Sidan 150 av 205 FörstaFörsta ... 50 100 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 200 ... SistaSista
Resultat 8 941 till 9 000 av 12297

Ämne: Euroracktråden

  1. #8941
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Lättbyggd skulle jag säga! Väldigt tydliga instruktioner och överskådlig mängd komponenter. Pulses är också utmärkt första ytmonterat-projekt med en IC och i övrigt bara motstånd.

  2. #8942
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    +1 på ovanstående. TM var en av de första modulerna jag byggde och mitt första försök på SMD. Väldigt bra instruktioner och helt klart hanterbart även om en inte lött så mycket.
    Senast redigerat av greppan den 2017-11-01 klockan 14:52.

  3. #8943
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har varit sugen på en Turing Machine "länge" men har inte hållt i en lödkolv sen sekelskiftet. Går de att få tag på färdigbygda? Är de svåra att bygga annars? Nån som vill hålla workshop?
    Jag tycker mig se en hel del redan byggda Turing Machines till salu titt som tätt (https://www.modulargrid.net/e/music-...-machine-mk-ii eller https://www.modulargrid.net/e/music-...ndom-sequencer). Det finns även en del filurer som gärna tar sig an ett bygge mot en liten mindre summa. Har stött på dem både på Muff och FB.
    Men som nämns här ovan så ska de inte vara så svåra att bygga. Jag vågade inte utan köpte en färdigmonterad. Slängde ut frågan i Eurorack-gruppen på Facebook och fick napp direkt.

  4. #8944
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Älskar TM och särskilt med pulses expandern. Använder den i varje patch i princip. Den är som pommeskrydda, gör allt lite godare .
    Haha! Årets bästa liknelse.
    TM är en fantastisk modul, håller med. Och speciellt tillsammans med en kvantiserare. TM + uScale 2 är två moduler som alltid kommer stanna. Jag är rätt sugen på att köpa en A-156 också, men är alldeles för västerländsk för att förstå hur den fungerar. Någon som har en och kan hissa eller dissa?

  5. #8945
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha! Årets bästa liknelse.
    TM är en fantastisk modul, håller med. Och speciellt tillsammans med en kvantiserare. TM + uScale 2 är två moduler som alltid kommer stanna. Jag är rätt sugen på att köpa en A-156 också, men är alldeles för västerländsk för att förstå hur den fungerar. Någon som har en och kan hissa eller dissa?
    Jag hade en a-156 men sålde den till förmån för en Sonic potions Penrose och en 2hp tune. Jag gillade den inte, men det kan ha haft att göra med att jag var superny på modular när jag köpte den och inte riktigt förstod vad jag höll på med. Den hade nog varit ett grymt komplement till Penrosen egentligen..

  6. #8946
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Inget fel alls på 156! Den är väldigt simplistisk dock, du får en sida med alla halvtoner samt en sida med lite mer valbara toner, om än begränsat. Jag bytte upp mig till Tame Machine som ju är en otrolig best i jämförelse.

  7. #8947
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag kör 156. Går att koppla på baksidan så bägge kanalerna jobbar i valda skalan. Funkar dugligt.

  8. #8948
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag kör både penrose och A-156, bägge gör det de skall. Bra sak med A-156 är de dubbla kanalerna.

  9. #8949
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Tack alla!
    Jag tänker att jag mest vill ha den till min TM för att frigöra min uScale till annat skoj. Får se vad som sker. Det brukar alltid hända en massa annat skoj på vägen, som nu precis: ramla över en Chord Organ för 60 pund. Taget!

  10. #8950
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    En fiffig sak, tycker jag, med A-156 är att den ger en trig om tonen ändras. Kan ge lite liv i en patch.

  11. #8951
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag har inte provat nån annan kvantiserare men gillar A-156:an också. Jag tycker trig-out-funktionen är fenomenal, både om man triggar själv eller om man låter den köra fritt på lite mer orytmiska patchar. Det blir så mycket mer levande att få lite varierad notlängd när.

    Jag undrar förresten varför de valde dorisk kvantisering istället för aeolisk. Det krockar lite med Korg SQ-1:ans kvantisering. Kan de inte standardisera vad de menar med "minor" scale?

  12. #8952
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Kanske en puckad fråga, men eftersom jag som gammal pianist visuellt behöver tydlighet: hur väljer man grundton med denna? Förstår inte transponeringsinputen riktigt.

  13. #8953
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en puckad fråga, men eftersom jag som gammal pianist visuellt behöver tydlighet: hur väljer man grundton med denna? Förstår inte transponeringsinputen riktigt.
    A-156 ger bara skala, grundton ställer du på VCOn. Transponeringsinputen summeras med den kvantiserade signalen och transponerar på så sätt.

  14. #8954
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    A-156 ger bara skala, grundton ställer du på VCOn. Transponeringsinputen summeras med den kvantiserade signalen och transponerar på så sätt.
    Tänkte att det var så, men säker kan man aldrig vara. Tackar för svar!
    Det som talar för denna är trig in/out. Annars vet i fan..

  15. #8955
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Sonic Potions Penrose som jag har sneglat en del på har också trig in/ut

    Gällande TM: Lirade på en fest i lördags och han som skulle spela efter mig var upptagen med en annan grej när jag var klar så jag slog på ett beat och lät TM spela långsamt permuterande basgång. Höll igång dom som dansade iaf

  16. #8956
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sonic Potions Penrose som jag har sneglat en del på har också trig in/ut
    Samma gäller även GMSN! Pure quantizer såg jag nu. Även den en budgetvariant värd att ha i åtanke, om ingen har någon annat att säga om den.
    Men som en sucker för kvantiserare har jag tagit beslutet att köpa en Ornament & Crime. Får se om jag förstår mig på den, men funktionen Quantermain gör den klart värd att köpa tycker jag.

    Gött med festen!

  17. #8957
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Ny data!!!

    jävla macjävel igen,...

  18. #8958
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Ni som använder turing machine, använder ni den för sig själv eller har ni köpt till någon av de expansioner som finns?

  19. #8959
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skillybob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som använder turing machine, använder ni den för sig själv eller har ni köpt till någon av de expansioner som finns?
    Jag har en TM mk1 + expanders. Voltages använder jag inte så mycket, men Pulses är guld. På mk2:an finns en liten pulse-utgång på själva TM, men att ha Pulses är att rekommendera.

  20. #8960
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en TM mk1 + expanders. Voltages använder jag inte så mycket, men Pulses är guld. På mk2:an finns en liten pulse-utgång på själva TM, men att ha Pulses är att rekommendera.
    Jag hade mest tittat på voltages innan men pulses verkar ju väldigt användbar

  21. #8961
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag har pulses menhar inte hunnit jobba med den så mkt än.

  22. #8962
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Pulses typ alltid. Volts ganska sällan.

  23. #8963
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Ingen som kör Vactrol Mix för TM?

  24. #8964
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Nu är jag riktigt sugen på pulses är det ngn som har mk2? Funderar på hur svår den är att löda, det är väl bara smd på den

  25. #8965
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skillybob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag riktigt sugen på pulses är det ngn som har mk2? Funderar på hur svår den är att löda, det är väl bara smd på den
    Yepp. Väldigt straight forward, bra första SMD-projekt.

  26. #8966
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yepp. Väldigt straight forward, bra första SMD-projekt.
    Allright, ja någon gång ska man väl löda smd så det är bara köra på den då

  27. #8967
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hmm, skulle vilja låna en Turing MKII med några expandrar för att se om jag gillar den.

  28. #8968
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, skulle vilja låna en Turing MKII med några expandrar för att se om jag gillar den.
    Det är ju lååångt kvar, men på Norberg får du gärna leka med min Eller om du fixar gig till mig i Göteborg

  29. #8969
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju lååångt kvar, men på Norberg får du gärna leka med min Eller om du fixar gig till mig i Göteborg
    Låter fint! Skall se om jag kan hitta en lite närmare först.

  30. #8970
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Såg Mylar Melodies-videon om tricket med två sequencers som summeras och skiftar med varandra á la Steevio. Mycket nice. Kan inte länka på jobbet men rekommenderar!

    Under kvällen sedan skrev jag ett program i teletype som motsvarar patchen, fast med extra flair. Så sjukt roligt! Varje sequencer kunde skiftas med en trigger in.

    Vill verkligen slå ett slag för Teletype. Den spöar skiten ur det mesta jag haft innan vad det gäller sequencers och complex CV.

  31. #8971
    intedinmamma
    intedinmamma är inte uppkopplad
    intedinmammas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Här är videon, och ja, väldans bra! Började klura på hur man kan åstadkomma något liknande i tightare case. 2 * Tirana + uStep + Spock borde fixa biffen.


    https://youtu.be/dAIYYuRNx7M

    uStep + Spock här:https://vimeo.com/15722152


  32. #8972
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill verkligen slå ett slag för Teletype. Den spöar skiten ur det mesta jag haft innan vad det gäller sequencers och complex CV.
    Jag har börjat snegla lite åt Monome-hållet senaste veckan och blev, i egenskap av mjukvaruutvecklare, rätt så nyfiken på Teletype:n. Jag tycker det är lurigt att få nåt ordentligt grepp om den eftersom den oftast verkar demas tillsammans med andra Monome-moduler. Går den att köra helt fristående eller behöver man andra monome-prylar som grids och eurorack-moduler också?

    Hur lättarbetad är den? Går det att koda bra utan att "tappa flow" eller är det ungefär som att patcha kablar?
    Är den mest för att koda upp ett litet regelsystem och sen låter man den vara eller är den kul/användbar att köra vidare med när man kommit igång med jammandet?
    Använder du den för melodi-slingor och gates eller mer annan cv-styrning?
    Vilka moduler kompleterar du med?
    Har du några video-klipp där du använder den eller nåt modular-grid-rack så man kan se i vilket sammanhang du använder den?

    Nyfiken!!!

  33. #8973
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Om du är mjukvaruutvecklare kommer du finna den otroligt lättsam. Den använder ett proprietärt kodspråk men det är väldigt lättgreppat.

    Jag vill skriva en liten överblick:
    Det finns två kodvyer: live mode och scipt mode. Du växlar mellan dessa med tab. Modulen håller i tio script samtidigt och de läses och sparas tillsammans som Scenes. Scenes kan laddas utan keyboard och sparas till och läsas från USB-sticka. Modulen kan hålla 31 scenes sparade i internminne.


    Det finns en stack och en queue att skriva till och läsa från vilket är hjälpsamt. Det finns också fyra stycken 64 rader långa värdelistor du kan skriva till och läsa från. Dessa benämns som 'patterns' och går att editera.

    I live mode kan du äntra kommandon som tar effekt direkt. Du kan skriva vilket kommando som helst.

    I script mode får du skriva i de 10 olika scriptsidorna. Script 1-8 har egna trigger ins, alltså jack på panelen. Gate eller trigger in på input 1 kör skript 1 och så vidare.

    De sista två skripten heter I och M. I är initial script. Allt som står där körs vid uppstart av scenen och sen aldrig mer. Här kan du deklarera variabler och andra saker du vill skall vara konstanter.

    M är ett metronome script. M körs med en viss intervall, till exempel en tid eller ett BPM, men kan också stängas av eller låta frekvensen bestämmas av ett värde.

    Det finns fyra trigger out 0-8v och fyra CV out 0-10v. Det finns en CV in och en parameter knob som båda kan läsas av.

    Jag fördjupar inte kring koden i sig men den är simpel, lättarbetad och lätt att ta till sig.

    -

    Jag upplever att det går att koda utan att tappa flowet. Du växlar lättsamt mellan scener och scripts.
    Jag tycker att den både kan fungera som ett slags regelsystem, men också otroligt kraftfullt som performanceverktyg. Alla script kan triggas manuellt från tangentbordet. När jammandet väl är igång är det bara att ge sig in i live mode och kasta in knasiga kommandon eller ändra i parametrar, eller att ändra i scripts i scriptläget.

    Jag använder den för allt möjligt. Den är en utmärkt CV/gate-källa och det blir gärna intressanta sekvenser eftersom jag redan har mer taktila grejer för envelopes (2x maths). Rent konkret fyller den upp det jag upplever att patchen saknar för tillfället, eller så bygger jag en patch kring ett program jag gjort. I övrigt har jag ett relativt komplett system med två röster och det mesta som behövs: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/521107

    Hojta gärna om du vill ha en demo eller snacka om den. Jag har inte riktigt saker till att filma hemma men jag borde kanske göra en lite mer indepth video.

  34. #8974
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Mmm... Boogie filter... Mmm...

  35. #8975
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Ang Mylarmelodies senaste YT-video.
    Som den stora technoauktoritet jag är... Jag har också tittat på denna video.
    Inspirerande. Utan att titta på hans tidigare genomgångar, har han inte ändrat
    hur han sekvenserar trumljud också? Nu har han en Zularic- och en Numeric
    Repititor (Noise Engineering) plus en Ladik S-180 för handklapp.
    (Hade någon märkt om han hade antigen en Zularic eller en Numeric??)
    Min fråga i sammanhanget är, hade han kunnat använda en tex Rebel Technology
    Stoicheia istället??? Är lite sugen på en sådan - tror jag. Att ha 2 eller 3
    A-155 blir lite stort (i hp och kr). Stoicheia bygger ju på ”euclidian sequences”
    och det är ju Steevio-iskt. Funkar en sådan som tex trumljudstriggare? Erfarenhet?
    Kommentar Steevio är väl mer four to the floor är Hr. Mylarmelodies. Bara det
    gör ju att Steevio låter elakare. Industri-techno vs blipp-blopp-techno.

  36. #8976
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av intedinmamma Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här är videon, och ja, väldans bra! Började klura på hur man kan åstadkomma något liknande i tightare case. 2 * Tirana + uStep + Spock borde fixa biffen.


    https://youtu.be/dAIYYuRNx7M

    uStep + Spock här:https://vimeo.com/15722152

    Kolla videon med Surgeons setup också. Han kör ett liknande stuk

  37. #8977
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Wiktorion, tack för tipset om Teletype!
    Inväntar nu nästa batch till efn.

  38. #8978
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Thonk säljer nu svarta paneler för TM, nya spring reverbet etc. Limited edition.

  39. #8979
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av fragster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Thonk säljer nu svarta paneler för TM, nya spring reverbet etc. Limited edition.
    Finns även en kille, Gaz Luke heter han, i Eurorack-gruppen på Facebook som tar in beställningar för att bygga ihop dessa. Leta upp en och pm är grejen

  40. #8980
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Min Hertz Donut 1 har börjat rosta på vissa metalldelar och jag älskar det.

  41. #8981
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du är mjukvaruutvecklare kommer du finna den otroligt lättsam. Den använder ett proprietärt kodspråk men det är väldigt lättgreppat.

    Jag vill skriva en liten överblick:
    Det finns två kodvyer: live mode och scipt mode. Du växlar mellan dessa med tab. Modulen håller i tio script samtidigt och de läses och sparas tillsammans som Scenes. Scenes kan laddas utan keyboard och sparas till och läsas från USB-sticka. Modulen kan hålla 31 scenes sparade i internminne.


    Det finns en stack och en queue att skriva till och läsa från vilket är hjälpsamt. Det finns också fyra stycken 64 rader långa värdelistor du kan skriva till och läsa från. Dessa benämns som 'patterns' och går att editera.

    I live mode kan du äntra kommandon som tar effekt direkt. Du kan skriva vilket kommando som helst.

    I script mode får du skriva i de 10 olika scriptsidorna. Script 1-8 har egna trigger ins, alltså jack på panelen. Gate eller trigger in på input 1 kör skript 1 och så vidare.

    De sista två skripten heter I och M. I är initial script. Allt som står där körs vid uppstart av scenen och sen aldrig mer. Här kan du deklarera variabler och andra saker du vill skall vara konstanter.

    M är ett metronome script. M körs med en viss intervall, till exempel en tid eller ett BPM, men kan också stängas av eller låta frekvensen bestämmas av ett värde.

    Det finns fyra trigger out 0-8v och fyra CV out 0-10v. Det finns en CV in och en parameter knob som båda kan läsas av.

    Jag fördjupar inte kring koden i sig men den är simpel, lättarbetad och lätt att ta till sig.

    -

    Jag upplever att det går att koda utan att tappa flowet. Du växlar lättsamt mellan scener och scripts.
    Jag tycker att den både kan fungera som ett slags regelsystem, men också otroligt kraftfullt som performanceverktyg. Alla script kan triggas manuellt från tangentbordet. När jammandet väl är igång är det bara att ge sig in i live mode och kasta in knasiga kommandon eller ändra i parametrar, eller att ändra i scripts i scriptläget.

    Jag använder den för allt möjligt. Den är en utmärkt CV/gate-källa och det blir gärna intressanta sekvenser eftersom jag redan har mer taktila grejer för envelopes (2x maths). Rent konkret fyller den upp det jag upplever att patchen saknar för tillfället, eller så bygger jag en patch kring ett program jag gjort. I övrigt har jag ett relativt komplett system med två röster och det mesta som behövs: https://www.modulargrid.net/e/racks/view/521107

    Hojta gärna om du vill ha en demo eller snacka om den. Jag har inte riktigt saker till att filma hemma men jag borde kanske göra en lite mer indepth video.
    Stort tack för beskrivningen! Nu föll fler bitar på plats. Den verkar ju som klippt och skuren för mig!

  42. #8982
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ha! Får en beggad teletype i veckan! Kul!

    Måste skaffa en enkel bärbar och packbar skiff så jag kan koda teletype tof jobbet.

  43. #8983
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha! Får en beggad teletype i veckan! Kul!

    Måste skaffa en enkel bärbar och packbar skiff så jag kan koda teletype tof jobbet.
    Gryyyymt! Posta gärna dina tankar sedan. Och ja, tanken att koda on the go har verkligen lockat mig...

  44. #8984
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Vet du om vi enkelt dela script?

  45. #8985
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Har ett litet problem! Har sjukt låga nivåer ut från min modular. Lyssnar jag direkt i hörlurar ut från Clouds så har jag schyssta nivåer. Men kör jag in i mixern får jag maxa gain på kanalen för att ens höra något alls. Och då är det ändå riktigt lågt. Kabeln funkar fint ifrån min Volca in i mixern utan problem. Någon ide vad det kan bero på?

  46. #8986
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zarar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ett litet problem! Har sjukt låga nivåer ut från min modular. Lyssnar jag direkt i hörlurar ut från Clouds så har jag schyssta nivåer. Men kör jag in i mixern får jag maxa gain på kanalen för att ens höra något alls. Och då är det ändå riktigt lågt. Kabeln funkar fint ifrån min Volca in i mixern utan problem. Någon ide vad det kan bero på?
    verkar konstigt då eurorack har oerhört höga utnivåer jämfört med vanlig line-out på en synth.. jag får ha mitt ljudinterface ställt på absolut lägsta nivån..

  47. #8987
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Kan du beskriva hur du väljer att sätta ihop en patch? Måste vara något där som skaver.

    Edit: svar på zarars inlägg

  48. #8988
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet du om vi enkelt dela script?
    Scripts sparas som plaintext: https://monome.org/docs/modular/tele...-stick-support

    https://monome.org/docs/modular/teletype/scenes-1.0/

  49. #8989
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Fick tipset av någon på Reddit att det kan ha att göra med att jag kör fel sorts kabel, vilket gör att den skickar två signaler som tar ut varandra i mixern. Ska testa att byta kablar så får vi se!

    Patchen kan vara så enkel som Braids -> Mixer

  50. #8990
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kör du stereokabel och inte monokabel alltså?

  51. #8991
    zarar
    zarar är inte uppkopplad
    zarars avatar
    Senior
    Hmm, nej det kom jag på nu att jag kör ju redan mono-kabel.

    Braids -> Mixer får jag låg volym
    Volca Bass -> Mixer med samma kabel har jag finfina nivåer.

    Köpte en 3,5mm till 6,3mm stereo adapter idag, ska se om det funkar med den av nån anledning.

  52. #8992
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    zarar: Har du något annat som kan ge ljud än braids? Filter med självsvängande resonans? LFO som går upp i hörbara frekvenser? Vilka nivåer får du ut från dem i sådana fall?

  53. #8993
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Jag okynneshögg en Monome Grid 128 häromdagen efter att ha kollat in dem en massa senaste veckorna och inte riktigt hittat nåt riktigt tillfredsställande sätt att sekventiera modularen på.

    Jag hann testa ett par Max sequencers igår, Meadow Physics bland annat, och det var buskul och kändes väldigt kreativt.

    På sikt kommer jag skaffa mig åt minstone en eurorack-modul. Det ser ut som att Ansible:n skulle passa mig bäst med både Kria och Meadowphysics men samtidigt skulle Earthsea vara grym att lira loopade slingor på, speciellt då jag är basist i grunden och den har samma layout med kvarter i höjdled och halva tonsteg åt sidorna. Ableton Push har samma layout och den är en fröjd att spela slingor på.

    Vilka är era favoriter bland Monome-modulerna?

  54. #8994
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Igår installerade jag en teletype i racket!

  55. #8995
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Igår installerade jag en teletype i racket!
    woho! Berätta gärna vad du tycker sen.

  56. #8996
    Diskho
    Diskho är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Snabb fråga, går det att trigga accent på t ex en M303/x0x heart med en Metropolis? Är det bara att skicka ut en gate?

  57. #8997
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ja du kan trigga accent med en gate. Gillar personligen sequencers som har både spelbar accent och slide (te.x Stepper Acid). Bara trycka lite slumpmässigt på accent och slide och man har en helt ny groove

  58. #8998
    Diskho
    Diskho är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Härligt! Ska sikta på att köpa en Stepper Acid så småningom, men kommer snart ha två sequencers så då måste det väl gå att köra melodi på ena och ha den andra bara till gate för accent, eller hur?

  59. #8999
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    ER-301 GAS. Byta ut clouds. Reverb har jag ju ändå. Jo. Jo!

  60. #9000
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ER-301 GAS. Byta ut clouds. Reverb har jag ju ändå. Jo. Jo!
    Men priset?! Sinnes..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •