hur sjukt roliga grejjer som helst. För samma pris som ett standard doepfer kan man ju få ett monster och så kan man lacka caset rosa med kitty stickers
    Byter min MEK mot ett såntdär värdelöst doepfer-system vilken dag som helst... ;o)

  16. #316
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Världelöst har jag aldrig sagt. Bara det att det är så standard så du kan typ göra mer med en MEK som har grymma möjligheter. Blir en standarduppsättning bättre av lite sladdar????? Mycket psykologi däe tror jag


    punchhandjudy: Du menar senare, dalamotiv???? Ingen ironi bara kitchsugen

  17. #317
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tror att det ligger mycket psykologi bakom ditt uttalande och ordet "standardsystem".

  18. #318
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    ... och jag vill också ha en dalahäst-mopho.

  19. #319
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Shit, verkar som alla 99or tänkte samma sak samtidigt Fan va kul, vi måste ju absolut ha en Doepfer-gettogether!

    Redan några timmar efter att jag beställt mitt system känner jag för att beställa lite fler prylar, typ en AFG och en FrequenSteiner bl.a....livsfarligt med modularer, och jag som inte ens har något än

  20. #320
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av VCO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Redan några timmar efter att jag beställt mitt system känner jag för att beställa lite fler prylar, typ en AFG och en FrequenSteiner bl.a....livsfarligt med modularer, och jag som inte ens har något än
    Jo, GASen är självgenererande. Att sitta och jobba med sina alltför få moduler skapar ännu mer GAS kan jag säga.

  21. #321
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven666 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tar aldrig slut.

  22. #322
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att det ligger mycket psykologi bakom ditt uttalande och ordet "standardsystem".

    Näe, men ett genomträngande bakom min psylologiska profil om varför jag alltid får bånge på maskiner med mkt sladdar som hänger trots att det finns andra burkar utan sladd som gör samma eller mer. Jag menar inte att ett "standard" doepfer system inte är kul, bara att man kan ha kuligare om man planerar lite.

    Sen tror jag inte att "standard" för doepfers bs1 och bs2 uppsättningar är särskilt svårmotiverat i och med att det sålts i den konfigurationen i typ 15år.

  23. #323
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, i vissa fall stämmer det. För mig skulle det bara vara förvirrande + dyrare att välja en konfiguration som skulle i slutändan ändå vara snarlik ett BS.

    Men hade BS bestått av ett hopkok av moduler som var totalt ointressanta för mig så hade jag ju så klart skramlat ihop något själv.

    Sen är bs2 ~2300kr billigare än att sätta ihop allt själv- Vilket spelar roll för mig som inte hade haft råd om det var 1300kr dyrare. Så är det.

  24. #324
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, i vissa fall stämmer det. För mig skulle det bara vara förvirrande + dyrare att välja en konfiguration som skulle i slutändan ändå vara snarlik ett BS.

    Men hade BS bestått av ett hopkok av moduler som var totalt ointressanta för mig så hade jag ju så klart skramlat ihop något själv.

    Sen är bs2 ~2300kr billigare än att sätta ihop allt själv- Vilket spelar roll för mig som inte hade haft råd om det var 1300kr dyrare. Så är det.
    Jo men det jag menar är ju att en bs1/2 är så väldigt "standard synth" att det bara är bökigt att hålla på med sladd. Vill man ha en sån konfigaration så är det inte ljudexperimentering man är ute efter utan just "standard synth" och då har man mer nytta av en Mopho vilken i sig har grymma möjligheter och fetare ljud i dco: erna. Evolvern ska vi inte ens tala om.... grym fett, med både minne och jox. Och tycker man om att modulera så är Waldorfarna i en klass för sig, eller bäst för peng Nord modular/G2.
    Jag är absolut ingen fiende av modularer, tvärt om, bara undrar vad poängen är att byta bort en Mopho,MS-20 mm mot en standarduppsättning, är det för syn och sladd? för när det gäller ljudjoxande så är det ju nästan ett steg tillbaka.

    Inget illa ment

  25. #325
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EMUL8OR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo men det jag menar är ju att en bs1/2 är så väldigt "standard synth" att det bara är bökigt att hålla på med sladd.
    Jag borde väl inte lägga mig i det här... Men det är ju arbetssättet det handlar om. En "vanlig" synth kanske går att modulera på en massa olika sätt men då blir det aldrig särskilt hands on utan en massa menygrävande. Det som lockar mig med modularen är att allt ligger öppet, redo att utforskas, istället för att klia sig i huvudet och börja navigera i menysystemet.

    Ang. BS1/2 så blev det ju ett ganska "standard" system, fast fritt hopplockat. Jag skulle kunna ha köpt ett BS2 och kompletterat med några moduler, men då hade jag behövt köpa ett case till.

  26. #326
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu var det ju inte riktigt därför jag sålde allt.
    Jag sålde alla mina prylar för att jag ville göra det- Det var inte spikat att jag skulle köpa just en modular eller basic system för den delen. Jag ville ha en enstaka ljudalstrare bredvid min laptop. En minimalistisk setup- Det är vad jag vill ha. Inte massa lådor överallt.

    Varför väljer jag då en modular? Rätt uppenbart.
    a) det taktila
    b) mångsidigheten
    >>> c) möjlighet till utbyggnad <<<
    d) känner mig inspirerad av arbetssättet.

    Vi resonerar på olika sätt och prioriterar olika saker.
    Jag skulle känt mig helt oinspirerad med en evolver eller waldorf. Been there done that. Ge mig något som jag kan expandera om jag vill.

  27. #327
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu var det ju inte riktigt därför jag sålde allt.
    Jag sålde alla mina prylar för att jag ville göra det- Det var inte spikat att jag skulle köpa just en modular eller basic system för den delen. Jag ville ha en enstaka ljudalstrare bredvid min laptop. En minimalistisk setup- Det är vad jag vill ha. Inte massa lådor överallt.

    Varför väljer jag då en modular? Rätt uppenbart.
    a) det taktila
    b) mångsidigheten
    >>> c) möjlighet till utbyggnad <<<
    d) känner mig inspirerad av arbetssättet.

    Vi resonerar på olika sätt och prioriterar olika saker.
    Jag skulle känt mig helt oinspirerad med en evolver eller waldorf. Been there done that. Ge mig något som jag kan expandera om jag vill.
    Tror en modulart och data är helt rätt tänkt. PM:a mig när du vill sälja

  28. #328
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Hahahehe.

    Låt oss säga att jag aldrig hade köpt den om Thomann inte hade sin 30-dagars ångerrätt.

  29. #329
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Tycker många gnäller mest hela tiden nu. Se till att skaffa ett modularsystem och gör lite frän musik. Jag börjar bli trött på alla som bara snackar om sina system eller ickesystem... Låt oss höra lite vad ni gör med dem eller snacka mindre!!!

  30. #330
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Men jag ska

  31. #331
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Jamen jag har ju inte fått mitt system än! Jag förbehåller mig rätten att gnälla ett tag till, men så fort jag har fått hem systemet ska det göras oljud!

  32. #332
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mitt system är ju fx-system, det måste matas med ljud för att göra bra saker. Håller just nu på att lära mig använda de nya modulerna jag har köpt. Patchat runt som en liten blå ikväll.

    Lider av seriös inspirationsbrist, så det är bra att testa sig fram med ljud.

  33. #333
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    En diskussion om vilket arbetssätt som är bäst för kreativiteten är naturligtvis helt ointressant, eftersom det är olika för var och en. Men jag måste ändå säga att för mig har det varit en enorm kick för kreativiteten att skaffa modularsystem och effektburkar. Jag har ju sålt av alla Waldorf-rackprylar och snart förhoppningsvis även min Nord Modular. De få moduler jag har, ihop med Filterbanken och effekterna, känns extremt intuitivt att jobba med.

    Och det ÄR verkligen något med analogsyntar som är väldigt svårt att förklara men som känns annorlunda än VA. Säkert bara inbillning, men det funkar för mig.

  34. #334
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Daniel: Ditt system?

    http://www.99musik.se/showpost.php?p...&postcount=335

    funkar det fint med 6HE ist f 4?

  35. #335
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Daniel: Ditt system?

    http://www.99musik.se/showpost.php?p...&postcount=335

    funkar det fint med 6HE ist f 4?
    Eh, nä, det där är inte mitt. I wish...

    Så här ser mitt ut:


  36. #336
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den där lådan är riktigt schysst! Nån som vet om det säljs sånna för döppe/eurorack nånstans, eller måste man bygga själv?

  37. #337
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    bygga själv tror jag
    vet att det finns ritning på 4HE Buchla, men det där måste vara nån modifierad.

    http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?p=260773
    http://electro-music.com/forum/viewt...ghlight=buchla

  38. #338
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Äh, Odd Bob mfl...ni har ju rätt
    Det blir ett större modularcase istället för Dark Energy.
    Man kan ju köpa en modul i månaden då och långsamt bygga.
    Ingen stress!

  39. #339
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Som jag sa i nån annan tråd. Doepfer borde starta en modulprenumeration

  40. #340
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Har för mig att ngt av de amerikanska modulbolagen har det?

    Fråga till ni som kan: Vilket MIDI interface skall man köra med.
    A-190-2 verkar ju bygga på MCV4, som iaf med mina erfarenheter inte är det snabbaste interfacet direkt, kändes sådär när man körde moogen med det, stor skillnad när man bytter till pro solo.
    Är Doepefers A-190-1 bättre i trighastighet etc eller har det bara fler funktioner?
    Kör ni andra med Doepfers egna eller med externt MIDI interface?

  41. #341
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    A-190-2 är ju Doepfers low-cost-alternativ.
    Tror det var något med att A-190-2 har en 8-bit DAC medan A-190-1 har 12-bit.

  42. #342
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag har letat efter sådan info, men lyckades inte hitta det på deras sida.

  43. #343
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    lowcost-modellen har väl inte ens 8 bitar ?
    men den baseras iofs på deras separata låda
    som kör midi>cv så kolla specsen på den.

    den dyrare modellen är dock 12bitars.

    analogue solutions midi>cv kör 16 bitar

    förövrigt vill jag gärna ha svar på varför det
    är över 8 bitar iom att midi bara är 7bit.
    någon som håller koll på det ?

  44. #344
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    "A-190-2 is the modular version of the established MCV4"
    Med andra ord... samma speccar, lika kasst? Hehe.

    http://www.doepfer.de/a190.htm

    http://www.doepfer.de/a1902.htm

    leere: lowcost = 8bit
    sen vet jag inte varför det har så mycket med bitar att göra... För att ljud / cv ska analyseras kontra datameddelanden?

  45. #345
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    leere: Det är DA-omvandlingen det snackas bitar här. Ju fler sådana, desto mjukare CV ut. Åtta bitar ger taggig CV som inte är tillräckligt precis för att styra tonhöjd på oscillatorer så bra som man vill.

    De sju bitarna som du tänker på är själva midiprotokollet.

  46. #346
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Men Dark Energys MIDI implementation verkar ju identisk med 190-2/MCV4, å den kan väl inte vara så dålig...?
    8 bitar i Dark Energy då, 12 bitar i 190-1 och 16 bitars DAC i Pro Solo..
    Frågan är vad det gör för skillnad i praktiken.

    Någon här som kör ex. A-100 med en Pro solo eller annat externt interface?
    Senast redigerat av theVOID den 2010-03-01 klockan 12:12.

  47. #347
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    En liten indikation på vad jag är ute efter
    En flexibel 2osc monosynth med SUB och unikt filter, främst för tonalmusik och lite noiselekar!
    Kommentarer på det?
    Eller är alla ute efter att bygga monstermodularer?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	henkemodular.JPG 
Visningar:	118 
Storlek:	57,7 KB 
Id:	23796  

  48. #348
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Hur var det nu: A-111-5 är inte så jätteflexibel i ett system, oscillatorn kan inte frikopplas från filtret?

    Så vill du köra både den och AS-VCO:n genom Polivoks-filtret kan det bli knepigt att koppla förbi A-111-5:s filter. Låter säkert grymt ändå, men i alla fall.

    Finns Doepfers 3U-rack att få tag på nånstans, typ begagnade? Annars är det väl MFB som gäller, då medföljer midi/CV.

    Eller bygga själv naturligtvis.

    Angående monstermodular tror jag att jag kommer att klara mig väldigt bra på 6U, med rätt moduler.

  49. #349
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Har MFB tomma rackcases? Kunde inte hitta på deras sida?

  50. #350
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var det nu: A-111-5 är inte så jätteflexibel i ett system, oscillatorn kan inte frikopplas från filtret?

    Så vill du köra både den och AS-VCO:n genom Polivoks-filtret kan det bli knepigt att koppla förbi A-111-5:s filter. Låter säkert grymt ändå, men i alla fall.

    Finns Doepfers 3U-rack att få tag på nånstans, typ begagnade? Annars är det väl MFB som gäller, då medföljer midi/CV.

    Eller bygga själv naturligtvis.

    Angående monstermodular tror jag att jag kommer att klara mig väldigt bra på 6U, med rätt moduler.
    Precis, tänkte köra in AS oscillatorn i A-111-5 external input och sen vid behov, ut med hela rasket genom Polivoks filtret.

  51. #351
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har MFB tomma rackcases? Kunde inte hitta på deras sida?
    http://www.thomann.de/se/mfb_modul_g...ausatz_3he.htm

  52. #352
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ah, men bara för deras moduler då, så därför ej intressant för mig.
    Efter att ha funderat lite så tror jag nog att det bästa för mig är att skaffa en Pro Solo och
    utgå från minimoogen som centrum i ett modulärt system.
    Har inget behov av att köra mer än en synth samtidigt nämligen.

    Då man kan styra moogen med pro solo och bygga ett Doepfer minicase med Polivoksfilter etc.
    Man kan sedan enkelt expandera med ett till minicase med extra oscillator som också kan styras av Pro solo, via multiples. Smidigt och tar liten plats, passar mig

    Då köper jag en pro solo och sedan en sådan här:
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  53. #353
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    leere: Det är DA-omvandlingen det snackas bitar här. Ju fler sådana, desto mjukare CV ut. Åtta bitar ger taggig CV som inte är tillräckligt precis för att styra tonhöjd på oscillatorer så bra som man vill.

    De sju bitarna som du tänker på är själva midiprotokollet.

    kanon. tack för infon. något att fundera på sen.
    har övervägt att köra 2 st midi-cv prylar sen.
    en separat låda och sen en modul i ett beuty case från doepfer.

  54. #354
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, men bara för deras moduler då, så därför ej intressant för mig.
    Va, nä? Den är för alla Eurorackmoduler.

    Filmbevis: http://matrixsynth.blogspot.com/2008...-and-more.html

  55. #355
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Oki, thanks
    Men det blir deras minilådor känner jag, så kan man bygga i lugn och ro och få plats med prylarna också

  56. #356
    Petur
    Petur är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Någon som har koll på ungefär hur låg tid en leverans från Thomann tar?

    ... och vilka som sköter deras leveranser. Är det med vanliga postpaket eller är det med UPS eller något liknande. Levererar dom fram till dörr etc.. Hittar ingen direkt info om det.

  57. #357
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, men bara för deras moduler då, så därför ej intressant för mig.
    Efter att ha funderat lite så tror jag nog att det bästa för mig är att skaffa en Pro Solo och
    utgå från minimoogen som centrum i ett modulärt system.
    Har inget behov av att köra mer än en synth samtidigt nämligen.

    Då man kan styra moogen med pro solo och bygga ett Doepfer minicase med Polivoksfilter etc.
    Man kan sedan enkelt expandera med ett till minicase med extra oscillator som också kan styras av Pro solo, via multiples. Smidigt och tar liten plats, passar mig

    Då köper jag en pro solo och sedan en sådan här:
    LFOn kan du synka med en VCOn, vips har du en sub-osc.

    http://soundcloud.com/svensk-ljudporr/doepfermodular-synced-lfo-100112

  58. #358
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    För att kommentera lite. Ni som äger Nord Modular G2 och ärligt tänker ersätta med analog modular. Galenskap. Behåll eller sälj till mig.

    Lite OT, men ändå skönt modulardrönare... Som inte går att göra med fedt modularsystem... möjliger Reaktor... man jag är tveksam...

    http://soundcloud.com/svensk-ljudporr/g2-modular-drone

  59. #359
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LFOn kan du synka med en VCOn, vips har du en sub-osc.

    http://soundcloud.com/svensk-ljudporr/doepfermodular-synced-lfo-100112
    Det DÄR lät KILLER Odd, just sådant jag vill göra ( det i början)
    Ha som små grooves under och imellan gitarrerna etc.
    Är det en A110 synkad med en LFO hela vägen?
    Beskriv gärna patchningen och inblandade moduler!
    Senast redigerat av theVOID den 2010-03-01 klockan 21:06.

  60. #360
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att kommentera lite. Ni som äger Nord Modular G2 och ärligt tänker ersätta med analog modular. Galenskap. Behåll eller sälj till mig.

    Lite OT, men ändå skönt modulardrönare... Som inte går att göra med fedt modularsystem... möjliger Reaktor... man jag är tveksam...

    http://soundcloud.com/svensk-ljudporr/g2-modular-drone
    SJUKT snyggt..........lite Geography vibbar på det!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •