Sidan 147 av 206 FörstaFörsta ... 47 97 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 197 ... SistaSista
Resultat 8 761 till 8 820 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #8761
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2hp - Vad vet ni..? Hur är kvaliteten? Intresserad av tune, vca och ev. en lfo.
    Har en OSC. Funkar bra. Kvalitén är OK. Lite nervöst med smala moduler... Kretskorten kommer väldigt nära varandra...
    Visst sparar man HP men nä... För min del blir det inga fler. Jag vill nog ha lite med utrymme för fingrar och kablar.
    På schneidersladen lekte jag lite med en låda 100% 2hp. Pilligt... Hellre färre och större.

  2. #8762
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kbamod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en OSC. Funkar bra. Kvalitén är OK. Lite nervöst med smala moduler... Kretskorten kommer väldigt nära varandra...
    Visst sparar man HP men nä... För min del blir det inga fler. Jag vill nog ha lite med utrymme för fingrar och kablar.
    På schneidersladen lekte jag lite med en låda 100% 2hp. Pilligt... Hellre färre och större.
    Gott, tack för feedback.
    Det är just för platsbesparing som deras moduler lockar, men jag vill inte gärna byta kvalitet mot lite plats.

  3. #8763
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Köpte mig en low gain electronics short bus i går och blev sittande hela kvällen och gjorde beats med den och en skipmin. Sjukt roligt sätt att få liv och förändring i takterna. Har inte läst nåt om skipmin här på forumet men tycker den är grymt bra. Rätt billig fyrkanalig ställbar randomiserad "trigger extractor" med mute på varje kanal. Input på en kanal multas också till den under om inget är kopplat där och då kan man bestämma hur många triggar som ska släppas igenom på ettan, tvåan osv så att det bildas intressanta rytmer. Om man sen drar in outputen i short bus och switchar lite fram och tillbaka så...!

    http://westoaklandmusicsystems.info/modules/skipmin/

  4. #8764
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av svenallan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte mig en low gain electronics short bus i går och blev sittande hela kvällen och gjorde beats med den och en skipmin. Sjukt roligt sätt att få liv och förändring i takterna. Har inte läst nåt om skipmin här på forumet men tycker den är grymt bra. Rätt billig fyrkanalig ställbar randomiserad "trigger extractor" med mute på varje kanal. Input på en kanal multas också till den under om inget är kopplat där och då kan man bestämma hur många triggar som ska släppas igenom på ettan, tvåan osv så att det bildas intressanta rytmer. Om man sen drar in outputen i short bus och switchar lite fram och tillbaka så...!

    http://westoaklandmusicsystems.info/modules/skipmin/
    Låter lite som Pithoprakta, som jag verkligen gillar. https://www.modulargrid.net/e/iron-ether-pithoprakta
    går att loopa och man har CV-kontroll över triggerflödet. 8 trigger (eller gate, går att växla) ut.

    och ja Shortbus är också riktigt användbar ibland!

  5. #8765
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ah, den har jag inte sett. Ska kolla!

  6. #8766
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av svenallan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte mig en low gain electronics short bus i går och blev sittande hela kvällen och gjorde beats med den och en skipmin. Sjukt roligt sätt att få liv och förändring i takterna. Har inte läst nåt om skipmin här på forumet men tycker den är grymt bra. Rätt billig fyrkanalig ställbar randomiserad "trigger extractor" med mute på varje kanal. Input på en kanal multas också till den under om inget är kopplat där och då kan man bestämma hur många triggar som ska släppas igenom på ettan, tvåan osv så att det bildas intressanta rytmer. Om man sen drar in outputen i short bus och switchar lite fram och tillbaka så...!

    http://westoaklandmusicsystems.info/modules/skipmin/
    Jag funderade på en sån förut, men frakten kändes jobbig. Fortfarande öga på den, eller en ladik prob slipper också. Dock har jag en noise engineering confundo funkitus nu så också.

  7. #8767
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bästa/mest flexibla euklidiska sequencern i eurorack?
    nu är jag ju ruggigt partisk här men ADDAC 402, fyrkanalig euklidisk trig/gate sequencer är kanske värd att titta på...den har allt och lite till. Annars verkar ju Vpme.de's Circles ganska kompetent och väldigt hands-on.

  8. #8768
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Hade glömt att Clouds faktiskt är riktigt kul. Körde min hembyggda Luminist Garden klon genom clouds som modulerades rätt friskt och därefter genom eventide space och eclipse igår. Satan vad det går att göra fantastiska ljudlandskap med den kombinationen! Är i allmänhet inne i ett stim där jag kör fokus på enskilda moduler när jag är i studion - vilket gör att jag äntligen lär mig att bättre använda mina ca. 10 meter eurorack...

  9. #8769
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    10 m euro 9U ?

  10. #8770
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Eller 10 rader a 1m eller 10 höjdmeter a 10cm?

  11. #8771
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    10 m euro 9U ?
    Jag räknar euro i meter istället för hp. Så mitt euro är 128,5mm x 10 000mm på ett ungefär.

    Det där räknandet i U är än mer förvirrande för mig. 3U = en rad.... Nej. Ge mig rader och metrar!

  12. #8772
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag trodde i min enfald att trenden med dvärgmoduler hade dött ut, i alla fall för allt som man någonsin behöver ändra en inställning på, men nejdå. 2hp, ericas pico (3hp) och så vidare.

    Kalla mig Den Stora Gröna Hemulen, men jag vill ha utrymme att pilla på modulerna, och eurorack är redan väl smått så jag gillar inte detta. Förstår dock fullt att det finns tillfällen när det här passar in bra, men själv håller jag mig till saker som multiplar/logik/unity gain mixer och liknande om det skall vara dvärgiska moduler.

  13. #8773
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Tog bort ett filter för att göra plats för sportmod. Trodde jag skulle kunna förlita mig enbart på MI Streams för gate/filter men den är inte tillräckligt bra. Måste hitta något annat. Kanske något i 3hp? Vill nästan ha något med Roland SH-101-känslaz

  14. #8774
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Wiktorion : uVCF? 4hp, iofs

    - - - Uppdaterad - - -

    Nu när jag skaffat en ladik joystick Math ska jag börja använda min intelligent planar mer. *Löfte*

  15. #8775
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Angående dvärgmoduler så tror jag att det till viss del är ett säljknep: titta vad mycket vi kan få in på så lite yta.

    Men jag är av samma åsikt som du jgb, och då har jag inte ens stora händer/fingrar. Småmoduler är bra för vissa grejer

  16. #8776
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    För att få en väldig massa mults (som man aldrig får för många av) så är "dvärgmodulerna" perfekta, skulle vilja ha det endast av den anledningen, men inte för något som kräver rattande.

  17. #8777
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag räknar euro i meter istället för hp. Så mitt euro är 128,5mm x 10 000mm på ett ungefär.

    Det där räknandet i U är än mer förvirrande för mig. 3U = en rad.... Nej. Ge mig rader och metrar!
    Du har alltså 3Ux1970hp. Det är så vi andra räknar för att förstå dig. Det är stadigt mycket.
    Omräknat till 84hp och döppe Lc6 blire 12 lådor. Vilket är tre döppe monster case. Stadigt.

  18. #8778
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har alltså 3Ux1970hp. Det är så vi andra räknar för att förstå dig. Det är stadigt mycket.
    Omräknat till 84hp och döppe Lc6 blire 12 lådor. Vilket är tre döppe monster case. Stadigt.
    Jo. Nu har jag det fördelat på ett case med 4 rader x 1m + 2 rader x 1 m skiff. Ett 50cm x 3 rader buchla-style case. En 50cm x 1 rad miniskiff. Ett 4 rader x 65cm case och ett par små test lådor... Allt utom typ 60cm är diy... Det är en sjukdom...

  19. #8779
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Daisuk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fantastisk sequencer, altså. Helt utrolig bra. Kan anbefales på det varmeste. Lagde denne her med den i går:

    http://soundcloud.com/happyleaguecactus/spacerey
    Grymt fin låt.

    Fredagsmusik!!!!

  20. #8780
    Daisuk
    Daisuk är inte uppkopplad
    Daisuks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Takk!

  21. #8781
    Daisuk
    Daisuk är inte uppkopplad
    Daisuks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    CV fra euroracket gjennom ADDAC 221 inn i Resolume resulterte i det her i går. Skal bli kul å utforske mer.


  22. #8782
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vet inte om den här finns postad redan men tycker den är riktigt grym. Väldigt tjusigt användande av Ears och coolt att få ut så mycket ur ett så minimalt system.


    https://youtu.be/4iMDyHgA9zQ

  23. #8783
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LRM_EXPORT_20170604_180941.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	256,8 KB 
Id:	75209

    Fulsnickare Berg är framme igen! Skruvdragare, borrmaskin, såg och lite överblivet trä och vips så har jag något jolleliknande till modularen.

  24. #8784
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LRM_EXPORT_20170604_180941.jpg 
Visningar:	30 
Storlek:	256,8 KB 
Id:	75209

    Fulsnickare Berg är framme igen! Skruvdragare, borrmaskin, såg och lite överblivet trä och vips så har jag något jolleliknande till modularen.
    Ser ju finfint ut ju!

    Fila lite, betsa lite och vips så har du en skönt skepp. Montera på andra hållet och du har en sidetop.

  25. #8785
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ptja, det funkar men är inte vackert direkt.

  26. #8786
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Så har Jeff äntligen fått tummen ut:
    http://www.schneidersladen.de/en/sny...anta-mate.html

    Jag har så klart förhandsbeställt. Ska bli sjukt kul att göra fällihop-caset ännu mer fattigmans-buchla.

  27. #8787
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    8,8 meter eurorack har jag...

  28. #8788
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    8,8 meter eurorack har jag...
    Du säljer ju hela tiden av... Hade du behållit allt hade du haft minst 14,7 m.

  29. #8789
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Säljer alldeles för lite! men har definitivt inte sålt ens tre meter misstänker jag.

  30. #8790
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Omräknat till meter har jag ynka 1.7m. Men faktum är att jag tycker det räcker ganska långt.

  31. #8791
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    1,2 meter här. Förutom det som ligger i byrålådan då.

  32. #8792
    intedinmamma
    intedinmamma är inte uppkopplad
    intedinmammas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Slängde in Chord Organ-firmwaren på Radio Music, massa mysigt!

    https://www.instagram.com/p/BVNEmV0l5fk/

  33. #8793
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Kvällens modularproblem: patchen jag har gående är jättehärlig, men jag är rädd att om jag gör minsta förändring så förstörs känslan.

    Sinus från Malekko Richter Oscillator II till 4ms DLD, där feedback och delay feed moduleras av A-143-4, till Erbe-Verb som är 100% wet. Enkelt men underbart.

  34. #8794
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av intedinmamma Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slängde in Chord Organ-firmwaren på Radio Music, massa mysigt!

    https://www.instagram.com/p/BVNEmV0l5fk/
    Har kvar att bygga den, måste göras, najs!

  35. #8795
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Velar och velar kring sequencer. som det är nu har jag Kilpatrick K4815 - ganska utforskarvänligt och lättsamt men väldigt lite kontroll. 20HP. Jag funderar på att byta ut den mot en MFB SEQ-03 för att få betydligt mer kontroll och kunna bygga egna sekvenser. Samtidigt är jag lite rädd att SEQ03 är oinspirerande och inte lika rolig att utforska eftersom den inte kan överraska.

    Hur hade ni gjort? Finns det något annat i 20HP som kanske är ett bra mellanting?

  36. #8796
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Velar och velar kring sequencer. som det är nu har jag Kilpatrick K4815 - ganska utforskarvänligt och lättsamt men väldigt lite kontroll. 20HP. Jag funderar på att byta ut den mot en MFB SEQ-03 för att få betydligt mer kontroll och kunna bygga egna sekvenser. Samtidigt är jag lite rädd att SEQ03 är oinspirerande och inte lika rolig att utforska eftersom den inte kan överraska.

    Hur hade ni gjort? Finns det något annat i 20HP som kanske är ett bra mellanting?
    Varför inte bygga en Prizma och komplementera Kilpatrick med?

  37. #8797
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför inte bygga en Prizma och komplementera Kilpatrick med?
    i och för sig inte en dum idé. Kanske jag kan fria upp space om jag säljer av något annat. Caset är fullt så det är en in - en ut-metoden som gäller...

  38. #8798
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    i och för sig inte en dum idé. Kanske jag kan fria upp space om jag säljer av något annat. Caset är fullt så det är en in - en ut-metoden som gäller...
    Monstercase in -> 9U-case ut. Ser inte problemet. ;o)

  39. #8799
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Monstercase in -> 9U-case ut. Ser inte problemet. ;o)
    Haha! Ja, det följer ju min formel...

    Kommer säkerligen expandera men det blir om jag flyttar eller så. Dock har jag funderat på en tiptop mantis, vi får se vad som händer.

    Hur som helst vill jag att caset skall vara så bra det kan vara inför Norberg

  40. #8800
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Hepp, fick hem en Serge Random*source wavefolder idag (tack, DanielW!) och den är ju helt fantastisk.
    Frågan är då om man borde hoppa på Sergetåget ytterligare och även köpa ett Sergefilter? Varför är Serge så bra och omtalade egentligen?

    Edit: Jo, jag har ju läst om historiken och vet en del om west-coast, etc...
    Så frågan är kanske bättre formulerad som: Varför (eller varför inte) borde jag köpte Serge VCFS?
    Senast redigerat av android den 2017-07-03 klockan 23:05.

  41. #8801
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Älskar serge, elektriskt och in your face, överstyr och rundgångar på ett grymt sätt och lever ett eget liv. Banankontakter är härliga och det är roligt och snabbt att patcha.

    Köp VCFQ innan VCFS, det är grymmare.

    R*S är bra för enstaka moduler, men med tanke på priset och att de känns lite mer städade så tycker jag man kan köpa 4u om man ska köpa mer.

  42. #8802
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Landat i MFB SEQ-03 nu. En riktig best, särskilt med Tame Machine. Kul! Nu skall det bara göras musik också...

  43. #8803
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älskar serge, elektriskt och in your face, överstyr och rundgångar på ett grymt sätt och lever ett eget liv. Banankontakter är härliga och det är roligt och snabbt att patcha.

    Köp VCFQ innan VCFS, det är grymmare.

    R*S är bra för enstaka moduler, men med tanke på priset och att de känns lite mer städade så tycker jag man kan köpa 4u om man ska köpa mer.
    Ok, tack. Har fått tips om vcfq från annat håll också, så jag får kanske hålla utkik efter det istället.

    Planen just nu är att hålla mig inom mitt 2x84 skiff, så jag håller mig borta från bananerna (även om Zthees nya är sjukt lockande).

  44. #8804
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Yes! I går bidde min Single Jerkoff (nonlinearcircuits) klar!
    Mer kaos i mitt liv - och modulär! När jag är klar kommer min "musik" bli helt olyssningsbar.
    Mer kaos på gång...

  45. #8805
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kbamod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes! I går bidde min Single Jerkoff (nonlinearcircuits) klar!
    Mer kaos i mitt liv - och modulär! När jag är klar kommer min "musik" bli helt olyssningsbar.
    Mer kaos på gång...
    Hurra!!
    Sen kan vi ha en lyssnarutmaning: hur länge orkar du lyssna på den olyssningsbara musiken?

  46. #8806
    Daisuk
    Daisuk är inte uppkopplad
    Daisuks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Qu Bit Chance og 2HP Freez er en bra combo.

    http://soundcloud.com/green-gym/chance

  47. #8807
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hurra!!
    Sen kan vi ha en lyssnarutmaning: hur länge orkar du lyssna på den olyssningsbara musiken?
    För länge.....!

    http://www.medicaldaily.com/torture-...gically-318638

  48. #8808
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Vill bara dela med mig av mina upplevelser med att trigga modularsystem från en mpc..

    Kopplade igår dom analoga 8 outs från min mpc 4000 till mitt nw2s i/o interface via d-sub för att köra mpcljuden genom filter osv.
    Testade sen med en 808 trig sampling som jag hade liggandes och blev genast helt såld. Fifan va najs det är när modularet hänger med i groovet på ett helt nytt sätt. Har testat detta förut fast med maschine och es-3 men detta känns som ett steg upp.
    Att sitta och skissa låtar med en mpc och ett modularsystem är fan himlen. Det feta är ju också att mpcn kan sequenca vanliga synthar också och allt utan att använda datorskrället.

  49. #8809
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Fullständigt golvad av teletype. mitt system fick just en ordentlig uppsving i funktionalitet. Nu har jag dock väldigt mycket dokumentation hag måste ha med mig - disting, teletype, SMR, SEQ-03 och Yarns är alla otroligt kryptiska...

  50. #8810
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag behöver råd. En ytmässigt liten men jäkligt snärtig envelope, som inte kostar för många skjortor. Vad rekommenderar ni?

    Jag har vara påffiga vactrol baserade i mitt system. Behöver något vasst för percs

  51. #8811
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Function
    Z4000
    Peaks

  52. #8812
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Function
    Z4000
    Peaks
    Tack flr tipsen.
    Peaks verkar ju ruskigt kapabel! Nästan så jag funderar på att byta ut lite grejjer som blir överflödiga.

  53. #8813
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    +1 på Z4000. Mycket bra EG. Den är inte bara snärtig och stabil, men har även cv på alla stegen (A,D,S,R) vilket få EGs har, och dessutom väldigt användbart.

  54. #8814
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag hade nog själv valt Function. VCS är svårslaget.

  55. #8815
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Idag tänkte jag tanken på att skaffa euro. Typ den med jord, hans (Martin Howse) andra moduler, ieaskul b mobenthey, Gieskes. Bara. Men det är dyrt.

  56. #8816
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Idag tänkte jag tanken på att skaffa euro. Typ den med jord, hans (Martin Howse) andra moduler, ieaskul b mobenthey, Gieskes. Bara. Men det är dyrt.
    De obskyra modulerna är ju roligast, och alla de där kommer väl långt ner på listan i fråga om spridning. Men sen vill man ju gärna ha några mer normala moduler för att få ett fungerande system.

  57. #8817
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De obskyra modulerna är ju roligast, och alla de där kommer väl långt ner på listan i fråga om spridning. Men sen vill man ju gärna ha några mer normala moduler för att få ett fungerande system.
    Ja, men välfungerande är trist och oinspirerande för mig, jag vill kämpa lite.

    Men det blir inget åjro för mig alltså.

  58. #8818
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade nog själv valt Function. VCS är svårslaget.
    Gah. Så z4000 är stabil och bra. Funktionell.
    Function är bra för den är minimats typ?
    Peaks är multifunktionell med en massa extra godis... Men frågan är om godiset kommer till användning. Inbyggd 808a i EG modulen liksom. Känns som man behöver mer än en då.

  59. #8819
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag behöver råd. En ytmässigt liten men jäkligt snärtig envelope, som inte kostar för många skjortor. Vad rekommenderar ni?

    Jag har vara påffiga vactrol baserade i mitt system. Behöver något vasst för percs
    Jag är en wmd/ssf minislew-kille. Så rekommenderar den. Eller doepfers vcs med.navsmoddarna

  60. #8820
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men välfungerande är trist och oinspirerande för mig, jag vill kämpa lite.

    Men det blir inget åjro för mig alltså.
    Jo, jag förstår den inställningen. Det är inte lika kul när det låter bra helt av sig själv, men samtidigt låter likadant som hos alla andra. Gieskes No Drum har jag kämpat länge med. Den ger inte mycket av sig själv, men upptäckte att den kan användas som trigger-delay och att den låter mycket finare genom dist.

    Å andra sidan känns det just som att de där exotiska modulerna har så mycket egen karaktär att de blir till ett konstverk i sig. En ready-made som man kan måla sina egna mustascher på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •