Sidan 166 av 206 FörstaFörsta ... 66 116 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 ... SistaSista
Resultat 9 901 till 9 960 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #9901
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    uDervish är 8hp och baserat på Spin FV-1-chippet (samma som Erica Synths och Tiptop Audio amvänder i sina effektmoduler).

    8hp Clouds innehåller både delay och reverb (med Parasitesfirmware). Ex. Antumbra SMOG.

  2. #9902
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tar gärna emot tips på bra digitalt delay (och gärna reverb också) på max 8hp. Kommer nog troligen användas mest till 0-coast
    Happy Nerding FX Aid. Låter bra, billig, mindre än 8hp.

  3. #9903
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Har en Flame fx6 till salu, 4hp, FV-1 chip, stereo i/o annars. För 500kr.

  4. #9904
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Rekommenderar också Happy Nerding FX AID... har to.m klockbara delay + multieffekter (reverb + delay osv).. Inspirerad av Big Sky. Går att konfigurera hur man vill via webbinterface.

  5. #9905
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Tack för tips! Testade just min 0-coast för första gången efter inköp och lät den gå via Strymon El Capistan. Jävlar va gött det lätt när jag släppte på reverbet o lite eko. Hur mäter sig euro-delayer/reverb med en sån pedal?

  6. #9906

  7. #9907
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tips! Testade just min 0-coast för första gången efter inköp och lät den gå via Strymon El Capistan. Jävlar va gött det lätt när jag släppte på reverbet o lite eko. Hur mäter sig euro-delayer/reverb med en sån pedal?
    Magneto från samma tillverkare måste väl ändå vara det absolut närmaste en El Capistan du kan komma, men den ger dig även så galet mycket mer. Fantastisk modul.

  8. #9908
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Magneto är dock något större än 8hp. Och kostar som tre FX Aid. Den har inte heller något avslutande reverb, väl?

  9. #9909
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Magneto från samma tillverkare måste väl ändå vara det absolut närmaste en El Capistan du kan komma, men den ger dig även så galet mycket mer. Fantastisk modul.
    Ah! Missat att Strymon gjorde euro. Men prislappen

  10. #9910
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Magneto är dock något större än 8hp. Och kostar som tre FX Aid. Den har inte heller något avslutande reverb, väl?
    Nä, känns som FX Aid är ett lagom steg för mig. Bara hunnit lyssna lite på klippen du postade men det lät ju fint!

  11. #9911
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Magneto är dock något större än 8hp. Och kostar som tre FX Aid. Den har inte heller något avslutande reverb, väl?
    Missade hp-kravet, tänkte mest på jämförelsen med El Capistan.
    Magneto har ett reverb som låter fint.

  12. #9912
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Jag installerade Hemisphere på min O&C, vilket ju var ett ordentligt lyft.
    Men, irriterande som vanligt, kan man inte få den att spara state mellan omstarter?

  13. #9913
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag installerade Hemisphere på min O&C, vilket ju var ett ordentligt lyft.
    Men, irriterande som vanligt, kan man inte få den att spara state mellan omstarter?
    Punkt 2:

    https://github.com/Chysn/O_C-Hemisph...c-Instructions

  14. #9914
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack, så enkelt...

  15. #9915
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Någon som har slarvat bort en modul någon gång? Bytt case och haft några moduler utanför osv - men en jädrans modul är helt försvunnen haha. Tur att det var en billig Doepfer passiv attenuator och inte nått dyrt - men likväl störigt!

  16. #9916
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Har inte provat irl, men har lite platsbrist och vill byta ut ett filter mot ett Qu-Bit Prism - kollat tuben lite men undrar om någon har irl omdöme?

  17. #9917
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Vilka interpolerande skanners finns i dagsläget? Dvs ca scanners typ toppo mixiplexer, Malekko quad via, qubit synapse, verbos Scan o pan. Efterlyser erfarenheter och tankar!

  18. #9918
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Mångfacetterad (qu-bit prism). Dels många olika funktioner i en och samma modul, dels en kul helhet. Och bra med rattar och ingångar.
    Senast redigerat av HEK den 2020-01-06 klockan 11:05.

  19. #9919
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka interpolerande skanners finns i dagsläget? Dvs ca scanners typ toppo mixiplexer, Malekko quad via, qubit synapse, verbos Scan o pan. Efterlyser erfarenheter och tankar!
    Make Noise RxMx kan du lägga till där, men det är även LPG på rubbet och kan köra fler än två kanaler samtidigt.

  20. #9920
    mandogus
    mandogus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka interpolerande skanners finns i dagsläget? Dvs ca scanners typ toppo mixiplexer, Malekko quad via, qubit synapse, verbos Scan o pan. Efterlyser erfarenheter och tankar!
    Denna har jag ögnat lite på: https://www.modulargrid.net/e/livestock-electronics-black-maze

    Jag har en frames som jag gillar väldigt mkt, lite meckigt att programmera men otroligt flexibel. Min tajta 8 hp version är särskilt svårskruvad. Har en massa annan funktionalitet också IOM parasites. Rekommenderar helt klart.
    Senast redigerat av mandogus den 2020-01-09 klockan 08:00.

  21. #9921
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Provkörde min Intellijel Tête igår.. oj oj oj. En hel del att lära men vilken smart modul. Verkar bli min nya sequencer.

  22. #9922
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Försöker installera Hemisphere på min uO_C men kommer inte längre än till att Teensy meddelar att hex-filen är "too large" vilket ju omöjliggör överföring. Har provat att öppna filen med teensy på tre olika datorer utan att lyckas.

    Någon som varit med om samma problem?

  23. #9923
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försöker installera Hemisphere på min uO_C men kommer inte längre än till att Teensy meddelar att hex-filen är "too large" vilket ju omöjliggör överföring. Har provat att öppna filen med teensy på tre olika datorer utan att lyckas.

    Någon som varit med om samma problem?
    Jag har inte varit med om det men det finns en 'note' och en eventuell lösning under method A step 3:
    https://ornament-and-cri.me/firmware/#method_a

  24. #9924
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte varit med om det men det finns en 'note' och en eventuell lösning under method A step 3:
    https://ornament-and-cri.me/firmware/#method_a
    Japp testat men funkar ej.

  25. #9925
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försöker installera Hemisphere på min uO_C men kommer inte längre än till att Teensy meddelar att hex-filen är "too large" vilket ju omöjliggör överföring. Har provat att öppna filen med teensy på tre olika datorer utan att lyckas.

    Någon som varit med om samma problem?
    Använder du rätt kabel? De finns både som laddningskablar (fungerar ej) samt sådana som kan användas för data.

    Har råkat ut för det en gång med rätt kabel.. det var länge sen, men jag har något vagt minne om att jag först fick ladda någon annan (mindre) .hex fil och sen ladda om den stora (korrekta) filen för att programmet skulle återställas på något sätt.

    Edit: japp, 100% säker... jag hittade någon äldre FW eller nått som var mycket mindre, använde den filen först (bara laddade in den i programmet) sen bytte till den jag skulle ha, då tog den filen utan problem.
    Senast redigerat av vurt den 2020-01-25 klockan 23:36.

  26. #9926
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Multiplier-hjälp önskas.

    Ny på euro. Har hittills 0-coast, René och ett delay/reverb. Gillar grejerna men René stegar så långsamt iom att den tar emot Octatrackens MIDI-klocka via 0-coastens MIDI/CV. Den stegar i fjärdedelar. Plus att René ju kan flytta sig i både X och Y-led.

    Så. Jag skulle vilja ha nån modul som kan ta emot klocka från Octa/0-coast och ge snabbare klocka t René. En multiplier gissar jag. Men. Jag vill ju gärna kunna ge lite olika klocka till X och Y. Samt att jag förstått att vissa multipliers går att CV-styra så man kan få till ratcheting. DET hade ju varit nice! Några tips på hur jag kan hålla det relativt enkelt och billigt men ändå inte så simpelt att jag kommer vilja sälja o köpa nytt snart. Nåt att växa i, som mamma sa.

    Synthrotek M/DIV verkar ju bra iom två kanaler och möjligheter t ratcheting(?). Erfarenheter om denna?
    Doepfer A-160-5 ser ju också bra ut men då får jag ju bara en klocka.

  27. #9927
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Multiplier-hjälp önskas.

    Ny på euro. Har hittills 0-coast, René och ett delay/reverb. Gillar grejerna men René stegar så långsamt iom att den tar emot Octatrackens MIDI-klocka via 0-coastens MIDI/CV. Den stegar i fjärdedelar. Plus att René ju kan flytta sig i både X och Y-led.

    Så. Jag skulle vilja ha nån modul som kan ta emot klocka från Octa/0-coast och ge snabbare klocka t René. En multiplier gissar jag. Men. Jag vill ju gärna kunna ge lite olika klocka till X och Y. Samt att jag förstått att vissa multipliers går att CV-styra så man kan få till ratcheting. DET hade ju varit nice! Några tips på hur jag kan hålla det relativt enkelt och billigt men ändå inte så simpelt att jag kommer vilja sälja o köpa nytt snart. Nåt att växa i, som mamma sa.

    Synthrotek M/DIV verkar ju bra iom två kanaler och möjligheter t ratcheting(?). Erfarenheter om denna?
    Doepfer A-160-5 ser ju också bra ut men då får jag ju bara en klocka.
    Make Noise Tempi är mitt tips. Jag kör den till just René.

  28. #9928
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Pamelas workout kanske, eller shakmat modulars time wizard?

  29. #9929
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Pamelas är toppen!!!!

  30. #9930
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Kan Tempi och Pamelas få till ratcheting? Alltså att jag med CV kan öka multiply från t ex 16-delar till 64-delar för en sekund/steg.

  31. #9931
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ett tips är att kolla in Arturia Beatspep som är awesome för att styra euro. En till pryl och sequencer iofs, men en riktigt bra en. Jag funderar på att sälja min för att uppgradera lite, men jag använder min mycket för ratchet och för att trigga envelopes vida drum tracks.

  32. #9932
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Ratchet med Tempi:
    https://youtu.be/igqLBs08Lr8

  33. #9933
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Finns det en vinst i att hålla sig fortsatt till makenoise? Har ju varit jäkligt smidigt med min svällande Elektron-setup att hålla sig inom samma "tänk"


    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett tips är att kolla in Arturia Beatspep ....
    Tack för tips! Tror jag håller mig till euro. Får tillräckligt med huvudvärk av att kliva ur Elektron-tänk o in i euro

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ratchet med Tempi:
    https://youtu.be/igqLBs08Lr8
    Ah, tack! DET DÄR!

  34. #9934
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Multiplier-hjälp önskas.

    Ny på euro. Har hittills 0-coast, René och ett delay/reverb. Gillar grejerna men René stegar så långsamt iom att den tar emot Octatrackens MIDI-klocka via 0-coastens MIDI/CV. Den stegar i fjärdedelar. Plus att René ju kan flytta sig i både X och Y-led.
    Betyder att det inte är rätt PPQN.. i de flesta seriösa sequencers kan man ställa in detta. min stepper acid te.x kan ställa in från 4 till 96.. 96 är bäst, ger bäst "upplösning". Pyramid har också inställning för det..

  35. #9935
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Betyder att det inte är rätt PPQN.. i de flesta seriösa sequencers kan man ställa in detta. min stepper acid te.x kan ställa in från 4 till 96.. 96 är bäst, ger bäst "upplösning". Pyramid har också inställning för det..
    Ok. Tack. Ska försöka kolla upp det.

    - - - Uppdaterad - - -

    Några mer klock-tips för en René och 0-coast?

  36. #9936
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Är äntligen (nästan) klar med Ericas Polivoks-rad och satt och försökte kalibrera modulerna. Modulatorn och VCA gick hyfsat bra med örat och skopet, men VCO-modulerna Jösses vad pilligt det kan vara. Ingendera trackar helt ok och den ena lyckas jag inte ens stämma för interntrimpotten slår i botten


  37. #9937
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är äntligen (nästan) klar med Ericas Polivoks-rad och satt och försökte kalibrera modulerna. Modulatorn och VCA gick hyfsat bra med örat och skopet, men VCO-modulerna Jösses vad pilligt det kan vara. Ingendera trackar helt ok och den ena lyckas jag inte ens stämma för interntrimpotten slår i botten

    Är det DIY? Jag hade problem med en VCO-modul (Kassutronics VCO 3340) som liknar det du beskriver. Det fanns liksom inget svängrum med trimpotten, så lyckades aldrig kalibrera den överhuvudtaget eftersom jag var tvungen att skruva rätt rejält i den för att det skulle ge utslag på frekvensen. Visade sig i efterhand att jag hade råkat köpa fel typ av högspänningsregulator, tror jag. Men skulle väl kunna vara vilket fel som helst egentligen.

  38. #9938
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av iawap Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det DIY? Jag hade problem med en VCO-modul (Kassutronics VCO 3340) som liknar det du beskriver. Det fanns liksom inget svängrum med trimpotten, så lyckades aldrig kalibrera den överhuvudtaget eftersom jag var tvungen att skruva rätt rejält i den för att det skulle ge utslag på frekvensen. Visade sig i efterhand att jag hade råkat köpa fel typ av högspänningsregulator, tror jag. Men skulle väl kunna vara vilket fel som helst egentligen.
    Åhåå... Japp, mina är DIY, men de är byggda samtidigt och med samma komponenter och den ena finns det åtminstone utrymme att stämma upp, men inte den andra. Skulle vara om det är nån kortis nånstans. Bägge är rätt kitsliga av sig också. Stämmer ur sig bara man vänder ryggen till. Har gett upp att få dem att tracka över mer än ett par oktaver (skyller på Polivoks ). Sitter fem trimpunkter på dem; tune, octave, internal trim, octave trim och en till som jag inte lyckats greppa ännu. Har försökt leta på nätet efter info, men får väl erkänna mig besegrad och skriva till Erica om råd.

    Bortsett från det låter de sjukt najs. Speciellt filtren skriker sådär lagom mysigt

  39. #9939
    iawap
    iawap är inte uppkopplad
    iawaps avatar
    Senior
    Fattar! Vad segt. Hoppas Erica kan hjälpa dig.

    Förstår om du vill vara trogen till den serien, men om du letar efter ett alternativ så kan jag verkligen rekommendera Kassutronics VCO 3340, eller antagligen vilken annan VCO som helst som är baserad på 3340-chipet. Just ur stämningssynpunkt så verkar just 3340 vara känd för att hålla stämningen och inte vara känslig för temperatur etc. Trackar fint inom de oktaver jag rört mig inom i alla fall. Jag ska bygga tre till!

  40. #9940
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Mmh, hoppas få till dem Har faktisk sneglat på Kassutronics 3340. Blir säkert nån sån vad tiden lider

  41. #9941
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Tycker Electrosmith 3340 verkar najs! Köpte deras filter och är apnöjd.

  42. #9942
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är äntligen (nästan) klar med Ericas Polivoks-rad och satt och försökte kalibrera modulerna. Modulatorn och VCA gick hyfsat bra med örat och skopet, men VCO-modulerna Jösses vad pilligt det kan vara. Ingendera trackar helt ok och den ena lyckas jag inte ens stämma för interntrimpotten slår i botten

    Hjälpte en bekant att fixa sina erica vco:er. I dennes fall visade det sig (bl.a.) att trimpottarna blandats ihop, så som första tips skulle jag rekommendera att kolla så rätt trim är på rätt plats. Sen kolla även transistorerna sitter på rätt plats (även här var det två som mixats ihop så +/-10v railsen inte blev rätt)
    I övrigt var kalibrering lite småbesvärlig och tog ett par gånger innan jag fick ordning på

    Denna hjälpte en del i felsökningen
    https://www.ericasynths.lv/media/diy...s_vco_v2_2.pdf
    Även de andra docsen:
    https://www.ericasynths.lv/shop/diy/...livoks-vco-ii/

  43. #9943
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälpte en bekant att fixa sina erica vco:er. I dennes fall visade det sig (bl.a.) att trimpottarna blandats ihop, så som första tips skulle jag rekommendera att kolla så rätt trim är på rätt plats. Sen kolla även transistorerna sitter på rätt plats (även här var det två som mixats ihop så +/-10v railsen inte blev rätt)
    I övrigt var kalibrering lite småbesvärlig och tog ett par gånger innan jag fick ordning på

    Denna hjälpte en del i felsökningen
    https://www.ericasynths.lv/media/diy...s_vco_v2_2.pdf
    Även de andra docsen:
    https://www.ericasynths.lv/shop/diy/...livoks-vco-ii/
    Tack! Har alla dokument (tokskönt att även schemat finns tillgängligt). Ska kolla genom komponenterna på bägge korten igen bara för att försäkra mig om att jag inte förväxlat någon. Hur många oktaver fick du dem att tracka (mer eller mindre) ordentligt?

  44. #9944
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Har alla dokument (tokskönt att även schemat finns tillgängligt). Ska kolla genom komponenterna på bägge korten igen bara för att försäkra mig om att jag inte förväxlat någon. Hur många oktaver fick du dem att tracka (mer eller mindre) ordentligt?
    Har för mig jag fick den att tracka bra över typ alla. Kanske någon lite skiftning på extremerna, men inget stort vad jag vill minnas

  45. #9945
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sunflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har för mig jag fick den att tracka bra över typ alla. Kanske någon lite skiftning på extremerna, men inget stort vad jag vill minnas
    Gött höra. Då vet jag att det iaf är möjligt. Den som betedde sig bättre av de två klarade av oktavbytena hyfsat. Några Hz för hög i den lägre ändan och vv i den högre. Gick inte att få till bägge. Den andra fick jag inte ens till en oktav på :/

  46. #9946
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Tack. Ska försöka kolla upp det.

    - - - Uppdaterad - - -

    Några mer klock-tips för en René och 0-coast?
    Jag använder en Temps Utile för multiplicering och delning av klockor. Fixar ratcheting fint och har massa andra trix som random och burst osv också. 2 trig och 4 cv in och 6 klockor ut så kan trolla till det rejält med rené. Om man kör dator så kan man ju annars också sampla en klocka och använda den för att styra klocka/rytm i eurot via ljudkortet som man vill.

  47. #9947
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gött höra. Då vet jag att det iaf är möjligt. Den som betedde sig bättre av de två klarade av oktavbytena hyfsat. Några Hz för hög i den lägre ändan och vv i den högre. Gick inte att få till bägge. Den andra fick jag inte ens till en oktav på :/
    Kalibrering av oscillatorer har jag aldrig försökt mig på, i alla fall inte på det viset. Däremot har jag ibland fått justera genom att skicka cv via en attenuator om oktaverna är lite för stora eller addera lite mer av cv-signalen om de är för små. Det visar sig ofta vara en fullt användbar lösning även om det blir lite extra jobb.

    Min Dark Energy som har ställt in sig på nästan 11 toner per oktav är ett extremfall. Kanske borde hitta på musik i 11-TET för den.

  48. #9948
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag är på väg in i Eurorack och kikar på olika case. Lutar åt RackBrute 6U. Ni som haft den, vad tycker ni om den?

  49. #9949
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    En fråga till... känner någon till en external output modul som även har en send/return funktion? Kravet är dock att både send och return ska vara stereo (och såklart att även output-jacket ska vara det). Och gärna att den också är tele outputs.

    Make Noise Rosie kommer nära, men verkar bara ha en mono send. Och outputjacket är en TRS, men det är inte hela världen.

    Sen förstår jag ju att man kan pussla ihop en send/return-modul med en ext out-modul. Men finns det en som kombinerar båda vore det ultimat!

  50. #9950
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Och fråga #3... hur skulle det egentligen vara att skippa out-modul i början? Jag har ju förstått att det är lite skillnad på volt-kraften mellan euro och line level. Vad skulle hända om man körde ljudet från säg, en 4ms SWN, direkt till ett ljudinterface, som PreSonus AudioBox? Eller genom någon pedal först... förutom risk för distorsion, finns det andra risker? Eller är det bara en grej man inte gör?

  51. #9951
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av abbenilsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fråga till... känner någon till en external output modul som även har en send/return funktion? Kravet är dock att både send och return ska vara stereo (och såklart att även output-jacket ska vara det). Och gärna att den också är tele outputs.

    Make Noise Rosie kommer nära, men verkar bara ha en mono send. Och outputjacket är en TRS, men det är inte hela världen.

    Sen förstår jag ju att man kan pussla ihop en send/return-modul med en ext out-modul. Men finns det en som kombinerar båda vore det ultimat!
    https://malekkoheavyindustry.com/product/sndrtn/

    Kanske är något?

    Är du okej med mini-tele så finns den här: http://ladik.ladik.eu/?page_id=2515 dock oklart om det är stereo eller mono. Men Ladik brukar väl inte vara omöjlig med att lyssna på användarförslag.

  52. #9952
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://malekkoheavyindustry.com/product/sndrtn/

    Kanske är något?

    Är du okej med mini-tele så finns den här: http://ladik.ladik.eu/?page_id=2515 dock oklart om det är stereo eller mono. Men Ladik brukar väl inte vara omöjlig med att lyssna på användarförslag.
    Tack! Malekko-modulen verkar dock vara en vanlig send/return. Och Ladik kanske också, även om jag inte helt förstår mig på den. De kräver nog båda en ytterligare modul. Jag tänker mig att jag helt enkelt får planera in två separata moduler för det jag vill åstadkomma.

  53. #9953
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av abbenilsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och fråga #3... hur skulle det egentligen vara att skippa out-modul i början? Jag har ju förstått att det är lite skillnad på volt-kraften mellan euro och line level. Vad skulle hända om man körde ljudet från säg, en 4ms SWN, direkt till ett ljudinterface, som PreSonus AudioBox? Eller genom någon pedal först... förutom risk för distorsion, finns det andra risker? Eller är det bara en grej man inte gör?
    Du behöver bara något som drar ner signalen en smula bara. Jag har alltid haft en mixer av något slag som sista modul, men en VCA eller attenuator funkar också bra. RYO Airtenuators eller KOMAs attenuator-kabeln är andra alternativ som funkar för att försvaga signalen

  54. #9954
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du behöver bara något som drar ner signalen en smula bara.
    Tack!

  55. #9955
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av abbenilsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Malekko-modulen verkar dock vara en vanlig send/return. Och Ladik kanske också, även om jag inte helt förstår mig på den. De kräver nog båda en ytterligare modul. Jag tänker mig att jag helt enkelt får planera in två separata moduler för det jag vill åstadkomma.
    Ja, jag tror att det kan bli svårt att hitta en modul som fyller alla dina krav. Men den här kanske är ett par steg närmare: https://www.modulargrid.net/e/blue-l...ules-hpa-fxsnd

  56. #9956
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag tror att det kan bli svårt att hitta en modul som fyller alla dina krav. Men den här kanske är ett par steg närmare: https://www.modulargrid.net/e/blue-l...ules-hpa-fxsnd
    Tack! Ja, den är nästan där! Bara en stereo send som saknas... Jag får helt enkelt köpa två separata moduler!

  57. #9957
    abbenilsson
    abbenilsson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Någon som testat Rossum Linnaeus? Trots att det var ett tag sedan dem kom ut finns knappt några videor om den på YT, bara några demos från Superbooth. Samma om man söker på IG, nästan inget. Varför?

    Jag är intresserad av den för att den är stereo, plus att jag gillar Rossum generellt, deras kvalitet på både ljud och hårdvara.

    Men skulle gärna höra mer från någon som har den, alt se några demos när den faktiskt används!

  58. #9958
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Vad skulle ni ge för en beggad Livewire AFG idag?

  59. #9959
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad skulle ni ge för en beggad Livewire AFG idag?
    4000kr

  60. #9960
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Tack, jag köpte precis en, fick den för 2500. Kanske positiv karma för alla gånger jag haft GAS och betalat överpriser.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •