Sidan 155 av 206 FörstaFörsta ... 55 105 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 205 ... SistaSista
Resultat 9 241 till 9 300 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #9241
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zarar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en Rings att sälja med Grå Chora panel om du är sugen. Finns i Stockholm.
    Slog till på den jag nämnde tidigare, men tack ändå

  2. #9242
    carl!
    carl! är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Någon som vet var det säljs "jumpers" på stan i Göteborg? Var inne på jumperfabriken men deras var för stora för Pressure pointens pcb, tyvärr. Finns det kanske tom på Kjell & co? Kanske söker dåligt, heter det jumpers på svenska? Brygga?

  3. #9243
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Bygel kan de heta. Finns kanske hos tema elektronik. Tips är att jaga upp ett elfa-nummer på en liknande (där kallas de jumper, typ 143-71-113) så kan han se vad du menar. Tror det underlättar, hans humör och tålamod är vida berömda :-)

  4. #9244
    carl!
    carl! är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bygel kan de heta. Finns kanske hos tema elektronik. Tips är att jaga upp ett elfa-nummer på en liknande (där kallas de jumper, typ 143-71-113) så kan han se vad du menar. Tror det underlättar, hans humör och tålamod är vida berömda :-)
    Tack! tålamod är överskattat!

  5. #9245
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av carl! Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet var det säljs "jumpers" på stan i Göteborg? Var inne på jumperfabriken men deras var för stora för Pressure pointens pcb, tyvärr. Finns det kanske tom på Kjell & co? Kanske söker dåligt, heter det jumpers på svenska? Brygga?
    Ganska säker på att det är samma typ av byglar som används i datorsammanhang. Finns två storlekar, jag menar den större, vanlig på t.ex. moderkort. Vetetusan vad det heter på svenska, men vilken datorbutik som helst som säljer datorkomponenter borde ha och de vet säkert vad du menar om du säger "jumper".

  6. #9246
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Var hittar man nylonbrickor storlek m3 eller m2.5 i svart? Beställde från Electrokit innan men samma produktnummer går till något annat nu och mina googlingar leder inte till något vettigt, tyvärr.

  7. #9247
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var hittar man nylonbrickor storlek m3 eller m2.5 i svart? Beställde från Electrokit innan men samma produktnummer går till något annat nu och mina googlingar leder inte till något vettigt, tyvärr.
    På Ebay finns det mängder. Mest från Kina dock. Har köpt från nåt ställe i UK vill jag minnas. Hittade det inte i köphistoriken dessvärre.

  8. #9248
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var hittar man nylonbrickor storlek m3 eller m2.5 i svart? Beställde från Electrokit innan men samma produktnummer går till något annat nu och mina googlingar leder inte till något vettigt, tyvärr.
    Eh, vilket artikelnummer? Det låter knäppt, det vill de (vi) gärna höra om.

  9. #9249
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av babyarrogant Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På Ebay finns det mängder. Mest från Kina dock. Har köpt från nåt ställe i UK vill jag minnas. Hittade det inte i köphistoriken dessvärre.
    Yes, finns ju via Aliexpress också men jag tänker att sådant som detta borde finnas någonstans i Sverige. Eller är det bara eurorackanvändare som köper m3-brickor i plast?

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eh, vilket artikelnummer? Det låter knäppt, det vill de (vi) gärna höra om.
    PMar!

  10. #9250
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, finns ju via Aliexpress också men jag tänker att sådant som detta borde finnas någonstans i Sverige. Eller är det bara eurorackanvändare som köper m3-brickor i plast?



    PMar!
    Pm! och https://www.electrokit.com/produkt/b...n-3-2x7x0-5mm/

  11. #9251
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Vilken är den tuffaste slumpmodulen?

  12. #9252
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken är den tuffaste slumpmodulen?
    Fanns det inte en med en bit uran som ju sönderfaller helt slumpmässigt? Kommer inte ihåg riktigt vem som gjorde den eller exakt hur den fungerar.

  13. #9253
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Erd hette den va?

  14. #9254
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var hittar man nylonbrickor storlek m3 eller m2.5 i svart? Beställde från Electrokit innan men samma produktnummer går till något annat nu och mina googlingar leder inte till något vettigt, tyvärr.
    Här t.ex.
    https://www.schneidersladen.de/en/fr...k-washers.html

  15. #9255
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack! Ej i lager men jag hittade hos Gear4Music.

  16. #9256
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior

    https://youtu.be/OTgRYJO4I44

    Mäktiga möjligheter med Elements och Addac709M

  17. #9257
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fanns det inte en med en bit uran som ju sönderfaller helt slumpmässigt? Kommer inte ihåg riktigt vem som gjorde den eller exakt hur den fungerar.
    http://www.1010.co.uk/org/ERD.html

  18. #9258
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där var den ja. Fast det där med att den måste rekalibreras på grund av halveringstiden varje gång det har gått en miljard år känns ju lite tjatigt.

  19. #9259
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där var den ja. Fast det där med att den måste rekalibreras på grund av halveringstiden varje gång det har gått en miljard år känns ju lite tjatigt.
    Ja, forced obsolescence är ett otyg!

  20. #9260
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    väntar och väntar och väntar och väntar på EFN-laddning av MI Plaits. reee!
    en månad senare och MI har inte skickat något till EFN. Sjukt!? Kollade med ulf i Maj och då hade han redan lagt beställning. Kom igen nu oliver! Vill ha Plaits innan Norberg.

  21. #9261
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Plaits är försenad pga komponentbrist. Det senaste jag hörde är att det inte finns någon ETA.

  22. #9262
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plaits är försenad pga komponentbrist. Det senaste jag hörde är att det inte finns någon ETA.
    Ahh det förklarar saken. Tråkigt!

  23. #9263
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Kollade igen nu och tydligen är tusen stycken klara om en vecka. Fem gånger så många på backorder, dock.

  24. #9264
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollade igen nu och tydligen är tusen stycken klara om en vecka. Fem gånger så många på backorder, dock.
    Jisses. Nåväl. Om gud vill skall jag styra plaits vs teletype på norberg. Hoppas!

  25. #9265
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    5 000 i upplaga av en modul, det är ju helt galet vad som hänt i eurovärlden.

    btw - NSL-32SR2/3 - ngn som kan förbarma sig med dela med sig av denna vaktrol till ngn med ofärdigt optodistbygge?

  26. #9266
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Min fru gjorde en liten demo av Synthroteks DIRT Filter.


    https://youtu.be/difEa4dQHL4

  27. #9267
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min fru gjorde en liten demo av Synthroteks DIRT Filter.

    <klipp>

    Stort tack. Inspirerade mig att löda ihop min pcb som låg och väntade på bättre tider.
    Grymt filter!

  28. #9268
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra tips!

  29. #9269
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Finns det någon modul (som inte är en strömmatarmodul för andra €-moduler) man kan strömmata kontrollers med? Dvs 1-3 USB utgångar. Sett att intellijel har en i 1u men har ej 1u i mitt rack.

    Hittade: https://www.modulargrid.net/e/doepfer-a-183-9

    Nej fan den verkar inte finnas än, fucks!
    Senast redigerat av HEK den 2018-07-27 klockan 12:56.

  30. #9270
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Synthrotek tror jag har någon. Risk för brum dock!

  31. #9271

  32. #9272
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Brum ja, kanske svårt att komma från ja.

    Sis: ja, hade gärna fått va nån mer controller dedikerad port. Döppes såg perfekt ut, hoppas den kommer och funkar/är brum-fri.

  33. #9273
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Hm, känner mig lite trög här. Vad är skillnaden mellan en controllerdedikerad port och en som inte är det?

  34. #9274
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Ingen aning men verkar som att de 2 övre portarna på den där verkar vara för lampor eller?

  35. #9275
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Aha, jag förstår tankegången. Men "three USB type-A sockets that can supply power to any standard USB device, limited only by the current supplied by the +5V bus that it is connected to". Så, samma som Doepfer-modulen fast en port mindre men å andra sidan tillgänglig nu.

  36. #9276
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Jamen dåså, kanske ska undersöks brum-faktorn isf med tillverkarn alt på muff. Sen blir man väl tvungen att skaffa en pico-någonting för att kompensera för 3hp

  37. #9277
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Vad är det för sensorer som går på usb? Doepfers ribbon har ju samma format som usb men ska inte användas för vanliga usb-signaler.

    För övrigt är det överraskande när man fortfarande träffar på musikintresserat folk som aldrig har hört talas om en modulärsynt.

  38. #9278
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Precis fått någorlunda bra grepp på mina Elektron prylar och synthesis 101 typ + lite andra syntar. Egentligen så sneglade jag åt eurorackhållet från första början men tyckte det var så svårt att få huvudet runt det. Jag prövar nog nu och jag förstår att jag inte lära mig allt på en gång, men jag har googlat och youtubat i 2-3 dagar och det känns lite som 'syntax error' i huvudet nu. Vart börjar man, hur börjar man - ja med ett case och och ett banklån - men nästa steg? Bra sidor som förklarar eurorack 'for dummies' osv?

  39. #9279
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Titta på en synt.
    Köp dom submoduler den har.

    En ganska bra början.

  40. #9280
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra sidor som förklarar eurorack 'for dummies' osv?
    Titta på allt här: https://www.youtube.com/watch?v=h9tM...Yiuiz-3N8HZyf_

  41. #9281

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vart börjar man, hur börjar man - ja med ett case och och ett banklån - men nästa steg? Bra sidor som förklarar eurorack 'for dummies' osv?
    En variant är att börja med någon mjuk variant – VCV, Nord Modular G2-demon, Softube Modular, etc. De första två är gratis (även om G2-demon kan kräva lite krångel för att få igång) och är ett bra första steg in i modulärtänk i Eurorack-stil. Då kan man också se ifall det är något man gillar och få en känsla för vad man behöver för en första hårdvarumodular.

  42. #9282

  43. #9283
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vart börjar man, hur börjar man - ja med ett case och och ett banklån - men nästa steg? Bra sidor som förklarar eurorack 'for dummies' osv?
    Något semimodulärt eller modulär mjukvara kan vara bra att börja med. Men banklån, nej. Skaffa några få begagnade moduler och utforska dem grundligt först.

  44. #9284
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    nån som testat denna?

    http://system80.net/product/850/

  45. #9285

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Något semimodulärt eller modulär mjukvara kan vara bra att börja med. Men banklån, nej. Skaffa några få begagnade moduler och utforska dem grundligt först.
    Semimodulärt är definitivt en bra ingång, och det finns ju rätt många idag – Matrixbrute, Mother 32, MS-20, mfl.

    Fördelen är att man får ett helt fungerande system med delar som är tänkta att fungera ihop, men nackdelen är att det blir mer avgränsat än en modulärsynt från moduler man väljer helt själv. Men det kan ju vara ett effektivt sätt att se om det är ett arbetssätt man kommer överens med.

  46. #9286
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis fått någorlunda bra grepp på mina Elektron prylar och synthesis 101 typ + lite andra syntar. Egentligen så sneglade jag åt eurorackhållet från första början men tyckte det var så svårt att få huvudet runt det. Jag prövar nog nu och jag förstår att jag inte lära mig allt på en gång, men jag har googlat och youtubat i 2-3 dagar och det känns lite som 'syntax error' i huvudet nu. Vart börjar man, hur börjar man - ja med ett case och och ett banklån - men nästa steg? Bra sidor som förklarar eurorack 'for dummies' osv?
    Jag tror att många av de "förklarande" videosarna egentligen är ganska förvirrande. Jag tänker att du har koll på de absoluta grundstenarna för synt? Typ oscillator, filter och så? I så fall är det lätt att börja. Som någon skrev, att köpa begagnade grundmoduler från typ doepfer eller liknande och sen bygga på det och lära dig själv medan du kör är ett bra sätt att komma igång på tror jag.

    Jag tror att en stor budget hjälper till i början. Jag snålade och gnetade för moduler i början och då fick jag ett system som inte var "mitt" utan bara bestod av moduler jag fått bra klipp på. Då är det nog bättre att köpa en semimodulär synt istället.

    Idag är vi verkligen bortskämda med bra startstenar. Behringer Neutron är verkligen en solid start.

  47. #9287
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att många av de "förklarande" videosarna egentligen är ganska förvirrande. Jag tänker att du har koll på de absoluta grundstenarna för synt? Typ oscillator, filter och så? I så fall är det lätt att börja. Som någon skrev, att köpa begagnade grundmoduler från typ doepfer eller liknande och sen bygga på det och lära dig själv medan du kör är ett bra sätt att komma igång på tror jag.

    Jag tror att en stor budget hjälper till i början. Jag snålade och gnetade för moduler i början och då fick jag ett system som inte var "mitt" utan bara bestod av moduler jag fått bra klipp på. Då är det nog bättre att köpa en semimodulär synt istället.

    Idag är vi verkligen bortskämda med bra startstenar. Behringer Neutron är verkligen en solid start.
    Yes, en Neutron har jag - den är min 'syntröst'. Tänkte köpa ett Doepfer 6u 84hp case, den billigare plywood modellen och sätta in Neutronen i. Jag vet, bortslösad hp, men jag kommer ändå inte fylla 2x84 direkt Sedan är ju frågan vart jag vill ljudskaparmässigt'? Den är lite svår för mig att greppa då jag inte har superkoll på vad jag kan åstadkomma med de olika modulerna. Inte säker på om jag ska sequence från Elektron AK i början eller satsa på en modulär sequencer, sedan quantizer och sedan blir det stopp i huvudet haha. Får fundera lite till. Många verkar ha kommit in på eurorack genom mutable instruments moduler, jag tänkte kanske begränsa mig lite i början till just deras utbud, många intelijell och några tip top moduler mfl verkar på rak arm vara 'häftiga'. Budgeten är inte tight, tänkte ju först bara fylla 84hp så kosta vad det kosta vill med de.
    Senast redigerat av Kakan den 2018-08-16 klockan 15:35.

  48. #9288
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    kanske nåt lite funkigt esoteriskt?

    Tänker makenoise echophon/erbe-verb/maths/morphagene, tänker qu-bit nebulae/octone, tänker music thing modular turing machine/mikrophonie. Finns så mycket!

  49. #9289
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kanske nåt lite funkigt esoteriskt?

    Tänker makenoise echophon/erbe-verb/maths/morphagene, tänker qu-bit nebulae/octone, tänker music thing modular turing machine/mikrophonie. Finns så mycket!
    Ja alla de du nämner har jag kastat ett getöga på senaste dygnen, skönt att få det bekräftat Make Noise glömde jag nämna såklart... Är inte all eurocrack 'esoterisk' btw?
    Senast redigerat av Kakan den 2018-08-16 klockan 21:04.

  50. #9290

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är lite svår för mig att greppa då jag inte har superkoll på vad jag kan åstadkomma med de olika modulerna.
    Det är nog den stora frågan. Är det andra syntestyper, andra ljudkällor, alternativa sequencers, effekter eller något annat du är ute efter?Det finns sinnessjukt många moduler, så det är nog en bra idé om ungefär vad man är ute efter.

    Sen tror jag som Wiktorion att det är bra att börja med ett lite större system till att börja med – flexibiliteten och nyttan ökar med fler moduler, så man vinner inte mycket över en vanlig normaliserad eller semimodulär synt om man bara har 1 oscillator/LFO/envelope/filter. (Vilket också är en av poängerna med att börja med mjukvara – då ser man vad man använder och kan få en känsla för vad man kan behöva, inklusive nyttomoduler som multiplar och VCA:er.)

  51. #9291
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är nog den stora frågan. Är det andra syntestyper, andra ljudkällor, alternativa sequencers, effekter eller något annat du är ute efter?Det finns sinnessjukt många moduler, så det är nog en bra idé om ungefär vad man är ute efter.

    Sen tror jag som Wiktorion att det är bra att börja med ett lite större system till att börja med – flexibiliteten och nyttan ökar med fler moduler, så man vinner inte mycket över en vanlig normaliserad eller semimodulär synt om man bara har 1 oscillator/LFO/envelope/filter. (Vilket också är en av poängerna med att börja med mjukvara – då ser man vad man använder och kan få en känsla för vad man kan behöva, inklusive nyttomoduler som multiplar och VCA:er.)
    Ja som sagt, blir nog en del tuben och lyssna på vad jag tycker om och helt enkelt apa efter vilka moduler som används. Visst lockar andra syntestyper, sneglat lite på MI Elements bla. Multiplar vet jag inte ens vad det är eller används till typ, snälla skratta inte haha... Mjukvara hoppar jag mer än gärna över, kan kanske testa lite innan jag slår till på någon dyrare modul - men då frågar jag hellre här och kollar på tuben.

  52. #9292
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Ett bra tips (tycker jag) är att inledningsvis spana in hashtagen #3modulechallenge och då kanske särskilt den här kanalen:
    https://www.youtube.com/playlist?lis...1N-AnmKazNRKnv
    Personen bakom kameran ger även bra instruktioner kring hur patcharna är uppbyggda och vad de gör. Man kan skapa mycket med få moduler om man väljer rätt och verkligen tar sig tid att lära sig dem.

    Lycka till på din modulära resa!

  53. #9293
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Echophon
    Erbe-Verb
    MATHS
    Morphagene
    music thing turing machine
    Qu-Bit Octone

    Dessa har jag tittat på, funkiga. Erbe-Verb verkar magisk men jag hoppar den för det rinner iväg liiiiite prismässigt - har hittat en en Erica Synts Black Hole DSp för 1500 som får agera reverb så länge. Echophonen sätter jag också on hold. Music Thing turing machine - inte helt säker på om de behövs expandersen Volts och Pulses i början? Men behöver en sequncer och quantizer av något slag. Vilka Mutable Instruments kan jag 'knuffa in'? Clouds är ju en långkörare - Rings, Peaks? Som sagt, bara slänger upp moduler och vissa överlappar säkert och behövs säkert utility moduler på vägen. Vill ju klocka med Digitakt, Digitone och AK. Morphagene verkar vara riktigt kul, men kanske i början använder Digitakten som substitut - damn, Make Noise modulerna är dyrt godis!
    Som sagt, Neutronen som syntröst och de andra jag nämnde ovan. Tankar? Några mer tips?

    edit: Ornament+crime, pamelas workout mfl fler jag tittat på. Intelijells Metropolis, Tip Top tip top z8000... Som sagt, tänkte satsa på en del moduler som rekommenderas och som ger en hollistisk helhet och inte överlappar för mycket.
    Senast redigerat av Kakan den 2018-08-16 klockan 23:00.

  54. #9294
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Köp Clouds istället för något reverb.. jag använde min mest som reverb, det är ett rätt mörkt reverb, låter bra imo. Eller så köper du en Disting mk4 så har du har bland de bästa sample players som finns i euro, olika reverbs, delays och 80+ andra bra-att-ha saker. Köp två vetja..

    Metropolis.. bra men för dyr för vad den gör.. köp en voltage block och du har 8 st metropolis (well, liknande), till billigare pris än en metropolis.

    Pamelas och O&C är båda värda sitt pris, speciellt om du hittar en beg. O&C..

    Morphagene.. tja, säkert lite smårolig. tycker den är för dyr för vad den gör. Köp Clouds först och kolla hur mycket du egentligen använder den känns lite som att morphagene är en sån där "på pappret" kul, men som man sen inte inkluderar när man väl sitter och gör musik. Jag har f.ö ägt Clouds 3 ggr, kan tänka mig att det skulle vara samma visa om jag haft morphagene eller föregångaren... säkert väldigt kul ibland
    Senast redigerat av vurt den 2018-08-16 klockan 23:30.

  55. #9295
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp Clouds istället för något reverb.. jag använde min mest som reverb, det är ett rätt mörkt reverb, låter bra imo. Eller så köper du en Disting mk4 så har du har bland de bästa sample players som finns i euro, olika reverbs, delays och 80+ andra bra-att-ha saker. Köp två vetja..

    Metropolis.. bra men för dyr för vad den gör.. köp en voltage block och du har 8 st metropolis (well, liknande), till billigare pris än en metropolis.

    Pamelas och O&C är båda värda sitt pris, speciellt om du hittar en beg. O&C..

    Morphagene.. tja, säkert lite smårolig. tycker den är för dyr för vad den gör. Köp Clouds först och kolla hur mycket du egentligen använder den känns lite som att morphagene är en sån där "på pappret" kul, men som man sen inte inkluderar när man väl sitter och gör musik. Jag har f.ö ägt Clouds 3 ggr, kan tänka mig att det skulle vara samma visa om jag haft morphagene eller föregångaren... säkert väldigt kul ibland
    Vilka andra sequencers kan vara bra? Tip Top z8000, vilka andra? Sen så gör ju Pamelas och OC inte riktigt samma sak såklart. Hur förhåller sig sequencerna vi talar om här till diverse turing machines som tex music things?
    Clouds vill jag också ha, men Erica Synts Black Hole kan komma till användning till min Behringer Model D mfl, plus att det kommer fler och fler expansioner till den - 1500kr verkar helt ok.

  56. #9296
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    sequencers, beror lite på vad du gör för musik och vad du har för krav. min favorit är stepper acid (för techno, acid osv) samt gillar jag voltage block och varigate 8+ combon.. skulle jag köpa en sequencer idag skulle jag nog köpa Toolbox eftersom jag är så sjukt nöjd med min Bitbox..

  57. #9297
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka andra sequencers kan vara bra? Tip Top z8000, vilka andra? Sen så gör ju Pamelas och OC inte riktigt samma sak såklart. Hur förhåller sig sequencerna vi talar om här till diverse turing machines som tex music things?
    Clouds vill jag också ha, men Erica Synts Black Hole kan komma till användning till min Behringer Model D mfl, plus att det kommer fler och fler expansioner till den - 1500kr verkar helt ok.
    Turing machine är en semi-random historia som bondar bäst ihop med en kvantiserare om du tycker om melodiösa prylar. Jag har nog egentligen mest kvar min pga Pulses som är en fantastisk liten modul. I o&c finns fyra kvantiserare som kan drivas av någon slags variant av Turing machine. Inte alls lika hands on och rolig att använda som den från Music thing såklart, men överraskande bra för ”happy accidents”.

    AK? Är det Analog Keys? Där har du ju en fantastisk sequencer!

  58. #9298
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Yup, Analog Keys. Tänkte Music things och sedan en quantizer för att få det mer 'melodiskt' - frågan är vilken quantizer. Pamelas har ju... OC vet jag inte på rak arm. Men det kanske finns billigare att köra med Music Things?

  59. #9299
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Det mesta åker ut, det som stannar är Elektron AK, Digitakt, Digitone och Behringer Model D (den jammar jag på, den är tung!) - sedan tänkte jag sätta in Neutronen i ett 84hp 6 eller 9 u och bygga på resten. Vill kunna göra allting tillsammans då och då - men samtidigt bygga upp ett system som står på egna fötter.

  60. #9300
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Låt oss tänka såhär. Jag har en Behringer Neutron, vilka 3,4,5 eller 6 moduler borde jag köpa för att 'ha kul' haha. Det ska vara random, drömskt och lite råare emellanåt. Jag kan koppla in Behringer D för mer krut i början. Shoot! Sequence kan jag i början göra från AK'n. Trumma på Digitalt innan jag skaffar trummoduler.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •