Sidan 204 av 206 FörstaFörsta ... 104 154 194 200 201 202 203 204 205 206 SistaSista
Resultat 12 181 till 12 240 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #12181
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Angående MI-priser tycker jag inte det dragit iväg orimligt mycket, jag har köpt tillbaka en del favoriter senaste året. Beads dyker upp lite då och då för 2,5-3,5k. Fritt ur minnet brukar de flesta MI ligga runt nypris plusminus någon hundring, något mer för sällsynta som t ex Blades.

  2. #12182
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Katzenjammer: Jo, jag vet, du hade ett rejält lass där tidigare. Men du undrade vad som kan dra mycket på -12, så det kan ju vara lite vad som helst som käkar amperen där.

    (jag har... en del moduler om vi säger så, samt ett par olika system)

  3. #12183
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående MI-priser tycker jag inte det dragit iväg orimligt mycket, jag har köpt tillbaka en del favoriter senaste året. Beads dyker upp lite då och då för 2,5-3,5k. Fritt ur minnet brukar de flesta MI ligga runt nypris plusminus någon hundring, något mer för sällsynta som t ex Blades.
    De drog iväg något galet under en period precis efter beskedet om nedläggning, men sen verkar marknaden insett att det finns tillräckligt många moduler i omlopp trots allt...

  4. #12184
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, ström håller jag ett öga på. Men Behringern har ändå +12 V / 3000 mA, -12 V / 1000 mA, +5 V / 1000 mA. Vilket känns bra tilltaget. Vad har du som drar så mycket på -12 V? Har lagt till 158HP med moduler på Modular Grid och är bara uppe i 182 mA -12V.
    Jag har sju moduler från Frap Tools i ett case. De drar tillsammans ca 1500 mA på -12V.
    Har en hel del moduler från Joranalogue och de drar också en hel del på -12V. Värst är nästan Ochd. Den drar 20mA/hp på -12V.

  5. #12185
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående MI-priser tycker jag inte det dragit iväg orimligt mycket, jag har köpt tillbaka en del favoriter senaste året. Beads dyker upp lite då och då för 2,5-3,5k. Fritt ur minnet brukar de flesta MI ligga runt nypris plusminus någon hundring, något mer för sällsynta som t ex Blades.

    Då är de där ca 3000kr för en Clouds alltså helt ok? Vill bara minnas att de gått för mindre. Men ja, att de slutat tillverkas påverkar så klart. Men det känns ok.

  6. #12186
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Katzenjammer: Jo, jag vet, du hade ett rejält lass där tidigare. Men du undrade vad som kan dra mycket på -12, så det kan ju vara lite vad som helst som käkar amperen där.

    (jag har... en del moduler om vi säger så, samt ett par olika system)
    Åh jo. Vet att du är en riktig modulhoarder. Skämt åsido så uppskattar jag så klart alla tips och råd. Lär ha hänt en del sedan jag hade min senaste modular. Finns mycket nytt kul.

  7. #12187
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har sju moduler från Frap Tools i ett case. De drar tillsammans ca 1500 mA på -12V.
    Har en hel del moduler från Joranalogue och de drar också en hel del på -12V. Värst är nästan Ochd. Den drar 20mA/hp på -12V.
    Uj. Frap Tools har jag inga i mitt planerade system. Ochd har jag faktiskt funderat på och kollat noga på dess krav. Bra information.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2024-01-03 klockan 16:09.

  8. #12188
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Hade en Antimatter Brain Seed en gång. Oerhört bra modul. Sugen på en igen. Men det måste ju ha gjorts nya moduler med liknande funktion sen dess. Tips?

  9. #12189
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ni som har 4ms Ensemble Oscillator. Känns den lika bra efter ett tag som den gjorde när du fick den eller känns den mer som en gimmick? Jag måste säga att jag gillar verkligen upplägget och det jag hört när jag kollat videos. Men svårt att veta hur användbar den blir i längden.

  10. #12190
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Jag sålde min (eller returnerade, kommer ej ihåg) rätt snabbt, den låter faktiskt rätt coolt ensamt men sen när jag skulle göra musik med den och ihop med annat så nja, svåranvänt! Tyckte dock det var galet bra pris på den precis när den kom, kommer inte ihåg vad jag gav (3200-3300 på EFN?), säkert dyr nu Den kändes som en dyrare modul för vad man kunde göra och kvalité osv!

  11. #12191
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sålde min (eller returnerade, kommer ej ihåg) rätt snabbt, den låter faktiskt rätt coolt ensamt men sen när jag skulle göra musik med den och ihop med annat så nja, svåranvänt! Tyckte dock det var galet bra pris på den precis när den kom, kommer inte ihåg vad jag gav (3200-3300 på EFN?), säkert dyr nu Den kändes som en dyrare modul för vad man kunde göra och kvalité osv!
    Hehe ja, man behöver följa samma skala som den är inställd på och beroende på hur den förändras med modulation. Så kan tänka att det kan påverka en del beroende på vad för musik man gör. Ser ut som den gått upp en femhundring som ny hos EFN. Valutakurserna påverkar. Men då känns det ändå som den går att få tag på begagnat till vettigt pris.

    Känns ändå som jag vill testa den. Så får nog bli ett köp.

  12. #12192
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ja det är definitivt inte en dålig modul alls, passade bara inte mig eller mitt musikskapande. Hade rätt kul den

  13. #12193
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tips på filtermodul, gärna så liten som möjligt, med flera kanaler/filter i samma modul?

    Tänker t ex 4 separata filter/kanaler med egen in/out och med switchbar filtertyp mellan LP/HP/BP och kontroller för cutoff och resonans. Gärna med en mix out. Men inte nödvändigt.

    Modulargrid gör det inte helt lätt att söka efter detta.

    Behöver inte vara analog. Digital modul underlättar för att få ner mängden HP som krävs tänker jag.

  14. #12194
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Inser att jag kan köpa flera PICO VCF1 eller 2HP MMF och få in flera filter på väldigt få HP.

  15. #12195
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Jo, rätt pilliga moduler dock

  16. #12196
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag funderar på att avyttra en SSF/WMD MMF om du skulle vara intresserad.
    Den blev överflödig när jag skaffade Blades. PM isf.

    https://www.modulargrid.net/e/steady-state-fate-mmf

  17. #12197
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inser att jag kan köpa flera PICO VCF1 eller 2HP MMF och få in flera filter på väldigt få HP.
    Vilket är "problemet" du tänkte lösa? Hur mycket behöver du ratta på filtren? Enveloper/lfo som kontroll, eller bara manuellt? Stereofilter eller separata kontroller?

  18. #12198
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilket är "problemet" du tänkte lösa? Hur mycket behöver du ratta på filtren? Enveloper/lfo som kontroll, eller bara manuellt? Stereofilter eller separata kontroller?
    Jag vill kunna filtrera flera oscillatorer/röster på samma gång i ett litet system. Både och när det kommer till styrning. Både ratta för hand och modulera med t ex LFO. Men som sagt. Kom ju på de där Erica/2HP-modulerna som sagt. Dock verkar platsproblemet förändrats lite och kanske kommer titta på mer ratt-vänliga filter. Även om de huvudsakligen kommer moduleras med externa källor från t ex Pamela.

  19. #12199
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Om det ska vara polyfont behövs ju separata filter, annars finns ju diverse moduler med två eller tre signalingångar och mixer med multimode ut.

  20. #12200
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det ska vara polyfont behövs ju separata filter, annars finns ju diverse moduler med två eller tre signalingångar och mixer med multimode ut.
    Är det jag efterfrågade i tidigare inlägg, tips på en modul med flera filter med separata in/ut i en och samma modul som tar så få HP som möjligt. Flera separata filter.

    Men insåg som sagt även att det enkelt går att lösa med PICO eller 2HP-moduler.

    Men om det finns någon snygg lösning i en och samma modul så är det ju bättre för att spara på anslutningarna som finns i caset.

  21. #12201
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Två stycken av denna? https://www.modulargrid.net/e/addac-system-addac604

    Ser ut att passa bra.

  22. #12202
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det jag efterfrågade i tidigare inlägg, tips på en modul med flera filter med separata in/ut i en och samma modul som tar så få HP som möjligt. Flera separata filter.

    Men insåg som sagt även att det enkelt går att lösa med PICO eller 2HP-moduler.

    Men om det finns någon snygg lösning i en och samma modul så är det ju bättre för att spara på anslutningarna som finns i caset.
    Qu-bit har haft nån, Tone. Doepfer har ju ett filter för polyfona ändamål, dock med gemensamma parametrar, 8hp iaf.

    https://www.modulargrid.net/e/qu-bit-electronix-tone
    https://www.modulargrid.net/e/doepfer-a-105-4

  23. #12203
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Två stycken av denna? https://www.modulargrid.net/e/addac-system-addac604

    Ser ut att passa bra.
    Ja. Liten och bra med separata ut per filtertyp.

  24. #12204
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Qu-bit har haft nån, Tone. Doepfer har ju ett filter för polyfona ändamål, dock med gemensamma parametrar, 8hp iaf.

    https://www.modulargrid.net/e/qu-bit-electronix-tone
    https://www.modulargrid.net/e/doepfer-a-105-4
    Tone hade varit ett alternativ om den inte var 18HP. Men antar det är svårt utan att använda just PICO osv att klämma in fyra filter på 8HP

  25. #12205
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tänkte också på Doepfers polymoduler. https://doepfer.de/a1054.htm

  26. #12206
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte också på Doepfers polymoduler. https://doepfer.de/a1054.htm
    Det är tyvärr inte vad jag söker.

  27. #12207
    carl!
    carl! är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    tips gällande ovanstående: finns ett 2hp mmf på vend i detta nu

  28. #12208
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran

    https://youtu.be/xphK5SEPtec

    wow, denna verkar rolig (RYK Night Rider), beställd. Någon som har den?

  29. #12209
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    RYKs moduler är riktigt snygga. Själv sitter jag och trånar efter en Vector Wave. Men priset, gnnnh.

    Insåg här om dagen att de flesta case jag funderat på inte har tillräckligt med djup efter jag la till en Disting EX till min setup. Varför är det så få 3U-case som klarar 50mm djup?

    Får eventuellt bli en Rackbrute eller bygga något eget. Var påväg att hugga en Palette tills jag insåg att djupet inte räckte till. Också lite förvånad att Moog/Behringer 104 inte är djupare än 38mm.

  30. #12210
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Make Noise 104 skiff är nog 5cm djup, jag har en ”unpowered” med uzeus som eventuellt ska bort.

  31. #12211
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Make Noise 104 skiff är nog 5cm djup, jag har en ”unpowered” med uzeus som eventuellt ska bort.
    Japp, MN skiffen klarar 5cm. Har tittat på den med inbyggd ström men tyckte priset var lite för högt. Gillade heller inte hur de satt ström-kontakterna till modulerna.

    Vilken version av uZeus (strömadaptern finns i två versioner) har du och vad vill du ha för paketet? Och vad skulle du vilja ha bara för skiffen om du skulle sälja den separat?

    Dock inser jag att uZeus är lite snålt tilltagen när det kommer till -12V.

  32. #12212
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Doboz Prisma mkII verkar vara en kompetent liten sequencer. För er som kör DIY så kostar ett kit €99. €199 färdigbyggd. Dock ogillar jag att de inte gjort en guide på panelen till de olika funktionerna som gömmer sig bakom LED-färgerna. Men kanske inte vill låsa in sig ifall de ändrar på eller lägger till funktionalitet.

    https://doboz.audio/prizma-mkii/


    https://youtu.be/TFrmvxx7-KA

  33. #12213
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Det är stora adaptern, men jag måste tänka en extra gång om modularen växt färdigt eller om jag ska sälja. 1500 plus frakt i så fall.

  34. #12214
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Har också en uzeus med stora adaptern att sälja om mr.972 vill behålla sin

  35. #12215
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Doboz Prisma mkII verkar vara en kompetent liten sequencer. För er som kör DIY så kostar ett kit €99. €199 färdigbyggd. Dock ogillar jag att de inte gjort en guide på panelen till de olika funktionerna som gömmer sig bakom LED-färgerna. Men kanske inte vill låsa in sig ifall de ändrar på eller lägger till funktionalitet.

    https://doboz.audio/prizma-mkii/
    Om du ändå ska löda, varför inte supporta 99-klubben och skaffa denna istället så slipper du det där hemska användargränssnittet…

    https://www.modulargrid.net/e/sebsongs-modular-polyseq

    Eller ett par såna här?
    https://www.modulargrid.net/e/sebsongs-modular-odds

  36. #12216
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du ändå ska löda, varför inte supporta 99-klubben och skaffa denna istället så slipper du det där hemska användargränssnittet…

    https://www.modulargrid.net/e/sebsongs-modular-polyseq

    Eller ett par såna här?
    https://www.modulargrid.net/e/sebsongs-modular-odds
    Jag kommer inte löda. DIY är inte för mig. Tog bara upp det eftersom jag vet flera som bygger här på forumet (därför jag skrev ”för er som kör DIY”) och det är en smart sequencer med mycket funktionalitet i en modul som inte tar så många HP.

    Sebsongs kör en hel del SMT och mina händer skakar alldeles för mycket för att kunna löda det. Jag la ner lödandet för längesen pga dåliga händer. Hade gärna byggt annars. Men tyvärr så är den tiden förbi för min del.

    Gillar ODDS och hade gärna haft en sådan i systemet. Vilket jag nämnt här tidigare. Tycker det är synd att Sebsongs bara säljer DIY-kit. Men vet att kotten erbjöd sig att bygga en åt mig för att få testa den själv och sen skicka vidare till mig. Så får om vi kanske löser det. Känner dock även en del folk här i stan som bygger. Så att fixa en ODDS till systemet är ingen omöjlighet.

  37. #12217
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Gott. Missade att du tagit upp den/det tidigare i tråden. /Gubbe

  38. #12218
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gott. Missade att du tagit upp den/det tidigare i tråden. /Gubbe
    Minns inte om det var här eller i andra tråden om Sebsongs jag nämnde det, hehe, gubbe jag med. Oavsett, sebsongs-modulerna är fina.

  39. #12219
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Doepfer har ny hemsida (beta). Känns som att en epok håller på att gå i graven. De har skaffat instagram också, oroväckande.

  40. #12220
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Doepfer har ny hemsida (beta). Känns som att en epok håller på att gå i graven. De har skaffat instagram också, oroväckande.
    Hehe, ja, blev lite förvånad här om dagen när jag var inne på deras sida. Deras gamla hemsida är från den tiden på internet jag kan sakna en del. När det mest var enkel text och bilder.

    Lite roligt dock. Deras nya hemsida har inte de senaste nyheterna. Så det är fortfarande gamla som gäller om man vill se vad som är nytt hos Doepfer. T ex finns inte A-147-5 med på nya hemsidan.

  41. #12221
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Doepfer har ny hemsida (beta). Känns som att en epok håller på att gå i graven. De har skaffat instagram också, oroväckande.
    Jag antar att de flesta besökarna på ders sida använder mobil numera, och då är den gamla designen (hur mycket jag än uppskattar den) inte så användbar.

    Skönt att det var Instagram och inte TikTok i alla fall!

  42. #12222
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Den gamla är ju utmärkt!

    Men ja, det är nog mobilanpassning. Sökmotorer rankar ner hemsidor som inte har mobilversion ganska hårt.

  43. #12223
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag får hemlängtan när jag går in på nya men det kanske blir bra ändå.

    Senast köpta Doepfermodulen: En A-101-2 kom hem igår, gammal favorit, lpg-acid!

  44. #12224
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Då var en Beads på väg hem till mig. Ska bli spännande att testa. Får se om den får stanna eller ej. Var inte ett planerat köp men det dök upp en så kunde inte låta bli.

  45. #12225
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då var en Beads på väg hem till mig. Ska bli spännande att testa. Får se om den får stanna eller ej. Var inte ett planerat köp men det dök upp en så kunde inte låta bli.
    Kronjuvelen från MI ;D Skulle gärna haft min kvar. Man behöver nog läsa lite manual för att komma hela vägen med den. Men man kommer långt ändå. Diggade verkligen innovationen med de små rattarna som var lfo åt ena hållet och attenuator åt andra typ. Fan saknar att hon inte finns med i träsket längre, tog nästan luften ur det för mig faktiskt. Har dock en Miso Cornflakes nu som liknande modul, den diggar jag hårt. Lite mer hands-on än Beads/Clouds faktiskt.

  46. #12226
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kronjuvelen från MI ;D Skulle gärna haft min kvar. Man behöver nog läsa lite manual för att komma hela vägen med den. Men man kommer långt ändå. Diggade verkligen innovationen med de små rattarna som var lfo åt ena hållet och attenuator åt andra typ. Fan saknar att hon inte finns med i träsket längre, tog nästan luften ur det för mig faktiskt. Har dock en Miso Cornflakes nu som liknande modul, den diggar jag hårt. Lite mer hands-on än Beads/Clouds faktiskt.
    Kan tänka mig att den har lite djup. Har inte kollat några videos. Men Clouds som jag kört en del har sina menyer och annat som kräver att man lär sig. Så ska bli intressant att se vad det går att få ur Beads.

  47. #12227
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    För oss som gärna klafsar runt i Turingträsket så tycker jag att den här verkar riktigt intressant.
    https://www.modulargrid.net/e/fancyyyyy-rung-divisions

    Kolla in Tom Churchills video!
    https://www.youtube.com/watch?v=iUCxxVFRcaw&t=1827s

  48. #12228
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ouff! Letar case att köpa just nu men Erica Synths nya Megarack är lite väl maffigt för min del. Men läckert ser det allt ut.

    https://www.ericasynths.lv/shop/encl...hs-megasystem/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Megarack-webshop-5.jpg.1680x1120_q85_smart.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	137,8 KB 
Id:	116444
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Megarack-webshop-1.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	819,8 KB 
Id:	116445Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Megarack-webshop-2.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	859,1 KB 
Id:	116446Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Megarack-webshop-3.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	707,9 KB 
Id:	116447Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Megarack-webshop-4.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	835,7 KB 
Id:	116448

  49. #12229
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Prydligt och framförallt stort + för integrerad arbetsbelysning!

  50. #12230
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Fick för mig att Doepfer hade en quad VCA och envelope generator-modul. Men verkar ha fel? Hittar en dubbel som A-142-2. Önskar det fanns en mindre quad VCA med en individuell AD (gärna ADSR) per VCA. Finns det? Enda jag hittar är QARV. Men 20HP för fyra VCA är lite väl bra för ett litet system. Kanske är bättre att hitta 2HP eller PICO-alternativ.

  51. #12231
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har Qarv och är väldigt nöjd med den. Den sitter funkar fint i ett av mina portabla case (6u84hp). Har också Cosmotronix Delta V som har halva funktionaliteten (2xvca+env/lfo)på 10hp. Båda alternativen kan styras med CV för både Attack och Decay vilket är bra verktyg för att skapa mer dynamiska patchar. 2hp och Pico tycker jag är för pilliga att hålla på med.

  52. #12232
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har Qarv och är väldigt nöjd med den. Den sitter funkar fint i ett av mina portabla case (6u84hp). Har också Cosmotronix Delta V som har halva funktionaliteten (2xvca+env/lfo)på 10hp. Båda alternativen kan styras med CV för både Attack och Decay vilket är bra verktyg för att skapa mer dynamiska patchar. 2hp och Pico tycker jag är för pilliga att hålla på med.
    Ja QARV verkar ha bra upplägg och det finns som sagt inte så mycket konkurrens. Jag ska ha in minst fyra (Gah! Dessa stereomoduler!) vca i ett 84HP system så vill helst inte att det ska ta för mycket plats. Men har börjat luta åt att ta en octo vca från Doepfer och skicka env externt till den. Då har jag i alla fall gott om vca i systemet.

  53. #12233
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Verkar inte finnas någon quad env/vca med individuella kontroller per vca om du vill ha mer avancerade kontroller än A/D samt ha rattar tillgängliga för varje kanal. Doepfer verkar vara bästa alternativet.

    https://www.modulargrid.net/e/module...&direction=asc

  54. #12234
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar inte finnas någon quad env/vca med individuella kontroller per vca om du vill ha mer avancerade kontroller än A/D samt ha rattar tillgängliga för varje kanal. Doepfer verkar vara bästa alternativet.

    https://www.modulargrid.net/e/module...&direction=asc
    Nej vet. Jag har kollat modulargrid. Skrev som sagt ovan att QARV verkar vara enda alternativet om man vill ha kombon 4 vca med individuella env. Var mest att mitt minne lurade mig kring Doepfer. Men att slänga in en octo-vca från Doepfer blir bra. Kan enkelt fixa en multifunktionsmodul för att kunna skicka olika typer av env ut till den för att styra flera vca på samma gång.

  55. #12235
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Som någon sa så är nog vårt ADDAC604 filter det minsta med flest in/ut per HP du kan hitta, annars gillar jag verkligen mitt uJOVE filter på 8HP, men det har ju som alla filter bara en ingång.

  56. #12236
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Att kombinera 2HP MMF moduler är ju det som ger minst HP per filter. Sen hur bra filtrena är vet jag inte.

  57. #12237
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    WMD/SSF MMF är visserligen 4hp men det är ett riktigt bra filter, om du kan hitta ett. Hade ett C4RBN också men föredrog MMF.

  58. #12238
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    WMD/SSF MMF är visserligen 4hp men det är ett riktigt bra filter, om du kan hitta ett. Hade ett C4RBN också men föredrog MMF.
    2HP MMF är just 2HP. Så där går bygga in många filter på liten yta. Men bra att höra att WMDs är bra.

  59. #12239
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    WMD/SSF MMF är visserligen 4hp men det är ett riktigt bra filter, om du kan hitta ett. Hade ett C4RBN också men föredrog MMF.
    Som skrivet tidigare i tråden så finns ett SSF/WMD MMF tingat till Katzen om intresse finns.

  60. #12240
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som skrivet tidigare i tråden så finns ett SSF/WMD MMF tingat till Katzen om intresse finns.
    Om det inte blir någon försäljning till Katzen så kanske det finns något intressant bytesobjekt här? Jag kan tänka mig ett MMF till https://www.99musik.se/showthread.ph...blandat-%C2%80

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •