Sidan 158 av 205 FörstaFörsta ... 58 108 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 ... SistaSista
Resultat 9 421 till 9 480 av 12300

Ämne: Euroracktråden

  1. #9421
    mktb
    mktb är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    hur var det nu, är sputnik moduler skyddade för slarv med elsladden? alltså reverse polarity / backward power protection. enligt muff ja men inget i manualer vad jag sett.

    hur reparera detta om dom är?

    all info uppskattas

  2. #9422
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det externa: Är det alltså så att 1V innebär +1 oktav? Det låter ju rimligt, samtidigt motsvarar 0V ett C1, vilket är en ganska låg ton med tanke på att man kanske spelar runt C3 i vanliga fall. Kan någon Clouds-ägare bekräfta att 1V externt plussar på en oktav på pitchrattens aktuella läge?
    Jag har inte min clouds här just nu men är ganska övertygad om att så har varit fallet när jag använt den, dvs 1V = +1 oktav.

  3. #9423
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jupp. Pitchen går på v/oct på min.

  4. #9424
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm, låter inte orimligt som standard, det konstiga är att det innebär att min clouds transponerar allt uppåt om jag inte spelar allra längst ner.
    Men det beror väl snarare på att din keyboard lirar ut 0V längst ner? Pitcha ner clouds en oktav så får du ju mer som du vill ha den antar jag?

  5. #9425
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av mktb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur var det nu, är sputnik moduler skyddade för slarv med elsladden? alltså reverse polarity / backward power protection. enligt muff ja men inget i manualer vad jag sett.

    hur reparera detta om dom är?

    all info uppskattas
    Har bränt en Sputnik osc, den skulle ha rött uppåt, indikerat av en liten fetare linje på den sidan. Användarvänlighet på topp... Den luktade inte så den kanske var lättlagad, kan för lite så sålde den här. Minns inte på rak arm till vem, vet inte hur det gick heller.

  6. #9426
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det beror väl snarare på att din keyboard lirar ut 0V längst ner? Pitcha ner clouds en oktav så får du ju mer som du vill ha den antar jag?
    Precis, det är det jag hoppas på, att det bara är en fråga om mitt klav.

  7. #9427
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Finns det typ en TipTop One i stereo?

    4ms wav recorder är nära men det går inte att välja sample med cv (el startpunkt skulle också vara ok)

    EDIT: Disting väl! Kanske får släppa sargen när det gäller den

  8. #9428
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det typ en TipTop One i stereo?

    4ms wav recorder är nära men det går inte att välja sample med cv (el startpunkt skulle också vara ok)

    EDIT: Disting väl! Kanske får släppa sargen när det gäller den
    Disting fixar nog biffen, inte så mycket mer pengar än tiptop och klarar ju rätt mycket mer. Har dock inte läst på vad den klarar specifikt vad gäller playback men skulle vara förvånad om den inte fixar det du är ute efter. Får en idag och kan kika på´t.

  9. #9429
    wws
    wws är uppkopplad nu
    wwss avatar
    Senior
    Ja, Disting verkar ha flest möjligheter när det kommer till agera sampler per hp i euro. Och den utvecklas ju ständigt med nya uppdateringar.
    Själv har jag aldrig ens provat den som sampler, men måste dyka ner i det hålet nu känner jag efter att ha kollat alla möjligheter på youtube.

  10. #9430
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, Disting verkar ha flest möjligheter när det kommer till agera sampler per hp i euro. Och den utvecklas ju ständigt med nya uppdateringar.
    Själv har jag aldrig ens provat den som sampler, men måste dyka ner i det hålet nu känner jag efter att ha kollat alla möjligheter på youtube.
    Har letat med ljus och lykta efter nyttomoduler som klarar mycket och disting är ju egentligen svaret, bara man kommer över att den klarar så jäkla mycket! det kan ju kännas rörigt, men man måste ju inte lära sig den utan och innan. Kan tänka mig att skaffa en till faktiskt, så är man ju ganska "set" vad gäller mycket eftersom den i många fall är tvåkanals.
    Grymt att klämma in så mycket på få hp som du säger, men det hade inte varit fel med lite kontroller eller display. En extender vore något!

  11. #9431
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Disting Mk4 har en scrollande display som fungerar förvånansvärt bra. Displayer och moduler är f.ö verkligen ett kapitel för sig.. skulle te.x gärna ha hans modul General CV, men displayen på den modulen, wow.. texten är ju så liten att man verkligen måste ha förstoringsglas, det är rent av mikroskopiskt liten text. Går helt bort pga detta. Rätt korkat då fronten har mer plats.

    Extender finns f.ö till Disting, men den ger bara MIDI in/ut..

  12. #9432
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag får rätt ofta problem med klickande från snabba envelopes när jag gör sub-bassgrejer med min omega phi. Funderat på en WMD DVCA, med thru-zero detection, men eftersom jag ofta låter basgången växla med en sekundärmelodi som spelar av modulatorn (Dixie II) som träder fram vid djupare tryck i fasmodulationsinputen från konturgeneratorer så blir det ju väldigt mycket högafrekventa och dissonanta ljud ibland. Det känns som 256 steg i VCA:ns CV-styrning kanske inte riktigt är helt rätt i det användarscenariot?

    Kommer på nu när jag skriver att man kanske skulle kunna använda thru-zero-detection-outputen i Omega Phi för att "ducka" VCA:n på ngt sätt för att minska voltspikarna i transienterna? Någon med mer insikt och kunskap än jag som har något att säga här?

  13. #9433
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har den oscillatorsynk? Då kan du skicka in triggen där för att resetta fasen. Borde kunna hjälpa en del.

  14. #9434
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Hm, ja, läste det tipset precis på muffwiggler. Men ganska meckigt ändå, mina patcher tenderar att mixa envelopes och trigsströmmar lite hejvilt ... Men ska testa först - ibland får man helt enkelt anpassa sitt arbetssätt. Omega Phin har tre olika ingångar för synk med cv-styrbar intensitet (up, down, reverse)

  15. #9435
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag ser nästan aldrig Rubicon mk2 till salu. Är den så bra, att ingen nånsin säljer sin?

  16. #9436
    oberdada
    oberdada är uppkopplad nu
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser nästan aldrig Rubicon mk2 till salu. Är den så bra, att ingen nånsin säljer sin?
    Antagligen för färsk. Så fort den kom började folk däremot sälja sina mk1.

    Min mk1 verkar skapa en del högfrekventa biljud, vet inte vad det beror på.

  17. #9437
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    Aha. Ser nu. Visste inte att den var sååå ny.

  18. #9438
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Hej Bullen.

    Har använd midi-random grejerna i Ableton Live och skulle gärna göra något liknande i €-cracket.

    Helst någon Randomgenerator+Quantizer så jag kan:
    Ha en CV slinga som spelar en melodi av grundtoner från en sequencer och sedan med någon modul addera notvariation med procentuell/ställbar inträffande och grad av intervall av oktaver och eventuellt skala eller bara typ minor/major/7 eller så.

    Jag har en uScale men den är så krånglig

    Kram!

  19. #9439
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    enklast/billigast att bara skaffa midi/cv interface och styra från live - eller?

  20. #9440
    enteogenisk
    enteogenisk är inte uppkopplad
    enteogenisks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej Bullen.

    Jag har en uScale men den är så krånglig

    Kram!
    uScale lär vara klockren tillsammans med Nihads förslag.

  21. #9441
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Utan data bror ��

  22. #9442
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Om man vill tjonga in typ någon random värdes sekvens typ en S/H i en quantizer och få den att spela värden inom 2 oktaver eller för den delen kunna ställa vidden av oktaver är det en offset modul man behöver inhandla då???

  23. #9443
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    HZA: Attenuerare, eller bara en enkel mixer som du kör in randomgrejerna i och minskar nivån på dem. Enklaste varianten.

  24. #9444
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    HZA: Attenuerare, eller bara en enkel mixer som du kör in randomgrejerna i och minskar nivån på dem. Enklaste varianten.
    Testade med uVCA tyckte inte det funkade jätte bra kanske vill ha en bipolär attenuerare...
    https://www.schneidersladen.de/en/in...adratt-1u.html

  25. #9445
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    På vilket sätt fungerade det inte bra?

  26. #9446
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På vilket sätt fungerade det inte bra?
    Fick fortfarande inte en jämn kurva liksom där alla toner var inom ramen för ett oktavspann som oscillatorn kunde spela liksom. Vart fortfarande glapp utanför spannet...

  27. #9447
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Du har inget oscilloskop så du kan titta på signalen efter uVCA? För att se att den håller sig inom 0-1V, om du ska köra en oktav då.

  28. #9448
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Såhär skulle jag ha patchat ihop det med en uScale.

    Sequencer klockad från en LFO (eller något annat), Dixie får göra jobbet.

    Brus in i attenuator för att minska nivån på det. Om det går mellan -5/+5V så kan du få ner det till t.ex. -1/+1V. Två oktaver. En upp och en ner.

    Lägg ihop attenuerat brus tillsammans med CV från sequencern i en mixer (unity gain här så att sekvensen bibehålls).

    Ut från mixern till en sample and hold, klockad från samma källa som sequencern.

    Sample and hold till kvantiserare.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-11-15 at 22.37.09 .png 
Visningar:	22 
Storlek:	837,9 KB 
Id:	84647

  29. #9449
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick fortfarande inte en jämn kurva liksom där alla toner var inom ramen för ett oktavspann som oscillatorn kunde spela liksom. Vart fortfarande glapp utanför spannet...
    Det låter märkligt. Du ska patcha in signalen till Input A och ta ut den från Output A. (Du kan använda In/out B också förstås, men på exemplar fr.o.m. nån gång hösten 2015 så summeras kanal A till kanal B om inget är patchat i Output A. Så kör med kanal A medan du testar, för säkerhets skull.) Inget in i CV In.

    Du ställer dämpningen med Bias-ratten. (CV-attenuatorn attenuerar bara signalen från CV In.) Bias = max = ingen dämpning, Bias = min = 100% dämpning, dvs noll volt ut. Åtminstone på mitt ex, jag provade att ge den dels en 0 till 10 volts sekvens in och dels en bipolär -5 till +5 volts LFO och den kunde den dämpa bägge ända ner till noll volt. Exp-Lin-ratten ändrar kurvan på hela kanalen, alltså ink dämpningen via Bias. Linjärt torde funka bäst i ditt fall.

    OBS att knasbollarna på Intellijel vid nån punkt kastade om vilka rattar som är CV-attenuator respektive Bias... Gå på vad som är tryckt på panelen, inte vad som står i manaulen, om det står olika.

    ---EDIT---

    Det jag skriver ovan gäller alltså att använda en uVCA för att attenuera signalen från t.ex. en S/H, innan den går in i uScale.
    Senast redigerat av slirak den 2018-11-16 klockan 00:17.

  30. #9450
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Kan tillägga att en vanlig hederlig passiv attenuator funkar lika bra för detta. Dock, om din modulationskälla är bipolär och det du ska modulera inte klarar att hantera den negativa delen av cykeln, så är en offsetmodul receptet.

  31. #9451
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter märkligt. Du ska patcha in signalen till Input A och ta ut den från Output A. (Du kan använda In/out B också förstås, men på exemplar fr.o.m. nån gång hösten 2015 så summeras kanal A till kanal B om inget är patchat i Output A. Så kör med kanal A medan du testar, för säkerhets skull.) Inget in i CV In.

    Du ställer dämpningen med Bias-ratten. (CV-attenuatorn attenuerar bara signalen från CV In.) Bias = max = ingen dämpning, Bias = min = 100% dämpning, dvs noll volt ut. Åtminstone på mitt ex, jag provade att ge den dels en 0 till 10 volts sekvens in och dels en bipolär -5 till +5 volts LFO och den kunde den dämpa bägge ända ner till noll volt. Exp-Lin-ratten ändrar kurvan på hela kanalen, alltså ink dämpningen via Bias. Linjärt torde funka bäst i ditt fall.

    OBS att knasbollarna på Intellijel vid nån punkt kastade om vilka rattar som är CV-attenuator respektive Bias... Gå på vad som är tryckt på panelen, inte vad som står i manaulen, om det står olika.

    ---EDIT---

    Det jag skriver ovan gäller alltså att använda en uVCA för att attenuera signalen från t.ex. en S/H, innan den går in i uScale.
    Precis. Har 1an så min lilla ratt är bias och den stora cv.
    Är med på noterna. Ska testa igen strax. Kanske är uScalen som behöver kalibreras eller något...

  32. #9452
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såhär skulle jag ha patchat ihop det med en uScale.

    Sequencer klockad från en LFO (eller något annat), Dixie får göra jobbet.

    Brus in i attenuator för att minska nivån på det. Om det går mellan -5/+5V så kan du få ner det till t.ex. -1/+1V. Två oktaver. En upp och en ner.

    Lägg ihop attenuerat brus tillsammans med CV från sequencern i en mixer (unity gain här så att sekvensen bibehålls).

    Ut från mixern till en sample and hold, klockad från samma källa som sequencern.

    Sample and hold till kvantiserare.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-11-15 at 22.37.09 .png 
Visningar:	22 
Storlek:	837,9 KB 
Id:	84647
    Kool patch men iom att brus och sekvens går ihop med brus i mix kommer väl aldrig sekvensen låta "normalt" utan alltid färgat av brus? Eller brusets påverkan styrs av attenuatorn? Vore fint att ha en attenuator med cv-in för rate då, som man kan modulers med en glest klockad s/H random... typ en delad klocka av den som klockar resten... så att bonustondrna från bruset kommer in i random nivå men på toner i sekvensen

  33. #9453
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en uScale men den är så krånglig
    Den är ju det tyvärr. Men. Du kan glöra en grymt cool sak med den, på tal om att får semi-slumop-variation i slingor. Sätt upp en bank med olika kvantiserarinställningar (en med bara grundton + 7:a, en med hela skalan, en med bara typ 2:a, 6:a, 7:a, m m, vad du kan hitta på) och ställ uScale i läget där man kan välja preset med CV. Använd sen en sequencer eller triggad slump för att byta kvantiserarinställning vid valda tidpunkter. Kan bli grymt coolt, även om det kräver lite mippel...

  34. #9454
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kool patch men iom att brus och sekvens går ihop med brus i mix kommer väl aldrig sekvensen låta "normalt" utan alltid färgat av brus?
    Nej. Det ligger ju en S&H efter. Eller vad menar du med "färgad av brus"? Bruset kommer alltid påverka sekvensen, så chansen att ett helt varv av sekvensen kommer ut oförändrad är nära noll. I praktiken kommer patchen ge sekvensens värde +/- en slumämässig offset, som sedan kvantiseras till vald skala, per klockpuls.
    Senast redigerat av rydan den 2018-11-16 klockan 08:55.

  35. #9455
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick fortfarande inte en jämn kurva liksom där alla toner var inom ramen för ett oktavspann som oscillatorn kunde spela liksom. Vart fortfarande glapp utanför spannet...
    Har du provat att lyssna utan att uScale är med i patchen? Det slog mig att den kan vara väldigt känslig för "darrig" spänning. Tror det beror på firmware-versionen, jag har för mig att jag läst att senare firmware prioriterar stabilitet framför snabbhet. Eller om det nu var tvärtom...

  36. #9456
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Det ligger ju en S&H efter. Eller vad menar du med "färgad av brus"? Bruset kommer alltid påverka sekvensen, så chansen att ett helt varv av sekvensen kommer ut oförändrad är nära noll. I praktiken kommer patchen ge sekvensens värde +/- en slumämässig offset, som sedan kvantiseras till vald skala, per klockpuls.
    Precis som rydan beskriver det.

    Mängden slump/brus kontrollerar du med attenuatorn. Dra ner den i botten och du har originalsekvensen. Öka brusmängden långsamt och du kommer får originalsekvens + lite brus som sedan samplas av s/h, och sedan in i kvantiseraren.

  37. #9457
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter märkligt. Du ska patcha in signalen till Input A och ta ut den från Output A. (Du kan använda In/out B också förstås, men på exemplar fr.o.m. nån gång hösten 2015 så summeras kanal A till kanal B om inget är patchat i Output A. Så kör med kanal A medan du testar, för säkerhets skull.) Inget in i CV In.

    Du ställer dämpningen med Bias-ratten. (CV-attenuatorn attenuerar bara signalen från CV In.) Bias = max = ingen dämpning, Bias = min = 100% dämpning, dvs noll volt ut. Åtminstone på mitt ex, jag provade att ge den dels en 0 till 10 volts sekvens in och dels en bipolär -5 till +5 volts LFO och den kunde den dämpa bägge ända ner till noll volt. Exp-Lin-ratten ändrar kurvan på hela kanalen, alltså ink dämpningen via Bias. Linjärt torde funka bäst i ditt fall.

    OBS att knasbollarna på Intellijel vid nån punkt kastade om vilka rattar som är CV-attenuator respektive Bias... Gå på vad som är tryckt på panelen, inte vad som står i manaulen, om det står olika.

    ---EDIT---

    Det jag skriver ovan gäller alltså att använda en uVCA för att attenuera signalen från t.ex. en S/H, innan den går in i uScale.
    PS. Nu funka det!

  38. #9458
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    UScale har ju två utgångar där 1an kan lira kvantiserat utifrån de noter man ställer in och 2an kan spela intervall.
    Latchade lite med att koppla de kvantiserade värdet till en sågtand och harmonic osc samt intervallet till en fyrkant på en andra osc.

    Funkade fint att reglera vidden CV från min random S/H in i uScale till slut.
    Kopplade även utsignalerna till en switch som växlar i tretakt mellan oscillatorerna.
    Buskul.

    Kolla mitt händelseflöde om ni är intresserade
    BörringeArp Orkestar som lirar morgonraga!

  39. #9459
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick grepp om uScale nu iaf.
    Inte så krånglig som jag tänkte.
    Rent av kul.

    https://soundcloud.com/haraldbjork/f...uscale/s-TJ7bx

    Använde en uVCA-kanal som ställbart attenuerar CV från min S/H till vidden av CV spann som går in och kvantiseras till toner i inställd skala och styr utgång 1 & 2 kopplade till 3 oscillatorer (utgång1 till 2 osc och utgång2 till en osc.
    Sedan en till uVCA-kanal som attenuerar CV från samma S/H och styr intervallet på cv i förhållande till det inkommande CVt i ingången på uScale och förändra utgång2 på uScalen...

    Så ena uVCA styr totalt omfång av notspann och andra styr variationer på Osc2.
    Så kan man ju styra omfånget av attenueringen genom att styra VCAerna med CV från något kul...

    Tack för input!

  40. #9460
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Har precis blivit med Octatrack som ska agera nav live är det tänkt. Kör Expert sleepers ES-3+6 från datorn till racket, funderar nu på FH-2 för octa. Ngn som har erfarenhet från liknande setup? (Eller FH-1 givetvis). Alternativet är Vermona QMI2 som känns jäkligt enkel och direkt.

  41. #9461
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Tjena!

    Ska köpa en till uVCA och upptäckte att det finns flera olika versioner...

    Jag har en uVCA som har Bias på lilla ratten och CV på stora...
    Trodde grejen med uVCAII var att de bytte så att just lilla ratten vart Bias???
    Ska köpa en uVCAII i dagarna, kommer den ha samma config som min uVCAI mk2???

    Bifogar en bild. Är det en övergångsvariant? Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8685.JPG 
Visningar:	19 
Storlek:	2,34 MB 
Id:	84699

  42. #9462
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag ska inte svära på att jag har rätt, men som jag uppfattat det så finns det två versioner av MKII... Den första versionen har bias på de små rattarna (liksom MKI), men fr.o.m. hösten 2015 så ligger bias på de stora.

    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjena!

    Ska köpa en till uVCA och upptäckte att det finns flera olika versioner...

    Jag har en uVCA som har Bias på lilla ratten och CV på stora...
    Trodde grejen med uVCAII var att de bytte så att just lilla ratten vart Bias???
    Ska köpa en uVCAII i dagarna, kommer den ha samma config som min uVCAI mk2???

    Bifogar en bild. Är det en övergångsvariant? Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8685.JPG 
Visningar:	19 
Storlek:	2,34 MB 
Id:	84699

  43. #9463
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en uVCA som har Bias på lilla ratten och CV på stora...
    Jag har en sån också, mkII, du kan köpa den om du vill!

  44. #9464
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en sån också, mkII, du kan köpa den om du vill!
    Skickade ett PM

  45. #9465
    svenallan
    svenallan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Någon som har koll på om det är någon väsentlig skillnad mellan Random Source och CGS versioner av Serge Resonant-EQ? Kanske någon som jämfört?

    CGS har ju individuella ut (mkii) och sliders som man ju är svag för... och Random Source är ju lite lättare o cleanare att få plats med i racket... Men hur låter de? Är det nån skillnad ljudmässigt eller är det bara olika paneler typ?

  46. #9466
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Kan tipsa om att Escape From Noise har fått ett par E352-or, hade förhandsreserverat en men köpte en svart från tillverkaren istället. Men de brukar vara slutsålda överallt annars så passa på!

  47. #9467
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Vet någon var för styrspänning som gäller på wmd geiger counter-cv-ingångar?

  48. #9468
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Är det värt att lägga 625 euros på en schippmann omega phi cs-8 mk1?

  49. #9469
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det värt att lägga 625 euros på en schippmann omega phi cs-8 mk1?
    Sannolikt inte.

  50. #9470
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sannolikt inte.
    Ok, tack. Läste att det var ganska stora skillnader mellan de.

  51. #9471
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vet inte om denna varit uppe här tidigare. CircleFade CMF1 sequencer. De söker för övrigt betatestare.

    https://www.circlefade.com/cfm1


  52. #9472
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om denna varit uppe här tidigare. CircleFade CMF1 sequencer. De söker för övrigt betatestare.

    https://www.circlefade.com/cfm1

    Där någonstans har jag svårt att förstå varför man inte bara väljer en laptop med valfri DAW istället...

    (Fattas bara att USB-porten har stöd för USB-möss... )
    Senast redigerat av rydan den 2018-12-21 klockan 09:40.

  53. #9473
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Enkelhet/smidighet? T ex om du spelar live med enbart modular och vill ha en visuell sequencer. Laptop innebär en pryl till man måste ta med sig och man kanske helt enkelt inte vill ha laptop på scen.

  54. #9474
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Lite som sequencern ovan, fick en pling om percussa mSSP i mailboxen igen, de har ju sågats en hel del på muff bland annat av samma skäl som nämns här - "varför bygga in en dator" etc. Tydligen verkar det rökt för de att nå målet med sin kickstarter, med bara 1/3 av pengarna insamlade och 23:e som slutdatum.
    Lite synd på ett sätt, för de vågar ju satsa. Men sedan har de retat upp folk lite grann också med uttryck som "best module" blah blah. Personligen känns det som att de sågat av egen gren lite grann.
    Någon som är ledsen nu när modulen inte blir av?
    Jag hade gärna ägt en, men känner mig lite tveksam till konceptet. Vill helst ha grejer jag kan jobba snabbt med och det känns inte som det är en sådan.

  55. #9475
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där någonstans har jag svårt att förstå varför man inte bara väljer en laptop med valfri DAW istället...

    (Fattas bara att USB-porten har stöd för USB-möss... )
    Haha! Fullt medhåll på den. Spara lite space i racket och slippa pilla liksom. Den där lär ju kosta skjortan. Då väljer jag en silent way eller liknande.

  56. #9476
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Den större Percussa blev i alla fall finansierad: https://www.kickstarter.com/projects...urorack-module

  57. #9477
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den större Percussa blev i alla fall finansierad: https://www.kickstarter.com/projects...urorack-module
    Yep den har funnits ute till försäljning ett tag tror jag. Den är inget jag hade stoppat i racket men kanske något jag hade kollat in istället för det, om jag skulle göra mig av med grejerna.

  58. #9478
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Fick lite gas på Bastls nyaste modul: Dark Matter.

    http://cdm.link/2019/01/bastls-dark-...dule-feedback/


  59. #9479
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Någon som har något tips på en modul likt denna fast quad eller fler? Alltså med nivå och mute per kanal, och lika många outs som in?

    https://www.thonk.co.uk/shop/zlob-miniatt-kit/

  60. #9480
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Den sär är ju passiv men kanske kolla in:

    https://www.modulargrid.net/e/lpzw-modules-plagwitz-mk2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •