Sidan 164 av 206 FörstaFörsta ... 64 114 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 ... SistaSista
Resultat 9 781 till 9 840 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #9781
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran

  2. #9782
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Är Doepfer A-190-4 en rimlig första midi-cv modul eller finns det billigare/smartare om jag behöver skicka synk, trig och pitch från midi?

  3. #9783
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är Doepfer A-190-4 en rimlig första midi-cv modul eller finns det billigare/smartare om jag behöver skicka synk, trig och pitch från midi?
    Finns en del beggade diy versioner av MI Yarn tycker jag mig se. Annars kanske hexinverter mutant brain. 2hp midi verkar också va ett smidigt alternativ, fanns väl nån sån i säljes har jag för mig.

  4. #9784
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    har haft både 2hp MIDI och Yarns - jag tycker Yarns är en mycket mycket bra och användbar MIDI-modul, rekommenderar den verkligen. Billig som DIY och custom också!

  5. #9785
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har haft både 2hp MIDI och Yarns - jag tycker Yarns är en mycket mycket bra och användbar MIDI-modul, rekommenderar den verkligen. Billig som DIY och custom också!
    Var det inte nåt med Yarns att den bara funkar med Mac, eller har jag drömt det?

  6. #9786
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det inte nåt med Yarns att den bara funkar med Mac, eller har jag drömt det?
    Jag körde Yarns på MIDI, jag vet inte hur det skulle vara annars? Tänker MIDI borde funka lika bra på macos och windows?

  7. #9787
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde Yarns på MIDI, jag vet inte hur det skulle vara annars? Tänker MIDI borde funka lika bra på macos och windows?
    Vad annars? Yarns har ingen USB-port, så att den bara skulle funka med Mac känns märkligt. =)

  8. #9788
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Var tvungen att kolla upp det närmare. Jag blandade ihop det med CVPal, som också är från Mutable Instruments. Den har lite bekymmer med Windows tydligen.

  9. #9789
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Finns väl nån datoreditor? Har bestämt för mig att jag körde en sån (på Mac) när jag hade en Yarns.

    Yarns är kanon, om man står ut med menyerna. Det gjorde inte jag. Så jag gick tillbaka till att köra 2 st lite enklare interfejs istället (Pittsburgh MIDI 2 och MIDI 3).

    (Nu kör jag ES-3 via ADAT istället och i och med Lives nya CV Tools så känns det som att det hela är hemma. Sampletajt OCH lättanvänt.)

  10. #9790
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är Doepfer A-190-4 en rimlig första midi-cv modul eller finns det billigare/smartare om jag behöver skicka synk, trig och pitch från midi?
    Befaco har någon liknande också om jag inte minns fel. Mutant Brain eller den externa varianten CV.OCD är annars väldigt trevliga..

  11. #9791
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har Befacos Midi Thing. Funkar fint tycker jag. En vacker dag ska jag göra några små script i Mozaic (iOS) för att konfa den på mina vanligaste sätt.

  12. #9792
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Min fru gjorde en melodipatch till en låt som blev skön så jag filmade henne när hon improviserade lite. Fett fokus på Cs-L, en del på Belgrad och R-56.


    https://youtu.be/8l4tl76T9Rc
    https://www.youtube.com/watch?v=8l4tl76T9Rc

  13. #9793
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    R-56

  14. #9794
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Ja, den är fin faktiskt. Jag har alltid varit lite skeptisk till Metasonix men det beror nog mest på att nästan alla videor jag hört, oberoende om det handlat om en VCA, VCO eller trummaskin, låter som en trasig 80-talsprinter. Det visar sig att paletten är något bredare än så.

  15. #9795
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, den är fin faktiskt. Jag har alltid varit lite skeptisk till Metasonix men det beror nog mest på att nästan alla videor jag hört, oberoende om det handlat om en VCA, VCO eller trummaskin, låter som en trasig 80-talsprinter. Det visar sig att paletten är något bredare än så.
    Du menar att det låter 80-talsprinter genom ett LPF?

  16. #9796
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    R-56 kan låta som ett vanligt fjäderreverb, till och med. Typ som i videon. Men är förstås roligast när man drar upp (eller CV-styr) feedback lite.

  17. #9797
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det där var jäkligt fint det!

  18. #9798
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Andra caset börjar ta sig på riktigt nu. Jag väljer att se det som halvfullt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	D47104D2-E11F-4173-AD7E-045929E709E1.jpeg 
Visningar:	67 
Storlek:	512,9 KB 
Id:	89278

  19. #9799
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Grymt! Hur gillar du instruooscillatorn?

  20. #9800
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Den är kul! Döljer en massa trix. Kör mest ringmodulatorn den senaste veckan. Gillar att switcha mellan linjär och exponentiell kors-FM samtidigt som jag switchar mellan synkade oscillatorer eller switchar mellan att låta ena oscillatorn dröna och att låta båda följa samma melodi.

    Med detta sagt så är jag glad att jag inte tvings välja mellan Cš-L och DPO som också är grym, på sitt eget sätt.

  21. #9801
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Klavis gör smart uttänkta och kvalitativa moduler till fantastiskt pris. Är själv inte så intresserad av ADSR-enveloper men en så smart quad till det priset är fan svårt att motstå:

    https://escapefromnoise.com/nyinkommet/klavis-quadigy/

    Tips!

  22. #9802
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klavis gör smart uttänkta och kvalitativa moduler till fantastiskt pris. Är själv inte så intresserad av ADSR-enveloper men en så smart quad till det priset är fan svårt att motstå:

    https://escapefromnoise.com/nyinkommet/klavis-quadigy/

    Tips!
    Jäklar vad den verkade matig!

  23. #9803
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klavis gör smart uttänkta och kvalitativa moduler till fantastiskt pris. Är själv inte så intresserad av ADSR-enveloper men en så smart quad till det priset är fan svårt att motstå:

    https://escapefromnoise.com/nyinkommet/klavis-quadigy/

    Tips!
    Svinsmart!

  24. #9804
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Jag tror att Klavis kan vara en av de mest underskattade eurotillverkarna. Väl värt att kolla in hela uppsättningen moduler. Varenda en har minst ett par ”aah, smaaart”-funktioner.

  25. #9805
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Har funderat på skaffa en klavis Logica xt istället för en till intellijel plog faktiskt.

  26. #9806
    Mårre
    Mårre är uppkopplad nu
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har funderat på skaffa en klavis Logica xt istället för en till intellijel plog faktiskt.
    Jag har en sådan utan XT till salu.

  27. #9807
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Blev att jag köpte en dual j/k flipflop istället pga mer akut behov

  28. #9808
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Mkt sugen på deras twin waves

  29. #9809
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mkt sugen på deras twin waves
    Den är riktigt najs, det enda jag saknade på den var att man borde haft fler möjligheter till cv-styrning av parametrar. Men den var annars som en bättre version av Plaits, typ.

  30. #9810
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Ni som placerat DFAM i ett case annat än det som är standard, hur har ni gjort med ut-ljudet?

  31. #9811
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ser fram emot FX AID (från Happy Nerding). Enda som jag tyckte den verkade sakna var delay med sync. Sync är ju halva grejen liksom. Skrev i tråden att jag önskar att han kunde lägga in iaf ett delay med Sync (vet ju att dom lyckades med det, efter flera år, på Z-DSP). Tog några dagar sen skrev han att han nu hade lagt in sync <3

    Har upptäckt när det gäller eurorack att man inte ska vara rädd att säga till om saker (ibland grejer som man själv tycker är rent självklara), det kan löna sig.

  32. #9812
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som placerat DFAM i ett case annat än det som är standard, hur har ni gjort med ut-ljudet?
    VCA out?

  33. #9813
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Billig oscillator, måste tracka ok men får gärna vara lite instabil, ett par oktaver iaf, gärna fyrkantsvåg, ej bara sinus..
    Shoot!

  34. #9814
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Billig oscillator, måste tracka ok men får gärna vara lite instabil, ett par oktaver iaf, gärna fyrkantsvåg, ej bara sinus..
    Shoot!
    Noise Reap Bermuda?

  35. #9815
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Noise Reap Bermuda?
    Verkar perfekt! Tack för tips

  36. #9816
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Nlc dual oscillator?

    Om foundations 3080?
    https://www.tindie.com/products/pmfo...orack-pcb-set/

  37. #9817
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nlc dual oscillator?

    Om foundations 3080?
    https://www.tindie.com/products/pmfo...orack-pcb-set/
    Bra tips, vore kul att testa bygga!

  38. #9818
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VCA out?
    Det är så enkelt? Tänkte ju på att det är stortele ut och att den måste dras på något sätt.

  39. #9819
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så enkelt? Tänkte ju på att det är stortele ut och att den måste dras på något sätt.
    Om jag minns rätt sitter stortele delen och strömknappen på ett separat chip i caset och är kopplat med en kabel till andra pins på baksidan av modulen. Så man använder inte dom alls och kör bara VCA ut.

  40. #9820
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag minns rätt sitter stortele delen och strömknappen på ett separat chip i caset och är kopplat med en kabel till andra pins på baksidan av modulen. Så man använder inte dom alls och kör bara VCA ut.
    Det var som fan. Tack!

  41. #9821
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Tips på snygga små case i storleksordningen 60HP eller strax över? Tänkte på 4ms Pod som har en på 60HP eller Intellijel 4U Palette (62HP). Finns det några fler alternativ?

    Jag vill eller behöver inte ha en skiff med 84hp eller över; har redan grejer för att få ihop rack på 6-12U men då jag sålt det mesta av mina euro-grejer så vill jag bara ha en minimal desktop-låda som min Percussa SSP (60HP) ska bo i. Den är självförsörjande och behöver inga andra moduler för att fungera utöver strömförsörjning, och det ingår i de ovanstående nämnda lådorna.

    Smartast är väl helt enkelt att fortsätta snickra ihop grejer men jag hade gillat att ha en låda i borstad alu t.ex. som matchar SSP´n.

    Finns det fler käcka lådor för den trångbodde och stilmedvetne ex-modularisten?

  42. #9822
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Jag tror Moogs lådor (för dfam/m32) är 60hp. Dock utan ström. Men snygga.

  43. #9823
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror Moogs lådor (för dfam/m32) är 60hp. Dock utan ström. Men snygga.
    Ja just det, de finns ju också. Tack för tipset!
    Får göra en specialare för att få dit strömmen bara, hade 4n uZeus på 4hp som jag hade tänkt använda om det är en låda utan inbyggd kraft men det går ju alltid att lösa på något sätt.
    Senast redigerat av defalut den 2019-10-22 klockan 17:07.

  44. #9824
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Vill gärna ha lite tips på ström, jag håller på att planera ett case som jag tänker ska rymmas i en större väska. 12u i fyra rader på 104hp. Ska man tänka på eventuell värmeutveckling och sånt? Tänkte att det inte skulle vara svårare än att köpa nått Doepfer-DIY kit och installera några bus boards, men har läst lite och blivit lite osäker. Så hur skulle ni göra?

  45. #9825
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Jag har haft Doepfer DIY och min upplevelse är att det blev väldigt varmt på endast 6U 84hp.

    Nu kör jag 2 x Koma Strom med tillhörande busboards. Har 9U 104hp. Är hur nöjd som helst.

    Edit: 1 x Koma Strom på 208 hp utan problem samt 1 x på 104hp.
    Senast redigerat av greppan den 2019-10-23 klockan 09:44.

  46. #9826
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    gst: Kolla upp hur mycket ström du behöver först om du inte har gjort det. Dimensionera sedan power så att du ligger på max 80-90% av vad vad det kan leverera.

  47. #9827
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Tack för tips Greppan, det enda som stör mig är att det känns onödigt att offra 8hp när man ändå tänker bygga ett case, därför känns det bara som det ger mening att installera det utanför. Men trist med värmen på doepfer, ska ju ändå in två stycken i och skulle ju vara skönt att slippa hålla på med fläktar och såna jobbigheter.

    jgb: Jag har koll på vad jag förbrukar just nu (1400mA +12, 800mA -12, 0mA 5v), men tanken är att planera för ett "worst case scenario", så jag aldrig behöver byta ström i det där caset.

  48. #9828
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    "worst case scenario" är väl om du fyller det med Metasonix och andra rörprylar som käkar ström till frukost.

  49. #9829
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill gärna ha lite tips på ström
    Jag körde med Trogotronics ström i mitt förra case och var mycket nöjd. De har dock en knepig lösning med själva strömkabeln som jag starkt ogillade, men jag borrade ett hål i sidan och drog strömkabeln därigenom istället.
    Mycket bra service och snabb respons från det gänget.
    https://trogotronic.com/product/m15/

  50. #9830
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Tack för alla tips, hade lotto och fick ett jättebra pris på två stycken 4ms Row Power 40, så borde klara mig ett tag. Förhoppningsvis inte så mycket brus, han som sålde dom sa att det varit helt okej (jag är inte så känslig med det där heller så blir säkert bra).

    Det är dyrt att bygga ut! Och då har jag knappt köpt några moduler till utbyggnaden. Har gjort en köpestråd om lite nya rails, men annars om inte lyckan faller in - vart är bäst att beställa rails från, billigast jag hittat hittils blir 1000kr för 4st 104hp rails..

  51. #9831
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    rails köper du direkt från fabriken, gie-tec.de i tyskland..

  52. #9832
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Tack Summa! Blev betydligt billigare

  53. #9833
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Plaits är ju hur fin som helst!

  54. #9834
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Grov gas på Jena

  55. #9835
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Nu vill jag ha en Circuit bent vco, synthesis Technologies e950 plus expandern. Vill typ bara att mitt lilla rack ska prata konstigt.

  56. #9836
    Barksten
    Barksten är inte uppkopplad
    Barkstens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är dyrt att bygga ut! Och då har jag knappt köpt några moduler till utbyggnaden. Har gjort en köpestråd om lite nya rails, men annars om inte lyckan faller in - vart är bäst att beställa rails från, billigast jag hittat hittils blir 1000kr för 4st 104hp rails..
    Jag har ju ett NONO-case utan ström till salu, där ingår (förutom en jäkligt snygg låda) 4st 104hp rails :-)

  57. #9837
    gst
    gst är inte uppkopplad
    gsts avatar
    Senior
    Fick faktiskt tag på rails från en annan 99 igår! Så det har löst sig för en rimlig peng, låda ska jag ju bygga själv hehe, men tack!

    On another note. Jag delbytte bort min DPO till en Akemie's Castle, och jag ångrar mig. Men jag vill inte ha en DPO igen. Undrar lite vad för oscillator jag ska ha nu. Akemie's Castle låter liksom lite för bra, och funkar absolut inte i vad jag är i för ljudbild just nu, samtidigt var DPO inte för kaosig - men tyckte att den hade nått lite för "kallt" över sig, trots varma filter.

    Är kanske ute efter nått som brummar och knastrar lite som basarna på Analog Worms Attack, det är väl gjort på en MS-20. Just nu har jag tänkt två Dixies och en wavefolder kunde funka, men vettefan! Nån som har nått tips, maxpris 5000kr.

  58. #9838
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är kanske ute efter nått som brummar och knastrar lite som basarna på Analog Worms Attack, det är väl gjort på en MS-20.
    Mkt bra ljudideal!
    Mitt tips är Manhattan ma35!

  59. #9839
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick faktiskt tag på rails från en annan 99 igår! Så det har löst sig för en rimlig peng, låda ska jag ju bygga själv hehe, men tack!

    On another note. Jag delbytte bort min DPO till en Akemie's Castle, och jag ångrar mig. Men jag vill inte ha en DPO igen. Undrar lite vad för oscillator jag ska ha nu. Akemie's Castle låter liksom lite för bra, och funkar absolut inte i vad jag är i för ljudbild just nu, samtidigt var DPO inte för kaosig - men tyckte att den hade nått lite för "kallt" över sig, trots varma filter.

    Är kanske ute efter nått som brummar och knastrar lite som basarna på Analog Worms Attack, det är väl gjort på en MS-20. Just nu har jag tänkt två Dixies och en wavefolder kunde funka, men vettefan! Nån som har nått tips, maxpris 5000kr.
    En Cs-L känns som ett logiskt steg från en DPO enligt mig.

  60. #9840
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gst Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    On another note. Jag delbytte bort min DPO till en Akemie's Castle, och jag ångrar mig. Men jag vill inte ha en DPO igen. Undrar lite vad för oscillator jag ska ha nu. Akemie's Castle låter liksom lite för bra, och funkar absolut inte i vad jag är i för ljudbild just nu, samtidigt var DPO inte för kaosig - men tyckte att den hade nått lite för "kallt" över sig, trots varma filter.
    Furrrthrrrrr generator påminner om DPO i upplägg men är mycket "tjockare och burrigare" i ljudet.

    (Intellijel-oscillatorerna och wavefolder upplever i alla fall jag som väldigt rena och väluppfostrade i sitt grundljud.)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •